Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Kv1984 View Post
    Missä vika kun puhaltimen moottori ei toimi? Suoravirralla moottori kyllä pyörii, mutta paikalleen laitettuna ei. Sulakkeet on ehjät.

    Viime talvena puhallin katkoi, mutta alkoi toimia aina kun potkaisi kuskin jalkatilaan. Kosketushäiriö?
    Etuvastus vinksahtanut. Mahdollisesti sulanut irti niittauksesta.

    Comment

    • Merkki
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2012
      • 454
      • Uusikaupunki

      Originally posted by Merkki View Post
      m60b30 ei oikein tyhjäkäynti jaksa kaikilla pytyillä käydä, kierroksilla pelaa..
      Tähänastitehty: Käynti muuttuu kun ottaa imm irti/kaasuläpänasennnontunnistimen--> oletettavasti toimii. Tyhjäkäyntimoottori käytetty irti + putsattu ja rasvattu kevyesti, uudet tulpat, uutta bensaa (autoseissyt 11v ja käytetty kuulemma sillontällön) vähän kaikkia liittimiä irrottanu ja monitoimiöljyllä suihkinu mutta ei oo auttanut.. Myös suuttimet naksuttelee iloisesti kun puupalikalla kuuntelee sekä puolat..
      Lambdat laitoin tilaukseen josko niistä saisi vaivaan apua, mutta onko muilla jotain veikkauksia mistä etsii vikaa?

      Lamdat vaihdettu, toisella kaasuläpän asennontunnistimella koitettu,imm putsattu--> ei auta. Alkaa ideat loppumaan.. Auto ikäänkuin humppaa tyhjäkäynnillä + "misfire" ja käy todella vaivanloisesti n500rpm ja jos pitää kaasua 1500-2000rpm kierrokset seilaa itsekseen mutta tuntuis ainakin käyvän kaikilla.. Kun autolla ajaa, niin melko laiska, ellei käytä kierroksia hetken korkeammalla jonka jälkeen tulee alakierroksillekkin ponit laitumilta.. Myös ajon jälkeen auto käy kaikilla kunnes rupee ökköttämään kun hetkenaikaa käy tyhjää. Mikä Hele** sielä toimii ainakun huvittaa?
      m60b30
      e32 730i
      e34 m5
      e34 525i

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5272
        • Pirkkala

        Originally posted by Merkki View Post
        Lamdat vaihdettu, toisella kaasuläpän asennontunnistimella koitettu,imm putsattu--> ei auta. Alkaa ideat loppumaan.. Auto ikäänkuin humppaa tyhjäkäynnillä + "misfire" ja käy todella vaivanloisesti n500rpm ja jos pitää kaasua 1500-2000rpm kierrokset seilaa itsekseen mutta tuntuis ainakin käyvän kaikilla.. Kun autolla ajaa, niin melko laiska, ellei käytä kierroksia hetken korkeammalla jonka jälkeen tulee alakierroksillekkin ponit laitumilta.. Myös ajon jälkeen auto käy kaikilla kunnes rupee ökköttämään kun hetkenaikaa käy tyhjää. Mikä Hele** sielä toimii ainakun huvittaa?
        m60b30

        Imuvuotoja tutkittu? Bräkleeni käteen ja roiskimaan. Huohotinventtiilin kalvo onko missä kondiksessa?
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • iKivi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 515
          • Kokkola

          Originally posted by Merkki View Post
          m60b30 ei oikein tyhjäkäynti jaksa kaikilla pytyillä käydä, kierroksilla pelaa..
          Tähänastitehty: Käynti muuttuu kun ottaa imm irti/kaasuläpänasennnontunnistimen--> oletettavasti toimii. Tyhjäkäyntimoottori käytetty irti + putsattu ja rasvattu kevyesti, uudet tulpat, uutta bensaa (autoseissyt 11v ja käytetty kuulemma sillontällön) vähän kaikkia liittimiä irrottanu ja monitoimiöljyllä suihkinu mutta ei oo auttanut.. Myös suuttimet naksuttelee iloisesti kun puupalikalla kuuntelee sekä puolat..
          Lambdat laitoin tilaukseen josko niistä saisi vaivaan apua, mutta onko muilla jotain veikkauksia mistä etsii vikaa?
          Imuvuoto? Haitariputki?
          E46Ci Facelift, F34Gt

          Ex:
          3-series 4x
          5-series 24x
          7-series 5x
          X3

          Comment

          • Merkki
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2012
            • 454
            • Uusikaupunki

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Imuvuotoja tutkittu? Bräkleeni käteen ja roiskimaan. Huohotinventtiilin kalvo onko missä kondiksessa?
            Originally posted by iKivi View Post
            Imuvuoto? Haitariputki?




            Haitariputki ehjä, imuvuotoja ei mielestäni ole.. Miten tuon huohotus venttiilin toimivuuden voi testata? Ainakaan ei savua pölläytä:think
            Last edited by Merkki; 15-02-2016, 07:30.
            e32 730i
            e34 m5
            e34 525i

            Comment

            • E34M60
              BTCF Member
              • Mar 2012
              • 110
              • Tampere

              Originally posted by Merkki View Post
              Haitariputki ehjä, imuvuotoja ei mielestäni ole.. Miten tuon huohotus venttiilin toimivuuden voi testata? Ainakaan ei savua pölläytä:think
              Koita avata öljykorkki auton käydessä. Jos niin paljon imua että ei aukea niin kalvo on varmasti rikki.
              E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

              Comment

              • Merkki
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2012
                • 454
                • Uusikaupunki

                Originally posted by E34M60 View Post
                Koita avata öljykorkki auton käydessä. Jos niin paljon imua että ei aukea niin kalvo on varmasti rikki.

                Lähti helposti irti, ei ollut imua lainkaan, ilmeisesti ehjä on. Irroitin koneen käydessä nokka-akselin asennontunnistimen liittimen, eikä kone reagoinut millään tavalla.. kuuluisko koneen sammua?
                Tuossa videota miten pelaa: https://www.youtube.com/watch?v=XymeleOrynM
                Last edited by Merkki; 15-02-2016, 19:33.
                e32 730i
                e34 m5
                e34 525i

                Comment

                • Roito
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2009
                  • 3921
                  • Tavastila/Kotka

                  Originally posted by Merkki View Post
                  Irroitin koneen käydessä nokka-akselin asennontunnistimen liittimen, eikä kone reagoinut millään tavalla.. kuuluisko koneen sammua?
                  muistaakseni nokka-akselin asentotunnistin vika voi aiheuttaa rumaa käyntiä, mutta antaa silti startata ja käydä vaikka olisikin rikki... kampiakselin tunnistin taas jos on sökö niin ei anna edes startata. :think
                  BMW E70 X5 käyttismöhkö
                  MB W639 Kummisetä

                  Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                  Comment

                  • Merkki
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2012
                    • 454
                    • Uusikaupunki

                    Originally posted by Roito View Post
                    muistaakseni nokka-akselin asentotunnistin vika voi aiheuttaa rumaa käyntiä, mutta antaa silti startata ja käydä vaikka olisikin rikki... kampiakselin tunnistin taas jos on sökö niin ei anna edes startata. :think
                    Täytyy varmaan molemmat uusia ja koittaa onnea, vaikka ei tekis yhtään ylimäärästä/toimivaa osaa vaihtaa turhaan..
                    Ongelma vielä lyhyesti: Eli jos auton startaa kylmänä niin käy hetken ja sammuu ellei pidä kaasua, lämpimänä käy vaivanloisesti. Jos bensapumppu rikki ottaako sillon kierroksia?
                    e32 730i
                    e34 m5
                    e34 525i

                    Comment

                    • Agee-
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 594
                      • Jns

                      Originally posted by Roito View Post
                      muistaakseni nokka-akselin asentotunnistin vika voi aiheuttaa rumaa käyntiä, mutta antaa silti startata ja käydä vaikka olisikin rikki... kampiakselin tunnistin taas jos on sökö niin ei anna edes startata. :think
                      Kyllä se ilman kampuran tunnistinta starttaa, mutta ei lähde käyntiin.

                      E: Näin ainakin tähän mennessä hajonneet kampuran tunnistimet on tehny.
                      VW T5 -08
                      XC70 -05
                      Superb -11

                      Comment

                      • Roito
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2009
                        • 3921
                        • Tavastila/Kotka

                        Originally posted by korhone_ View Post
                        Kyllä se ilman kampuran tunnistinta starttaa, mutta ei lähde käyntiin.

                        E: Näin ainakin tähän mennessä hajonneet kampuran tunnistimet on tehny.
                        No aika lähelle muistelin oikein

                        Tosin tässä Merkki:n tapauksessa auto kuitenkin käy niin ton kampuran tunnistimen voi poissulkea.
                        BMW E70 X5 käyttismöhkö
                        MB W639 Kummisetä

                        Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                        Comment

                        • rgaweer
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 1670
                          • Vantaa

                          Originally posted by Merkki View Post
                          Täytyy varmaan molemmat uusia ja koittaa onnea, vaikka ei tekis yhtään ylimäärästä/toimivaa osaa vaihtaa turhaan..
                          Ongelma vielä lyhyesti: Eli jos auton startaa kylmänä niin käy hetken ja sammuu ellei pidä kaasua, lämpimänä käy vaivanloisesti. Jos bensapumppu rikki ottaako sillon kierroksia?
                          Täällä sama vika, kylmänä hetken käy, kunnes alkaa kierrokset laskea ja ellei käy tökkäämässä kaasua niin sammuu kokonaan. Jos käy kaasua tökkäämässä niin kierrokset pomppaa noin 1500-2000 ja siitä alkaa taas laskea kohti sammumispistettä, yleensä toisella kerralla kone onnistuu itse pitämään ittensä käynnissä ja nostaa kierrokset taas ylös. Lämpinänä käy välillä vähän epätasaisesti. Tämä kaikki vain jos lämpötila on jossain -2 ja +7 välillä, kesällä toimii ihan ongelmitta. Vaihdettu jonkun ajan sisällä ainakin: Nokka-anturi(oem) sekä tuo huohotinkalvo. Rikkinäinen kampuran anturi se ei ole, se joko toimii tai ei. Jos se ei toimi niin ei edes lupaa käynnistyä. Itellä kyllä kierroksilla ja muuten toimii ihan täydellisesti.

                          Itellä ollut sama ongelma jo pari vuotta mutta ei oikeastaan ole muuten vaikuttanut mihinkään niin vähän jääny tuon korjaaminen. Joskus auto heiluu valoissa ihankuin siellä oltaisiin ties missä puuhissa:think
                          E34 x2, E12 x2, E30
                          E28 520i -82 & 520iA -86
                          Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                          Comment

                          • Merkki
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2012
                            • 454
                            • Uusikaupunki

                            Originally posted by rgaweer View Post
                            Täällä sama vika, kylmänä hetken käy, kunnes alkaa kierrokset laskea ja ellei käy tökkäämässä kaasua niin sammuu kokonaan. Jos käy kaasua tökkäämässä niin kierrokset pomppaa noin 1500-2000 ja siitä alkaa taas laskea kohti sammumispistettä, yleensä toisella kerralla kone onnistuu itse pitämään ittensä käynnissä ja nostaa kierrokset taas ylös. Lämpinänä käy välillä vähän epätasaisesti. Tämä kaikki vain jos lämpötila on jossain -2 ja +7 välillä, kesällä toimii ihan ongelmitta. Vaihdettu jonkun ajan sisällä ainakin: Nokka-anturi(oem) sekä tuo huohotinkalvo. Rikkinäinen kampuran anturi se ei ole, se joko toimii tai ei. Jos se ei toimi niin ei edes lupaa käynnistyä. Itellä kyllä kierroksilla ja muuten toimii ihan täydellisesti.

                            Itellä ollut sama ongelma jo pari vuotta mutta ei oikeastaan ole muuten vaikuttanut mihinkään niin vähän jääny tuon korjaaminen. Joskus auto heiluu valoissa ihankuin siellä oltaisiin ties missä puuhissa:think

                            Juuri noin mullakin käyttäytyy, tosin siitä ei tietoa miten kesällä pelaa kun tuli vasta hankittua.. Nuo anturit tuli kuitenkin tilattua, kun monella tuntuu olevan vikaa juurikin nokan anturissa, mutta tuota sammumista se ei selitä, joten vaihdan myös varmuuden vuoksi kampuran anturin jos siinä kuitenkin jotain häikkää.
                            Mutta epäilen kuitenkin vian loppujenlopuksi olevan bensansaannissa, joko pumppu tai rele.
                            e32 730i
                            e34 m5
                            e34 525i

                            Comment

                            • rgaweer
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 1670
                              • Vantaa

                              Originally posted by Merkki View Post
                              Juuri noin mullakin käyttäytyy, tosin siitä ei tietoa miten kesällä pelaa kun tuli vasta hankittua.. Nuo anturit tuli kuitenkin tilattua, kun monella tuntuu olevan vikaa juurikin nokan anturissa, mutta tuota sammumista se ei selitä, joten vaihdan myös varmuuden vuoksi kampuran anturin jos siinä kuitenkin jotain häikkää.
                              Mutta epäilen kuitenkin vian loppujenlopuksi olevan bensansaannissa, joko pumppu tai rele.
                              Ite oon muista syistä juuri vaihtanut kummatkin anturit uusiin alkuperäisiin, mutta ei ole vaikuttanut kyseiseen ongelmaan. Ehkä vähän paremmin käy tyhjää nokan anturin vaihdon jälkeen mutta tekee silti samaa. Epäilen kyllä imuvuotoja tjsp.
                              E34 x2, E12 x2, E30
                              E28 520i -82 & 520iA -86
                              Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                              Comment

                              • Pekkude
                                BTCF Member
                                • Jul 2013
                                • 404
                                • Muurla

                                Onko ihan normaalia että käynnistäessä auto heittää kierrokset heti yli kahden tonnin ja tippuu sen jälkeen normaaliksi. Vähän kuin käynnistäisi auton kaasu pohjassa ja helppaisi samatien. M50b20
                                E38 740i -95

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎