Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    Originally posted by tuumas View Post
    Kertokaahan mitä pitäisi alkaa tutkia kun E34 535i ei tahdo käydä kunnolla tyhjäkäyntiä ja meinaa kyykähtää liikkeellelähdössä/kiihdytyksessä? Wetterillä yrittivät päästä testerillä kiinni eivätkä päässeet ja selittelivät että tarvii 4h lisää diagnoosiaikaa, on kuulemma isompaakin vikaa johdoissa tmv. Imuvuotoja kokeiltu katsoa eikä näy ja IMM putsattu, sytytyspuoli tarkistettu Wetterin toimesta ja sanoivat että on OK :think
    Nämä oireet ainakin viittaa siihen että Lambda on vaihtoa vailla. Tai näin ainakin itsellä oli. Mutta siihen että kierrokset on jumahtanut 4500 en osaa sanoa ja se tuskin lambdasta johtuu.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • wsq´_
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 458
      • Lohja

      Mistähän porukka on tilaillu noita K.A.W 80/20 alustoja? Onko muita alustoja tiedossa mitkä madaltais kunnolla? Pitäs saada kiinteä alusta millä menee suht alas auto.
      e36 m60

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        Originally posted by wsq´_ View Post
        Mistähän porukka on tilaillu noita K.A.W 80/20 alustoja? Onko muita alustoja tiedossa mitkä madaltais kunnolla? Pitäs saada kiinteä alusta millä menee suht alas auto.
        http://www.fahrwerkebilliger.de/
        itsellä ollu vuoden GTS 80/20 alusta alla, onhan se melkoinen kivireki mutta on se tyylikäs.. tosin jälkiviisaana olisi pitänyt tilata 60/20 mukavuuden takia.

        Last edited by Axum; 20-03-2011, 12:27.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • Vibaa
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 581
          • Vaasa

          Rupesin tänään selvittelemään narinaa mikä kuuluu takapäästä, otin takapenkin sekä hattuhyllyn irti katsoakseni takaiskareiden yläpäitä.

          Löysin ainakin narinan äänenlähteen, vänkärin puolen yläpää päästi mukavia ääniä kun autoa painoi takapäästä alaspäin, samalla se "lautanen" liikkui suht reilusti ylöspäin verrattuna kuskin puoleiseen:think

          Myös vänkärin puoli tuntui kevyemmältä kun sitä painoi alaspäin.
          Niin ja vänkärin puolen lautasta pystyi sormilla pyörittelemään.

          Eli ovatko liikkeen asentajat säätäneet vänkärin puolen iskaria löysemmällä verrattuna kuskin puoleiseen(Koni Sport), vai ovatko sörssineet jotain, jättäneet liian löysälle, taikka onko yläpää sökönä? Yläpäät näyttivät muuten identtisiltä kunnoltansa.

          Pisti myös silmään asentajien huolimattomuus, kaiutinruuveja puuttui, takaniskatuet olivat irrallaan, vaimennusmateriaalia riekaleina, takapenkki vain kahdella ruuvilla kiinni, ja miksi ihmeessä iskarien yläpäissä oli vielä ekstra lukkomutterit? Kyseessä samainen liike joka jätti perän suuret puslat painamatta pohjaan (josta kirjoittelin aikasemmin tänne) joten en ihmettele jos jotain oleellista olisi jätetty yläpäästä pois... prikkaa tai vastaavaa.

          Onneksi en itse vie koskaan liikkeeseen, vaan teen kaikki itse mitä vain pystyy tehdä niin ei tule yllätyksiä.

          En ole aikaisemmin pahemmin takaiskareiden kanssa ollut tekemisissä niin kysymykset ovat aika alkeellisia
          Kiitoksia vastauksista!
          sigpic
          E34 530iA

          Comment

          • wsq´_
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 458
            • Lohja

            Kiitoksia Axum.

            Minkä kokoiset etutolpat mahtaa olla sedan 518(m43) -95 mallisessa autossa? Eli suht viimisissä E34 korimallin autossa. Levyt joka nurkassa ja absit löytyvät autosta.
            e36 m60

            Comment

            • Vibaa
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 581
              • Vaasa

              Originally posted by wsq´_ View Post
              Kiitoksia Axum.

              Minkä kokoiset etutolpat mahtaa olla sedan 518(m43) -95 mallisessa autossa? Eli suht viimisissä E34 korimallin autossa. Levyt joka nurkassa ja absit löytyvät autosta.
              Täältä löytyy
              sigpic
              E34 530iA

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                Originally posted by wsq´_ View Post
                Kiitoksia Axum.

                Minkä kokoiset etutolpat mahtaa olla sedan 518(m43) -95 mallisessa autossa? Eli suht viimisissä E34 korimallin autossa. Levyt joka nurkassa ja absit löytyvät autosta.
                Mun mielestä tolppa on "normi" E34:ssä sama, enemmän olisin huolissani iskarin yläpäänlaakerista, niitä kun on neljää erilaista vuosimallista ja koneesta riippuen.

                mielestäni tuon pitäis sopia sinulle: http://fahrwerkebilliger.de/Sportfah...7e1954600bc84c

                Kannattaa tarkistaa se yläpää, jossain oli kuvakin erilaisista laakereista mutta en nyt muista että missä.

                EDIT: Vibaa löysikin mitä olin tarkoittanutkin.
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • Eetu
                  Banned
                  • Oct 2008
                  • 2843

                  Mikähän mahtaa olla E34 puskurissa olevassa lämpötilan anturissa, 5v tulee sähköä käynnissä ollessa, herjaa -37 astetta obc:ssä.. Anturi paskana?

                  Comment

                  • Axum
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 4416
                    • Kuopio

                    Originally posted by Eetu View Post
                    Mikähän mahtaa olla E34 puskurissa olevassa lämpötilan anturissa, 5v tulee sähköä käynnissä ollessa, herjaa -37 astetta obc:ssä.. Anturi paskana?
                    Paska anturi / johto poikki / kosketushäiriö
                    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                    - E39 528ia
                    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                    Puretaan 520ia -97
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                    Comment

                    • Kärjä
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 45

                      Elikkä pääsi -94vm 540, autosta akku tyhjenemään ja eipä enään alkuperäsellä kaukosäätimellä ovet auenneet joten hälyt ja ajonesto meni päälle. Siitä sitten akku pois ja lajattiin täyteen eikä vieläkään lähe hälyt pois, sitten seuraavaksi avaimeen uudet patterit ja toiveikkaana kokeilemaan eikä muutosta asiaan auto huutaa eikä starttaa. Kokeiltu avaimia koodata miten ohjekirjassa neuvotaan hälyt ei lähe pois päältä, mutta töötin huutamisen saa sammutettua sillä?!? Nyt kuitenki loppuu neuvot ja niksit toivottavasti joku tietää miten tuon ajoneston saa pois päältä.
                      Ex e36 325 sedan, e34 540ia

                      Comment

                      • Vibaa
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 581
                        • Vaasa

                        Originally posted by Kärjä View Post
                        Elikkä pääsi -94vm 540, autosta akku tyhjenemään ja eipä enään alkuperäsellä kaukosäätimellä ovet auenneet joten hälyt ja ajonesto meni päälle. Siitä sitten akku pois ja lajattiin täyteen eikä vieläkään lähe hälyt pois, sitten seuraavaksi avaimeen uudet patterit ja toiveikkaana kokeilemaan eikä muutosta asiaan auto huutaa eikä starttaa. Kokeiltu avaimia koodata miten ohjekirjassa neuvotaan hälyt ei lähe pois päältä, mutta töötin huutamisen saa sammutettua sillä?!? Nyt kuitenki loppuu neuvot ja niksit toivottavasti joku tietää miten tuon ajoneston saa pois päältä.
                        Olet koittanut näppäillä koodia OBC:hen?

                        FAQ:sta:
                        Koodin unohtuessa voidaan hätätilassa ajonesto poistaa seuraavasti; 1. Irrotetaan ja kiinnitetään akkukaapeli. 2. virtalukko asennossa 1. 3. hälytysääni kuuluu. 4. näyttöön tulee 15 min ajaksi takaisinpäin käyvä kello. 5. 15 min kuluttua palautuu kellonaikanäyttö ja moottori voidaan käynnistää. (koodi voidaan syöttää tuona aikana.)
                        sigpic
                        E34 530iA

                        Comment

                        • Eetu
                          Banned
                          • Oct 2008
                          • 2843

                          Originally posted by Axum View Post
                          Paska anturi / johto poikki / kosketushäiriö
                          12v ilmeisesti pitäisi tulla?

                          Täytynee hommata jostain anturi ja liitin Jossa pätkä johtoa että saa liitettyä.

                          Comment

                          • BmwPunisher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 7629
                            • Lemu

                            miten vaihdetaan automaatti-ilmastoinnin paneelin valot?
                            purin paneelin kaikki ruuveilla olevat suojat irti, mutten löytänyt
                            polttimoja? miten vaihto onnistuu rikkomatta mitään?
                            E70 X5 30d

                            Comment

                            • Kärjä
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2008
                              • 45

                              Originally posted by Vibaa View Post
                              Olet koittanut näppäillä koodia OBC:hen?

                              FAQ:sta:
                              Koodin unohtuessa voidaan hätätilassa ajonesto poistaa seuraavasti; 1. Irrotetaan ja kiinnitetään akkukaapeli. 2. virtalukko asennossa 1. 3. hälytysääni kuuluu. 4. näyttöön tulee 15 min ajaksi takaisinpäin käyvä kello. 5. 15 min kuluttua palautuu kellonaikanäyttö ja moottori voidaan käynnistää. (koodi voidaan syöttää tuona aikana.)
                              Hmm empä oo kokkeillu tuota, eli seuraavaksi vuorossa!
                              Ex e36 325 sedan, e34 540ia

                              Comment

                              • Eetu
                                Banned
                                • Oct 2008
                                • 2843

                                Originally posted by BmwPunisher View Post
                                miten vaihdetaan automaatti-ilmastoinnin paneelin valot?
                                purin paneelin kaikki ruuveilla olevat suojat irti, mutten löytänyt
                                polttimoja? miten vaihto onnistuu rikkomatta mitään?

                                Varovaisesti Koitat ottaa ne muovit pois edestä, polttimot on tavan 1.2w polttimot juotettuna sinne piirilevyyn..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎