Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    Originally posted by Peltsii View Post
    OLI coilit

    Edessä 9x17 et6 ja 225/45-17 rengas, meni niin lähelle säätörengasta, että lyöntipaino otti kiinni vanteen reunasta, mutta laittamalla liimapainot pyöri vielä. Takanahan onkin sitten enemmän tilaa reilusti.
    Njoo... vastaavaa hiukan päässäni jo kalkuloinkin. Täytyy varmaan unohtaa koko juttu, ei paljoa maksa vaivaa kun alle mahtuu vaan joku alikokoinen lelurengas ja vanteidenkin kanssa saisi raapia päätään.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • Lartsa
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 50
      • Sotkamo

      Mistähän tota alkais tutkimaan kun tuntuu että peräpäässä vähän ylimääräistä liikettä on, siis ajaessa ja varsinkin kaarteissa tuntuu että vähän voisi välystä olla jossain? Oon ehkä hieman vainoharhanen juurikin nuiden "välysten" suhteen mutta nyt ku on semmonen naputtava äänikin tullut ni pakko varmaan uskoa että jotain on vikana.. Siis tuokin naputus tulee kun on sopivasti vauhtia taajama-alueella ja oletettavasti tulee auton keski/perä-alueelta. Ja ääni on nopeudesta riippuvainen, tulee moottorijarrulla ja tasakaasulla. Saattaa olla että jarrun painaminen hiljentää/poistaa äänen, vaikea oli sitä tuossa testailla ku ei sitä ääntä kokoaikaa kuulu... Ajoin nyt auton sit talliin sulamaan ja nostin perän ilmaan, pyörittelin renkaita siinä mut ei se ainakaan siinä kuulunu, vaatii varmaan enempi pyörimisnopeutta

      Comment

      • BmwPunisher
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 7629
        • Lemu

        mistä johtuu kun sigun autossa vaihdekeppi ei "lukkiudu" D asentoon ja P päällä nostaa tyhjäkäyntiä 2000 kierrokseen?

        meneekö 210 lukkoyksikkö 540ia perään? kun realoem väittäisi, että olis eri perä..
        E70 X5 30d

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10501
          • Saaressa

          Originally posted by r.w. View Post
          Kenellä on coilover-settejä kolmenelkussaan? Millaisia vanteita olette saaneet sopimaan, leveys ja et?

          Just nyt ei ole itsellä vakiokuntoistakaan etutolppaa hollilla, että saisi navan ja tolpan rungon etäisyyden mitattua.
          9.5" ET 0 menee paperi vanteen ja tolpan väliin

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10501
            • Saaressa

            Originally posted by BmwPunisher View Post
            mistä johtuu kun sigun autossa vaihdekeppi ei "lukkiudu" D asentoon ja P päällä nostaa tyhjäkäyntiä 2000 kierrokseen?

            meneekö 210 lukkoyksikkö 540ia perään? kun realoem väittäisi, että olis eri perä..
            Ohan siellä 210 joten miks ei menis? Välitys taitaa olla 2.9X :think
            Mitä sä sillä lukolla teet ku vammais laatikkokin rikot sen vaan suotta

            duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

            instagram: _duuk

            Comment

            • BmwPunisher
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 7629
              • Lemu

              Originally posted by duuk View Post
              Ohan siellä 210 joten miks ei menis? Välitys taitaa olla 2.9X :think
              Mitä sä sillä lukolla teet ku vammais laatikkokin rikot sen vaan suotta
              ei kai lukkoperä ole pelkästään kumin polttoon..
              talvella ajamisesta tulee lukolla paljon helpompaa
              oli vammais laatikko tai ei..

              ei välitys mihinkään muutu, jos pelkän yksikön vaihtaa..
              E70 X5 30d

              Comment

              • BmwPunisher
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 7629
                • Lemu

                Originally posted by 525TurboIC View Post
                Takaluukun johtosarja....
                FAQin puolelta kun luin tuosta, niin ei siellä ainakaan viitattu tuohon
                mainitsemaani vikaan, kun mulla kuitenkin toimii kaikki valot oikein,
                ainoastaan ajotietokone on sitä mieltä, että ne on rikki..
                E70 X5 30d

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10501
                  • Saaressa

                  Originally posted by BmwPunisher View Post
                  ei kai lukkoperä ole pelkästään kumin polttoon..
                  talvella ajamisesta tulee lukolla paljon helpompaa
                  oli vammais laatikko tai ei..

                  ei välitys mihinkään muutu, jos pelkän yksikön vaihtaa..
                  Nii kyllä mä sen tiedän ettei muutu. Mutta kyselit onko type 210 vastasin että on ja välitys muistaakseni 2.9X.

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1985
                    • Tampere

                    Originally posted by BmwPunisher View Post
                    ei kai lukkoperä ole pelkästään kumin polttoon..
                    talvella ajamisesta tulee lukolla paljon helpompaa
                    oli vammais laatikko tai ei..
                    Niin no, perhekuljettimessa ehkä enemmän on hyötyä siitä, että autossa on ASC+T luistonesto, vaikka onkin lukoton. Ties kuinka monta kertaa olis emäntä ajanut ojaan ilman sitä.

                    Comment

                    • Cock
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 752
                      • Tsadi

                      Originally posted by BmwPunisher View Post
                      FAQin puolelta kun luin tuosta, niin ei siellä ainakaan viitattu tuohon
                      mainitsemaani vikaan, kun mulla kuitenkin toimii kaikki valot oikein,
                      ainoastaan ajotietokone on sitä mieltä, että ne on rikki..
                      Onko valojen korkeudensäätimissä johdot kiinni ? Nyppää ne irti ensiapuna jos on, niin loppuu ne haamupimputukset ajotietokoneelta. Eli vikaa niissä moottoreissa, ja ne sitten lähettelee jotain häiriöitä koko systeemiin..
                      540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                      Audi A6 C7 S-Line ABT

                      Comment

                      • r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2510
                        • Länsirannikko

                        Originally posted by duuk View Post
                        9.5" ET 0 menee paperi vanteen ja tolpan väliin


                        Toivoin, että jos vaikka saisi 245/255-leveän kuminkin sinne eteen mahtumaan. Ehkä Leepu pystyy, minä en. Saa coilit jäädä kauppaan.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • Lartsa
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 50
                          • Sotkamo

                          Originally posted by Lartsa View Post
                          Mistähän tota alkais tutkimaan kun tuntuu että peräpäässä vähän ylimääräistä liikettä on, siis ajaessa ja varsinkin kaarteissa tuntuu että vähän voisi välystä olla jossain? Oon ehkä hieman vainoharhanen juurikin nuiden "välysten" suhteen mutta nyt ku on semmonen naputtava äänikin tullut ni pakko varmaan uskoa että jotain on vikana.. Siis tuokin naputus tulee kun on sopivasti vauhtia taajama-alueella ja oletettavasti tulee auton keski/perä-alueelta. Ja ääni on nopeudesta riippuvainen, tulee moottorijarrulla ja tasakaasulla. Saattaa olla että jarrun painaminen hiljentää/poistaa äänen, vaikea oli sitä tuossa testailla ku ei sitä ääntä kokoaikaa kuulu... Ajoin nyt auton sit talliin sulamaan ja nostin perän ilmaan, pyörittelin renkaita siinä mut ei se ainakaan siinä kuulunu, vaatii varmaan enempi pyörimisnopeutta
                          Voipi olla että ääni kuuluu sittenkin edestä, jotenkin illalla vaan en saanu äänen suunnasta tarkkaan selvää mut nyt toinenki henkilö kuunnellu ja keulasta luultavasti tulis. Tuossa yks päivä kiristelin hieman löysähköjä pultteja raidetangon ympärystöstä ja siitä nivelestä mikä on rattiakselin ja ohjausvaihteen välissä. En jaksa kuitenkaan uskoa että paria pulttia kiristämällä tuommosta kolinaa sais aikaseksi...jarrupalat kyllä tuli sitten mieleen, millon lie vaihdettu..niistä tuommonen ääni vois lähteeki :think

                          Comment

                          • E39-530A
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 931
                            • Espoo

                            Originally posted by BmwPunisher View Post
                            mistä johtuu kun sigun autossa vaihdekeppi ei "lukkiudu" D asentoon ja P päällä nostaa tyhjäkäyntiä 2000 kierrokseen?

                            meneekö 210 lukkoyksikkö 540ia perään? kun realoem väittäisi, että olis eri perä..
                            Minulla on 540iA ja siinä BMW:n lukkoyksikkö. En ole ihan varma perän mallista, mutta Realoem:n mukaan ko. auton perä:



                            ja lukkoyksikkö:




                            Oletko koittanut säätää vaihteenvalitsimen vaijeria? Itselläni saattaa olla sama nakki edessä. Lukkiutuu kyllä, mutta on sellainen tuntuma, ettei ole ihan kohdallaan.
                            E92 335iA -08

                            ---
                            ex E34 540iA -93
                            ex E90 325iA -05
                            ex E39 530iA -00
                            ex Toyota Avensis
                            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                            Comment

                            • BmwPunisher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 7629
                              • Lemu

                              Originally posted by Cock View Post
                              Onko valojen korkeudensäätimissä johdot kiinni ? Nyppää ne irti ensiapuna jos on, niin loppuu ne haamupimputukset ajotietokoneelta. Eli vikaa niissä moottoreissa, ja ne sitten lähettelee jotain häiriöitä koko systeemiin..
                              täytyy tarkistaa nuo johdot ja testata miten vaikuttaa, kiitos vinkistä..

                              Originally posted by E39-530A View Post
                              Oletko koittanut säätää vaihteenvalitsimen vaijeria? Itselläni saattaa olla sama nakki edessä. Lukkiutuu kyllä, mutta on sellainen tuntuma, ettei ole ihan kohdallaan.
                              en ole koittanut, mutta itsekin kerkesin jo tuota miettiä.. onkohan
                              paha homma säätää, kun se säätö on ilmeisesti laatikon päällä?
                              E70 X5 30d

                              Comment

                              • E39-530A
                                BTCF Member
                                • Feb 2007
                                • 931
                                • Espoo

                                Originally posted by BmwPunisher View Post
                                en ole koittanut, mutta itsekin kerkesin jo tuota miettiä.. onkohan
                                paha homma säätää, kun se säätö on ilmeisesti laatikon päällä?
                                Haastavin homma on varmaan löytää nosturi, jos sellaista ei ole tiedossa. En lähtisi itse mielellään harjoittelemaan tuonne lumihankeen. Mitä nyt korjausoppaista katselin, niin muutoin aika simppeli juttu. Ohjeiden mukaan voi tosin saada kaapelia rikottua, jos ei kiritstä oikein. Korjausoppaan ja tehtaan manuaalin mukaan sitä pulttia pitää pitää takaa paikallaan (kita-avaimella?), samalla kun kaapelia säätää. En ole itse vielä tehnyt, mutta se on ensimäisiä hommia, kunhan saan auton nosturille.
                                E92 335iA -08

                                ---
                                ex E34 540iA -93
                                ex E90 325iA -05
                                ex E39 530iA -00
                                ex Toyota Avensis
                                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎