Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Jatkan e34 pyöränlaakereista. Niitä näyttää olevan useampaa mallia. ABS kehä voi olla 97mm tai 83mm. Lisäksi kiinnitysruuvin reikä saattaa olla epäsymmetrinen pulttijakoon nähden. Sitten M5:seen on erilaakeri (mikä ero muihin?) ja niissäkin kahta mallia. Ohjuritapeilla ja ilman niitä. Kuvien perusteella M5:sen laakerissa napa on hieman paksumpaa tavaraa, ilmeisesti paremmin kestää lämpöä? Ohjuritapeilla ei varmaan muuta virkaa kuin estää vahingossa tapahtuva vääränkokoisen levyn asentaminen?

    Comment

    • Kal.ju
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 2881
      • Akaa / Toijala

      Mielestäni foorumilta pitäs löytyä parikin topikkia tuosta laakeriaiheesta. M5:ssa on tosiaan eri laakerit ja samaa käytetään muistaakseni 850Csi:ssä. Kävin varaosaliikkeessä kysymässä josko sieltä saisi SKF:n laakeria BMW:n osamanumerolla. Kaikki muut laakerit löyty paitsi tuo pyörännapa, joten ostin sitten suosiolla marmorilta ~250€/kpl hintaan.

      Kovasti noista on juttua myös M5boardilla.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Kal.ju View Post
        Mielestäni foorumilta pitäs löytyä parikin topikkia tuosta laakeriaiheesta. M5:ssa on tosiaan eri laakerit ja samaa käytetään muistaakseni 850Csi:ssä. Kävin varaosaliikkeessä kysymässä josko sieltä saisi SKF:n laakeria BMW:n osamanumerolla. Kaikki muut laakerit löyty paitsi tuo pyörännapa, joten ostin sitten suosiolla marmorilta ~250€/kpl hintaan.

        Kovasti noista on juttua myös M5boardilla.
        Laita linkkiä jos löydät, en löytänyt oikeastaan muuta kuin samaa mutuilua mitä itsekkin kirjoitin.

        Mikä ero M5 laakerissa vs muut? Miksi joissain on ohjuritapit ja joissain ei? Bmw:ltä ostetuissakaan ei kaikissa ole tappeja. Voiko kiinnitysruuvin epäsymmetrisyydestä päätellä ABS kehän halkaisijan?

        Comment

        • Mayer
          Newbiemmer
          • Jul 2013
          • 3
          • Lahti

          En nopeesti katottuna löytäny vastausta, mutta ongelmana on automaattiloota. Taannoin meni talvimoodille eikä pysty enää vaihtamaan Sportille tai Ecolle.. Käynnistäessä menee suoraan lumihiutaleelle.. Liekö jollain hätäkäytöllä..?

          Huomasin ton motarille kiihdytyksen jälkeen. Pitäisköhän vikakoodeja katella tms..?

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Mayer View Post
            En nopeesti katottuna löytäny vastausta, mutta ongelmana on automaattiloota. Taannoin meni talvimoodille eikä pysty enää vaihtamaan Sportille tai Ecolle.. Käynnistäessä menee suoraan lumihiutaleelle.. Liekö jollain hätäkäytöllä..?

            Huomasin ton motarille kiihdytyksen jälkeen. Pitäisköhän vikakoodeja katella tms..?
            Katkaisija jumissa/rikki.

            Comment

            • Mayer
              Newbiemmer
              • Jul 2013
              • 3
              • Lahti

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Katkaisija jumissa/rikki.
              Meinaatko tuota nappulaa sisällä? Se toimii kyllä, jos kokeilen vaihtaa esim. sportille, lumihuitale katoaa näytöltä hetkeksi mutta moodi ei vaihdu. Plus sen pitäisi käynnistäessä laittaa oletuksena E-moodi.

              Vai tarkoititko jotain muuta osaa muualla?

              E: Ja kickdown ei myöskään toimi, vaikka ennen toimi talvimoodilla normaalisti. Ja näytössä palaa Service-valo.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Mayer View Post
                Meinaatko tuota nappulaa sisällä? Se toimii kyllä, jos kokeilen vaihtaa esim. sportille, lumihuitale katoaa näytöltä hetkeksi mutta moodi ei vaihdu. Plus sen pitäisi käynnistäessä laittaa oletuksena E-moodi.

                Vai tarkoititko jotain muuta osaa muualla?

                E: Ja kickdown ei myöskään toimi, vaikka ennen toimi talvimoodilla normaalisti. Ja näytössä palaa Service-valo.
                Juurikin sitä katkaisijaa, ota se kokonaan irti johdoista.

                Comment

                • Mayer
                  Newbiemmer
                  • Jul 2013
                  • 3
                  • Lahti

                  Jep, käympä tutkimaan.

                  Comment

                  • Throttle
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 793
                    • -

                    Vaihdekeppi kuin soppakauha, mitä osia vaihtoon?

                    Alkuun ainakin 6 ja 14?




                    Ja, miten korjata nopeusheitto? Ottaa kaaliin jo kun heittää 12km/h 80 nopeudessa.
                    185/65/15 kumit.

                    Edessä kumien vaihtoa vai mitä?
                    Last edited by Throttle; 23-03-2014, 17:32.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by Throttle View Post
                      Vaihdekeppi kuin soppakauha, mitä osia vaihtoon?

                      Alkuun ainakin 6 ja 14?




                      Ja, miten korjata nopeusheitto? Ottaa kaaliin jo kun heittää 12km/h 80 nopeudessa.
                      185/65/15 kumit.

                      Edessä kumien vaihtoa vai mitä?
                      Ja 7, se menee rikki kun vaihdat kepin. Kepiksi voi laittaa sellaisen jossa enemmän välitystä niin lyhenee vaihdevälit.

                      Renkaat on armottoman alikokoiset, isompaa alle.

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5257
                        • Pirkkala

                        Originally posted by Throttle View Post
                        Vaihdekeppi kuin soppakauha, mitä osia vaihtoon?

                        Alkuun ainakin 6 ja 14?




                        Ja, miten korjata nopeusheitto? Ottaa kaaliin jo kun heittää 12km/h 80 nopeudessa.
                        185/65/15 kumit.

                        Edessä kumien vaihtoa vai mitä?
                        Lisäksi 12 ja 15 osat on hyvä vaihtaa.
                        nopeusmittarin anturi on perämurikan takakannessa, ottaa nopeuden sieltä. Renkaat on aika pienet? En tiedä voisiko nopeusmittaria kalibroida jotenkin.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Lisäksi 12 ja 15 osat on hyvä vaihtaa.
                          Uudet kepit on mahdollisesti myös nuo siirtajän pään T palat on hieman leveämpiä kuin vanhat, joten nuo muoviprikat ei enää mahdu väliin.

                          Comment

                          • Throttle
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 793
                            • -

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Renkaat on armottoman alikokoiset, isompaa alle.
                            Mikä koko olisi hyvä 15'' vanteelle? Style 5 kyseessä.
                            225/60 on kai alkuperäinen koko? Näyttää sitten sopivasti 0-5km/h liikaa?

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by Throttle View Post
                              Mikä koko olisi hyvä 15'' vanteelle? Style 5 kyseessä.
                              225/60 on kai alkuperäinen koko? Näyttää sitten sopivasti 0-5km/h liikaa?
                              225/60 tai 205/65. Joissain mopomoottorisissa on ollut alunperin 195/65 mutta pieni sekin on ja näyttää tyhmältä.

                              Comment

                              • SanMiguel
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 1035
                                • Kirkkonummi

                                E30 M30 swap pistää hanttiin ja kysyn nyt varmuudenvuoksi joka puolella tätä kyseistä asiaa kun kuuluu vähän sinne ja tänne. Eli kyseessä on M30B30 moottori missä 260 getrag perässä ja ongelma on semmonen että uusi kytkin ei irrota kirveelläkään. Aluksi paketti kasattiin uudella kytkinlevyllä, uudella asetelmalla ja uudella painelaakerilla, paketti konehuoneeseen kunnes huomattiin että ei irrota millään.
                                Eli paketti ylös ja käsipelillä kokeilemaan että mikäs on ongelmana. Vanhalla asetelmalla ja kytkinlevyllä oli myös todella vaikea saada pakettia käsin pyörimään joten parhaaksi paketiksi todettiin uusi kytkinlevy + vanha asetelma ja tietenkin uusi painelaakeri. Moottori pudotettiin laatikkoineen takaisin konehuoneeseen, kaikki taas kiinni, kytkimen työsylinterin huolto ja huolellinen ilmaus ja ei se irrota vielläkään.

                                Kaikki varaosanumerot täsmää levyjen, asetelmien ja painelaakereiden kanssa. Kytkimen työsylinterit on vertailtu keskenään ja kaikki pituudet täsmää keskenään. Ainoa ero e32 ja e30 työsylintereiden välillä on rungon paksuus mutta sekään ei oleellisesti pitäisi vaikuttaa mihinkään. Kaikki siis pitäisi olla niinkuin kuuluukin.

                                Ehdotuksia tai varmaa tietoa mikä tähän auttaisi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎