Muutamia rengassarjoja olen E34:lla sulatellut ja muutaman auton dynottanutkin eikä yhdessäkään ole abs valo ko toimituksista syttynyt.. :think
Tätä juuri mietin kanssa. Kesällä tuli sulateltua enemmänkin kumia eikä valo syttynyt. Ja väärällä pyöränlaakerilla, kun anturi ei saanut tietoa navalta, niin abs valo syttyi myös, joten ei ihan ilman lukemaakaan voi ajella ilman että valo syttyis Ei oo nyt viimesen 100km oireillu, mutta saa nähä seuraavan kerran ku sulattelee
Tätä juuri mietin kanssa. Kesällä tuli sulateltua enemmänkin kumia eikä valo syttynyt. Ja väärällä pyöränlaakerilla, kun anturi ei saanut tietoa navalta, niin abs valo syttyi myös, joten ei ihan ilman lukemaakaan voi ajella ilman että valo syttyis Ei oo nyt viimesen 100km oireillu, mutta saa nähä seuraavan kerran ku sulattelee
Niin siis tottakai siinä abs järjestelmän reagoinnissa on viive ja mutuna sanon että puhutaan minuuteista ja/tai ajettu matka vaikuttaa myös :think
Ostin tuon M5 3.8 motilla ja kun sai nosturille, tuli huomattua, ettei autossa ole katteja lainkaan. Joku supersprint vaihdettu alkuperäisen tilalle. Auto on 93vm. Onko mahdollista, ettei kyseisessä autossa ole katteja lainkaan, vai kuuluuko olla? Voiko saada läpi katsastuksessa. Päästöt otettii co oli vähän yli kyllä sallitun, muuten ok, mutta auto seissyt 3 vuotta. Ajaessa nykii ja humppaa. Lambda näyttäis olevan kunnossa ja ilmansuodatin, öljyt ja suodatin + tulpat juuri vaihdettu.
Ostin tuon M5 3.8 motilla ja kun sai nosturille, tuli huomattua, ettei autossa ole katteja lainkaan. Joku supersprint vaihdettu alkuperäisen tilalle. Auto on 93vm. Onko mahdollista, ettei kyseisessä autossa ole katteja lainkaan, vai kuuluuko olla? Voiko saada läpi katsastuksessa. Päästöt otettii co oli vähän yli kyllä sallitun, muuten ok, mutta auto seissyt 3 vuotta. Ajaessa nykii ja humppaa. Lambda näyttäis olevan kunnossa ja ilmansuodatin, öljyt ja suodatin + tulpat juuri vaihdettu.
Kyllä siinä pitäisi iän mukaan olla katit. Ellei ole jostain arabiemiraateista tms.
Niin pitäiskin, mutta mietin sitä, saako tota millää katsastuksesta läpi? Ei haittaa, kun tuttu voi ottaa päästöt toisesta autosta, mutta stoppaako siihen, kun katsuri huomaa kattien puuttuvan
Niin pitäiskin, mutta mietin sitä, saako tota millää katsastuksesta läpi? Ei haittaa, kun tuttu voi ottaa päästöt toisesta autosta, mutta stoppaako siihen, kun katsuri huomaa kattien puuttuvan
Mulla stoppas ainaskii,ja kannattaa kait ne olla sielä muutenkii
mites jos minä puotan tosta 525.sta katit pois nii tullooko teho häviöitä/tehoja. auto on ei matalapäästöinen ja katit on huonossa hapessa nii aattelin et laittas suoraa putkea tilalle
Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm
ex:e39 523iA sedan -97
ex:e39 523 sedan -98
ex:e34 535 sedan -88
ex:e39 523 sedan -97
ex:e36 325 (taxi) -95
ex:e36 325 coupe -93
ex:e34 525 m50 -90
ex:e34 520 m50 -90
ex:e34 520 m20 -89
Mulla stoppas ainaskii,ja kannattaa kait ne olla sielä muutenkii
No ostin auton hetki sitten, enkä tiennyt, ettei katteja alta ole, enkä ainakaan mitään lähemmäks tonnin katteja ala hommaamaan. : D Täytyy käydä koittamas josain välis ku saa auton muuten siihen kuntoon, että voi sen leimata.
Oisko tietoo käypikö 540 seen etutolpat jostain muusta mallista? ostetaan sellaset jos löytyy
Jos puhe on tolpasta ilman iskaria ja muuta, niin käy monesta muustakin E32 ja E34 mallista. Olikohan näitä 55mm ja 51mm putken halkaisijalla ja minulla ei ole tiedossa että olisi mennyt koneen mukaan tai muutenkaan järkevästi.
Yläpäitä on erilaisia, mutta niistä minulla ei ole omakohtaista kokemusta. Iskarin yläpään halkaisijoita on ainakin kaksi erilaista ja olisiko koko homman kiinnityksessä koriinkin. Ehkä joku tietävämpi vastailee...
mites jos minä puotan tosta 525.sta katit pois nii tullooko teho häviöitä/tehoja. auto on ei matalapäästöinen ja katit on huonossa hapessa nii aattelin et laittas suoraa putkea tilalle
Jos ne eivät ole ihan umpeen sulaneet et saa yhtään lisää tehoa kattien poistolla.
Saa mahdollisesti ongelmia päästöjen ottaja jos jää kiinni väärästä autosta ottamisesta.
Ja niitten kattien pitää olla siellä katsastuksessa.
Jos puhe on tolpasta ilman iskaria ja muuta, niin käy monesta muustakin E32 ja E34 mallista. Olikohan näitä 55mm ja 51mm putken halkaisijalla ja minulla ei ole tiedossa että olisi mennyt koneen mukaan tai muutenkaan järkevästi.
Yläpäitä on erilaisia, mutta niistä minulla ei ole omakohtaista kokemusta. Iskarin yläpään halkaisijoita on ainakin kaksi erilaista ja olisiko koko homman kiinnityksessä koriinkin. Ehkä joku tietävämpi vastailee...
Joo siis nyt ku purkasin ni saa tosiaan vaihettuu pelkän iskarin,eli tolppaa ei tartte vaihtaa.eli oisko sit näin et uskaltas mätänetistä tilata vaik 535 iskarin
Vääntäkääs rautalangasta tyhmälle: Miten mitataan kampuran anturin liittimen kunto? Sytytysvirta päällä vai pois? Mihin tökkään yleismittarin, 1- ja 3-napaanko?
Autodata antoi ohjearvoksi 486-594 ohmia. Melkonen haarukka.
Kyse siis M20-koneesta.
Toinen kysymys: Miten iso ilmavälys saa olla ko. anturin ja vauhtipyörän välissä?
Vääntäkääs rautalangasta tyhmälle: Miten mitataan kampuran anturin liittimen kunto? Sytytysvirta päällä vai pois? Mihin tökkään yleismittarin, 1- ja 3-napaanko?
Autodata antoi ohjearvoksi 486-594 ohmia. Melkonen haarukka.
Kyse siis M20-koneesta.
Toinen kysymys: Miten iso ilmavälys saa olla ko. anturin ja vauhtipyörän välissä?
Koitin googletella mutten löytänyt.
Siis haluatko tietää toimiiko kampuran anturin liitin vai itse anturi?
Ilman virtaa mitataan ja tuo vastusmittaus on sellainen about suurinpiirtein mittaus. Kertoo onko anturi täysin mykkä vai ehkä kunnossa. Varman tuloksen saa oskilloskoopilla kun pyörittää moottoria samalla.
Comment