Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14457
    • Oulu

    Originally posted by KanaDimmy View Post
    ei auttanu

    Need heeelp

    Pitää vissiin sit huomenna valosella koittaa saako niitä verhooluja pois ja sieltä jotaki tehtyä
    Lieneekö sama ongelmaku omassa E32:ssa viime talvena, joskin vänkärin etuovi kyseessä. Jostain syystä keskuslukonmoottori ei päästäny lukkoa kokonaan auki jolloin se oli totaali jumissa. Silloin ei auttanut kuin puukottaa ovipahviin reikä ja irrottaa keskuslukon moottorin tanko, jolloin nupin sai vedettyä kokonaan ylös ja oven auki.

    Tietenkään ei välttämättä sama vika.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • KanaDimmy
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 398
      • Kalanti

      Originally posted by zener View Post
      .....
      Tietenkään ei välttämättä sama vika.
      Saako ovipahvia sun muita e34 irti kun ovi on kiinni? Eikai tarvi alkaa puukotteleen En ikänä irrotellu niin ei mitää käsitystä kuinka ne edes lähtee
      e34 525ia -93

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14457
        • Oulu

        Originally posted by KanaDimmy View Post
        Saako ovipahvia sun muita e34 irti kun ovi on kiinni? Eikai tarvi alkaa puukotteleen En ikänä irrotellu niin ei mitää käsitystä kuinka ne edes lähtee
        Väkivalloin joutuu irrottamaan, ei siis oikeen oo suunniteltu että se irroteltas ovi kiinni. Helpompi oli tehdä puukolla reikä sopivaan kohtaan...
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16360
          • Leppävirta

          Originally posted by KanaDimmy View Post
          Saako ovipahvia sun muita e34 irti kun ovi on kiinni? Eikai tarvi alkaa puukotteleen En ikänä irrotellu niin ei mitää käsitystä kuinka ne edes lähtee
          Originally posted by zener View Post
          Väkivalloin joutuu irrottamaan, ei siis oikeen oo suunniteltu että se irroteltas ovi kiinni. Helpompi oli tehdä puukolla reikä sopivaan kohtaan...
          Saa pahvin irti oven ollessa kiinni. Jostain netin syövereistä löytyi E32 kohdistettu ohje kuvien kera mutta sama pätee E34 kohdalla.

          Ja niin olen siis joutunut itskein päästämään pahvin irti oven ollessa kiinni ja kohteena oli tuolloin E34. Ihan särkemättä se lähti. Kyse oli apparin puolen takaovesta.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14457
            • Oulu

            Takaovi onkin hieman eri, mutta etuoven kanssa saa olla aika fagiiri että saa pahvin ehjänä pois oven ja tiivisteen välistä.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16360
              • Leppävirta

              Originally posted by zener View Post
              Takaovi onkin hieman eri, mutta etuoven kanssa saa olla aika fagiiri että saa pahvin ehjänä pois oven ja tiivisteen välistä.
              Joo en taas lukenu kunnolla ja en hokassu mistä ovesta kyse.

              No nyt kuitenkin massiivisen onkimisen jälkeen löysin sen ohjeen ainakin takaoveen jota itse hyödynsin.



              Edit: Ja tuossa taitaa olla ohje etupahvin irroitukseen jossa myös jouduttu tekemään kipeetä pahville. http://www.davintosh.com/2010/02/27/...a-bmw-e32-fun/

              Ja kyllä nuo on E32 ohjeet mutta hyvin pitkälti samanlaiset on E34
              Last edited by Haju69; 05-02-2012, 18:56.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Bode86
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 569
                • Kajaani

                Onkos kellään kokemusta semmosesta asiasta, eli oma auto on saksantuonti ja siitä puuttuu kiertovesipumppu eli jos semmosen
                sinne laittas nii löytyykö kaikki tarvittava autosta valmiina lähinnä mietin, että virran syötön se varmaan ainakin tarvii?
                nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
                ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
                Sotkamo connection

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  Originally posted by Bode86 View Post
                  Onkos kellään kokemusta semmosesta asiasta, eli oma auto on saksantuonti ja siitä puuttuu kiertovesipumppu eli jos semmosen
                  sinne laittas nii löytyykö kaikki tarvittava autosta valmiina lähinnä mietin, että virran syötön se varmaan ainakin tarvii?
                  Liitin pumpulle löytyy vesiventtiilin vierestä. Pumppu kiinni ja liitin paikoilleen niin homma rokkaa.

                  Comment

                  • Bode86
                    BTCF Member
                    • Aug 2009
                    • 569
                    • Kajaani

                    Originally posted by zeneg View Post
                    Liitin pumpulle löytyy vesiventtiilin vierestä. Pumppu kiinni ja liitin paikoilleen niin homma rokkaa.

                    Kiitos tiedosta pitää miettiä, että laitatanko kiertovesipumpun paikoilleen syyläri rempan yhteydessä.
                    nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
                    ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
                    Sotkamo connection

                    Comment

                    • KanaDimmy
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 398
                      • Kalanti

                      Originally posted by KanaDimmy View Post
                      Saako ovipahvia sun muita e34 irti kun ovi on kiinni? Eikai tarvi alkaa puukotteleen En ikänä irrotellu niin ei mitää käsitystä kuinka ne edes lähtee
                      Jahas eipäs tarvinnu tehdäkkää muuta kun antaa auton tinttaalla yön yli rauhas ja aamulla aukes ihan normaalisti ...onneksi en alkanu eileen riehumaan
                      e34 525ia -93

                      Comment

                      • jallu^
                        Newbiemmer
                        • Nov 2011
                        • 24
                        • Toijala

                        Eikös tässä ollut joku valojenohjausloota (LKM?). Haittaako/meneekö se rikki, jos laitan esim. 100w polttimot pitkiin, ja/tai lisäpitkät (55w h3) tuonne pöllittyjen sumareiden paikalle? Ja minkäs tehonen laturi tässä 95ssa on? Että paljonko watteja suottaa tuikata tonne keulille
                        525iA e34 Sorrentblau
                        Myydään e34 harmaat kangaspenkit käsinojilla, kuskinpenkissä alaselän sähkösäätö. Lue lisää
                        H1 5000K uusi xenon-sarja 30e! Lue lisää

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by jallu^ View Post
                          Eikös tässä ollut joku valojenohjausloota (LKM?). Haittaako/meneekö se rikki, jos laitan esim. 100w polttimot pitkiin, ja/tai lisäpitkät (55w h3) tuonne pöllittyjen sumareiden paikalle? Ja minkäs tehonen laturi tässä 95ssa on? Että paljonko watteja suottaa tuikata tonne keulille
                          Umpiot ainakin menevät entiseksi mikäli LKM tuon kestää.

                          Laturi kyllä jaksaa mutta en suosittele suoraan LKM:stä paljon yli normia repimään ilman releistystä.

                          Comment

                          • wenon
                            Newbiemmer
                            • Feb 2011
                            • 10
                            • Lieksa

                            perän pompotus

                            nyt olisi tämmönen ongelma kun perä lähtee pompottaa ihan pienessäkin kiihdytyksessä talvikeleissä paskoilla renkailla. auto 525 -92 lukkoperällä ja tasonsäädöllä. Yritin etsiä jotain juttua löysin mutta ei oikein vastaavaa tapausta. Vikaa voisi etsiä varmaankin takakelkan puslista tai iskareiden yläpäänkumeista? ainut mikä mietityttää on, että ongelma tuli aika nopeasti parinviikon-kuukauden aikana juuri pakkaskaudella. olisiko tuolla nivomaticilla jotain tekemistä asian kanssa? onko muilla kokemusta että alkaisi aika yhtä äkkiä tehdä tälläistä?

                            Comment

                            • jallu^
                              Newbiemmer
                              • Nov 2011
                              • 24
                              • Toijala

                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Umpiot ainakin menevät entiseksi mikäli LKM tuon kestää.

                              Laturi kyllä jaksaa mutta en suosittele suoraan LKM:stä paljon yli normia repimään ilman releistystä.
                              Tulin samaan lopputulokseen tässä mietittyäni, tuskin nuo himmenneet umpiot kestää niin paljoa. Minkä tehoiset sumarit on vakiona? Voinko laittaa nuo lisäpitkät noihin liittimiin huoletta kiinni? Ja millaisia kokemuksia ksenonien kanssa, voisi päivittää ilmettä kun sarjan saa nykyjään parilla kympillä. Releen kautta vissiin kannattaa pistää ettei tule mitään virtapiikkejä yms LKMlle?
                              525iA e34 Sorrentblau
                              Myydään e34 harmaat kangaspenkit käsinojilla, kuskinpenkissä alaselän sähkösäätö. Lue lisää
                              H1 5000K uusi xenon-sarja 30e! Lue lisää

                              Comment

                              • Haatainen
                                BTCF Member
                                • Jul 2009
                                • 1451
                                • Tampere

                                Originally posted by wenon View Post
                                nyt olisi tämmönen ongelma kun perä lähtee pompottaa ihan pienessäkin kiihdytyksessä talvikeleissä paskoilla renkailla. auto 525 -92 lukkoperällä ja tasonsäädöllä. Yritin etsiä jotain juttua löysin mutta ei oikein vastaavaa tapausta. Vikaa voisi etsiä varmaankin takakelkan puslista tai iskareiden yläpäänkumeista? ainut mikä mietityttää on, että ongelma tuli aika nopeasti parinviikon-kuukauden aikana juuri pakkaskaudella. olisiko tuolla nivomaticilla jotain tekemistä asian kanssa? onko muilla kokemusta että alkaisi aika yhtä äkkiä tehdä tälläistä?

                                Sulla on varmaan joko toinen, tai molemmat tasonsäädön paineakut antautunu pakkaselle. Kun nuo pettää, ei öljy pääse niistä iskareista joustoissa mihinkään, ja ajaminen vastaa lähinnä jousittamattomalla autolla menoa. (hauska piirre tuossa on, että se ei näy katsastuksen iskaritestissä, kun yhtä pyörää kerrallaan ravistaessa öljy pääsee karkuun toiselle puolelle)

                                Itsellä ainakin pompottaminen korjautui paineakut vaihtamalla
                                Last edited by Haatainen; 06-02-2012, 21:29.
                                Alla:
                                E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                                E24 635Csi -84 Polaris metallic

                                Ennenkin on ollut autoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎