Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    Mr_piikki : katson vakionokasta numeroinnit jahka käyn huomenissa tallilla.

    Jotenkin sellainen muistikuva, ettei aidossa Schrick - nokassa moista numerolitaniaa olisi.

    Comment

    • angrysuefly
      Bimmer Rookie
      • Sep 2014
      • 31
      • Karjaa

      Nyt alkoi häiritsemään kytkin, eli kun painaa poljinta, se painuu melko reilusti ennenkuin tapahtuu mitään, ja vaataisuudessa kytkin ottaa tosi matalalla kiinni. Onko olemasaa jotain kikkaa "Kiristää" kytkintä tjsp, vai onko edessä isompikin remppa?
      Kun kaikki tuntuu menevän hyvin, olet varmasti unohtanut jotain.

      e34 520i "Karvalakki" -92
      ex: e36 325i -95

      Comment

      • Roito
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 3921
        • Tavastila/Kotka

        Originally posted by Klasu- View Post
        Mr_piikki : katson vakionokasta numeroinnit jahka käyn huomenissa tallilla.

        Jotenkin sellainen muistikuva, ettei aidossa Schrick - nokassa moista numerolitaniaa olisi.
        Taisi tämä nokka-asia selvitä auton topicissa :think
        BMW E70 X5 käyttismöhkö
        MB W639 Kummisetä

        Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

        Comment

        • Roito
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2009
          • 3921
          • Tavastila/Kotka

          Originally posted by angrysuefly View Post
          Nyt alkoi häiritsemään kytkin, eli kun painaa poljinta, se painuu melko reilusti ennenkuin tapahtuu mitään, ja vaataisuudessa kytkin ottaa tosi matalalla kiinni. Onko olemasaa jotain kikkaa "Kiristää" kytkintä tjsp, vai onko edessä isompikin remppa?
          Ei tuota kannata vielä säikähtää, vai onko ihan löysää se tyhjä siinä? vai että kytkin kuitenkin jäykkä koko matkan mutta tarraa vasta melko pohjassa?

          Parempi se noin päin on niin ei luista ainakaan, jos irrottais vasta ihan ylhäältä niin saattais jäädä "huomaamatta" vähän kantamaan kokoajan vaikka kytkin ylhäällä.
          BMW E70 X5 käyttismöhkö
          MB W639 Kummisetä

          Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

          Comment

          • angrysuefly
            Bimmer Rookie
            • Sep 2014
            • 31
            • Karjaa

            Originally posted by Roito View Post
            Ei tuota kannata vielä säikähtää, vai onko ihan löysää se tyhjä siinä? vai että kytkin kuitenkin jäykkä koko matkan mutta tarraa vasta melko pohjassa?

            Parempi se noin päin on niin ei luista ainakaan, jos irrottais vasta ihan ylhäältä niin saattais jäädä "huomaamatta" vähän kantamaan kokoajan vaikka kytkin ylhäällä.
            Siis löysä se on siitä matkalta kunnes nappaa kiinni, onko tämä paha ja millanen kiristys/korjauskeino olisi tehtävissä?
            Kun kaikki tuntuu menevän hyvin, olet varmasti unohtanut jotain.

            e34 520i "Karvalakki" -92
            ex: e36 325i -95

            Comment

            • Roito
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 3921
              • Tavastila/Kotka

              Originally posted by angrysuefly View Post
              Siis löysä se on siitä matkalta kunnes nappaa kiinni, onko tämä paha ja millanen kiristys/korjauskeino olisi tehtävissä?
              Itse aloittaisin nesteiden vaihto + kytkimen kunnollinen ilmaus.

              helppo ja halpa, varsinkin jos ei hajua koska vaihdettu viimeksi ja missä kunnossa nesteet on, jarruissa kuitenkin sama neste niin hukkaan tuo homma ei mene.
              Last edited by Roito; 15-11-2015, 12:07.
              BMW E70 X5 käyttismöhkö
              MB W639 Kummisetä

              Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

              Comment

              • MR_piikki
                BTCF Member
                • Apr 2006
                • 1318
                • Pori

                Originally posted by Roito View Post
                Taisi tämä nokka-asia selvitä auton topicissa :think
                Kyllä, Virtalan Riston valmiste.
                Gas or ass, no free rides

                F10 520d lci
                E36 325 ahdistettu.

                Comment

                • Merkki
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2012
                  • 454
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by angrysuefly View Post
                  Siis löysä se on siitä matkalta kunnes nappaa kiinni, onko tämä paha ja millanen kiristys/korjauskeino olisi tehtävissä?
                  Itsellä oli sama ogelma, kytkimen työsylinteri oli rikki. Vaihdoin uuden ja tuli taas tuntumaa kokomatkalle. Tarkasta vuodot kuitenkin ensin.. Ilmaus onnituu helpoiten laittamalla tippakannuun jarrunestettä, siitä letku työsylinteriin ja painelee kunnes säiliöön tulee pelkkää puhdasta nestettä. Ja kannattaa valuttaa ensin vanhaa nestettä ulos ennenkun rupeaa lykkäämään uutta nestettä ylöspäin, oli meinaa omassa todella paskasta.
                  e32 730i
                  e34 m5
                  e34 525i

                  Comment

                  • KarkkainenL
                    Aluevastaava
                    • Sep 2013
                    • 767
                    • Tampere

                    Tai kikka kolmosena vaihtaa jarrunesteet myös jarruihin ja tämän jälkeen letku etujarrusatulan ilmausnipasta työsylinterin ilmausnippaan ja polkee jarrupoljinta. Ensiksi tietty ilmat pois letkusta.
                    Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                    E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                    EX E36 320iA -98
                    EX E39 520i -01
                    EX E34 525 Tds -95

                    Comment

                    • 426Hemi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 621
                      • Pälkäne

                      -91 M5

                      Automaatti-ilmastoinnin puhaltimen nopeuden säätö toimii, lämpötilasäätimet toimii, mutta mistään suuttimista ei oikein tule kunnolla ilmaa pihalle.

                      Onko tuola jotain läppiä jotka ohjailee puhallettavaa ilmaa jotka voisi jumittaa? Jos, niin missä, ja onko vaikea korjata?
                      ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16364
                        • Leppävirta

                        Originally posted by 426Hemi View Post
                        -91 M5

                        Automaatti-ilmastoinnin puhaltimen nopeuden säätö toimii, lämpötilasäätimet toimii, mutta mistään suuttimista ei oikein tule kunnolla ilmaa pihalle.

                        Onko tuola jotain läppiä jotka ohjailee puhallettavaa ilmaa jotka voisi jumittaa? Jos, niin missä, ja onko vaikea korjata?
                        Oletko raitisilmasuodattimen vaihtanut?
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • 426Hemi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2008
                          • 621
                          • Pälkäne

                          Originally posted by Haju69 View Post
                          Oletko raitisilmasuodattimen vaihtanut?
                          En (vielä)

                          Eikö se ole jossain tuola kojelaudan alla?

                          edit



                          tuolta löytyi ohje. Täytyypi katsoa se ekana.
                          Last edited by 426Hemi; 20-11-2015, 20:22.
                          ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by 426Hemi View Post
                            En (vielä)

                            Eikö se ole jossain tuola kojelaudan alla?

                            edit



                            tuolta löytyi ohje. Täytyypi katsoa se ekana.
                            Joo kyllä siitä kannattaa aloittaa. Jos on tarpeeksi tukkoinen niin on takaikkunat huurussa yms. mukavaa.

                            Comment

                            • N-asentaja
                              Newbiemmer
                              • Sep 2014
                              • 28
                              • suomi

                              M50, M30 ja M20

                              Eli millaisia eroja otsikoissa mainittujen koneiden vauhtipyörillä ja kytkinasetelmilla? Eli siis omassa autossa ilmeisesti massavauhtipyörä ja koneena m50b25 ja nyt meni kytkin eli onko mistään mahdollista saada kiinteää vauhtipyörää boltonina ja laittaa siihen perään vakiokytkintä ja asetelmaa ilman sen suurempia muokkauksia ja mielellään käymättä mätänetissä ostamassa tota 699.99 euron valeon kiinteäävauhtipyörä kytkinasetelmapakettia? Jos vaikka selviäis vaan sillä 200 valeon kytkinpaketin ostolla? Myös jos jollain on sellainen vauhtipyörä myydä minulle niin privaa tänne ja äkkiä. Pahoittelut joksenkiin sekavasta tekstistä toivottavasti tajusit pointtini...

                              Comment

                              • ooopeee
                                BTCF Member
                                • Dec 2011
                                • 2111
                                • Kouvola

                                Originally posted by N-asentaja View Post
                                Eli millaisia eroja otsikoissa mainittujen koneiden vauhtipyörillä ja kytkinasetelmilla? Eli siis omassa autossa ilmeisesti massavauhtipyörä ja koneena m50b25 ja nyt meni kytkin eli onko mistään mahdollista saada kiinteää vauhtipyörää boltonina ja laittaa siihen perään vakiokytkintä ja asetelmaa ilman sen suurempia muokkauksia ja mielellään käymättä mätänetissä ostamassa tota 699.99 euron valeon kiinteäävauhtipyörä kytkinasetelmapakettia? Jos vaikka selviäis vaan sillä 200 valeon kytkinpaketin ostolla? Myös jos jollain on sellainen vauhtipyörä myydä minulle niin privaa tänne ja äkkiä. Pahoittelut joksenkiin sekavasta tekstistä toivottavasti tajusit pointtini...
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=131241

                                Tuolta kun lukasee, niin selviää paljon
                                VW passat 1.9tdi 4motion
                                E36 "328" cabrio

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎