Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kv1984
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 584
    • Jyväskylä

    Originally posted by Klasu- View Post
    Onko autossa jokin vika, vai onko kuski vaan tottunut moottorin ulosantiin, ja haluaa lisää?
    On semmoinen vika, että nykii ja tehot katoaa aina välillä. Toisinaan toimii kuin junan vessa ja sitten taas ei toimi. Aina kun vaihdan jotain uutta (bensapumppu, puola, laturi, antureita) se auttaa muutamaksi päiväksi, ja sitten oireet palaa. Ihan kuin se aina ohjelmoisi seoksen jotenkin perseelleen. Mutta jos se ei voi siitä olla niin sitten pitää jatkaa vikakohdan metsästystä.

    E34 518i Jet Black (ex)
    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
    E38 M52B28 Oxfordgrün

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      Tulpankoloissa öljyä? - Jos kyllä, venakopan tiippari tulpan poterot ympäröivine rinkuloineen vaihtoon. Öljy johtaa korkeaa sytytysjännitettä hienosti, vaikka sitä olisi vaan ihan huntu puolan kumispärdärissä.

      Kumispärdärit jos ei näytä kipinäjälkiä tai reikiä (pieniä neulan kärjen kokoisia, valkoreunaisia..) niin pese spärdärit huolella rasvasta ja kuivaa ennen asennusta.

      Alkuperäinen lambda, ja uudehko sellainen? Pakoputkistossa yhtään vuotoa ennen sensoria, tai 0.5m päässä anturasta, sen jälkeen?
      Vuotoja ei saa olla _yhtään_ , sekoittaa homman heti. Tarvikelambdat on osoittautuneet keskimäärin olevan no-no näissä.

      EDIT : Jos autossa on/on ollut joku öljyttävä tuning-suodatin, on siitä voinut päätyä öljyä maffin kuumalankaan. Öljy palaa siihen kiinni, ja anturi rupeaa pikkuhiljaa näyttämään yhä enemmän perunoita, kun ilmavirran lankaa jäähdyttävä vaikutus vähenee lankaan kertyneen karstakerroksen takia. Tällöin moottoriohjain tulkitsee sisään virtaavan ilman määrän todellista pienempänä, ja komppaa vähentämällä ruiskutusmäärää --> laiha seos. Lambda korjaa tätä tiettyyn pisteeseen, mutta tästä tasapainottelusta voi jo aiheutua käytettävyysongelmia.
      Last edited by Klasu-; 20-11-2017, 19:47.

      Comment

      • Worldfuture
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 324
        • Forssa

        Kysytäämpäs nyt kerran vielä. Elikkä puhallin oli viikon taas mykkä, mutta alkoi eilen pyörimään. Lopettaa siis välillä toimintansa ja sit alkaa pyöriin itestään. Tälläi kylmällä ja märällä kelillä tehnyt. Kesällä ei muistaakseni, eikä sillon hirveesti tarviikka. Lueskelin vähän netistä ja en usko että miekassa vikaa? Vai voiko olla, eikö sen pitäs pyöriä jollain nopeudella vaan jos miekka sökö? Puhallin on ihan pakasta vedetty. Kertokaapa viisaammat.

        Comment

        • Klasu-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 546
          • Helsinki

          Täysinopeus käsittääkseni ohittaa miekan säätö-osan, sillon tarjoillaan puhaltimelle suoraan akkujännitettä.

          Näinollen täysinopeudella jos ei pyöri, niin puhaltimen johdotuksessa, liittimissä tmv. voinee olla jotain fibaa. Virran syöttöpuolella miekalle vika voi niinikään olla.

          Riittää periaatteessa, että se puhallin omaa staattorissaan kuolleen sektorin, ja siihen pysähtyessään ei enää lähdekään pyörimään. Jos ajon tärinä aiheuttaa roottorin liikahtamisen, voi tälläinen kone taas ruveta pyörimään, ja pääsee aina inertiallaan sen kuolleen kohdan yli.

          Tämän toteaminen varmaksi vaatii vaan oskiloskooppiin liitettävää virtamittausta, jolloin voidaan monitoroida moottorin kuluttamaa virtaa, ja nähdään jokaisen käämin virta erikseen.

          Comment

          • Zetz
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 3233
            • Joensuu

            Originally posted by Klasu- View Post
            Täysinopeus käsittääkseni ohittaa miekan säätö-osan, sillon tarjoillaan puhaltimelle suoraan akkujännitettä.

            Näinollen täysinopeudella jos ei pyöri, niin puhaltimen johdotuksessa, liittimissä tmv. voinee olla jotain fibaa. Virran syöttöpuolella miekalle vika voi niinikään olla.

            Riittää periaatteessa, että se puhallin omaa staattorissaan kuolleen sektorin, ja siihen pysähtyessään ei enää lähdekään pyörimään. Jos ajon tärinä aiheuttaa roottorin liikahtamisen, voi tälläinen kone taas ruveta pyörimään, ja pääsee aina inertiallaan sen kuolleen kohdan yli.

            Tämän toteaminen varmaksi vaatii vaan oskiloskooppiin liitettävää virtamittausta, jolloin voidaan monitoroida moottorin kuluttamaa virtaa, ja nähdään jokaisen käämin virta erikseen.
            esivastuksellisessa kyllä menee suora virta, mutta miekallisessa kyllä kaikki tieto kulkee miekan läpi...

            Originally posted by Worldfuture View Post
            Kysytäämpäs nyt kerran vielä. Elikkä puhallin oli viikon taas mykkä, mutta alkoi eilen pyörimään. Lopettaa siis välillä toimintansa ja sit alkaa pyöriin itestään. Tälläi kylmällä ja märällä kelillä tehnyt. Kesällä ei muistaakseni, eikä sillon hirveesti tarviikka. Lueskelin vähän netistä ja en usko että miekassa vikaa? Vai voiko olla, eikö sen pitäs pyöriä jollain nopeudella vaan jos miekka sökö? Puhallin on ihan pakasta vedetty. Kertokaapa viisaammat.
            sinulla vuoden -91 525i? ei ole miekkaa vaan esivastus. vastus vaihtoon ja puhallin toimii... jos ei niin puhaltimen hiilet loppu. uusi moottori ei paljoa maksa ja nopea vaihtaa..
            puh/txt/whatsapp: 0452673541
            näillä mennään talvella:
            e39 523ia arctic silver
            e87 116i Japanrot
            ja näillä kesällä:
            e30 328i *Rot m50b28

            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

            Comment

            • Worldfuture
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 324
              • Forssa

              Kyllä siellä miekka vaan oli kun raitisilmasuodattimen vaihoin ja niinkuin sanoin, niin puhallin on ihan pakasta vedetty.

              Comment

              • 10Whonen
                Bimmer Rookie
                • Nov 2013
                • 55
                • Porvoo

                Lähteekö kaikissa E34 bensapumppu itsessään irti siihe muovikiinnikkeestä? Tankin pohjan isompi muovikiinnike on siis jo irti ja koko hässäkkä ulkona tankista.
                Tarkoitus olisi siis laittaa M50 turboon tehokkaampi tankin sisäinen pumppu (esim Walbron 450lph), mutta orkkis pumpun irroitus muovikiinnikkeestä tuottaa päänvaivaa.

                Mites on muut E34 turboon toteuttaneet bensapumppu puolen - kerääjäsäiliöllä ja sinne tehokkaampi painepumppu ja käyttäneet orkkista vain siirtopumppuna? Kiitoksia vastauksista.

                Comment

                • Jondis
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 698
                  • Tuusula

                  Siinä vakio telineessä on ura, johon orkkis pumpun "krymppi" tarraa kiinni. Pitää varovasti esim. ruuvarilla raottaa sitä niin sitten lähtee ihan painamalla. Näin ainakin -89 535i:ssä, 450 walbron meni kivasti paikalleen kun muistaakseni jotain kumifylliä laitoin sopivasti pumpun ja telineen väliin. Siinä telineessä on uran kohdalla sellanen pystylovi mistä pumpussa olevan "krympin" näkee.
                  Edit: herkistin muistia kuvahaulla: siinä telineen yläpäässä on 6 kieltä joista 3 ottaa tuohon "krymppiin" kiinni. Tajuat kyllä kun pyörittelet sitä mokkulaa hetken kädessä.
                  Last edited by Jondis; 23-11-2017, 22:01.
                  MB E55 AMG -05
                  E36 318TiA -96
                  E34 535i -89 imolarot
                  Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                  Comment

                  • 10Whonen
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2013
                    • 55
                    • Porvoo


                    Oliko sulla kenties tällänen se kehikko?

                    Omassa taas on tällänen. Omaan silmään jotain eroa näyttäs olevan. Ainakaan en tuosta omasta saa 6 kiinnikepinniä lasketuksi millään.. 4 vain.


                    Yhen videon youtubesta löysin missä joku itänaapurin poika tollasesta alemmastakin ton vääntää käsin irti, joten ei kai se oo kun huomenna yritettävä uudestaan...
                    EDIT: Lähtihän se.
                    Last edited by 10Whonen; 24-11-2017, 18:14.

                    Comment

                    • BiltemaMotorWork
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2013
                      • 460
                      • Joensuu

                      Originally posted by 10Whonen View Post

                      Oliko sulla kenties tällänen se kehikko?

                      Omassa taas on tällänen. Omaan silmään jotain eroa näyttäs olevan. Ainakaan en tuosta omasta saa 6 kiinnikepinniä lasketuksi millään.. 4 vain.


                      Yhen videon youtubesta löysin missä joku itänaapurin poika tollasesta alemmastakin ton vääntää käsin irti, joten ei kai se oo kun huomenna yritettävä uudestaan...
                      Itsellä oli vm. 91 juurikin alemman kuvan mukainen aparaatti ja on irrotettavissa. Kuvassa vasemmalla olevat "kynnet" pitävät pumppua paikallaan, ne pitää raottaa ja samalla pumppua nitkutellen ja vetäen lähtee irti. Toisenlaisen pumpun sovittamisesta ei tietoa kun alkuperäisellä mennään.

                      Comment

                      • 10Whonen
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2013
                        • 55
                        • Porvoo

                        Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                        Itsellä oli vm. 91 juurikin alemman kuvan mukainen aparaatti ja on irrotettavissa. Kuvassa vasemmalla olevat "kynnet" pitävät pumppua paikallaan, ne pitää raottaa ja samalla pumppua nitkutellen ja vetäen lähtee irti. Toisenlaisen pumpun sovittamisesta ei tietoa kun alkuperäisellä mennään.
                        Jep. Nuo 4 kynttä pitivät pumppua paikallaan. Luulin aluksi, että pelkkä pumppu lähtee irti mutta lopuksi lähtikin pumppu ja sen ympärillä oleva muovi "kondomi" Jokatapauksessa tämä palvelee omaa tarkoitusta, sillä nyt tuohon suurempaan kehikkoon pääsee mallailemaan sitä Walbron pumppua varsin hyvin. Kiitos auttaneille ja toivottavasti tästä oli apua muille.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5270
                          • Pirkkala

                          Mikä osa on rikki kun avain ei käänny oven lukossa kunnolla? takeltelee ja tuntuu että joku eessä ettei käänny. Varsinkin lukkoon saaminen on hankalaa.

                          Lukko ollu jo pitempään sellainen että kaksi kertaa pitää avata jotta ovet jää auki, mikä olikaan syy tähän?

                          Rasvaus ei auta ongelmaan millään lailla.

                          Tässä alla olis kuva. Vai purkaako vaan palasiksi ja putsaa ja rasvaa kaiken

                          Last edited by Urpo_rotta; 25-11-2017, 20:35.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16361
                            • Leppävirta

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Mikä osa on rikki kun avain ei käänny oven lukossa kunnolla? takeltelee ja tuntuu että joku eessä ettei käänny. Varsinkin lukkoon saaminen on hankalaa.

                            Lukko ollu jo pitempään sellainen että kaksi kertaa pitää avata jotta ovet jää auki, mikä olikaan syy tähän?

                            Rasvaus ei auta ongelmaan millään lailla.

                            http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=41_0722
                            Tupla avaamiseen liittyen tarkistaisin takaluukun johtosarjan kunnon siitä saranoinnin vierestä.

                            Lukko nyt voi olla rempallaan jos esim joskus yritetty murtautua tms.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5270
                              • Pirkkala

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Tupla avaamiseen liittyen tarkistaisin takaluukun johtosarjan kunnon siitä saranoinnin vierestä.

                              Lukko nyt voi olla rempallaan jos esim joskus yritetty murtautua tms.

                              Joo näinhän se tietenki on että aukee ensin kun joku ovista ei mene lukkoon.

                              Ei ole murtauduttu autoon... mennyt nyt lyhyessä ajassa huonommaksi.

                              Avain kääntyy vastapäivään ehkä 45 astetta ja myötäpäivään ehkä 30 astetta. Apukuskin lukko kääntyy ainakin vastapäivään enemmän.

                              Mulla on toisessa kolmenelosessa kaukosäätö niin ei oo tarvinnu avainta mutta nyt kun on talviautona tää 525i niin alko temppuilee.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Jalamari
                                Newbiemmer
                                • Nov 2005
                                • 7

                                E34 etuvalo

                                Mikä e34 umpioiden halkaisija? Kiitokset ennakkoon. Valot tulossa toisen merkkiseen kasariautoon ja mitat kiinnostaisi ennen ostoa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎