Eli kyseessä sähköjen osalta melko samanmoinen homma, kuin e30 m50swap? Siihen hommaan tullut tutustuttua enempi, kun oli tarkotus ensin alkaa tuosta e30:stä rakentamaan. Totesin kuitenkin, että 5 sarjalainen on enemmän omaan mieleen kun ei ole sisällä niin ahdasta.. Tarkoituksena siis hommata E34 ahdettavaksi, kun pääsee tuosta kolmekympistä eroon. Toki helpompi ostaa suoraan m50 tekniikkainen, mutta jos sellasta ei satu löytymään niin pitää olla plan b
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
-
-
Originally posted by Jondis View PostEli kyseessä sähköjen osalta melko samanmoinen homma, kuin e30 m50swap? Siihen hommaan tullut tutustuttua enempi, kun oli tarkotus ensin alkaa tuosta e30:stä rakentamaan. Totesin kuitenkin, että 5 sarjalainen on enemmän omaan mieleen kun ei ole sisällä niin ahdasta.. Tarkoituksena siis hommata E34 ahdettavaksi, kun pääsee tuosta kolmekympistä eroon. Toki helpompi ostaa suoraan m50 tekniikkainen, mutta jos sellasta ei satu löytymään niin pitää olla plan b
On mulla tossa e34 m50b25 koneinen myynnissä. Yv jos kiinnostaaVW passat 1.9tdi 4motion
E36 "328" cabrio
Comment
-
-
Bmw 520 m50b20 1992vm
Terve ! En tiedä menikö nyt oikein tuo postaus mutta toivotaan niin , elikkä ongelmana olisi sitte sellanen että auto antaa vikakoodin imuilman lämpöanturista , vaihdoin anturin mutta ei anna poistaa vikakoodia , moottorissa tapahtuu myös pauketta imusarjassa , bensamittari elää välillä omia , esim. Bensavalo palaa ja ei pala mutta mittari melkeenpä nollassa , sitten kun käy tankkaamassa vaikka 14 litraa niin mittari jumittuu hetkeksi nollaa ja sitten nousee yhtäkkkä yli 20 litran vaikka tankissa pitäisi olla reilusti vähemmän , mittari myös laskee yhtäkkiä eikä tasaisesti. Ps. Pari tuttua ehdottanut että olisi joko bensapumppu hiluineen tai sitten joku maa vika .
Apu olisi erittäin tervetullut kun en ite niin paljon näistä tiedä .
Comment
-
-
Originally posted by Aimaki View PostTerve ! En tiedä menikö nyt oikein tuo postaus mutta toivotaan niin , elikkä ongelmana olisi sitte sellanen että auto antaa vikakoodin imuilman lämpöanturista , vaihdoin anturin mutta ei anna poistaa vikakoodia , moottorissa tapahtuu myös pauketta imusarjassa , bensamittari elää välillä omia , esim. Bensavalo palaa ja ei pala mutta mittari melkeenpä nollassa , sitten kun käy tankkaamassa vaikka 14 litraa niin mittari jumittuu hetkeksi nollaa ja sitten nousee yhtäkkkä yli 20 litran vaikka tankissa pitäisi olla reilusti vähemmän , mittari myös laskee yhtäkkiä eikä tasaisesti. Ps. Pari tuttua ehdottanut että olisi joko bensapumppu hiluineen tai sitten joku maa vika .
Apu olisi erittäin tervetullut kun en ite niin paljon näistä tiedä .puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Miten tuo bensamittari toimii, kun tankissa on ainetta yli neljännes?
Paljon alle neljänneksen E34 bensamittari tuntuu olevan vähän niin ja näin. Bensavalo syttyy, vain sammuakseen uudelleen hetken ajon jälkeen, ja viisarikin tuntuu hiukan elävän.
Vähän kummallinen ominaisuus tämän hintaluokan autossa, mutta eipä tuo tuosta taida osia vaihtamalla parantua, kun sama on ollut jo useammassa ajamassani kolmenelkussa.
Ratkaisun olen kyllä löytänyt. Tankkaan aina täyteen viimeistään neljänneksen kohdalla. Tällöin mittari on aina tarkka.
Se imuilman lämpötila-anturi. Se perustuu resistanssiin, eli vastus, joka lämpötilan mukaan muuttaa vastusta.
Juota ompeluneula johdonpätkään kiinni, ja työnnä se vuoroin lämpötila-anturin liittimen pinneille, liittimen ollessa kiinni ja virta päällä. Millaiset lukemat saat?
Toista sama virta päällä liitin irti, millaiset lukemat saat?
Mittaus pinnistä koriin (esim. laturin runko) jännite-asennolla.Last edited by Klasu-; 06-01-2016, 15:08.
Comment
-
-
Taidan olla aika onnekas kun kummassakin kolmenelosessani toimii bensamittari niin kuin sen luulisi toimivan eikä näytä omituisia lukemia Toisessa tykkää vain bensavalo syttyä ja sammua vaikka bensaa olisi todella vähän. Oiskohan teillä jotenkin jumittava koho?
Kokeilitko varmasti ehjällä ilma-anturilla mikä ei anna vikakoodia? Jos joku uusi tarvikeanturi niin voi olla että se ei uutenakaan toimi kunnolla.
Comment
-
-
Originally posted by jepe- View PostKytkin oli aamulla aivan löysä, jonkun aikaa kun oli käynyt alkoi vaihteet mennä päälle ja kytkin pitää. Otti silti heti kun kytkintä nosti ja yleensä vasta lopussa ottaa. Johtuuko kovista pakkasista vai onko jotain menossa?
Kulahtaneet tiivisteet eivät oikein pidä pakkasesta ja nyt järjestelmään pääsee ilmaa.
Comment
-
-
Originally posted by Worldfuture View PostTuulilasi ilmeisesti vuotaa ylhäältä, onko korjattavissa kotikonstein?
Korjaus: kuskin pyyhkijän varsi ja vasen ilmanottoritilä irti, putsaus ja mustaa silikonia sinne missä reikää on. Voi se lasistakin vuotaa, ei sillä...
Comment
-
-
[QUOTE=rgaweer;3673779]Taidan olla aika onnekas kun kummassakin kolmenelosessani toimii bensamittari niin kuin sen luulisi toimivan eikä näytä omituisia lukemia Toisessa tykkää vain bensavalo syttyä ja sammua vaikka bensaa olisi todella vähän. Oiskohan teillä jotenkin jumittava koho?
Niin. Eiköhän sinulla siis toimi kuvauksen mukaan ihan samaan tapaan kuin minun autossa, eli epätarkka höyryillä ajettaessa.
Sille bensavalolle ei ole mitään viisarista erillistä sensoria, vaan sen vilkkuminen edestakaisin johtuu tankkivarusteesta, sama ilmiö saa myös mittarin hiukan seilaamaan.
Tätä pidän itse ominaisuutena, mutta mikäli saat tuon poistettua tankkivarusteen uusimisella, niin kerro ihmeessä, niin vaihdan minäkin sitten.
Jos haluaa tarkan bensamittarin, kannattaa ostaa 850 volvo. Kun rangen 10km vaihtuu viivoiksi, auto sammuu samantien. Ja sitten omistaja kiroaa, että onpa paska auto, kun ei yhtään reserviä ole :think
Comment
-
-
Originally posted by mla View PostJos valuttaa vettä kuskin vasemman jalan varpaille, niin kannattaa ensin tarkastaa johtosarjan läpiviennit sulakerasian takana. Mulla vuoti hajonneesta haitarikumista, joka näkyy kun avaat konepellin ja katsot kuskin pyyhkijän akselin kohdilta alas "kaukaloon" sulakerasian ja rintapellin välissä.
Korjaus: kuskin pyyhkijän varsi ja vasen ilmanottoritilä irti, putsaus ja mustaa silikonia sinne missä reikää on. Voi se lasistakin vuotaa, ei sillä...
E: Eli saako sinne laitettua jotain silikoonia vai tarviiko uusia koko ikkuna?Last edited by Worldfuture; 08-01-2016, 00:28.
Comment
-
-
Jos tuulilasi vuotaa, se pitää irroittaa ja liimata uudelleen. Kaikenlaiset patentit tai lisäsaumat päälle levitettynä vain pahentavat tilannetta.
Tuolla tavalla kun se vuotaa, niin ennenpitkää siellä ei ole enää mitään kehystä jäljellä, mihin liimata, kun se happanee pois.
Kosteus oikein kerääntyy sinne lasin ja kehyksen väliin, ja se mätii siellä vielä kesähelteellä.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostLuultavasti pakkanen aiheuttaa kiukuttelua työsylinterissä.
Kulahtaneet tiivisteet eivät oikein pidä pakkasesta ja nyt järjestelmään pääsee ilmaa.
Alkaakohan tuo toimimaan vielä kun ilmat lauhtuu? Tähän asti toiminut pakkasessakin mutta nyt kun heitti ~-25c niin rupes kiukuttelemaan.
Vai onko helpompi vaihtaa tuo työsylinteri suoraan?Alpina B10 3.3 Touring
Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39
Comment
-
Comment