Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi--fi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 1066
    • Riihimäki

    Kuinka yleistä suuttimien vuotaminen on M20B25 moottorissa?

    Voiko tästä johtua koneen hyytyminen/sammuminen kun päästää kaasun pois. Paikallaan ollessa kierrokset laskee ja laturin valo välähtää. Ajaessa toisinaan sammuu koko auto.
    Auto tai moottoripyörä Virosta?

    Comment

    • gogo
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 60
      • Joensuu

      Originally posted by aavv90 View Post
      Mitäs kannattaa tutkia ku menee kattelee 525tds farkkua.? kilometrejä on päälle 300tkm. vm- 94
      Haulla löytyy paljon juttua tuosta mutta mainittakoon nyt samalla että kannattaa katsoa että syöttöpumppunn kansien tiivisteet eivät vuoda ja 4. suutin ei vuoda.
      Myös alustan kunto kannattaa tarkastaa ja kuunnella koliseeko..
      E34 m50b25

      Comment

      • aakoo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 777
        • Espoo

        Originally posted by Juhi$ View Post
        Eihän koko kardaania tarvitse irroittaa pelkkää rättiniveltä vaihtaessa. Riittää kun ottaa tukilaakerin korista irti jolloin kardaania saa työnnettyä taaksepäin ja käännettyä nivelkohdasta.
        Putkisto tietysti myös kattien jälkeen tieltä pois ja kardaanitunnelin pellit.
        Totta tietysti, mutta kuten mainitsitkin noita muita mitä pitää jo ennen kardaanin edes osittaista irroitusta tehdä, niin mielestäni ne 6 pulttia jotka kiinnittävät sen perään eivät ole homma eikä mikään. Kuitenkin kardaania pitää pyörittää asteittain että saa etupäänkin irti. Samalla napsii mutskut takapäästä irti. Ja mielestäni tuossa on sen verran purettavaa että kannattaa kuitenkin vaihtaa molemmat kerralla, kun ei kuitenkaan juurikaan lisätyötä aiheuta. Toisin kuin jos sen tukilaakerin joutuu vaihtamaan kuukauden-parin päästä jos esim. on tehnyt vanhalle esijännityksen korjausohjeiden mukaisesti ja se vanha porsii sen takia.

        Mutta totta kyllä, että sitä kardaania ei kokonaan tarvitse irroittaa rättinivelen vaihtoa varten.
        E34 535i -91 ikuisuusprojekti

        Comment

        • smeagul
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 334
          • Salo

          Onko kellään tietoa M50 koneen sytytyspuolien sähköisten parametrien nimellisarvoista? Tuosta Bentleyn manuaalista ei löydy muuta kuin ensiökäämin resistanssi, mutta jos jollain olisi tietoa esim. ensiöinduktanssista, niin kiinnostaisi tietää...
          My BMW is using what your hybrid is saving

          E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
          ex E34 520i 24V -91

          Originally posted by Rockford
          Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

          Comment

          • enmity
            Newbiemmer
            • Jul 2010
            • 27
            • lahti

            Mitäs ihmettä, kun tuon 535:sen matkamittari on jumiutunut 301960km? Onko samaa sarjaa tuon 299600km ongelman kanssa?
            Trippimittari pelaa kyllä.
            Tojota supra mk3 turpo
            BMW e34 518
            Chevy van 6.2d
            MB "ponttooni"
            Chevrolet apache stepside pickup 350cid '58

            ex e38 750, e39 525tds, e36 325 coupe, e30 318 '87, e34 535 '88, audi 80 2.6 quattro, MB w201 2,5d, 2x mb w124 2.5d, mb w124 230ce, hilux '99

            Comment

            • Vibaa
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 581
              • Vaasa

              Originally posted by enmity View Post
              Mitäs ihmettä, kun tuon 535:sen matkamittari on jumiutunut 301960km? Onko samaa sarjaa tuon 299600km ongelman kanssa?
              Trippimittari pelaa kyllä.
              Onko analoginen? Mikäli on niin siellä voi olla rattaita paskana/pois paikoiltansa.
              sigpic
              E34 530iA

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14351
                • Oulu

                Originally posted by Vibaa View Post
                Onko analoginen? Mikäli on niin siellä voi olla rattaita paskana/pois paikoiltansa.
                Eipä oo 535:ssa enää analoginen, kun Check Control on vakio tavaraa ja mittaristo on siis mallia "high" (CC näytöllä, digikilometri lukemat).
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Skunkki^
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 688
                  • Espoo

                  Liikaa tekstiä, liikaa hakuja, liikaa tietoa, pakko kysyä jo montakertaa kysyttyä uudelleen:

                  Kone M60B30, jos irroitan IMM:n piuhan kun kone on käynnissä, kuuluuko kierroksille tapahtua jotain? Ei meinaan minkään näköistä vaikutusta.
                  Jostain muistan lukeneeni että IMM irroituksen jälkeen pitäisi nollata vikakoodit jotta uusi lähtee toimimaan?

                  Entä paljonko tuolla koneella tyhjäkäynti kuuluu olla? Itsellä karvan päälle 500 ja kone täristää jonkinverran.
                  Puskee myös tavallista enemmän valkoista savua putkesta. Öljyt ja vedet ei ole kyllä sekaisin.


                  Edit: Ja mitenkä tuon IMM sai testattua, paljonko piti tulla virtaa ja minne?
                  Last edited by Skunkki^; 25-03-2011, 19:25.
                  KIA Optima PHEV

                  Exät:
                  520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                  Comment

                  • Vibaa
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 581
                    • Vaasa

                    Originally posted by Pinxi View Post
                    Liikaa tekstiä, liikaa hakuja, liikaa tietoa, pakko kysyä jo montakertaa kysyttyä uudelleen:

                    Kone M60B30, jos irroitan IMM:n piuhan kun kone on käynnissä, kuuluuko kierroksille tapahtua jotain? Ei meinaan minkään näköistä vaikutusta.
                    Jostain muistan lukeneeni että IMM irroituksen jälkeen pitäisi nollata vikakoodit jotta uusi lähtee toimimaan?

                    Entä paljonko tuolla koneella tyhjäkäynti kuuluu olla? Itsellä karvan päälle 500 ja kone täristää jonkinverran.
                    Puskee myös tavallista enemmän valkoista savua putkesta. Öljyt ja vedet ei ole kyllä sekaisin.


                    Edit: Ja mitenkä tuon IMM sai testattua, paljonko piti tulla virtaa ja minne?
                    Kun IMM:n nyppää irti pitäisi kyllä käynti muuttua sekä antaessa kaasua ilmetä selvä ero.
                    Tyhjäkäynnin kierrosluku kuulostaa ok:lta, mikäli omasta nyppään IMM:n irti muuttuu tyhjäkäynti täristäväksi, eli looginen vika olisikin jo paikallistettu
                    sigpic
                    E34 530iA

                    Comment

                    • romppa44
                      Newbiemmer
                      • Feb 2011
                      • 18
                      • Tampere

                      Mistäs saisi A-pakan kitka-/kytkinpinnat 535 automaattiin? Oisi tarkoitus alkaa vaihtaan mutta ei ole hajua mistä noita saisi, tai millä nimellä noita hakisi.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14351
                        • Oulu

                        Originally posted by romppa44 View Post
                        Mistäs saisi A-pakan kitka-/kytkinpinnat 535 automaattiin? Oisi tarkoitus alkaa vaihtaan mutta ei ole hajua mistä noita saisi, tai millä nimellä noita hakisi.
                        http://www.atoy.fi/
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • enmity
                          Newbiemmer
                          • Jul 2010
                          • 27
                          • lahti

                          Originally posted by zener View Post
                          Eipä oo 535:ssa enää analoginen, kun Check Control on vakio tavaraa ja mittaristo on siis mallia "high" (CC näytöllä, digikilometri lukemat).
                          Jep, ei ole analoogista. Ja mittariston polttoaineenkulus mittarikaan ei toimi, olisko konkkavikaa, mut ei sen toimimattomuus pahitteeks oo..
                          Tojota supra mk3 turpo
                          BMW e34 518
                          Chevy van 6.2d
                          MB "ponttooni"
                          Chevrolet apache stepside pickup 350cid '58

                          ex e38 750, e39 525tds, e36 325 coupe, e30 318 '87, e34 535 '88, audi 80 2.6 quattro, MB w201 2,5d, 2x mb w124 2.5d, mb w124 230ce, hilux '99

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7061
                            • Turenki

                            Originally posted by Pinxi View Post
                            Liikaa tekstiä, liikaa hakuja, liikaa tietoa, pakko kysyä jo montakertaa kysyttyä uudelleen:

                            Kone M60B30, jos irroitan IMM:n piuhan kun kone on käynnissä, kuuluuko kierroksille tapahtua jotain? Ei meinaan minkään näköistä vaikutusta.
                            Jostain muistan lukeneeni että IMM irroituksen jälkeen pitäisi nollata vikakoodit jotta uusi lähtee toimimaan?

                            Entä paljonko tuolla koneella tyhjäkäynti kuuluu olla? Itsellä karvan päälle 500 ja kone täristää jonkinverran.
                            Puskee myös tavallista enemmän valkoista savua putkesta. Öljyt ja vedet ei ole kyllä sekaisin.


                            Edit: Ja mitenkä tuon IMM sai testattua, paljonko piti tulla virtaa ja minne?
                            Pitäshän siinä tapahtua ja kierrokset +-50 550rpm
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • Skunkki^
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 688
                              • Espoo

                              Originally posted by Peltsii View Post
                              Pitäshän siinä tapahtua ja kierrokset +-50 550rpm
                              Tuo selvisikin jo, mutta edelleen tua toimivuuden testaus hakusessa.
                              Rynkytin eestaas sitä IMM:n liitintä ja ehkä joka viidennellä kerralla kone höräytti hieman enemmän kierroksia kun liittimen laitto kiinni.
                              Muuten ei mitään vaikutusta. Olettamuksilla on paska lähteä ostamaan 300€ osaa, joten mitenkä tuon saisi nyt tarkalleen mitattua?
                              KIA Optima PHEV

                              Exät:
                              520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                              Comment

                              • Vibaa
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 581
                                • Vaasa

                                Originally posted by Pinxi View Post
                                Tuo selvisikin jo, mutta edelleen tua toimivuuden testaus hakusessa.
                                Rynkytin eestaas sitä IMM:n liitintä ja ehkä joka viidennellä kerralla kone höräytti hieman enemmän kierroksia kun liittimen laitto kiinni.
                                Muuten ei mitään vaikutusta. Olettamuksilla on paska lähteä ostamaan 300€ osaa, joten mitenkä tuon saisi nyt tarkalleen mitattua?
                                Tod. näk. sulla löytyy OBC, pistäppä "salavalikosta" L/H kulutusmittari sieltä päälle, sitten kolmosvaihteella täyskiihdytystä. Katso mitä näyttää korkeimmillaan.
                                sigpic
                                E34 530iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎