Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rhodry
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 3264
    • Siuntio

    Anteeksi, yritin searchia mutta varmistan vielä. Ohjaustehostimeen pitäis lisätä öljyä, vanhan väri on musta joten se ei kerro mitään. Korkissa taitaa lukea CHF, ja siinä tarrassa on vihreä ympyrä, tai ainakin se on ollut joskus vihreä. Mitä öljyä mie nyt sinne laitan?

    Ja samaan asiaan liittyen, se vuotaa siitä säiliöstä lähtevästä letkusta, siinä tuskin mitään tiivisteitä on, eli pitääkö se letku vaihtaa kokonaan vai mahtaisko riittää vaan sen klemmarin kiristys?

    Luuskasta siis tietenkin kyse, eli 535i vuodelta -89
    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

    Comment

    • Roisto
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 2538
      • Kajaani

      Originally posted by Rhodry View Post
      Anteeksi, yritin searchia mutta varmistan vielä. Ohjaustehostimeen pitäis lisätä öljyä, vanhan väri on musta joten se ei kerro mitään. Korkissa taitaa lukea CHF, ja siinä tarrassa on vihreä ympyrä, tai ainakin se on ollut joskus vihreä. Mitä öljyä mie nyt sinne laitan?

      Ja samaan asiaan liittyen, se vuotaa siitä säiliöstä lähtevästä letkusta, siinä tuskin mitään tiivisteitä on, eli pitääkö se letku vaihtaa kokonaan vai mahtaisko riittää vaan sen klemmarin kiristys?

      Luuskasta siis tietenkin kyse, eli 535i vuodelta -89
      Vaikka tämä? Varma en oo, itellä oli aateeäffät, ni ei tarvinnu päätä vaivata pentosiinillä..
      2001 E39 525iA
      1992 E34 "540i/5"

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Rhodry View Post
        Anteeksi, yritin searchia mutta varmistan vielä. Ohjaustehostimeen pitäis lisätä öljyä, vanhan väri on musta joten se ei kerro mitään. Korkissa taitaa lukea CHF, ja siinä tarrassa on vihreä ympyrä, tai ainakin se on ollut joskus vihreä. Mitä öljyä mie nyt sinne laitan?

        Ja samaan asiaan liittyen, se vuotaa siitä säiliöstä lähtevästä letkusta, siinä tuskin mitään tiivisteitä on, eli pitääkö se letku vaihtaa kokonaan vai mahtaisko riittää vaan sen klemmarin kiristys?

        Luuskasta siis tietenkin kyse, eli 535i vuodelta -89
        Kastele siinä säiliössä talouspaperia niin väri näkyy paremmin.

        Mutta luultavammin CHF:ää

        Comment

        • Rhodry
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 3264
          • Siuntio

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Kastele siinä säiliössä talouspaperia niin väri näkyy paremmin.

          Mutta luultavammin CHF:ää
          Tein senkin, paperilla se oli ruskeaa

          Mietin tuossa että jos ne vaihtais kokonaan, miten sen säiliön ja koko järjestelmän sais tyhjäksi?
          BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
          Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
          E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Rhodry View Post
            Tein senkin, paperilla se oli ruskeaa

            Mietin tuossa että jos ne vaihtais kokonaan, miten sen säiliön ja koko järjestelmän sais tyhjäksi?
            Jaa ruskeaa... Sitten siellä kenties on öllyt jotain punaiseen vivahtavaa.

            Letku irti säiliön pohjasta ja sitten vähän huuhtoo uudella tavaralla pumpun läpi.

            Comment

            • smpovers
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2372
              • Tammela

              Millaines peli tommonen m60 koneinen 530ia on noin laatikon osalta? Kestääkö? Mitä kannattaa katsoa ennen ostamista, vai kannattaako ostaa ollenkaan? Laatikkona vissiin zf5hp18 (A5S310Z ) Autollahan on tietysti ikää joten mitä vaan voi olla, mutta yleisiä kokemuksia kaipaan.
              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
              BMW 330d touring e46 -05
              Ford Cortina Mk2 1600 -70
              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16344
                • Leppävirta

                Originally posted by smpovers View Post
                Millaines peli tommonen m60 koneinen 530ia on noin laatikon osalta? Kestääkö? Mitä kannattaa katsoa ennen ostamista, vai kannattaako ostaa ollenkaan? Laatikkona vissiin zf5hp18 (A5S310Z ) Autollahan on tietysti ikää joten mitä vaan voi olla, mutta yleisiä kokemuksia kaipaan.
                Varmasti hyvä yhdistelmä E34 koppaan koska oli ainakin omasta mielestäni erittäin hyvä E32 langissa. Ihmeen taloudellinen noin maantie ajoa kun ajatellaan. Kaupungissahan nämä sitten hörppii mitä hörppii. Mutta varma luotettava tekniikka.

                Edit. E32 oli ajettu jo +300tkm pitkän matkaa ja toimi hyvin, toki huolloilla on merkitystä. Sama pata ja automaatti oli myös E38:ssa. Sekin auto toimi moitteitta vaikka oli yli 300tkm rullattu. Huollettu sekin oli kyllä hyvin.
                Last edited by Haju69; 20-12-2014, 10:45.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Mik@
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1413
                  • Nurmes

                  Käykö m52b23 kansi tuohon m50b25 non vanos koneeseen? Ilmeisesti tuon vanoksen voi jättää pois NV osilla?
                  E61 520Da

                  Comment

                  • Bansku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2011
                    • 1493
                    • Savo

                    Välillä kabiiniin tulee lievä nesteen haju, joko pitää varautua kennon vaihtoon? Montaakos erillaista noita nyt onkaan olemassa tollaseen -90 535:een ilman ilmastointia? Ja onko noi ilmastoimattoman mallin kennot yleensä niitä missä joutuu koko paskan purkamaan, vai vaihdettavissa hyvin näppärästi kuskin jalkatilasta päin?

                    E: ja kuinkas pientä teillä on noi kulutukset ollut näillä kolmepuolikkailla m30 moottoreilla näin tälläseen talviaikaan, normaali ajossa. Itselläni näkyy olevan ajotietokone kellottanut 18.8l/100km, tosin työmatkaa ehkä se kilometri ja minkäänlaista lohkolämppäriä ei käytössä, se selittäisi tuon kulutuksen, n.80l viimeksi tankkasin ja pääsinkö sillä jopa 340km ennenkuin bensavalo sytty.
                    Last edited by Bansku; 21-12-2014, 11:08.

                    Comment

                    • jj5
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1332
                      • pks

                      Originally posted by Bansku View Post

                      Itselläni näkyy olevan ajotietokone kellottanut 18.8l/100km, tosin työmatkaa ehkä se kilometri ja minkäänlaista lohkolämppäriä ei käytössä,
                      Varmasti ihan normaalia, jos ajelee noin lyhyttä matkaa kylmällä koneella.
                      sigpic

                      Comment

                      • Limited
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2014
                        • 40
                        • Suomi

                        Moi.

                        Vähän askarruttanut laatikko öljyjen vaihto joten ajattelin kysästä neuvoja.

                        Auto on siis e34 540iA vm93.

                        Eli siis kun ei ole mitään tietoa milloin autoon on laatikko öljyt vaihdettu niin ois varmaan hyvä vaihtaa, mutta mitä muutama tuttu (jotka jonkun verran e34 ilmeisesti tietävät) sanoivat että ei kannata jos laatikko toimii hyvin (ja hyvin kyllä toimii) Kuulemma vaarana on että laatikko hajoaa jos vaihtaa öljyt, venttiilipöydän rippeet lähtee liikkeelle ja pitäisi uusia tiivisteet, kuulat jouset ym. (itsellä autoista ei hirveästi tietoa) Enemmän kuulemma hajonnut öljyjen vaihtoon kun vaihtamattomuuten.

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8258
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Limited View Post
                          Moi.

                          Vähän askarruttanut laatikko öljyjen vaihto joten ajattelin kysästä neuvoja.

                          Auto on siis e34 540iA vm93.

                          Eli siis kun ei ole mitään tietoa milloin autoon on laatikko öljyt vaihdettu niin ois varmaan hyvä vaihtaa, mutta mitä muutama tuttu (jotka jonkun verran e34 ilmeisesti tietävät) sanoivat että ei kannata jos laatikko toimii hyvin (ja hyvin kyllä toimii) Kuulemma vaarana on että laatikko hajoaa jos vaihtaa öljyt, venttiilipöydän rippeet lähtee liikkeelle ja pitäisi uusia tiivisteet, kuulat jouset ym. (itsellä autoista ei hirveästi tietoa) Enemmän kuulemma hajonnut öljyjen vaihtoon kun vaihtamattomuuten.
                          E34 ikäisissä laatikko-öljyjen vaihto kuuluu vielä huolto-ohjelmaan..
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • baier4ever
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 560
                            • Jurva

                            Oli tarkoitus vaihtaa sivuvilkut ja vanhat purkaessa huomasin että reikä lokarissa pyöreä eikä kanttinen kuten oletettavasti pitäisi olla, onko vilkut väärät vai pitääkö vain kylmästi vingulla tehdä oikeat reiät
                            Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
                            Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

                            Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
                            ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
                            E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

                            Comment

                            • Limited
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2014
                              • 40
                              • Suomi

                              Originally posted by peto2;3464886[IMG
                              resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3464886]E34 ikäisissä laatikko-öljyjen vaihto kuuluu vielä huolto-ohjelmaan..
                              Eli suosittelet vaihtamaan?
                              Call
                              Send SMS
                              Add to Skype
                              You'll need Skype CreditFree via Skype

                              Comment

                              • jj5
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1332
                                • pks

                                Originally posted by baier4ever View Post
                                Oli tarkoitus vaihtaa sivuvilkut ja vanhat purkaessa huomasin että reikä lokarissa pyöreä eikä kanttinen kuten oletettavasti pitäisi olla, onko vilkut väärät vai pitääkö vain kylmästi vingulla tehdä oikeat reiät
                                Ei näissä isossa osassa oo sivuvilkkuja ollu tehtaalta, joten reiät on vähä sellasia mitkä joku sattunu tekemään suomeen rekisteröitäessä.

                                Tässä varmaan alkuperäinen vilkun asennus:

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎