Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cock
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 752
    • Tsadi

    Originally posted by BmwPunisher View Post
    mikä on ICV? missä sellainen on?


    Osanumero 9. Muovit kun purkaa pois koneen päältä niin jo näkyy imusarjan päässä, sellainen "hopeanvärinen" esine
    540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
    Audi A6 C7 S-Line ABT

    Comment

    • aakoo
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 777
      • Espoo

      Originally posted by Nikoh View Post
      Olenkos oikeassa, että en ole viellä kaikkia ilmoja saanut pois järjestelmästä kun lämmöt meinaa nousta ja kun ajaa vähän jyrkempään mutkaan ja kääntää nopeammin niin tuntuu että silloin pukkais hetken lämpimämpää ilmaa. Lämmintä ilmaa kyllä tulee muutenkin, mutta tuntuu vain että tulis semmonen lämpösempi aalto tuolloin. Lämppärin kennon vaihoin tuossa viikonloppuna jonka jälkeen ilmasin keula reilusti ylhäällä tuolla pullopatentilla :think
      Muistaakseni joskus oli puhetta että tämä kallistaessa kuuman tuleminen voi johtua myös rikkinäisistä vesiventtiileistä. Korjatkaa joku jos olen väärässä.

      Tosin vesiventtiilit voi olla täysin jumissa eikä sen pitäisi kyllä moottorin lämpöihin vaikuttaa.
      E34 535i -91 ikuisuusprojekti

      Comment

      • aakoo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 777
        • Espoo

        Originally posted by duuk View Post
        Itsellä Et 0 9.5" vanne ja 225/45/17" rengas ja ei paljoa paperia enempää mene tolpan ja vanteen väliin
        Olikos tämä nyt D2:n setillä vai vakiotolpilla?
        E34 535i -91 ikuisuusprojekti

        Comment

        • tanuu
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 65
          • Joensuu / Kaavi

          millanen vehe 525iX on ajella? tässä auton hankinta on edessä, niin kiinnostas tietää

          Comment

          • Skunkki^
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 688
            • Espoo

            Originally posted by Vibaa View Post
            Tod. näk. sulla löytyy OBC, pistäppä "salavalikosta" L/H kulutusmittari sieltä päälle, sitten kolmosvaihteella täyskiihdytystä. Katso mitä näyttää korkeimmillaan.

            Olipa muuten pakko kokeilla tuota l/h kulutuksien eroja kumallakin MAFfilla, tarvike VS bösh. Tasasesti siinä 5500 kierroksen kohilla mittari näyttää 55 l/h
            Tiedä sitten paljonko se normaalisti kuuluisi olla mutta tunnin verran hauskaa riitti
            KIA Optima PHEV

            Exät:
            520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10501
              • Saaressa

              Originally posted by aakoo View Post
              Olikos tämä nyt D2:n setillä vai vakiotolpilla?
              D2:lla mitattu. Mutta eipä siihen vakiotolppaankaan paljoa enempää jäänyt kun ozeja alle sovittelin

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • Vibaa
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 581
                • Vaasa

                Originally posted by Pinxi View Post
                Olipa muuten pakko kokeilla tuota l/h kulutuksien eroja kumallakin MAFfilla, tarvike VS bösh. Tasasesti siinä 5500 kierroksen kohilla mittari näyttää 55 l/h
                Tiedä sitten paljonko se normaalisti kuuluisi olla mutta tunnin verran hauskaa riitti
                Mulla muistaakseni korkein arvo oli jotain 73 l/h 3-4 vaihteella täyskaasulla pikaisesti testattuna.
                sigpic
                E34 530iA

                Comment

                • Vibaa
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 581
                  • Vaasa

                  Originally posted by Pinxi View Post
                  Menin ja säästin, paremmin tua toimii kun vanhalla rikkinäisellä Bossilainen lähti jo tilaukseen MUTTA;
                  Kokeilimpa toimivalla MAFfilla ja homma pelitti lähes yhtä hyvin, joten muualla on vikaa. Muutama näpäkkä kiihdytys 1. ja 2. vaihteella ja tajuton savupilvi,
                  ei näkynyt takana tulevaa bussia ollenkaan. Tehot hukassa, väpättää ja savuttaa ku piän eläin (valkoista savua, eikä muuten ole mitään kondenssivettä. Haisooki rikkaalle)
                  eikä myöskään kansi halki, kun ristallinkirkkaat nesteet sisällä.

                  Huohotinventtiili imusarjan päässä? Prkl:n saksanpojat kun ei uutta saanut veilä täksiviikoksi lähetettyä, olis senkin päässyt tutkailemaan,
                  mutta eikai se nyt niin paljoa savuta (ja tehottomuutta aiheuta) jos huohottimesta vähän ruikkii öljyä läpi?

                  Kampiakselin asentoanturi(t) myös kuulemma etellisen omistajan toimesta vaihdettu, voikos tuossa mennä jotain vituiksi?
                  Seuraava auto on 2-tahtinen, eipähän monesta paikkaa tarvitse vikaa etsiä...
                  Kyllä tuo huohotinventtiili voi aiheuttaa mitä eriskummalisimpia vikoja, omassa hävisi tehoja, kävi vajailla, savutti, pätki etc.
                  Sitten taas välillä lämpöisellä koneella kävi melkein normaalisti.

                  Testaappa ottaa öljytikkua taikka täyttökorkkia pois koneen käydessä, kovasti imua -> kalvo entinen.
                  sigpic
                  E34 530iA

                  Comment

                  • Skunkki^
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 688
                    • Espoo

                    Originally posted by Vibaa View Post
                    Mulla muistaakseni korkein arvo oli jotain 73 l/h 3-4 vaihteella täyskaasulla pikaisesti testattuna.
                    Sulla selkeesti suomi-auto kun tuntuu soppa maistuvan Mutta loppu OT ja takaisin tyhmien kysymysten pariin:

                    Mitä tapahtuu, tai aloitetaan siitä että miten teen auton virrattomaksi. Konehuoneessa on +navalle ilmeisesti jokin muovi kotelo, mutta näin pikaisesti katottuna siellä mitään piuhaa mene.
                    Ja penkithän on tätä kippaavaa mallia niin mitä kautta pääsee akkuun helpoiten käsiks? Ja mitenkä käy ajonestojen ja avainten koodausten yms. yms. kanssa jos akku on pitkään irti? Nollaantuuko moottorinohjaus?

                    Originally posted by Vibaa View Post
                    Testaappa ottaa öljytikkua taikka täyttökorkkia pois koneen käydessä, kovasti imua -> kalvo entinen.
                    Suhisee suhisee, kovasti suhisee. Onneksi uusi osa pitäisi olla jo matkalla.
                    Last edited by Skunkki^; 07-04-2011, 22:30.
                    KIA Optima PHEV

                    Exät:
                    520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                    Comment

                    • Nikoh
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 979
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by aakoo View Post
                      Muistaakseni joskus oli puhetta että tämä kallistaessa kuuman tuleminen voi johtua myös rikkinäisistä vesiventtiileistä. Korjatkaa joku jos olen väärässä.

                      Tosin vesiventtiilit voi olla täysin jumissa eikä sen pitäisi kyllä moottorin lämpöihin vaikuttaa.
                      Lämmönsäädöt kyllä toimii muuten niinku pitääkin. Termostaatti ja vesipumppuki vaihdettu äskettäin. Eipä se varmaan auta ku yrittää viellä huomenna ilmailla jos sieltä tulis viellä jotain.
                      ///Motorporot
                      E34 ///M5 -91
                      E28 535iA projekti
                      ex E91 330xd M-Sport -06
                      ex E38 740 iL
                      ex E39 M5 -01
                      ex E60 530iA M-Sport -04
                      ex E34 520i

                      Comment

                      • HC91
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 998
                        • 29100/310053

                        Originally posted by tanuu View Post
                        millanen vehe 525iX on ajella? tässä auton hankinta on edessä, niin kiinnostas tietää
                        Tanakka pelihän se on etenemään talvikelissä, ohjaustuntuma on E34:ksi merkillisen hyvä kiitos hammastangon. Jos kehtaa polkea, niin manuaalina liikkuu siedettävästi.
                        92' ///M5 3.8 individual
                        09' 320d xDrive
                        16' NIU N1 Sport
                        19' NIU U+ Sport

                        Comment

                        • Vibaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 581
                          • Vaasa

                          Originally posted by Pinxi View Post
                          Sulla selkeesti suomi-auto kun tuntuu soppa maistuvan Mutta loppu OT ja takaisin tyhmien kysymysten pariin:

                          Mitä tapahtuu, tai aloitetaan siitä että miten teen auton virrattomaksi. Konehuoneessa on +navalle ilmeisesti jokin muovi kotelo, mutta näin pikaisesti katottuna siellä mitään piuhaa mene.
                          Ja penkithän on tätä kippaavaa mallia niin mitä kautta pääsee akkuun helpoiten käsiks? Ja mitenkä käy ajonestojen ja avainten koodausten yms. yms. kanssa jos akku on pitkään irti? Nollaantuuko moottorinohjaus?



                          Suhisee suhisee, kovasti suhisee. Onneksi uusi osa pitäisi olla jo matkalla.
                          Jepni eli kalvo entinen, selittänee 55 lukeman myös Onneks kohta pääset vaihtamaan

                          Enpä tiedä kippaavista penkeistä mitään, istuinosa ei nouse niinku tavallisissa jotta pääsisi akkuun käsiksi?

                          Moottorinohjaus nollaantuu, ajonestolle sekä avainten koodauksille eikai tapahdu mitään?

                          OT: Saksasta oma auto alunperin tuotu Ehkäpä alkuperäinen omistaja Güntheri ollut kova soppamies niin autollekkin maistuu
                          sigpic
                          E34 530iA

                          Comment

                          • jyrkipes
                            BTCF Member
                            • Dec 2005
                            • 210
                            • KAJAANI, FIN

                            Originally posted by Gemmi View Post
                            Mimmone homma on vaihtaa E34:seen tuulilasi?, missä hinnoissa ehjät lasit pyörii?.
                            Tänään Lasikeskus, Kajaani:
                            Tummennettu (sininen) lasi + kiinnikkeet + työ => 297EUR
                            Lasi oli muistaakseni 211EUR, kiinnikkeet 22EUR, loppu työstä
                            Jyrki
                            E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
                            "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
                            (ex: E30, E32, E34, E36)

                            Comment

                            • Eetu
                              Banned
                              • Oct 2008
                              • 2843

                              Itsellä marraskuussa uusi pilkigtonin lasi kouvolan autolasista tummennuksella
                              tasan 300e asennettuna.

                              Comment

                              • NewTDS
                                Newbiemmer
                                • Apr 2011
                                • 5
                                • Tre

                                Kuinkas tollasen avattavan takalasin saa auki touringissa?
                                Ongelma on sellainen, että lasissa oleva lukkoon menevä osa on irti ja siellä lukossa, lasi on siis auki koko aika. Eikä auton avaimissa ole nappia eikä muutakaan kaukosäädintä ole tuon aukasemiseksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎