Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Zetz View Post
    varsinaisesti ei tänne kuulu koska e30, mutta täältä löytyy m50 tietäjia. e30/m50 ongelma. bensan saanti loppuu 2500-3500rpm rupeaa rötäämään ja pätkii, ei ota kierroksia vastaan, suodatin vaihdettu, pumppu vaihdettu, voisiko viallinen bensanpaineen säädin aiheuttaa tuota? pintakaasulla kuitenkin toimii moitteettomasti.
    Miten todettu että on nimenomaan bensan puutetta?
    Miten kampianturi voi?
    Last edited by Muurahainen; 20-06-2017, 00:05.

    Comment

    • Zetz
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 3233
      • Joensuu

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Miten todettu että on nimenomaan bensan puutetta?
      Miten kampianturi voi?
      Menee laihalle niin rankasti että ei pysry enää säätämään
      puh/txt/whatsapp: 0452673541
      näillä mennään talvella:
      e39 523ia arctic silver
      e87 116i Japanrot
      ja näillä kesällä:
      e30 328i *Rot m50b28

      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Zetz View Post
        Menee laihalle niin rankasti että ei pysry enää säätämään
        Paineensäätimen pystyy toki mittaamaan mutta jos toimii matalemmilla kierroksilla ihan ok niin jotenkin epäilen ettei vika ole siinä.

        Millainen moottorinohjaus sinulla on? Vaikuttaako kierroslukutieto bensapumpun toimintaan? Sillä sitä anturia kyselin.

        Comment

        • Zetz
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 3233
          • Joensuu

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Paineensäätimen pystyy toki mittaamaan mutta jos toimii matalemmilla kierroksilla ihan ok niin jotenkin epäilen ettei vika ole siinä.

          Millainen moottorinohjaus sinulla on? Vaikuttaako kierroslukutieto bensapumpun toimintaan? Sillä sitä anturia kyselin.
          juu toista paineen säädintäkin on nyt kokeiltu, eli vika ei ole siinä huomenna meneekin tuo kampuran asentotunnistin vaihtoon, kun en jaksa ruveta pumpulle suoraa virtaa kytkemään. outo on vain että hajoaisi vain osittain tuo kampuran asentotunnistin.

          edit. kolmas kerta toden sanoo, vaihdoin vielä pumpun ja nyt toimii kun sveitsiläinen kello
          Last edited by Zetz; 21-06-2017, 22:14.
          puh/txt/whatsapp: 0452673541
          näillä mennään talvella:
          e39 523ia arctic silver
          e87 116i Japanrot
          ja näillä kesällä:
          e30 328i *Rot m50b28

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

          Comment

          • 9.3x62
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 128
            • Finland

            Löytyykö näihin jostain takajarrukilpiä tarvikkeena? Suomesta tai ulkomailta

            Comment

            • Klasu-
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 546
              • Helsinki

              Löytyy, tosin en tiedä, oliko tarviketta, vai orkkista, mutta hinnat oli luokkaa 20e/kpl

              Schmiedmann/KL - varaosat

              Jarrukilpien vaihto taakse ei sitten olekaan täysin simppeli juttu, kilpi kun ei mahdu pyörännavan ohitse, eli vaatii pyörännavan irroituksen, joka taas rikkoo pyöränlaakerin, eli sen pääsee myös uusimaan.

              Toki, jos kilven halkaisee kahtia, ja hitsaa paikallaan takaisin kasaan, homma varmaan toimii ihan hienosti.

              Huomioi, että kilvet ovat tavallaan peilikuvaiset molemmin puolin, eli kummallekin puolelle on oma osanumeronsa. Jos irroitat navan, varmistu kilpeä asentaessasi 100%, että jarrusatulan slotti kilvessä on oikeassa paikassa (sulla on oikea kilpi oikealla puolella...) ennen navan asennusta.

              Comment

              • satakymppi
                Bimmer Rookie
                • Jun 2014
                • 53
                • finland

                -96 525tds, miten saan kierroslukumittarin toimimaan, kun jätin moottorinohjausyksikön pois koska mekaanisen pumpun kanssa en sitä tarvi. Laturiin ilmeisesti w napa ja sieltä tieto mittaristolle jos tuon vauhtipyörän vaihdan sellaiseen missä ei ole tappeja. Kysymys lähinnä miten kytketään mittariston päässä, kalibroida pitää tietenkin.
                F11 535d 408hv 800nm
                E34 525tds h1d/hx35 compound
                E39 530d puretaan https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=354694

                Comment

                • hokkesi
                  Newbiemmer
                  • Jan 2017
                  • 2
                  • Nurmi

                  Elikkäs onnistuin hajottaa tollasesta -96 E34 520i touringista kytkimen 260tkm ajettu, jos sillä ny mitään merkitystä on tähän asiaan. Eli homman nimi ois se että mitäs kaikkee joutuu nyt hommaamaan, että sais taas pelaamaan?

                  Kytkinpoljin siis löysä ja loppuun asti ku painaa nii kova rutina vaan kuuluu. Ite en mikään mestari näissä autohommissa oo, mutta kaverille menis laittoon, mutta jos hinta nousee vähän liikaa ton auton arvoon nähden, niin täytyy kattoo mitä sit tekis ton vehkeen kaa.

                  Sillon kun se levahti niin jäätävä kytkimen käry tuli, ja kärytti viel aika pitkääkiin ku sain pihaan ajettua.

                  Myydänkö eBay tms vastaavissa jotain sarjoja tohon?

                  Comment

                  • D//Power02
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2014
                    • 55
                    • Vaasa

                    Ei voi toimivaksi laitteeksi tuota autoa sanoa.

                    Mikä tuohon nyt tuli ku ykkösellä ku lähtee pysähdyksistä nii vaikkei paljoa painais kaasua nii perältä kuuluu veemäistä paukkumista, sama homma kakkosvaihteella. Muilla vaihteilla pelittää hyvin.

                    Menikö tuosta ny perä, kardaanin kannatinkumi ja laakeri vai lootasta ykkös ja kakkosvaihteen rattaat?
                    -91 518i E34

                    Comment

                    • Jondis
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 698
                      • Tuusula

                      Löytyskö joltain tietoa 535i ylävesiletkun sisähalkasijasta ja sen siitä lähtevän pikkuletkun sisähalkasijasta? Kelpaa myös jäähdyttimen ja/tai termarikopan liitoskohdan halkasija. Pitäisi tuohon omaan askarrella uusi letku, mutta mielummin hommaisi tarvikkeet valmiiksi ennen kun purkaa vanhan pois.
                      MB E55 AMG -05
                      E36 318TiA -96
                      E34 535i -89 imolarot
                      Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                      Comment

                      • Zetz
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 3233
                        • Joensuu

                        Originally posted by D//Power02 View Post
                        Ei voi toimivaksi laitteeksi tuota autoa sanoa.

                        Mikä tuohon nyt tuli ku ykkösellä ku lähtee pysähdyksistä nii vaikkei paljoa painais kaasua nii perältä kuuluu veemäistä paukkumista, sama homma kakkosvaihteella. Muilla vaihteilla pelittää hyvin.

                        Menikö tuosta ny perä, kardaanin kannatinkumi ja laakeri vai lootasta ykkös ja kakkosvaihteen rattaat?
                        vastasit jo itsellesi, kardaanin tukilaakerin kumihan sieltä on antautunut
                        puh/txt/whatsapp: 0452673541
                        näillä mennään talvella:
                        e39 523ia arctic silver
                        e87 116i Japanrot
                        ja näillä kesällä:
                        e30 328i *Rot m50b28

                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                        Comment

                        • Kv1984
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2013
                          • 584
                          • Jyväskylä

                          M50b25 vanos, onko mitään mahdollisuutta päästä käsiksi tyhjäkäyntimoottoriin ja kampuran + nokan anturien liittimiin ilman imusarjan irrottamista? :think Kaasuläppäkotelo, irrota ja asenna?

                          E34 518i Jet Black (ex)
                          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                          E38 M52B28 Oxfordgrün

                          Comment

                          • Merkki
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2012
                            • 454
                            • Uusikaupunki

                            Originally posted by Kv1984 View Post
                            M50b25 vanos, onko mitään mahdollisuutta päästä käsiksi tyhjäkäyntimoottoriin ja kampuran + nokan anturien liittimiin ilman imusarjan irrottamista? :think Kaasuläppäkotelo, irrota ja asenna?

                            Saa irti, vaikka melko käsikopeloa onkin.
                            Helpoiten varmaan pääset käsiksi kun irrotat ilmanputsarikotelon haitariputkineen, sekä laturin tuuletusputken pois tieltä.
                            e32 730i
                            e34 m5
                            e34 525i

                            Comment

                            • Worldfuture
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2014
                              • 324
                              • Forssa

                              Mikähän tuota kuskin lasinnostinta vaivaa? Nyt on pahvi irti niin menee jotenkuten ylös ja alas, mutta kun pahvi kiinni niin aukeaa ehkä 10senttiä. Moottori tuntuu ihan hyvin pyörivän. Ihan ku olis jotenki toi saksinostin vääntyny tai jotain ku jumittaa, mutta ei sekä oikein mahollista oo. Vai voiko moottori olla sillai hajalla et vetää hetken ihan hyvin ja sit alkaa jumittaan?

                              Comment

                              • Klasu-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 546
                                • Helsinki

                                Eikai ota ovipahvin kiinnitysruuveihin kiinni, jos joku laittanut sinne liian pitkän ruuvin johonkin?

                                Koita ilman ruuveja siis.

                                Lasien kuuluu näissä kyllä juosta ihan vauhdikkaasti, että jos on ilman ovipahviakin tahkea liikkeissään, on jossakin ongelmaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎