Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bansku
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2011
    • 1493
    • Savo

    Alakautta minäkin nuo olen aina vaihtanut. Laatikon takakannake vain korista irto ja laatikko tippuu mukavasti alaspäin ja vielä helpompi irrottaa startti. Uudemmissa sama homma.

    Comment

    • Sleepperi
      Bimmer Rookie
      • Jul 2017
      • 50
      • Oulu

      Originally posted by -Markus- View Post
      Onko se siis sellainen punainen-sininen säätörulla? Sit on jossain vikaa. Muussa tapauksessa kuulostaa normaalilta.
      Siis nimenomaan juurikin tuo puna-sini säätö.
      Lisäksi, onko tuo oikeasti joku ominaisuus nuissa automaateissa, että pitää käyttää pakkonelosella ennenkuin kytkee ittensä D:lle?
      Itsellä näin ja eikai se nyt oikeasti voi nuin olla?

      Comment

      • -Markus-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1463
        • Ihan Savossa

        Originally posted by Sleepperi View Post
        Mitehän ku mulla pukkaa kylmää keskeltä ja niistä ovien suuttimista, mutta lasille, jalloille ja niistä kaiutinritilöistä lämmintä? Normi ilmastoinnilla ja on tuo rullakin keskisuuttimille, muttei väliä missä kohassa on.:think
        Originally posted by -Markus- View Post
        Onko se siis sellainen punainen-sininen säätörulla? Sit on jossain vikaa. Muussa tapauksessa kuulostaa normaalilta.
        Originally posted by Sleepperi View Post
        Siis nimenomaan juurikin tuo puna-sini säätö.
        Lisäksi, onko tuo oikeasti joku ominaisuus nuissa automaateissa, että pitää käyttää pakkonelosella ennenkuin kytkee ittensä D:lle?
        Itsellä näin ja eikai se nyt oikeasti voi nuin olla?
        Saat siis autoon lämmintä sekä kylmää tarvittaessa lämmönsäätimien mukaan? Mutta keskisuulakkeista tulee vain kylmää keskisuulakkeen pun-sin säädöstä huolimatta?

        Joku vika tossa sun laatikossa tai vaihdevalitsimessa on, pitäs D kytkeytyä kyllä suoraan.

        Ford Mondeo Mk3 STW
        VW E-Golf 2015
        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Sleepperi View Post
          Siis nimenomaan juurikin tuo puna-sini säätö.
          Lisäksi, onko tuo oikeasti joku ominaisuus nuissa automaateissa, että pitää käyttää pakkonelosella ennenkuin kytkee ittensä D:lle?
          Itsellä näin ja eikai se nyt oikeasti voi nuin olla?
          Olisiko vähän vaijeri huonossa kohdassa?
          Voi olla että jää vapaan puolelle vaikka valitsimessa onkin jo D. Sitten nelosen kautta liikkuu juuri sen verran pidemmälle että D kytkeytyy.

          Comment

          • [Snowboarder]
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 2188
            • Karstula

            Autona 525ia touring vm95 automaatti ilmastoinnilla. Puhaltimen kanssa ongelmia, yleensä se ei toimi ollenkaan. Onko autossa miekka vai erilainen esivastus? Pitäskö puhaltimen kuitenkin toimia täysillä jos miekka/esivastus rikki? Lämmönsäätely toimii. Vai vaihdanko puhallin moottorin ja ihmettelen sen jälkeen lisää? (löytyy toimiva varapuhallin.. ei mikään tilava väli vaan ole vaihtaa).
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5271
              • Pirkkala

              Minkälainen lämpenijä m50b25 koneinen pitäs olla? Tuntuu että vähän huonosti lämpenee verrattuna m60b40 koneiseen joka kyllä lienee parhaasta päästä siinä mielessä.

              Lämmöt nousee kyllä normaaliin mutta siinä kestää pikkupakkasilla ehkä 5-10km eli varmaan tuplat verrattuna m60

              Voisko vesiventtiili jumia että virtaus sisäkennolle huono? Tai jos kiertopumppu sökö

              Ongelmana nimenomaan lämpeneminen sisältä
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Worldfuture
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 324
                • Forssa

                Originally posted by [Snowboarder] View Post
                Autona 525ia touring vm95 automaatti ilmastoinnilla. Puhaltimen kanssa ongelmia, yleensä se ei toimi ollenkaan. Onko autossa miekka vai erilainen esivastus? Pitäskö puhaltimen kuitenkin toimia täysillä jos miekka/esivastus rikki? Lämmönsäätely toimii. Vai vaihdanko puhallin moottorin ja ihmettelen sen jälkeen lisää? (löytyy toimiva varapuhallin.. ei mikään tilava väli vaan ole vaihtaa).
                Mulla sama ongelma edelleen, uus puhallin ja lakkas maanantaina pyörimästä. Ihan kun toi kylmä ilma olis vaikuttanu jotenki, kumminki lämpimällä ilmalla toimi ihan hyvin, joskaan sillonkaan ihan moitteetta. Oma auto on manuaali-ilmastoinnilla ja miekka näytti olevan raikkarin edessä. Sit saattaa yhtäkkii alkaa toimiin taas, ainakin näin kävi viime talvena.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Minkälainen lämpenijä m50b25 koneinen pitäs olla? Tuntuu että vähän huonosti lämpenee verrattuna m60b40 koneiseen joka kyllä lienee parhaasta päästä siinä mielessä.

                  Lämmöt nousee kyllä normaaliin mutta siinä kestää pikkupakkasilla ehkä 5-10km eli varmaan tuplat verrattuna m60

                  Voisko vesiventtiili jumia että virtaus sisäkennolle huono? Tai jos kiertopumppu sökö

                  Ongelmana nimenomaan lämpeneminen sisältä
                  Oman kokemuksen perusteella m60 lämpiää paljon paremmin kuin m50. Voi toki olla että tuossa 525:ssä on jotain muutakin hassusti mutta nopeammin tosiaan 540 lämpeni.

                  Comment

                  • [Snowboarder]
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 2188
                    • Karstula

                    Originally posted by Worldfuture View Post
                    Mulla sama ongelma edelleen, uus puhallin ja lakkas maanantaina pyörimästä. Ihan kun toi kylmä ilma olis vaikuttanu jotenki, kumminki lämpimällä ilmalla toimi ihan hyvin, joskaan sillonkaan ihan moitteetta. Oma auto on manuaali-ilmastoinnilla ja miekka näytti olevan raikkarin edessä. Sit saattaa yhtäkkii alkaa toimiin taas, ainakin näin kävi viime talvena.
                    Tänään vaihoin puhallin moottorin ja ainakin nyt toimii nopeus niinkuin kuuluu. Saa nähä kauanko kestää kun käytetty osa vai onko muualla vielä vikaa.
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                    Comment

                    • jj5
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1342
                      • pks

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Minkälainen lämpenijä m50b25 koneinen pitäs olla? Tuntuu että vähän huonosti lämpenee verrattuna m60b40 koneiseen joka kyllä lienee parhaasta päästä siinä mielessä.

                      Lämmöt nousee kyllä normaaliin mutta siinä kestää pikkupakkasilla ehkä 5-10km eli varmaan tuplat verrattuna m60

                      Voisko vesiventtiili jumia että virtaus sisäkennolle huono? Tai jos kiertopumppu sökö

                      Ongelmana nimenomaan lämpeneminen sisältä
                      Vähän hitaasti tuntuu 525i E34 m50 koneella lämpenevän, moottorista ja sisältä. Tosin siitä on jo jokunen vuosi kun olen viimeksi kylmässä tuolla ajellut, mutta tuntuu että 525tds e39 esimerksiksi lämpenee nopeammin, tai vaikka jos hieman uudempaan haluaa verrata niin 118d e87 lämpenee sisältä huomattavasti vauhdikkaammin.
                      sigpic

                      Comment

                      • [Snowboarder]
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 2188
                        • Karstula

                        Auto 95vm 525ia touring. Kysytäänhä jos joku osais sanoa mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään kun keskuslukituksen kauko ohjaus ei toimi? Kokeiltu faq ohjeen mukaan parittaa avain ja tarkistettu että avain lähettää signaalia, mutta ei silti toiminut. Keskuslukitus toimii avaimesta apparin ovesta auki/kiinni, kuskin ovesta vain saa auki(avain ei käänny lukossa kiinni päin). Sekä vas. Takaovi ei aukea. Takaluukun lukko ei käänny avaimella kumpaankaan suuntaan. Noihin tulen sarjoittamaan ja kunnostamaan lukkopesät, mutta tuo kauko ohjaus pitäisi saada myös toimimaan. Vinkkejä otetaan vastaan.
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                        Comment

                        • -Markus-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1463
                          • Ihan Savossa

                          Originally posted by [Snowboarder] View Post
                          Auto 95vm 525ia touring. Kysytäänhä jos joku osais sanoa mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään kun keskuslukituksen kauko ohjaus ei toimi? Kokeiltu faq ohjeen mukaan parittaa avain ja tarkistettu että avain lähettää signaalia, mutta ei silti toiminut. Keskuslukitus toimii avaimesta apparin ovesta auki/kiinni, kuskin ovesta vain saa auki(avain ei käänny lukossa kiinni päin). Sekä vas. Takaovi ei aukea. Takaluukun lukko ei käänny avaimella kumpaankaan suuntaan. Noihin tulen sarjoittamaan ja kunnostamaan lukkopesät, mutta tuo kauko ohjaus pitäisi saada myös toimimaan. Vinkkejä otetaan vastaan.
                          Mulla pimeni kake kans jossain vaiheessa eikä parittaminen tuottanut tulosta. Merkkiliikkeessä ilm DIS:in piuhassa käyttö sai taas kaken toimimaan normaalisti.

                          Ford Mondeo Mk3 STW
                          VW E-Golf 2015
                          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                          Comment

                          • Sleepperi
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2017
                            • 50
                            • Oulu

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Olisiko vähän vaijeri huonossa kohdassa?
                            Voi olla että jää vapaan puolelle vaikka valitsimessa onkin jo D. Sitten nelosen kautta liikkuu juuri sen verran pidemmälle että D kytkeytyy.
                            Pittääpä tuohon paneutua samalla kun vaihtaa sen pääakselin stefan sinne laatikkoon.

                            Originally posted by -Markus- View Post
                            Saat siis autoon lämmintä sekä kylmää tarvittaessa lämmönsäätimien mukaan? Mutta keskisuulakkeista tulee vain kylmää keskisuulakkeen pun-sin säädöstä huolimatta?
                            Nyt toissapäivänä yhtäkkiä suostui pukkaamaan kuumaa sieltä keskisuulakkeista Muttajoo, juurikin nuin.

                            Comment

                            • -Markus-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1463
                              • Ihan Savossa

                              Ota se ritilä siitä koelaudan päältä pois ja kato liikkuuko siellä läpät lämmönsäädön mukaan loogisesti. Jos liikkuu, ni epäilisin, että se keskisuulakkeiden pun/sin säätörulla paskana.

                              Ford Mondeo Mk3 STW
                              VW E-Golf 2015
                              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                              Comment

                              • JaniR
                                BTCF Member
                                • Sep 2006
                                • 1077
                                • Rauma

                                Mitkäs pinnit kuuluu yhdistää OPD pistokkeesta että huoltoilmasin nollaantuu?
                                -Turku Connection- & MummyTownCruiser

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎