Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jepe-
    BTCF Member
    • Feb 2008
    • 714
    • Kotka

    Originally posted by fore View Post
    On eroja, mutta käy suurinpiirtein bolt on. Takapäässä saattaa olla touringissa tasonsäätöiskarit, jolloin homma taitaa vähän mutkistua.

    Suurimpia eroja, mitkä sitten sen asennuksen kusee, on vaihtelevankokoiset/kierteiset iskareiden yläpäät.

    Joku korjaa jos tämä nyt menee väärin:
    -07/90 ---> m12/d14
    08/90-09/92 ----> m14/d16 (v8 ja farkut tällä loppuun asti)
    09/92- ---> m14d14

    Niitähän ei tarvitse miettiä mikäli koko paketti tulee samasta esim. purkuautosta, kaikki 'kokonaiset paketit' sopii keskenään.

    No juu lähinnä tuo etupää kiinnostaa.. kiitos tästä infosta.
    Alpina B10 3.3 Touring
    Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

    Comment

    • fore
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2012
      • 986
      • Espoo

      Huom. Edelliset kokoerot vain etupäässä!!!
      e34 535i -88
      f30 328i -12
      VW 1302 -71
      Originally posted by axu100
      jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

      Comment

      • Kv1984
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2013
        • 584
        • Jyväskylä

        Päästöasiaa 525 M50:

        Mistä johtuu, että päästöt on tyhjäkäynnillä liian korkeat?

        CO 2,40
        CO2 14,50
        HC 420

        Kierroksilla kaikki oli ok!

        Katsastusmies puhui että vikaa voisi olla lambda-anturissa, kampuran anturissa tai ilmamassamittarissa. Lambda se ei ole, se on jo kerran hajonnut ja tiedän millaisia oireita siitä tulee. Ja jos kampuran anturi on hajalla niin eihän koko auto kävisi, ainakaan tasaisesti. Nokka-akselin anturi? Joku lämpötilasensori? Mikä? Ei kyllä olisi varaa ruveta uusimaan koko anturivalikoimaa testausperiaatteella. Jos päästöt ovat noinkin persiillään, eikö vian pitäisi näkyä kun lukee vikakoodit?

        Ja siis mitään ongelmaa moottorin toiminnassa ei ole, paitsi silloin tällöin moottorijarrutuksessa ja tasakaasulla pientä nykimistä kylmällä koneella.

        E34 518i Jet Black (ex)
        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
        E38 M52B28 Oxfordgrün

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Kv1984 View Post
          Päästöasiaa 525 M50:

          Mistä johtuu, että päästöt on tyhjäkäynnillä liian korkeat?

          CO 2,40
          CO2 14,50
          HC 420

          Kierroksilla kaikki oli ok!

          Katsastusmies puhui että vikaa voisi olla lambda-anturissa, kampuran anturissa tai ilmamassamittarissa. Lambda se ei ole, se on jo kerran hajonnut ja tiedän millaisia oireita siitä tulee. Ja jos kampuran anturi on hajalla niin eihän koko auto kävisi, ainakaan tasaisesti. Nokka-akselin anturi? Joku lämpötilasensori? Mikä? Ei kyllä olisi varaa ruveta uusimaan koko anturivalikoimaa testausperiaatteella. Jos päästöt ovat noinkin persiillään, eikö vian pitäisi näkyä kun lukee vikakoodit?

          Ja siis mitään ongelmaa moottorin toiminnassa ei ole, paitsi silloin tällöin moottorijarrutuksessa ja tasakaasulla pientä nykimistä kylmällä koneella.
          Voi se kuitenkin olla lambdakin. Ei sen hajoamista välttämättä huomaa muista kuin päästöistä, ei nykimisiä tms.

          Vikakoodesta on hyvä aloittaa. Sieltä voi löytyä jotain suuntaan ohjaavaa.

          Comment

          • Kv1984
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2013
            • 584
            • Jyväskylä

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Voi se kuitenkin olla lambdakin. Ei sen hajoamista välttämättä huomaa muista kuin päästöistä, ei nykimisiä tms.

            Vikakoodesta on hyvä aloittaa. Sieltä voi löytyä jotain suuntaan ohjaavaa.
            Mutta lambda on vaihdettu pari vuotta sitten, eikä autolla ole miljoonia ajeltu sen jälkeen. Pitäisihän sen nyt kestää ainakin joku 25 000 km.

            Tuli mieleen että voisiko kyse olla siitä, että M50 vain oikeasti tarvitsee kunnolla kenkää ennen päästömittausta? Minä nimittäin ajelin vaan suoraan asemalle enkä lämmittänyt moottoria tarpeeksi etukäteen. Mainitsin kyllä katsastusmiehelle, että sun pitää sitten lämmittää ne katit kunnolla että päästöt menee läpi, mutta ei se tainnut ottaa minua oikein tosissaan, koska ei se painanut kaasua kuin puolisen minuuttia pari kertaa peräjälkeen.

            Onko HCppm 420 ylipäänsä normaali lukema, jos katti on kylmä?

            E34 518i Jet Black (ex)
            E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
            E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
            E38 M52B28 Oxfordgrün

            Comment

            • Bansku
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2011
              • 1493
              • Savo

              Mulla on lamboja hajonnut jopa viikottain. Töistä halvin tarvike lambda. N. Viikon yleensä kesti ja uusi takuuseen hyllystä. Kannattaa sijottaa siihen boshin lambdaan todennäköisesti pitempi ikäinen. Ja tosta lämmityksestä että huonompi katti tarvitsee enemmän lämmitystä putsatakseen. Että kunnolla runtua ennen päästömittausta.

              Comment

              • Kv1984
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 584
                • Jyväskylä

                Originally posted by Bansku View Post
                Mulla on lamboja hajonnut jopa viikottain. Töistä halvin tarvike lambda. N. Viikon yleensä kesti ja uusi takuuseen hyllystä. Kannattaa sijottaa siihen boshin lambdaan todennäköisesti pitempi ikäinen. Ja tosta lämmityksestä että huonompi katti tarvitsee enemmän lämmitystä putsatakseen. Että kunnolla runtua ennen päästömittausta.
                KL-varaosilta ostin lambdan, kun tiesin, ettei mikään tarvike kestä.

                Tarttee lämmittää moottori ihan oikeasti kunnolla ennen seuraavaa katsastusta. Jotenkin en usko että siellä mitään on hajalla, kun kuitenkin bensankulutus on ihannelukemissa ja moottori käy hyvin.

                E34 518i Jet Black (ex)
                E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                E38 M52B28 Oxfordgrün

                Comment

                • Jondis
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 698
                  • Tuusula

                  Sähkösäätöset nahkasporttijakkarat. Mikäs noista yleensä hajoaa, kun apparin penkissä selkänojan säätö säätää vain toiselta puolelta ja kuskin penkissä reisituki ei skulaa ollenkaan sähköllä. Reisituki siis irronnut jostain, kun käsin liikku eestaas mutta ei tietenkään lukitu mihinkään asentoon.
                  MB E55 AMG -05
                  E36 318TiA -96
                  E34 535i -89 imolarot
                  Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                  Comment

                  • Klasu-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 546
                    • Helsinki

                    Noissa rakenne on sellainen, että moottorit, ja liikkeen tuottavat vaihteistot ovat erillään.

                    Näinollen moottorin pyörimisliike kuljetetaan taipuisilla "kaapeleilla" moottorilta vaihteistoille.
                    Kaapelien päät on muotoiltu neliskanttisiksi, ja ne ottavat kiinni moottorin ja vaihteiston päissä neliskanttiseen vastakappaleeseen.

                    Jostakin syystä ajanmittaan nuo muovikuoret venyvät. Ja kun ne venyvät tarpeeksi, sisällä oleva metallinen kaapeli jää lyhyeksi, ja menettää kontaktinsa joko moottoriit - tai vaihteistoon.

                    Penkki pitää irroittaa autosta. Moottorit sijaitsevat istuinosan alapuolella.
                    Kaapeleiden muovikuoria lyhennetään sopivasti. Paras keino on lämmittää muovikuoren päässä olevaa metallia siten, että muovikuori hieman sulaa, ja pään saa nyppästyä irti. Nippaiset muovikuorta sopivan matkan pois, ja ei kun taas metallinen pää lämmittäen, ja tökkäät takaisin muovikuoreen.
                    Muovikuori sulaa, ja tarraa metalliseen päähän. Tulee siisti ja toimiva.

                    Kaikki kaapelit kannattaa tarkastaa samalla. Korjaat yhden, niin toinen voi ruveta renaamaan kohta.
                    Kaapelin pitäisi tulla kuorestaan ulos senverran, että se lähes pohjaa moottorin pään neliöön ollessaan niin pitkällä vaihteiston päällä kun mahdollista.

                    Kun olet korjannut kaapelin, on aika ajaa selkänoja suoraan. Eli ajat moottoria vaikkapa mopon akulla, vain toinen kaapeli kytkettynä, kunnes saat selkänojan suoraan. Nyt kytket toisenkin kaapelin moottoriin, ja testaat, että selkänoja kulkee suoraan.

                    Comment

                    • Jondis
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 698
                      • Tuusula

                      Kiitoksia tarkasta ohjeesta onko tuossa reisituen säädössä siis samankaltainen systeemi?
                      MB E55 AMG -05
                      E36 318TiA -96
                      E34 535i -89 imolarot
                      Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                      Comment

                      • Klasu-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 546
                        • Helsinki

                        Mulla on comfort-jakkarat omassa, joten en osaa tuosta reisituesta varmaksi sanoa. Jos moottori surraa kuitenkin nappia painaessa,niin vahva olettamus on, että samanmoinen moottori+kaapeli+vaihteisto - ratkaisu sielläkin olisi.
                        Vaihteistot on ainakin omassa metallikuorilla kaikki, joten niiden korkkaamista pidän epätodennäköisenä.

                        Comment

                        • bimmer90
                          Newbiemmer
                          • Jun 2016
                          • 16
                          • kokkola

                          Moi. Nyt tarvis apuja. Eli 535 e34 vm90. Ku yrittää käyntii ni starttaa vähä aikaa ja sitte het ku löis jonku jumii ja starttaamine loppuu.vähä aikaa ku yrittää starttailla ni tuntuu ku akusta loppus virta mutta mitattu akku ja täysiä lukemia näyttää. Ensin epäilin starttia mutta se otettu irti ja tsekattu,hyvässä kunnossa hiilet yms.. Startin ja laturin kaikki kaapelit putsattu ja hapettumat poistettu. Mistähän jatkas vian etsintää?

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8264
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by bimmer90 View Post
                            Moi. Nyt tarvis apuja. Eli 535 e34 vm90. Ku yrittää käyntii ni starttaa vähä aikaa ja sitte het ku löis jonku jumii ja starttaamine loppuu.vähä aikaa ku yrittää starttailla ni tuntuu ku akusta loppus virta mutta mitattu akku ja täysiä lukemia näyttää. Ensin epäilin starttia mutta se otettu irti ja tsekattu,hyvässä kunnossa hiilet yms.. Startin ja laturin kaikki kaapelit putsattu ja hapettumat poistettu. Mistähän jatkas vian etsintää?
                            Onkos tulpanjohtoihin koskettu?
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • bimmer90
                              Newbiemmer
                              • Jun 2016
                              • 16
                              • kokkola

                              Ei oo vielä.. Ne seuraavaks jahka sade loppuu. Mitä muuta kannattas kattoo samalla?

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Moottorin maadoitus.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎