Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • weicco
    BTCF Member
    • Jul 2014
    • 71
    • Jyväskylä

    Originally posted by ooopeee View Post
    Ulompaa saa erikseen. ~60e saksasta. Sisempään saa koineistettua ML mesen alapallon 27,90 motonet

    Ps . On muuten ix e34 kaikki ihan helvetin kallista alustassa/voimansiirrossa
    Sama huomio tuli itsellekkin kun katsoin hintoja.

    Onko sille ulommalle mitään varaosanumeroa millä etsiä? E30 ix:ään löytyi helposti alapalloja mutta kolmeneloseen en vielä löytänyt.

    Realoem:lta ei ainakaan saanut erikseen varaosanumeroa sille.

    Comment

    • ooopeee
      BTCF Member
      • Dec 2011
      • 2111
      • Kouvola

      Originally posted by weicco View Post
      sama huomio tuli itsellekkin kun katsoin hintoja. :d

      onko sille ulommalle mitään varaosanumeroa millä etsiä? E30 ix:ään löytyi helposti alapalloja mutta kolmeneloseen en vielä löytänyt.

      Realoem:lta ei ainakaan saanut erikseen varaosanumeroa sille.
      31126756695 vasuri. Mut bmw fans sielt e34 ix ja front axle
      VW passat 1.9tdi 4motion
      E36 "328" cabrio

      Comment

      • weicco
        BTCF Member
        • Jul 2014
        • 71
        • Jyväskylä

        Originally posted by ooopeee View Post
        31126756695 vasuri. Mut bmw fans sielt e34 ix ja front axle
        Tarkoitin siis alapalloa mikä tulee napaan kiinni, prässätty alatukivarteen kiinni.

        Sitä tässä nyt metsästetään

        Comment

        • ooopeee
          BTCF Member
          • Dec 2011
          • 2111
          • Kouvola

          Originally posted by weicco View Post
          Tarkoitin siis alapalloa mikä tulee napaan kiinni, prässätty alatukivarteen kiinni.

          Sitä tässä nyt metsästetään
          No siihe sit se ML mesen alapallo koneistamalla ja se on sisempi alapallo, pyysit ulompaa jonka osanumeron pistin.

          Pistä yv jos epäselvää
          Last edited by ooopeee; 27-01-2018, 14:16.
          VW passat 1.9tdi 4motion
          E36 "328" cabrio

          Comment

          • jj5
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1342
            • pks

            Jaahas, kolmeneloset senkun lisääntyy niin näiden kanssa puuhastelu alkaa olla ajankohtaista taas kohta. Tästä tulikin mieleeni tämän auton vaikeaksi kokemani nostaminen.

            Miten te nostatte/ laitatte pukeille muovihelmaisia E34 korisia, aiheuttamatta tuhoja?
            Tunkkauspaikan aukko helmassa on aika pieni ja suuri riski on jos tunkki / siinä oleva välikapula vähänkin liukuu nostopaikkaan nähden, että se alkaa vääntämään/painamaan helmamuovia.

            Perästä voi toki koko takapään nostaa kerralla ja edestäkin apurungosta taitaa onnistua jos saa tunkin ujutettua auton alle. Taikka sitten "pitkittäistukikoteloista" aka runkopalkit Mutta onko noiden varsinaisten helmoissa olevien nostokohtien suhteen jotain kikkoja tai ideoita jolla niistä saisi käyttökelpoiset muovihelmojen ollessa asennettuina?
            sigpic

            Comment

            • ooopeee
              BTCF Member
              • Dec 2011
              • 2111
              • Kouvola

              Itse nostan aina takatukivarren nivelen pultista tota omaa. Siinä kun on jäykkä bc racing alusta niin sitä ei montaa kertaa tarvi pumpata että koko kylki ilmassa, sit lankkuja renkaitten alle ja runkopalkista nostamamaan jos isompi homma kun renkaanvaihto kyseessä. Muuten jos ei ole kovin matala ni nostan suoraan runkopalkista. Ei oo rohkeutta nostaa nostopaikosta helmoissa vaik ehjän näköset oliski
              VW passat 1.9tdi 4motion
              E36 "328" cabrio

              Comment

              • Klasu-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 546
                • Helsinki

                Sama menettelymalli.

                Takaa perämurikasta koko perä ilmaan ja edessä noista pitkittäisistä runkopalkeista.

                Pitkä matala hallitunkki toimii kolmenepan kanssa hienosti.

                2-pilarilla sitten etupään pitkittäisistä runkopalkeista, ja takakelkan isojen etupuslien kohdalta "lapuista".

                Comment

                • elemo
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 44
                  • Kaakko

                  Hyvin samalla kaavalla mennään mitä aiemmin on sanottu.

                  Bahcon BH11500 tunkki toimii ainakin moitteetta edestä apurungosta nostaessa, tosin oman kanssa joutuu keulan ajamaan pienien lankkujen päälle. Pukit pitkittäisille runkopalkeille tai apurunkoon.

                  Takanta perämurikasta tai apurungosta ylös, pukit apurungolle tai juuri noihin isojen puslien lappuihin. Bahcon pukit ainakin sopivat kiitettävästi noitten lappujen muotoihin.
                  E34 540iA -94

                  Comment

                  • jj5
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1342
                    • pks

                    Kiitoksia kommenteista, muutkin olette siis tulleet samaan tulokseen kuin minä, että e34 nostopaikat on ihan paskat.

                    Originally posted by elemo View Post

                    Bahcon BH11500 tunkki toimii ainakin moitteetta edestä apurungosta nostaessa
                    Mulla sama bahcon pitkä ja matala vekotin, toimii kyllä hyvin tässä(kin).

                    Mutta eikö kukaan ole keksinyt tapaa käyttää noita helman varsinaisia nostopaikkoja? Mulla ne kestää kyllä nostamista, mutta ongelma on se että helmamuovi on tiellä :think
                    sigpic

                    Comment

                    • ooopeee
                      BTCF Member
                      • Dec 2011
                      • 2111
                      • Kouvola

                      Originally posted by jj5 View Post
                      Kiitoksia kommenteista, muutkin olette siis tulleet samaan tulokseen kuin minä, että e34 nostopaikat on ihan paskat.



                      Mulla sama bahcon pitkä ja matala vekotin, toimii kyllä hyvin tässä(kin).

                      Mutta eikö kukaan ole keksinyt tapaa käyttää noita helman varsinaisia nostopaikkoja? Mulla ne kestää kyllä nostamista, mutta ongelma on se että helmamuovi on tiellä :think
                      Sit on varmaan vaihtoehtona sorvailla joku pulikka tunkin oman nostotallan tilalle mikä sujahtais siihi orkkis nostopaikkaan
                      VW passat 1.9tdi 4motion
                      E36 "328" cabrio

                      Comment

                      • Zetz
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 3233
                        • Joensuu

                        Originally posted by ooopeee View Post
                        Sit on varmaan vaihtoehtona sorvailla joku pulikka tunkin oman nostotallan tilalle mikä sujahtais siihi orkkis nostopaikkaan
                        vakio tunkista leikkaa sen pään ja tekee siitä :think
                        puh/txt/whatsapp: 0452673541
                        näillä mennään talvella:
                        e39 523ia arctic silver
                        e87 116i Japanrot
                        ja näillä kesällä:
                        e30 328i *Rot m50b28

                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                        Comment

                        • elemo
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2013
                          • 44
                          • Kaakko

                          Originally posted by jj5 View Post
                          Kiitoksia kommenteista, muutkin olette siis tulleet samaan tulokseen kuin minä, että e34 nostopaikat on ihan paskat.



                          Mulla sama bahcon pitkä ja matala vekotin, toimii kyllä hyvin tässä(kin).

                          Mutta eikö kukaan ole keksinyt tapaa käyttää noita helman varsinaisia nostopaikkoja? Mulla ne kestää kyllä nostamista, mutta ongelma on se että helmamuovi on tiellä :think
                          Takakelkan puslaremonttia varten täytyi hyödyntää noita helman paikkoja, jolloin laitoin melko sopivan pukin ja nostokohdan väliin nailontangosta ja paksusta kumimatosta väsäillyn palikan. Ei helmamuoviin ainakaan tullut mitään jälkeä ja uskoisin, että tuo viritys jonkin verran levitti tuota rasitusta.
                          E34 540iA -94

                          Comment

                          • Sleepperi
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2017
                            • 50
                            • Oulu

                            Originally posted by Sleepperi View Post
                            Onko bägillisellä ratilla olevaan kolmineloseen missään myytävänä ralliratin adaptereja? Tuntuu että joka paikassa on vain -93 asti, itsellä taas -94.
                            Oliko nyt, että se kolmikutosen bägiratin tilalle passaava keskiö käy tuohon kolminelosenki bägiratin tilalle?

                            Comment

                            • 599gtb
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2011
                              • 490
                              • Vantaa

                              onko kukaan muutanut 540 e34 etanolille e85 100% e85 seos
                              onnistuuko mitä vaatii?
                              ex bmw 540ia e34 1993
                              ex bmw e32 735i

                              Comment

                              • Klasu-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 546
                                • Helsinki

                                Noh, kyllähän tuo toki onnistuu, eipä siinä.

                                Se, miten joustavan systeemistä haluaa, vaikuttaa sitten homman työläyteen ja kustannuksiin.

                                Helpoin tapa lienee vaihtaa suuttimet samalla paineella sen n.30% virtaavampiin. Tällöin ecun fueltrimmit pysyvät edelleen lähellä nollaa, ja homman pitäs toimia suhtkoht hienosti.
                                Konehuoneessa sijaitsevat polttoaineletkun osuudet vaihtaisin kyselemättä etanolihyväksyttyihin, tankin pään pätkät on nekin helppo päivittää.

                                Hyötyjä tästä vakio eculla lienee haastavampi saavuttaa, etanoli kun sallisi huomattavan laihan seoksen käyttämisen pikkukuormilla, mutta....

                                Aftermarket-ruiskupurkilla saa sitten itse päättää kaiken.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎