Unohtui mainita, männät liikkuu hyvin eikä liukutapeissakaan moittimista. Oikean puoleisessa kallistuksenvakaajan yhdystangossa "koiranluussa" ehkä pieni välys, mutta ei kai tuon pitäisi selvänä tärinänä tuntua?
F33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Mitä usein tapahtuu on, että itse liukutappi on hyvässä voiteessa kuminsa sisällä, mutta kosteus on päässyt kumin ja satulan väliin.
Kosteus ruostuttaa satulassa olevan reiän, jossa liukutapin kumi on. Ruoste "turvottaa" reikää, jolloin kumi puristuu tiukemmaksi, ja liukutapin liikkeet käy nahkeaksi.
Seuraavaksi jarrulevyt onkin kierot, tapahtuu hyvin nopealla aikavälillä.
Eli satuloiden reiät tulee puhdistaa huolellisesti kumit irrotettuna, tähän oiva työkalu on dremeliin saatava pieni teräsharjalaikka. Tämä sujahtaa juuri passelisti tuohon reikään, ja poistaa kaiken ruosteen.
Kun ruoste on poistettu, reikä voidellaan kuparitahnalla ruosteen ehkäisemiseksi.
Liukutapin ja kumin välissä käytetään sitten jarrukumirasvaa, kuparitahna ei ole paras tuohon väliin.
Eikä muuten varmasti sitä kuparitahnaa siihen reikään mihin se liukutapin kumi tulee. Kuparitahna, kuten myös vaseliini, turvottaa kumia joten aika +/-0 tilanne kuten ennen remonttia. Tuollaisia kohteita varten on jarrukumirasvaa, käyttäkää sitä.
Omien pommien kanssa saanut liiankin usein kirota sitä kun edellinen omistaja vaihtanut uudet jarruromut ja kasannut kuparitahnalla niin saa tehdä kaiken uusiksi ja lisänä vaihtaa turvonneet kumi osat uusiin.
Noh, oma auto tuli mulle 7v takaperib, täristävillä jarruilla ja liudalla muita vikoja, luonnollisesti.
Tein tuolloin jarruhuollon, ja vaihdoin uudet laikat. En tällöin putsannut satuloiden reikiä.
Uudet levyt veti nopeesti kieroon. Nut puhdistin nuo reijät, ja laitoin sitä kuparitahnaa ja uudet ATE kumit ja liukutapit. Vielä on suorat levyt, ja liukutapit liikkuu keveästi. Että tiedä nyt sitten.
Kun sitä jarrulumirasvaa kuitenkin tarvitaan, niin mikäettei.
Tarkennetaanpas. Nyt kun testailin niin vaikka käytti virtoja pois ja päälle nii kaikki toimi, myös keskuslukko. Mutta kun auton löi käyntiin, niin lasit ja kattoluukku katos kokonaan. Tosin takalasit ei näköjään toimi ollenkaan. Ja kun auton sammutti, niin ei toiminut keskuslukkokaan. Sähköpenkit kyllä toimii kokoajan, luulis että noita mukavuusjuttuja ohjais kaikkia sama laatikko? Ainakin laseja, luukkua ja penkkejä vai kuinka on? Ja takapenkin alle pikaseen kurkkasin, pääsulake lienee se, joka lähtee yhdestä plussa navan johosta? Se oli ainakin ehjä ja samoin kaksi maadoispaikkaa siellä oli jotka näytti hyviltä, molempiin meni ehkä kymmenkunta johtoa. Myöskään tuo kattoluukun napin pohjassa pitäminen ei auttanut. Ja sellainen vielä, että kun laittaa virrat päälle ja avaa kattoluukun siihen takapää ylös asentoon, niin sepä ei siitä menekkään kiinni ennen kuin käyttää virrat pois päältä ja takas päälle. Normi avausta en tajunnut kokeilla.
Nyt tuli savut oik. takaoven ja b pilarin sisältä. Ränkkäilin takaikkunoiden nappeja siinä toivossa, että aukeaisivat ja niin kävikin. Eli kun tuolta tuli savut, niin hetkenpäästä sitten tuo oik. takaikkuna laski ja sitten ei enään mitään taas. Valko-lila johto, joka menee takaoven omalle ikkuna katkasijalle. Nyt ei siis toimi enää kattoluukku ja etulasitkaan ollenkaan.. Ja oli myös polttanut takapenkin alta yhden 30a sulakkeen, josta johtuen keskuslukkokaan ei pelittänyt. Se tuli takasin tuon sulakkeen vaihdolla kyllä. Tosin sekin siis katoaa edelleen, jos käyttää virrat päällä mutta toimii taas kun auto hetken on itsekseen. Tuo johto nyt täytyy ainakin uusia, mutta mikä purkki ohjaa noita laseja ja k-luukkua? Luultavasti se nyt kärähtänyt. Ja ilmeisesti jossain takajalkatilassa menee johtosarjat jostain päin yleensä huonoksi?
Mulla löytyy varustelistalta 676 hifi loudspeaker system, niin onko autossa joku erillinen vahvistin? Jos on niin mistä päin autoa sitä lähtee metsästämään? Varmaankin se mykkänä, kun ei kuulu mistään mitään..
Mulla löytyy varustelistalta 676 hifi loudspeaker system, niin onko autossa joku erillinen vahvistin? Jos on niin mistä päin autoa sitä lähtee metsästämään? Varmaankin se mykkänä, kun ei kuulu mistään mitään..
Vahvistin sijaitsee takapaksissa, kuskinpuollella sen sivuverhoilun takana.
Kiitokset, täytynee korvata se jollain muulla. Onko diskanteille jakosuotimet vahvarissa vai jossain muualla? Mietin että voiko tökätä vaan kajareille lähtevät johdot vahvistimeen kiinni, vai täytyykö laittaa jakosuotimet väliin.
Kiitokset, täytynee korvata se jollain muulla. Onko diskanteille jakosuotimet vahvarissa vai jossain muualla? Mietin että voiko tökätä vaan kajareille lähtevät johdot vahvistimeen kiinni, vai täytyykö laittaa jakosuotimet väliin.
tuossa bemarin omassa vahvistimessahan on sitten vähempi tehoa kun monessa nykysoittimessa. ite vetelin kaiuttimille uudet piuhat suoraan soittimelta ja hylkäsin tuon alkuperäisen hifivahvistimen
puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella: e39 523ia arctic silver e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä: e30 328i *Rot m50b28
Comment