Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Löwen
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 385
    • Finnland

    Originally posted by jallu^ View Post
    Kiitoksia. Millähän helvetillä yletän tuonne? Ei mahdu ainakaan oma käsi tuosta välistä.. Pitääkö tässä nyt purkaa imusarja pois edestä tai palkata joku pienempi kaveri asentamaan sen ?


    Voisin samaan postiin kysyä, että mihin jäähdytysnesteeni on kadonneet? Lämppärin kenno vuotaa kai ainakin vähän kun välillä kärynnyt jäähdytysneste kabiinissa, mutta eipä ole valunut ainakaan tietääkseni mitään mihinkään.
    Ota öljysuodattimen säiliön kansi pois edestä niin mahtuu käsi helposti. Nestevuodosta, tarkista myös paisuntasäiliön tiivisteet (o-renkaat) ja tunnustele alta tasoanturin kohdilta. Vai onko nyt kyse ihan suuremmista nestemääristä? Todennäköisin vaihtoehtohan on kuitenkin tuo 525TurboIC:n ehdottama...
    Last edited by Löwen; 31-01-2012, 17:50.
    MB E220CDI '10 Braun

    Comment

    • jallu^
      Newbiemmer
      • Nov 2011
      • 24
      • Toijala

      Ei mitään valtavia määriä (kai?), mutta sen verran että lämpimän tulo loppui. Auton sisälle ei kyllä niin paljoa ole valunut että sitä huomais joten pitää varmaan viedä halliin ja koittaa kurkkia lampun kanssa läpi. Missä tuo tasoanturi on?
      525iA e34 Sorrentblau
      Myydään e34 harmaat kangaspenkit käsinojilla, kuskinpenkissä alaselän sähkösäätö. Lue lisää
      H1 5000K uusi xenon-sarja 30e! Lue lisää

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16360
        • Leppävirta

        Originally posted by jallu^ View Post
        Ei mitään valtavia määriä (kai?), mutta sen verran että lämpimän tulo loppui. Auton sisälle ei kyllä niin paljoa ole valunut että sitä huomais joten pitää varmaan viedä halliin ja koittaa kurkkia lampun kanssa läpi. Missä tuo tasoanturi on?
        Paisarin pohjassa. Jos oli M50.. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ator/radiator/ nro 13
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Jh5xx
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 495
          • Kiuruvesi

          E34 jakohihna

          Missä vuosimallissa hihna muuttui ketjuksi?
          E70 X5 LCI
          - P-Sawo Connection -
          - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
          -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

          Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

          Ex: E91 318d
          Ex: E61 525d toukka
          Ex: E46 330d sedan
          Ex: E46 328 Coupe
          Ex: E39 530d Sedan

          Ex: E39 525i Sedan
          Ex: E39 523i Toukka
          + Useita ex kikottimia

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            Originally posted by Jh5xx View Post
            Missä vuosimallissa hihna muuttui ketjuksi?
            M50 koneen myötä 09/89
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • TorQuel
              BTCF Member
              • Jan 2012
              • 1927
              • HKI / JKL / KHM

              Nyt en äkkiseltää löytäny tähä vastausta searchilla, joten aattelin pistää sitte uuden kysymyksen vaikka aihetta varmaa on jossain käsiteltykin

              Eli auto tosiaan E34 ja kyse ois tuosta ns "pienestä ajotietokoneesta" Jossa näkyy kellot ja ulkolämmöt sun muut.. Ja kyse on nyt tästä mallista mikä ei oo mittariston yhteydessä vaan erilline ruutu keskikonsolissa mankan oikeella puolen (joissain e34 vehkeissä samalla paikal analogine kello) Mulla tosiaan tuo ruutu pimeni eikä taida olla pelkästä taustavalosta kiinni kun ei valoo vasten näy infoo siellä enää sen paremmin.. En oo nyt kerenny paremmin tutkia ku vika ilmeni vasta viime viikonloppuna ja auton jätin vapaa ajan paikalle.. Mites ootte korjaillu vai onko edes järkevästi korjattavissa :think
              Last edited by TorQuel; 01-02-2012, 14:33.
              Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

              Comment

              • Purtsi123
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1011
                • Kuopio

                Kuinka monen kokoista läppärinmoottoria, tai pikemminkin sen siipiä on e34:seen olemassa?

                Ensin luulin, että kaikissa saman kokoiset. Ostin foorumilta käytettynä moottorin siipineen --> Oli liian iso.

                Tutkin asiaa ja päädyin siihen käsitykseen, että ilmastoinnillisissa on isommat ja ilmastoimattomassa pienemmät siivet. Ostin foorumilta käytettynä moottorin siipineen ilmastoinnittomasta e34:sta --> Ei täsmää vieläkään. Vieläkin liian isot.

                Onko näissä siis mitään logiikkaa, vai pitääkö kaivaa vanhasta osanumero esille ja "tilata" sen perusteella?
                E61 525xda -08

                Comment

                • jallu^
                  Newbiemmer
                  • Nov 2011
                  • 24
                  • Toijala

                  Originally posted by Purtsi123 View Post
                  Kuinka monen kokoista läppärinmoottoria, tai pikemminkin sen siipiä on e34:seen olemassa?

                  Ensin luulin, että kaikissa saman kokoiset. Ostin foorumilta käytettynä moottorin siipineen --> Oli liian iso.

                  Tutkin asiaa ja päädyin siihen käsitykseen, että ilmastoinnillisissa on isommat ja ilmastoimattomassa pienemmät siivet. Ostin foorumilta käytettynä moottorin siipineen ilmastoinnittomasta e34:sta --> Ei täsmää vieläkään. Vieläkin liian isot.

                  Onko näissä siis mitään logiikkaa, vai pitääkö kaivaa vanhasta osanumero esille ja "tilata" sen perusteella?
                  Onko behr:in vai siemenssin sysdeemit? Eikun olihan niitä vielä kolmaskin? Niissä on varmaan eroja.
                  525iA e34 Sorrentblau
                  Myydään e34 harmaat kangaspenkit käsinojilla, kuskinpenkissä alaselän sähkösäätö. Lue lisää
                  H1 5000K uusi xenon-sarja 30e! Lue lisää

                  Comment

                  • sepi79
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2010
                    • 263
                    • Nokia

                    Itse ostin omaani siemensin tilalle toisen siemensin ja itse moottori oli liian iso vaikka siivet olivat sopivat.

                    Comment

                    • Purtsi123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1011
                      • Kuopio

                      Originally posted by jallu^ View Post
                      Onko behr:in vai siemenssin sysdeemit? Eikun olihan niitä vielä kolmaskin? Niissä on varmaan eroja.
                      Kaikki olleet siemenssejä niinkun pitääkin, mutta siipien koko heittelee silti. Tosin moottorin kiinnitykset on ollu erilaiset kahdessa ostamassani omaan verrattuna. Siivet tässä ne tärkeemmät olis kun moottori on ehjä.
                      E61 525xda -08

                      Comment

                      • sTomi
                        Newbiemmer
                        • Mar 2008
                        • 17
                        • Vaasa

                        Kaveri on ensimmäistä autoaan kattelemas ja innostui tuollaasesta 400tkm 525TDSA toukasta..

                        Onko nois ollu tekniikkamurheita paljon ja mitä kannattaa erityisesti autosta tutkailla jos autoa käy katsomassa?
                        Itellä e34 ja nokivasaroista ei oo pahemmin kokemusta.

                        Comment

                        • zeneg
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 1238
                          • Oulu

                          Originally posted by sTomi View Post
                          Kaveri on ensimmäistä autoaan kattelemas ja innostui tuollaasesta 400tkm 525TDSA toukasta..

                          Onko nois ollu tekniikkamurheita paljon ja mitä kannattaa erityisesti autosta tutkailla jos autoa käy katsomassa?
                          Itellä e34 ja nokivasaroista ei oo pahemmin kokemusta.
                          Kaikki normaalit asiat mitä muistakin autoista. Ja tsekata että lähtee kylmänä sekä lämpimänä hyvin käyntiin, pitää lämmöt yms. Eikä turbo viheltele viimeisiä virsiään. Syöttöpumput noista joskus paukkuu, jos ei oo ikinä vaihdettu niin se on edessä. Nelosen suutin vuotaa joissakin.

                          Comment

                          • Tyramies
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 272
                            • Helsinki

                            sellasta että kun ei lämmitä oikeen ikkunalle eikä jaloille kun ainoastaan yli 3 tonnin kierroksilla, niin kelasin että ois ilmaa jäähdyttimessä, niin sehän oli melkein tyhjä! ... Eli jos oikein ymmärsin niin valutan nyt vanhat jäähdytysnesteet sieltä sinisestä ruuvista veks (alhaalta siinä jäähdyttimen vasemmalla puolella) ja sitten vaan uudet sisään? Kaadanko aivan täyteen vai tohon cold merkkiin asti? Yks toveri sano että kannattaa laittaa aivan täyteen ja sitten ilmata..?? Auttakaa tietämätöntä..
                            -Kevin, i wanna double...
                            -Harry! ...
                            -I need a double, right now!
                            "thank you son."

                            Comment

                            • Axum
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 4416
                              • Kuopio

                              Originally posted by Tyramies View Post
                              sellasta että kun ei lämmitä oikeen ikkunalle eikä jaloille kun ainoastaan yli 3 tonnin kierroksilla, niin kelasin että ois ilmaa jäähdyttimessä, niin sehän oli melkein tyhjä! ... Eli jos oikein ymmärsin niin valutan nyt vanhat jäähdytysnesteet sieltä sinisestä ruuvista veks (alhaalta siinä jäähdyttimen vasemmalla puolella) ja sitten vaan uudet sisään? Kaadanko aivan täyteen vai tohon cold merkkiin asti? Yks toveri sano että kannattaa laittaa aivan täyteen ja sitten ilmata..?? Auttakaa tietämätöntä..
                              Sehän taas tarkoittaa että jossain on vuoto jos nestettä häviää.. mars etsimään
                              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                              - E39 528ia
                              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                              Puretaan 520ia -97
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                              Comment

                              • Tyramies
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 272
                                • Helsinki

                                Originally posted by Axum View Post
                                Sehän taas tarkoittaa että jossain on vuoto jos nestettä häviää.. mars etsimään
                                juu mutta enemmän nyt sitä funtsin että mihin asti kehtaa sitä nestettä kaataa että sitten ei mee ylitte?
                                -Kevin, i wanna double...
                                -Harry! ...
                                -I need a double, right now!
                                "thank you son."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎