Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5266
    • Pirkkala

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Sulla on hydralinen jarrutehostin siinä ja se käyttää oh.pump. painetta?

    Luistonesto on ihan hyvä varuste enkä näe järkeä sen poistamisessa, lukkoperän voi laittaa myös ja toimii yhdessä.
    Ihan perus 540 kyseessä, kyllä siinä on mielestäni alipainetehostin.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Roito
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2009
      • 3921
      • Tavastila/Kotka

      Kyllä, tavallinen tehoa katkova luistonesto toimii lukkoperän kanssa , mutta tuo toista pyörää jarruttava mielestäni ei.
      BMW E70 X5 käyttismöhkö
      MB W639 Kummisetä

      Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Roito View Post
        Kyllä, tavallinen tehoa katkova luistonesto toimii lukkoperän kanssa , mutta tuo toista pyörää jarruttava mielestäni ei.
        Eihän sen tartte sitä jarrutella kun lukon ansiosta sutii samallalailla. Jos kitkaero on niin suuri että lukko luistaa niin silloin jarru auttaa.

        Comment

        • sesku
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 90
          • Muurame

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Siis tuo ajastin on penkissä itsessään?

          Ei ole nyt hetkeen itsellä ollut E34:ää missä olisi persgrillit. Muistelen kuitenkin että pienempi teho pysyi päällä vaikka miten pitkään.
          Tuossahan vastauksia jo tulikin, mutta itsellä on ne painonappityyliset katkaisijat persgrilleille, joissa tosiaan on ajastin molemmille tehoille ja nimenomaan ajastin eikä termostaatti, vaikka joskus niin kuullut puhuttavan.
          Isompi teho toimii huomattavasti lyhyemmän aikaa kuin mitä pienempi teho.
          Pysyiskö isommalla teholla noin 5min ja pienemmällä 20-25min tjsp.
          E34 525iA -92

          Comment

          • Pekka_L
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 97
            • Vantaa

            Missä kohtaa noissa karvalakkimallin e34 löytyy pyyhkijöiden rele? -93 520i kyseessä, akku takapenkin alla.

            Comment

            • Dalglish
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 468
              • Ylöjärvi

              Originally posted by Pekka_L View Post
              Missä kohtaa noissa karvalakkimallin e34 löytyy pyyhkijöiden rele? -93 520i kyseessä, akku takapenkin alla.
              FAQ auttaa jälleen,sivun alaosassa wiper relay.

              Comment

              • E34M60
                BTCF Member
                • Mar 2012
                • 110
                • Tampere

                Originally posted by Roito View Post
                Ja tuohon sun ASC+T kysymykseen.

                sitä sai juu lisävarusteena olikos vuodesta -92-> 525, 530 ja 540 malleihin ainakin, lukkoperän kanssa ei toimi eikä täten saanut ruksittua päällekkäin, eli esim. M5 ei ASC+T ole koska lukkoperä vakiona.

                toimii karkeasti vissiin niin että jarruttaa pulssimaisesti toista takapyöristä pidon menetyksessä ja sen jälkeen katkasee tehoja koneesta jos toinenkaan ei saa pitoa.

                Jonkun verran porukka noita vissiin poistellut kokonaan/osittain käytöstä jälkiasennellessa lukkoperää.
                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Aivan, kiitos vastauksista.

                ...

                E: tämä lienee mahdoton optio myös tasonsäädöllisessä vehkeessä?
                Mulla on molemmissa 540i Touringissa sekä tasonsäätö (toisessa ei varustelistalla, koska vakiona, toisessa sportti 227 Sp/suspension W Self-leveling Suspension; Sportl.fahrw. Mit Niveauregulierung) ja molemmissa 214 Automatic Stability Control+traction; Aut.stabil.-control+traktion(asc+t). Kummassakaan ei lukkoperää tehtaalta raksittuna. Toivottavasti tuo selvittää jotain.

                Toinen asia: Palaan vielä tuohon kytkinlevykysymykseen jos joku tietäisi.
                Alkupään E34 535i on kovalla vauhtipyörällä kun taas myöhemmät kaksoismassalla. Vaihteisto on sama. Onko kaksoismassan kanssa käytettävä kytkinlevy kovalla keskiöllä (siis ilman jousia) ja kovan vauhtipyörän kanssa jousitettu keskiö? Ilmeisesti muuten sopii paikalleen ja voi laittaa kumman vaan? Nyt siis on kyse mekaanisesta asennuksesta, niiden jousien / kaksoismassan tarkoituksen ymmärrän kyllä.
                E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

                Comment

                • Worldfuture
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 324
                  • Forssa

                  Originally posted by Roito View Post
                  12V 3W 3kpl
                  W3W 3kpl
                  12V 1,2W X
                  12V 1,5W 6kpl
                  Ja sit viel tyhmä kysymys et mistä noi vois tilata ku ei jaksa ebaystä alkaa oottelee?😃

                  Comment

                  • Roito
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2009
                    • 3921
                    • Tavastila/Kotka

                    Originally posted by Worldfuture View Post
                    Ja sit viel tyhmä kysymys et mistä noi vois tilata ku ei jaksa ebaystä alkaa oottelee?��
                    Marmoritiskiltä hakisin ite.

                    edit: Motonetissa jotain tollasia on mut en jaksanu nyt selata tarkemmin natsaako noista joku, ainakaan e34 kohtaisella haulla ei tarjoa polttimoita

                    Motonet / muovikantapolttimot

                    Schmiedmannilla löytyy kanssa.
                    Last edited by Roito; 25-02-2016, 17:13.
                    BMW E70 X5 käyttismöhkö
                    MB W639 Kummisetä

                    Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16357
                      • Leppävirta

                      Originally posted by Worldfuture View Post
                      Ja sit viel tyhmä kysymys et mistä noi vois tilata ku ei jaksa ebaystä alkaa oottelee?��
                      Taitaa kaikki löytyä lähimmältä varaosatiskiltä. Ainakin tällä tuppukylällä. Ja myy siis osia laidastalaitaan merkkiin kun merkkiin. Perus varaosatiski.

                      Ei näihinkään ihan kaikkea tarvitse marmorilta hakea tai ulkomailta tilailla.
                      Last edited by Haju69; 25-02-2016, 17:54.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • t0mpp4
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 275
                        • Pori

                        Tallentuuko -92 loppuvuodesta valmistettuun m5 kilometrilukema mihinkään muualle sähköbokseihin/tietokoneisiin, kuin mittaristoon? Pystyykö niistä siis kaivamaan jostain muualta km tietoa, vai onko mittariston koodiplugi ainoa johon se tallentuu?
                        Höntsä kompakti

                        Comment

                        • E34M60
                          BTCF Member
                          • Mar 2012
                          • 110
                          • Tampere

                          Originally posted by t0mpp4 View Post
                          Tallentuuko -92 loppuvuodesta valmistettuun m5 kilometrilukema mihinkään muualle sähköbokseihin/tietokoneisiin, kuin mittaristoon? Pystyykö niistä siis kaivamaan jostain muualta km tietoa, vai onko mittariston koodiplugi ainoa johon se tallentuu?
                          Koodiplugi on ainoa... Kaikilla ajettu aina 202 tuhatta ja kaikkien Bemareiden vaihteistot ja moottorit aina ajettu 150 tuhatta
                          E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

                          Comment

                          • Rhodry
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 3269
                            • Siuntio

                            Mistä kannattais vikaa lähteä hakemaan kun tärisee yli 120 vauhdissa? Luulin että ois johtunu joko rättinivelestä mikä oli vähän palasina tai takajarrusta joka oli jumissa mutta nyt on molemmat korjattu ja silti tärisee. Ja siis nimenomaan auto, ratti ei tärise.
                            BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                            Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                            E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                            Comment

                            • Agee-
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2010
                              • 594
                              • Jns

                              Originally posted by Rhodry View Post
                              Mistä kannattais vikaa lähteä hakemaan kun tärisee yli 120 vauhdissa? Luulin että ois johtunu joko rättinivelestä mikä oli vähän palasina tai takajarrusta joka oli jumissa mutta nyt on molemmat korjattu ja silti tärisee. Ja siis nimenomaan auto, ratti ei tärise.
                              Vanteet kierot tai sisäkehällä jotain shaibaa? Renkaassa runkovika?
                              VW T5 -08
                              XC70 -05
                              Superb -11

                              Comment

                              • t0mpp4
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 275
                                • Pori

                                Originally posted by E34M60 View Post
                                Koodiplugi on ainoa... Kaikilla ajettu aina 202 tuhatta ja kaikkien Bemareiden vaihteistot ja moottorit aina ajettu 150 tuhatta
                                Ok, eli ainoa vihje ruuvailusta on mahdollisesti plugin sinetti, jonka rikkomisen voi vissiin myöskin kiertää mikäli googlailuistani mitään sain selvää?
                                Höntsä kompakti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎