varsinaisesti ei tänne kuulu koska e30, mutta täältä löytyy m50 tietäjia. e30/m50 ongelma. bensan saanti loppuu 2500-3500rpm rupeaa rötäämään ja pätkii, ei ota kierroksia vastaan, suodatin vaihdettu, pumppu vaihdettu, voisiko viallinen bensanpaineen säädin aiheuttaa tuota? pintakaasulla kuitenkin toimii moitteettomasti.
Miten todettu että on nimenomaan bensan puutetta?
Miten kampianturi voi?
Paineensäätimen pystyy toki mittaamaan mutta jos toimii matalemmilla kierroksilla ihan ok niin jotenkin epäilen ettei vika ole siinä.
Millainen moottorinohjaus sinulla on? Vaikuttaako kierroslukutieto bensapumpun toimintaan? Sillä sitä anturia kyselin.
juu toista paineen säädintäkin on nyt kokeiltu, eli vika ei ole siinä huomenna meneekin tuo kampuran asentotunnistin vaihtoon, kun en jaksa ruveta pumpulle suoraa virtaa kytkemään. outo on vain että hajoaisi vain osittain tuo kampuran asentotunnistin.
edit. kolmas kerta toden sanoo, vaihdoin vielä pumpun ja nyt toimii kun sveitsiläinen kello
Löytyy, tosin en tiedä, oliko tarviketta, vai orkkista, mutta hinnat oli luokkaa 20e/kpl
Schmiedmann/KL - varaosat
Jarrukilpien vaihto taakse ei sitten olekaan täysin simppeli juttu, kilpi kun ei mahdu pyörännavan ohitse, eli vaatii pyörännavan irroituksen, joka taas rikkoo pyöränlaakerin, eli sen pääsee myös uusimaan.
Toki, jos kilven halkaisee kahtia, ja hitsaa paikallaan takaisin kasaan, homma varmaan toimii ihan hienosti.
Huomioi, että kilvet ovat tavallaan peilikuvaiset molemmin puolin, eli kummallekin puolelle on oma osanumeronsa. Jos irroitat navan, varmistu kilpeä asentaessasi 100%, että jarrusatulan slotti kilvessä on oikeassa paikassa (sulla on oikea kilpi oikealla puolella...) ennen navan asennusta.
-96 525tds, miten saan kierroslukumittarin toimimaan, kun jätin moottorinohjausyksikön pois koska mekaanisen pumpun kanssa en sitä tarvi. Laturiin ilmeisesti w napa ja sieltä tieto mittaristolle jos tuon vauhtipyörän vaihdan sellaiseen missä ei ole tappeja. Kysymys lähinnä miten kytketään mittariston päässä, kalibroida pitää tietenkin.
Elikkäs onnistuin hajottaa tollasesta -96 E34 520i touringista kytkimen 260tkm ajettu, jos sillä ny mitään merkitystä on tähän asiaan. Eli homman nimi ois se että mitäs kaikkee joutuu nyt hommaamaan, että sais taas pelaamaan?
Kytkinpoljin siis löysä ja loppuun asti ku painaa nii kova rutina vaan kuuluu. Ite en mikään mestari näissä autohommissa oo, mutta kaverille menis laittoon, mutta jos hinta nousee vähän liikaa ton auton arvoon nähden, niin täytyy kattoo mitä sit tekis ton vehkeen kaa.
Sillon kun se levahti niin jäätävä kytkimen käry tuli, ja kärytti viel aika pitkääkiin ku sain pihaan ajettua.
Myydänkö eBay tms vastaavissa jotain sarjoja tohon?
Mikä tuohon nyt tuli ku ykkösellä ku lähtee pysähdyksistä nii vaikkei paljoa painais kaasua nii perältä kuuluu veemäistä paukkumista, sama homma kakkosvaihteella. Muilla vaihteilla pelittää hyvin.
Menikö tuosta ny perä, kardaanin kannatinkumi ja laakeri vai lootasta ykkös ja kakkosvaihteen rattaat?
Löytyskö joltain tietoa 535i ylävesiletkun sisähalkasijasta ja sen siitä lähtevän pikkuletkun sisähalkasijasta? Kelpaa myös jäähdyttimen ja/tai termarikopan liitoskohdan halkasija. Pitäisi tuohon omaan askarrella uusi letku, mutta mielummin hommaisi tarvikkeet valmiiksi ennen kun purkaa vanhan pois.
Mikä tuohon nyt tuli ku ykkösellä ku lähtee pysähdyksistä nii vaikkei paljoa painais kaasua nii perältä kuuluu veemäistä paukkumista, sama homma kakkosvaihteella. Muilla vaihteilla pelittää hyvin.
Menikö tuosta ny perä, kardaanin kannatinkumi ja laakeri vai lootasta ykkös ja kakkosvaihteen rattaat?
vastasit jo itsellesi, kardaanin tukilaakerin kumihan sieltä on antautunut
puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella: e39 523ia arctic silver e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä: e30 328i *Rot m50b28
M50b25 vanos, onko mitään mahdollisuutta päästä käsiksi tyhjäkäyntimoottoriin ja kampuran + nokan anturien liittimiin ilman imusarjan irrottamista? :think Kaasuläppäkotelo, irrota ja asenna?
M50b25 vanos, onko mitään mahdollisuutta päästä käsiksi tyhjäkäyntimoottoriin ja kampuran + nokan anturien liittimiin ilman imusarjan irrottamista? :think Kaasuläppäkotelo, irrota ja asenna?
Saa irti, vaikka melko käsikopeloa onkin.
Helpoiten varmaan pääset käsiksi kun irrotat ilmanputsarikotelon haitariputkineen, sekä laturin tuuletusputken pois tieltä.
Mikähän tuota kuskin lasinnostinta vaivaa? Nyt on pahvi irti niin menee jotenkuten ylös ja alas, mutta kun pahvi kiinni niin aukeaa ehkä 10senttiä. Moottori tuntuu ihan hyvin pyörivän. Ihan ku olis jotenki toi saksinostin vääntyny tai jotain ku jumittaa, mutta ei sekä oikein mahollista oo. Vai voiko moottori olla sillai hajalla et vetää hetken ihan hyvin ja sit alkaa jumittaan?
Comment