Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Incarnated
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 450
    • Seinäjoki



    Originally posted by Kv1984 View Post
    Toinen kysymys heti perään:

    Mistä saikaan kokonaisia alustankorjaussarjoja, joissa on mukana kaikki tukivarret, nivelet, koiranluut ym? Oliko joku saksalainen nettikauppa? Muistaakseni tuli paljon halvemmaksi tilata koko setti kerralla kuin osa kerrallaan, ja mieluummin myös vaihtaisi kaikki uusiin samalla kertaa.

    http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

    Comment

    • MPV
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1193
      • Muhos

      No mitkäs noista on sitten sen laatuisia osia, ettei tarvi olla uudestaan vaihtamassa osia ennen seuraavaa katsastusta? Ainakin E46:sen tukivarsissa Meylet meni väljäksi alle vuodessa. E34:sen tukivarsissa Lemmyt on kestäneet ajaa vähintään neljännesmiljoonan.

      Comment

      • Jonte-
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 46
        • Kajaani

        Originally posted by Jonte- View Post
        Oisi suunnitelmissa verhoilla toukan kattoverhoilu mustalla kankaalla.
        Tuli sitten sellainen mieleen, että saako nuo tuplakattoluukun verhoilut irti ilman itse kattoluukkun purkamista?

        Jostain ulkomaan foorumilta jotain tälläistä luin, mutta oli vähän huonosti selvitetty, niin aatelin täältä kysästä asiasta.
        Itse itselleni vastaten. Saa purettua ja vieläpä tosi helposti. Laitan tähän englanninkieliset ohjeet, jos joku joutuu saman homman tekemään.

        To other who don't wanna remove the sunroof panels.
        Taking them in and out are easy once you know where to unhook them and get them back in again. There is only two tabs/clips in front of the fron panel that holds the sunroof in, you need to open the front sunroof up completely to remove it, put in a screwdriver where the clip is going at the tab and just press it down on both sides while you slide the whole cover forwards, then it's just a matter of simply bending it out the top of the roof, it's very flexible so - no worries!

        The rear roof is even easier imho. Two tabs on each side, front of it. press them down at the same time while moving it a little forward and then just simply slide it to the right of the car and it will come down by the left side and in your hands.

        To put them back in is nothing more complicated than to just aim the tabs of the rear panel back in while doing the reverse of removal, can be a little tricky, but once you got it, next time will be taking you a minute to remove and put it back togheter again if you're in a hurry hehe..

        Don't even need to mention how to put the front back in, as it's too easy, it just slides and then clicks into place on the tabs, no need to really allign anything, but all those sliding pieces on each side when you put it back togheter, but that's obvious.
        Sekundaa lähettiin hakemaan, mutta sutta tuppasi tulemaan.

        Comment

        • 9.3x62
          Bimmer Rookie
          • Jan 2013
          • 128
          • Finland

          Käykö m50 koneisien 520 ja 525 perät ristiin ? 525 perää 520 meinasin vaihtaa..9

          Entä m30b34, minkä malliset Ngk tulpat käy moiseen?

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by 9.3x62 View Post
            Käykö m50 koneisien 520 ja 525 perät ristiin ?
            Ei.


            ..

            Comment

            • Jondis
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 698
              • Tuusula

              Mistähän lähtisi hakemaan vikaa: avaat auton lukosta-> virrrat päälle ja sähkölasit ja kattoluukku toimii. Laitat virrat pois ja uudelleen päälle tai käynnistät ja kumpikaan ei skulaa. Myös keskuslukko toimii kun avaa, mutta jos käyttää virrat pällä tai auton käynnissä niin ei pelaa enään. Mahtaako vika olla jossai johtosarjassa, vai jossain ohjainlaitteessa vai missä
              MB E55 AMG -05
              E36 318TiA -96
              E34 535i -89 imolarot
              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

              Comment

              • -Markus-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1463
                • Ihan Savossa

                Originally posted by Jondis View Post
                Mistähän lähtisi hakemaan vikaa: avaat auton lukosta-> virrrat päälle ja sähkölasit ja kattoluukku toimii. Laitat virrat pois ja uudelleen päälle tai käynnistät ja kumpikaan ei skulaa. Myös keskuslukko toimii kun avaa, mutta jos käyttää virrat pällä tai auton käynnissä niin ei pelaa enään. Mahtaako vika olla jossai johtosarjassa, vai jossain ohjainlaitteessa vai missä
                Sen verran mielenkiintoiset oireet, että pääsulake huolelliseen tarkastukseen. Sekä olikohan jossain takapenkin alla iso maadotusnippu. Muistelisin, että jollain oli sieltä löytyny hapettumaa..? Ja testaa vielä niin, että siinä vaiheessa kun kattoluukku ei toimi, painat sitä kattoluukun nappulaa pohjaan n 15 sek. ja sen jälkeen paina avausta. Toimiiko sitten luukku?

                Ford Mondeo Mk3 STW
                VW E-Golf 2015
                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                Comment

                • Jondis
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 698
                  • Tuusula

                  Tarkennetaanpas. Nyt kun testailin niin vaikka käytti virtoja pois ja päälle nii kaikki toimi, myös keskuslukko. Mutta kun auton löi käyntiin, niin lasit ja kattoluukku katos kokonaan. Tosin takalasit ei näköjään toimi ollenkaan. Ja kun auton sammutti, niin ei toiminut keskuslukkokaan. Sähköpenkit kyllä toimii kokoajan, luulis että noita mukavuusjuttuja ohjais kaikkia sama laatikko? Ainakin laseja, luukkua ja penkkejä vai kuinka on? Ja takapenkin alle pikaseen kurkkasin, pääsulake lienee se, joka lähtee yhdestä plussa navan johosta? Se oli ainakin ehjä ja samoin kaksi maadoispaikkaa siellä oli jotka näytti hyviltä, molempiin meni ehkä kymmenkunta johtoa. Myöskään tuo kattoluukun napin pohjassa pitäminen ei auttanut. Ja sellainen vielä, että kun laittaa virrat päälle ja avaa kattoluukun siihen takapää ylös asentoon, niin sepä ei siitä menekkään kiinni ennen kuin käyttää virrat pois päältä ja takas päälle. Normi avausta en tajunnut kokeilla.
                  MB E55 AMG -05
                  E36 318TiA -96
                  E34 535i -89 imolarot
                  Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                  Comment

                  • rgaweer
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 1670
                    • Vantaa

                    Originally posted by Kv1984 View Post
                    Itse asiassa tähän asti kaikkein pisimmän aikaa kesti startata eilen, kun pidin virtoja päällä autossa 15-20 min käynnistämättä, sammutin ja palasin about tunnin perästä uudelleen autolle, ja käynnistin. Lähti kyllä, mutta omituisen pitkän ajan päästä. Aluksi ajattelin, että akku olisi ottanut itseensä niin pitkästä ajasta kun pelkät virrat oli päällä, mutta ei se kuulostanut siltä. Startti pyöri kuitenkin ihan tehokkaasti.

                    Jos pumpusta on takaisku mennyt, tietääkö se uutta pumppua? Missä sijaitsee bensanpaineen säädin?
                    Minulla alkoi tekemään pidempiä käynnistyksiä kun kampiakselin asentotunnistin alkoi vetämään viimeisiä. Joutui useasti starttaamaan pidempään ja useamman kerran, mutta kun lähti niin lähti nätisti käymään ja toimi hyvin. Noin viikon se oireili ennen kun jätti kokonaan käynnistymättä.
                    E34 x2, E12 x2, E30
                    E28 520i -82 & 520iA -86
                    Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                    Comment

                    • Radon
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 463
                      • Suomi-Finland

                      Originally posted by MPV View Post
                      No mitkäs noista on sitten sen laatuisia osia, ettei tarvi olla uudestaan vaihtamassa osia ennen seuraavaa katsastusta? Ainakin E46:sen tukivarsissa Meylet meni väljäksi alle vuodessa. E34:sen tukivarsissa Lemmyt on kestäneet ajaa vähintään neljännesmiljoonan.
                      Omat kokemukset kyllä vahvistaa tämän, ei kannata tarvikeosaa alle laittaa ei kestä ei meylet eikä mitkään muutkaan ole kestäneet. Lemförder tmv. alkuperäispalikkaa niin kestää vähän paremmin.

                      Comment

                      • TuohkaRacing
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 60
                        • Hollola/Miekkiö

                        Originally posted by Radon View Post
                        Omat kokemukset kyllä vahvistaa tämän, ei kannata tarvikeosaa alle laittaa ei kestä ei meylet eikä mitkään muutkaan ole kestäneet. Lemförder tmv. alkuperäispalikkaa niin kestää vähän paremmin.

                        Kannattaa rasvata ne nivelet ni kestää vähän kauemmin, ovat alkujaan lähes kuivat.
                        Last edited by TuohkaRacing; 27-06-2016, 14:32.
                        e63 BMW m6 -07
                        e34 BMW 540ia -92

                        Comment

                        • bimmer90
                          Newbiemmer
                          • Jun 2016
                          • 16
                          • kokkola

                          bmw

                          Moro. Mikähän vois olla 535 vikana ku starttaa ni lähtee kyllä käyntiin mutta samalla kuuluu kolahdus todennäkösesti starttimoottorista.. pari päivää teki sitä että aina ku oli lähössä käyntii ni kolahus kuulu ja starttaamine loppu ku seinää :think oisko starttimoottorissa/hiilissä vika?

                          Comment

                          • Roito
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2009
                            • 3921
                            • Tavastila/Kotka

                            Starttia vaihtoon vaan, itellä teki kerran samaa ja oli vanhassa startissa jo akselissa klappia, pendix palautti millon sattuu.. karkee kolina startatessa ja yleensä ekassa startissa just tökkäs ku seinää ja starttaus loppu siihen, tokalla sitten lähti yleensä.
                            BMW E70 X5 käyttismöhkö
                            MB W639 Kummisetä

                            Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                            Comment

                            • AEP
                              BTCF Member
                              • Jul 2013
                              • 216
                              • Hämeenlinna

                              E34 täristelee jarruttaessa, etupäästä tulee, mielestäni oikealta puolelta.

                              Välyksiä haettu kissojen ja koirien kanssa, ei tunnu löytyvän (paljon uutta osaakin) levyt muutaman tuhannen ajetut ATE:n valmisteet jotka suorat.
                              Simpukassa pieni välys, mutta luulisi tuon aiheuttaessa tärinän tulevan rattiin? Nyt siis ei rattiin täristä, mutta muuten kyllä.
                              Aika nopealla aikataululla tuo vika ilmennyt, viimeisen 200km aikana. Kertokaahan viisaammat mistä seuraavaksi lähtisi syypäätä etsimään? :think
                              F33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III
                              L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
                              E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

                              E39 B10 -02 Touring Titansilber
                              E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
                              E46 318i -98 Sedan Farngrün
                              E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
                              E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by AEP View Post
                                E34 täristelee jarruttaessa, etupäästä tulee, mielestäni oikealta puolelta.

                                Välyksiä haettu kissojen ja koirien kanssa, ei tunnu löytyvän (paljon uutta osaakin) levyt muutaman tuhannen ajetut ATE:n valmisteet jotka suorat.
                                Simpukassa pieni välys, mutta luulisi tuon aiheuttaessa tärinän tulevan rattiin? Nyt siis ei rattiin täristä, mutta muuten kyllä.
                                Aika nopealla aikataululla tuo vika ilmennyt, viimeisen 200km aikana. Kertokaahan viisaammat mistä seuraavaksi lähtisi syypäätä etsimään? :think
                                Eihän satuloissa ole jumitusta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎