minulle ihan uusi tieto. Pitääkin koittaa ihan lämpimällä koneella
Eihän viskolla olisi mitään tarkoitusta tuossa välissä jos kylmänä olisi tarkoitus puhaltaa myös täysiä. Flekti voisi olla silloin kiinni ihan suoraan pulteilla.
Osaisko joku kertoa miten vaihdan jenkkimallin e34:een (12/90) mailit kilometreiks trippi/matkamittariin? Näkyy km merkintä himmeenä siinä alapuolella joten kaiketi pitäis onnistua jotenkin.
Tunkkaa toinen takarengas ilmaan ja kokeila saatko käsineen pyöritettyä kun toinen rengas maassa.
Jep, hienosti pyörii, eli lukoton niinkuin varustelistan mukaan arvelinkin.
Mutta edelleen kiinnostaa noi perät. Onko jotain listaa jossain, missä perävälitykset ja onko lukkoa ollut vakiona vai ei? Esimerkiksi mulla molemmissa 540 on lukkoperä vaikkei varustelistassa luekaan, mutta käsittääkseni alkupään 540:ssä lukkoperä oli optio? Oliko joku muu (paitsi M5) jossa lukkoperä on ollut vakiona?
Jep, hienosti pyörii, eli lukoton niinkuin varustelistan mukaan arvelinkin.
Mutta edelleen kiinnostaa noi perät. Onko jotain listaa jossain, missä perävälitykset ja onko lukkoa ollut vakiona vai ei? Esimerkiksi mulla molemmissa 540 on lukkoperä vaikkei varustelistassa luekaan, mutta käsittääkseni alkupään 540:ssä lukkoperä oli optio? Oliko joku muu (paitsi M5) jossa lukkoperä on ollut vakiona?
Ei ole kaikissa muissa lukkoperä on ollut lisävaruste. Paitsi tietty iX
Niin vanhoja autoja että onhan näihin ehditty periä vaihtamaan jo moneen kertaan..
Osaisko joku kertoa miten vaihdan jenkkimallin e34:een (12/90) mailit kilometreiks trippi/matkamittariin? Näkyy km merkintä himmeenä siinä alapuolella joten kaiketi pitäis onnistua jotenkin.
Tämä taitaa olla koodiplugin hommia, ja tuon ikäisessä se on muistaakseni johtosarjan puolella. Eli samalla perällä oleva euromalli, niin mittari on kilometreinä ja nopeuskin oikein. Ajomäärä menee tietty plugin mukaan ja meneeköhän joku muukin mahdollisesti pieleen, en muista.
Mutta edelleen kiinnostaa noi perät. Onko jotain listaa jossain, missä perävälitykset ja onko lukkoa ollut vakiona vai ei? Esimerkiksi mulla molemmissa 540 on lukkoperä vaikkei varustelistassa luekaan, mutta käsittääkseni alkupään 540:ssä lukkoperä oli optio? Oliko joku muu (paitsi M5) jossa lukkoperä on ollut vakiona?
Jos perä olisi pöydällä niin A) laskemalla, lukkoperässä yksi kierros vetarin laipasta niin montako kardaanin laippa pyörii siinä samassa.. B) jos hammastus esillä niin laskee ison lautaspyörän hampaat ja jakaa lukumäärän pinionin hampaiden lukumäärällä.
C)Kolmas keino ajamalla, sellanen vaihde pesään joka on suora (taitaa olla nelonen), sitten 100km/h navigaattoriin"oikeaa" nopeutta, paljonko kierrosluku tällöin = välitys
Tässä jotain listaa typ210 perävälityksistä ja missä autoissa about ollut.
2.65... US 850
2.93. E32/E34 V8 4.0, 850 CSI & E23 745
3.07. E28 M535 & E23 745
3.15 E32 750 & 850
3.23 E34 M5 3.8 6g & E36 Euro M3
3.45. Euro E34 535, E32 735 & E23 735
3.64 Euro E34 535 E32 735 & US 850
3.73 Euro E32 735 , US E34 M5 & E28 M5
3.91 E34 M5 & Euro 735
M5 ja alpina taitaa olla ainoot missä lukkoperä vakiovaruste, muihin lisävarusteena :think
Mistä kannattaisi lähteä liikkelle, kun lämppärin lämmönsäädöstä ei tapahdu mitään? Tulee joka asennossa pelkästään kuumaa. Olisko vesiventtiili jumissa ja onko näissä vaijerilla vai sähköllä toimivat kytkimet? Ainakin sen verran löysän tuntuiset ovat, että tuskin vaijeria liikuttelevat? Auto on -88 535i, ei ilmastointia.
Olin äsken parkissa ja auto kävi. Huomasin vähän ajan päästä että lämmöt oli kolmannella viivalla asti. Tuuletin pysähty kun kokeilin niin vissiinki visko sitten paskana? Voiko vaikuttaa noin paljon pelkkä viskon toimivuus. M50 kyseessä
Olin äsken parkissa ja auto kävi. Huomasin vähän ajan päästä että lämmöt oli kolmannella viivalla asti. Tuuletin pysähty kun kokeilin niin vissiinki visko sitten paskana? Voiko vaikuttaa noin paljon pelkkä viskon toimivuus. M50 kyseessä
Parkissa ollessa kyllä jos ei ole ilmastoinnin flektiä.
Tässä jotain listaa typ210 perävälityksistä ja missä autoissa about ollut.
2.65... US 850
2.93. E32/E34 V8 4.0, 850 CSI & E23 745
3.07. E28 M535 & E23 745
3.15 E32 750 & 850
3.23 E34 M5 3.8 6g & E36 Euro M3
3.45. Euro E34 535, E32 735 & E23 735
3.64 Euro E34 535 E32 735 & US 850
3.73 Euro E32 735 , US E34 M5 & E28 M5
3.91 E34 M5 & Euro 735
M5 ja alpina taitaa olla ainoot missä lukkoperä vakiovaruste, muihin lisävarusteena :think
Kiitos Roito, tämän tyyppistä kaipailinkin. Ja nyt sitten tuli tietenkin maailmaltakin vastaan aika luotettavan oloinen taulukko, tosin ei erotella missä on 210 ja missä pienempi.
Comment