Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • D//Power02
    Bimmer Rookie
    • Nov 2014
    • 55
    • Vaasa

    Täytynee tutkia, voisiko sillä olla yhteys siihen, et ku mittaristo lämpenee nii numerot katoaa, kyseessä malli, jossa numerot nopeusmittarin alapuolella näytössä? Ainakin kaks viimeistä eli keltanen ja punanen erottuu kyllä huoltovälin osoittimesta
    Last edited by D//Power02; 02-06-2017, 13:41.
    -91 518i E34

    Comment

    • N54
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2012
      • 526
      • Satakunta

      Originally posted by D//Power02 View Post
      Ojasta aalliikoon tuon menopelin kans..

      Mikä he***tti tuos on ku ei millään resetoi huoltovaloja? Eilen vaihdoin öljyt ja katsoin täältä löytyvästä threadistä, ei toiminut, ja sit käänsin youtuben ylösalasin, ja kokeilin niillä kikoilla, mutta eipä tuo resetoinut sitä...
      Missä järjestyksessä yritit nollata? Mulla täytyy ainakin ensin laittaa virrat päälle ja sitten vasta johto paikoilleen. Jossain ohjeissa on ensin johto paikoilleen ja sitten virrat päälle, joka ei ainakaan omassa autossani toimi.

      Comment

      • D//Power02
        Bimmer Rookie
        • Nov 2014
        • 55
        • Vaasa

        Originally posted by N54 View Post
        Missä järjestyksessä yritit nollata? Mulla täytyy ainakin ensin laittaa virrat päälle ja sitten vasta johto paikoilleen. Jossain ohjeissa on ensin johto paikoilleen ja sitten virrat päälle, joka ei ainakaan omassa autossani toimi.
        Kokeilin kumpaakin ilman vaikutusta.. luin juuri äsken et -91 paikkeilla kun tuli digitaaliset matkamittarit, nii siel olis konkat akkujen sijasta... ettei vaan konkka olis päästäny mehut pihalle.
        -91 518i E34

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by D//Power02 View Post
          Kokeilin kumpaakin ilman vaikutusta.. luin juuri äsken et -91 paikkeilla kun tuli digitaaliset matkamittarit, nii siel olis konkat akkujen sijasta... ettei vaan konkka olis päästäny mehut pihalle.
          Ja kondensaattoria tarkoitin mutta ajattelin e30 mittaria missä akut löytyvät.
          My bad.

          Comment

          • vic
            Bimmer Rookie
            • Aug 2008
            • 43
            • Hki

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Joo nimenomaan niitä perän puslia meinaan. Ei osunut itselläkään silmään strongflex kuvastosta niin päätin laiskana kysyä täällä. Pitää jatkaa etsintöjä tai sitten tilailla originaalit.
            http://www.irp.lt/individual-racing-...bushing-front/

            Olisko noi?
            e36 320iA ex:e34 520i Touring, e28 520i, e36 325i Coupe, e34 525i

            Comment

            • D//Power02
              Bimmer Rookie
              • Nov 2014
              • 55
              • Vaasa

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Ja kondensaattoria tarkoitin mutta ajattelin e30 mittaria missä akut löytyvät.
              My bad.
              Vaihtoon menevät, onneksi mittarit pelittävät vielä
              -91 518i E34

              Comment

              • MR_piikki
                BTCF Member
                • Apr 2006
                • 1318
                • Pori

                Munhan pitäis tietää jo näistä kaikki mut näköjään ei

                Mistä helkutista tuo M60 vielä kusee öljyä, valuu ilmeisesti laturin yläpuolelta, koska aivan mustana öljystä/paskasta,ja tiputtelee sitten alas ohjaustehostimen kampuran ja putkien kautta maahan hieman ja tuntuis olevan moottoriöljyä, tarkastin suodattimen jalankin samalla, kun tsekkasin etteivät uudet venakopan tiivisteet vuoda mut mitään järkevää vuotopaikkaa ei löydy. Ja se tässä huvittaa, että vuotoa tulee auton alle pieni mutta itseäni ärsyttävä lätäkkö joka kerta, kun parkissa ja auto käydessä ei vuoda :think
                Gas or ass, no free rides

                F10 520d lci
                E36 325 ahdistettu.

                Comment

                • Zetz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 3233
                  • Joensuu

                  Originally posted by MR_piikki View Post
                  Munhan pitäis tietää jo näistä kaikki mut näköjään ei

                  Mistä helkutista tuo M60 vielä kusee öljyä, valuu ilmeisesti laturin yläpuolelta, koska aivan mustana öljystä/paskasta,ja tiputtelee sitten alas ohjaustehostimen kampuran ja putkien kautta maahan hieman ja tuntuis olevan moottoriöljyä, tarkastin suodattimen jalankin samalla, kun tsekkasin etteivät uudet venakopan tiivisteet vuoda mut mitään järkevää vuotopaikkaa ei löydy. Ja se tässä huvittaa, että vuotoa tulee auton alle pieni mutta itseäni ärsyttävä lätäkkö joka kerta, kun parkissa ja auto käydessä ei vuoda :think
                  kampuran etupään stefa? vuotaa kierroksilla ja voi roiskia sitä öljyä mitä mielenkiintoisimpiin paikkoihin
                  puh/txt/whatsapp: 0452673541
                  näillä mennään talvella:
                  e39 523ia arctic silver
                  e87 116i Japanrot
                  ja näillä kesällä:
                  e30 328i *Rot m50b28

                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                  Comment

                  • susi_ihminen
                    BTCF Member
                    • Jan 2015
                    • 62
                    • Janakkala

                    Mikähän mahtaa kuluttaa vetoniveliä? Kun vaihdoin kuskin puolelle molemmat nivelet, vaihdoin ensin uloimman uuteen ja ajelin hetken kunnes totesin että se olikin sisempi mikä oli huonomassa kunnossa. Sitten vaihdoin myös sen sisemmän uuteen ja nyt pari tuhatta kilsaa myöhemmin alkoi taas sama kolina.

                    Voiko olla että se huono sisempi ehti kuluttaa sen ulomman jo rikki? Kuluttaako ne toisiaan jos toinen on rikki niin kuluu myös toinen nopeammin? Vai mistähän toi nyt johtuu.

                    Voiko vinot pyöränkulmat kuluttaa vetoniveliä?
                    Wannabiemmer
                    ---------------------------
                    E53 X5 3.0d -04
                    E87 130i -05
                    E34 520i -91 M30B34

                    Comment

                    • Kuizma97
                      Newbiemmer
                      • Jan 2014
                      • 25
                      • Paimio

                      Tuossa ostin keväällä hiotun nokan ja tänään kasasin venttiili koneiston 885 m20 kanteen. Nyt tuli sellainen takapakki, että epäkeskoissa ei riitä säätö muutamissa keinuissa...

                      Eli onko jostain saatavilla ns. Ylikoko epäkeskoja?

                      Comment

                      • MR_piikki
                        BTCF Member
                        • Apr 2006
                        • 1318
                        • Pori

                        Originally posted by Zetz View Post
                        kampuran etupään stefa? vuotaa kierroksilla ja voi roiskia sitä öljyä mitä mielenkiintoisimpiin paikkoihin
                        Tämä kävi itselläkin mielessä. Ei siinä sit auta, kun avata dampperi jos siihen pisteeseen menee stna
                        Gas or ass, no free rides

                        F10 520d lci
                        E36 325 ahdistettu.

                        Comment

                        • E34M60
                          BTCF Member
                          • Mar 2012
                          • 110
                          • Tampere

                          Vaihdoin viskon 535i malliin, alkuperäinen vuonna -87 valmistettu pyöri jo aika (eli täysin) vapaasti. Uusi on Hella/Behr, valmistettu 2015-11-17, ollut minulla noin vuoden varastossa vaaka-asennossa. Nyt auto on kuin Volvo, tuuletin pyörii niin penteleesti että en ole uskaltanut kertaakaan nostaa yli 2500 kierroksen. Verrokkina on tuossa ollut 2 kpl 540i ja yksi M5 että tiedän miten sen pitäisi toimiessaan toimia.

                          Meneekö näissä joku aika ennen kuin löystyy vai onko tämä rikki?
                          E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

                          Comment

                          • JiiVee92
                            BTCF Member
                            • Mar 2017
                            • 930
                            • Kouvola/Myllykoski

                            Omalla kahden viskon vaihdon tuoman kokemuksen perusteella sanon, että hetken se kuulostaa volvolta ja sitten pitäisi asettua.
                            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                            NYT: E61 530xd -08 käyttis
                            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                            Comment

                            • E34M60
                              BTCF Member
                              • Mar 2012
                              • 110
                              • Tampere

                              Originally posted by JiiVee92 View Post
                              Omalla kahden viskon vaihdon tuoman kokemuksen perusteella sanon, että hetken se kuulostaa volvolta ja sitten pitäisi asettua.
                              Kiitos! Huojensi mieltä ainakin toistaiseksi.
                              E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

                              Comment

                              • MR_piikki
                                BTCF Member
                                • Apr 2006
                                • 1318
                                • Pori

                                Originally posted by Kuizma97 View Post
                                Tuossa ostin keväällä hiotun nokan ja tänään kasasin venttiili koneiston 885 m20 kanteen. Nyt tuli sellainen takapakki, että epäkeskoissa ei riitä säätö muutamissa keinuissa...

                                Eli onko jostain saatavilla ns. Ylikoko epäkeskoja?
                                Onko epäkeskot siis uudet?
                                Joskus tuli jollain brittivalmistajalla vastaan suurempia. Toinen kalliimpi vaihtoehto on esim. schrickin keinut, joissa ruuvisäätö
                                Gas or ass, no free rides

                                F10 520d lci
                                E36 325 ahdistettu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎