Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MattiH90
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 26
    • Kempele

    Originally posted by Kal.ju View Post
    No kuuluuko radio hyvin? Se selittäisi sitten sen että onko se piuha antennivahvistimelle vai ei.
    Sinne kyllä tulee antennin pistoke, mutta ei oo sitä adapteria ennättäny ostamaan. Musiikki tulee pääsääntösesti usb-tikulta.
    BMW E34 520i M50B20 '91 -Purkutuomio

    Comment

    • SushiX
      BTCF Member
      • Apr 2008
      • 2101
      • ǝɓuᴉʌʎH

      Mikäs poltin/malli/kanta on etu parkeissa? Osramin sivusto antaa tiedoksi;

      ECE category - W5W
      Techn.data - 12V 5W W2,1x9,5d.. Ymmärrän, että 12volttia, 5wattia, mutta mikäs kanta?

      Toinen.. Miksi ei kuskin puolen koiranluu/kallistuksenvaimentimen yhdystanko kiristy ala päästä?
      Koiranluu vaihdettu puoli vuotta sitten, eikä se ole väljä. Mutteri, joka pitää koiranluuta kiinni kallistuksenvaimentimessa ei kiristy enempää jaan pallonivel pyörii mukana. Pitäisi saada kiristettyä hiukan, että saisi turhat "väljä" pois. Pitääkö tosiaan siitä 6mm? kuusiokololla pitää kiinni samalla kun kiristää?
      E90 07 335D
      Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by SushiX View Post
        Mikäs poltin/malli/kanta on etu parkeissa? Osramin sivusto antaa tiedoksi;

        ECE category - W5W
        Techn.data - 12V 5W W2,1x9,5d.. Ymmärrän, että 12volttia, 5wattia, mutta mikäs kanta?

        Toinen.. Miksi ei kuskin puolen koiranluu/kallistuksenvaimentimen yhdystanko kiristy ala päästä?
        Koiranluu vaihdettu puoli vuotta sitten, eikä se ole väljä. Mutteri, joka pitää koiranluuta kiinni kallistuksenvaimentimessa ei kiristy enempää jaan pallonivel pyörii mukana. Pitäisi saada kiristettyä hiukan, että saisi turhat "väljä" pois. Pitääkö tosiaan siitä 6mm? kuusiokololla pitää kiinni samalla kun kiristää?
        perus lasikanta.

        kyllä täytyy pitää kiinni muistaakseni suojakumin "tyvessä" on paikka mistä saa kiinni 16mm kiintoavaimella.. tai sitten vaihtoehtoisesti se kuusiokolo.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Kal.ju
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 2882
          • Akaa / Toijala

          Originally posted by SushiX View Post
          Pitääkö tosiaan siitä 6mm? kuusiokololla pitää kiinni samalla kun kiristää?
          No kyllä. Sitähän varten se siinä on.

          E: hidas

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            Onko -91 M50B25:ssä aina lambda?

            itse kasaan e30 avoon moottoria ja lambdan liittimessä on OEM tulppa ja putkistossa oli lambdan paikka tulpattu.
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • -MJJ-
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 195
              • Iisalmi

              Mittaristo ongelma. Hakua käytin mutta ei tullut selvää vastausta. Auto on 535 -89 eli mittarilukema on pysähtyny 299. Lisäksi bensamittari on lakannut taas toimimasta, joten mistä kaikista malleista tuohon käy mittaristot suoraan?

              -Miika

              EDIT: Lisätään vielä että autossa on iso ajotietokone+check controlli.
              Last edited by -MJJ-; 13-01-2012, 18:10.

              Comment

              • jepe-
                BTCF Member
                • Feb 2008
                • 714
                • Kotka

                Sellasta vikaa M40:ssä kun ei meinaa lämpimällä koneella käynnistyä, kylmänä lähtee kerrasta mut lämpimänä saa kerran, kaks sahata.. Bensa ei haise startattaessa.

                Mikä mättää?
                Alpina B10 3.3 Touring
                Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                Comment

                • Muppe
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 1866
                  • Östermyra

                  Originally posted by -MJJ- View Post
                  Mittaristo ongelma. Hakua käytin mutta ei tullut selvää vastausta. Auto on 535 -89 eli mittarilukema on pysähtyny 299. Lisäksi bensamittari on lakannut taas toimimasta, joten mistä kaikista malleista tuohon käy mittaristot suoraan?

                  -Miika

                  EDIT: Lisätään vielä että autossa on iso ajotietokone+check controlli.
                  Tuolta löytynee selailemalla -> http://bmwfans.info/
                  E61 530dA M-Sport
                  E39 520iA Touring

                  ex. E34 525iA
                  ex. E34 535iA
                  ex. E34 520i
                  ex. E34 520i
                  ex. E36 320i

                  Comment

                  • -MJJ-
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 195
                    • Iisalmi

                    Originally posted by Muppe View Post
                    Tuolta löytynee selailemalla -> http://bmwfans.info/
                    Eli onko ne nuo kolme mittaria tuossa: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...=meter&=search

                    Vai menikö ihan metsään? Neuvohan tyhmälle et mistä näen oikeat

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9041
                      • Iisalmi

                      Originally posted by -MJJ- View Post
                      Eli onko ne nuo kolme mittaria tuossa: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...=meter&=search

                      Vai menikö ihan metsään? Neuvohan tyhmälle et mistä näen oikeat
                      No sä nyt etsit niitä varsinaisia mittareita. Oleellisempia on ne liittimet että ovat samanlaiset. 530 ja 535 on muistaakseni 260km/h pohjilla, että jos haluaa alkuperäisyyttä vaalia, niin etsii jostain sellaisesta. Epäilen että saman aikakauden 730 ja 735 on myös samat. Iisalmen romiksella oli yks 735 automaatti. Tosin se jätkä osaa pyytää sillä jotain posketonta.
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14446
                        • Oulu

                        E32:ssa on sitten isompi tankki, joko 90l tai 100l jos tasonsäätö. Eli se ei näytä oikein. Toki onhan mittarit yksitellenkin vaihdettavissa, mutta toimiiko sitten suoraa ja oikein.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • MattiH90
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 26
                          • Kempele

                          Taas häiriköimässä.

                          Eli tuo allekirjotuksen auto tekee kylmänä kutakuinkin näin. Kun laittaa käyntiin, niin kierrokset tippuvat heti reiluun 800rpm, lämpimällä koneella 1000-1100rpm. Eivätkä tipu vaikka kuinka odottelisi. Joku imuvuoto jossain? Kerran teki reilun -10 asteen pakkasella kun täräytin käyntiin niin kierrokset pomppi 1000-1500rpm ja nimenomaan pomppi nopealla syklillä, kaasuläppäkotelo vai joku antura? Hölläänty ku painautti kaasua jonka jälkeen kierrokset tasottuivat sinne 800rpm hujakoille. Mikä näissä on normaali kierrosnopeus tyhjäkäynnillä, että voisi vähän vertailla?
                          BMW E34 520i M50B20 '91 -Purkutuomio

                          Comment

                          • docksa
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 71
                            • Oulu

                            Originally posted by MattiH90 View Post
                            Taas häiriköimässä.

                            Eli tuo allekirjotuksen auto tekee kylmänä kutakuinkin näin. Kun laittaa käyntiin, niin kierrokset tippuvat heti reiluun 800rpm, lämpimällä koneella 1000-1100rpm. Eivätkä tipu vaikka kuinka odottelisi. Joku imuvuoto jossain? Kerran teki reilun -10 asteen pakkasella kun täräytin käyntiin niin kierrokset pomppi 1000-1500rpm ja nimenomaan pomppi nopealla syklillä, kaasuläppäkotelo vai joku antura? Hölläänty ku painautti kaasua jonka jälkeen kierrokset tasottuivat sinne 800rpm hujakoille. Mikä näissä on normaali kierrosnopeus tyhjäkäynnillä, että voisi vähän vertailla?
                            Ittellä ainaki M50B25 kierrokset juurikin nuolla ~800rpm hujakoilla, eiköhän se oo aikalailla normaali.

                            Comment

                            • -MJJ-
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 195
                              • Iisalmi

                              Originally posted by Harri G View Post
                              No sä nyt etsit niitä varsinaisia mittareita. Oleellisempia on ne liittimet että ovat samanlaiset. 530 ja 535 on muistaakseni 260km/h pohjilla, että jos haluaa alkuperäisyyttä vaalia, niin etsii jostain sellaisesta. Epäilen että saman aikakauden 730 ja 735 on myös samat. Iisalmen romiksella oli yks 735 automaatti. Tosin se jätkä osaa pyytää sillä jotain posketonta.

                              Eikös 525:sessakin pohja 260km/h asti? Käyköhän tuollainen -93 525ia mittaristo suoraan? saisi vissiin kilometrit rullaamaan mittariin uudemalla mittaristolla, mutta onko noita tosiaan tehty vielä erimallin liittimillä?

                              Juu on vissiin hinnat kohdallaan Iisalmen romiksella..

                              Comment

                              • zeneg
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 1238
                                • Oulu

                                Originally posted by MattiH90 View Post
                                Taas häiriköimässä.

                                Eli tuo allekirjotuksen auto tekee kylmänä kutakuinkin näin. Kun laittaa käyntiin, niin kierrokset tippuvat heti reiluun 800rpm, lämpimällä koneella 1000-1100rpm. Eivätkä tipu vaikka kuinka odottelisi. Joku imuvuoto jossain? Kerran teki reilun -10 asteen pakkasella kun täräytin käyntiin niin kierrokset pomppi 1000-1500rpm ja nimenomaan pomppi nopealla syklillä, kaasuläppäkotelo vai joku antura? Hölläänty ku painautti kaasua jonka jälkeen kierrokset tasottuivat sinne 800rpm hujakoille. Mikä näissä on normaali kierrosnopeus tyhjäkäynnillä, että voisi vähän vertailla?
                                Tyhjäkäyntimoottori/säädin, puhdista se ja korjaa imuvuodot. Eikä sitten mitään starttipilotti tms litku yrityksiä, vaan letkut irti ja vääntelemällä kattoo onko murtumia tai halkeamia. Ei teippipatentteja tai puutarhaletkuviritelmiä, vaan uutta osaa. Tyhjäkäynti muistaakseni 750rpm +-50rpm.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎