Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tyramies
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 272
    • Helsinki

    vittu! Tänään aamusta unohtu repiä pyyhkimet ikkunasta ku olivat jäässä, ja sittenkun lähettiin ajamaan niin laitoin päälle ja naps jotain tapahtu..
    Eli tien sivuun ja konepelti auki ja sieltähän se niinku moottorilta lähtevä keppi, oli lähteny irti siitä vasemman puolen pyyhkimeltä irti, vähän niinku peräkoukun suoja siitä päältä.
    Noh yritin sitä laittaa takas ja sittenhän se melkeen pasko puolet sulakkeista kun lipsahti konehuoneen puolelle. Sen kun laittaa siihen pyyhkimen metalliin kiinni niin se jaksaa sen ylös nostaa mutta takaisin alas ei mene, vaan lähtee irti ja pyörii sitten tyhjää, mitä tehdä?

    Muuten tänään ABS valo sytty, ja sit uudelleenkäynnistyksen jälkeen sammu??
    -Kevin, i wanna double...
    -Harry! ...
    -I need a double, right now!
    "thank you son."

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4328
      • Turku

      ^ Kl:ltä uusi tuulilasinpyyhkijän yhdystanko moottorilta, maksaa vajaa kymmenen euroa. Ehkä se alkoi olla jo tiensä päässä ja toi oli nyt viimeinen niitti.

      Comment

      • sepi79
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2010
        • 263
        • Nokia

        Originally posted by wenon View Post
        nyt olisi tämmönen ongelma kun perä lähtee pompottaa ihan pienessäkin kiihdytyksessä talvikeleissä paskoilla renkailla. auto 525 -92 lukkoperällä ja tasonsäädöllä. Yritin etsiä jotain juttua löysin mutta ei oikein vastaavaa tapausta. Vikaa voisi etsiä varmaankin takakelkan puslista tai iskareiden yläpäänkumeista? ainut mikä mietityttää on, että ongelma tuli aika nopeasti parinviikon-kuukauden aikana juuri pakkaskaudella. olisiko tuolla nivomaticilla jotain tekemistä asian kanssa? onko muilla kokemusta että alkaisi aika yhtä äkkiä tehdä tälläistä?
        Itsellä varmaan vähän samankaltaista ongelmaa tuossa omassa romussa. Tosin itselläni ei ole lukkoperää tai tasonsäätöä.

        Olen aika varma että joku pusla sielä antaa periksi kun pyörän lähtiessä sutimaan, rengas pomppii, nykii tai tekee muuten jotain mitä sen ei sielä kuuluisi tehdä. Iskarit ovat kyllä aika pitkälti entiset olleet jo hetken aikaa mutta eipä mitään ongelmaa ole ollut ennen isompia pakkasia. Pyöränpulteista vääntämällä takarengas liikkuu pituus suunnassa arviolta puolitoista senttiä.

        Comment

        • SushiX
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 2101
          • ǝɓuᴉʌʎH

          Ei mene sitten millään päästöistä läpi.

          Ekalla kerralla päästöt olivat;

          HC PPM: (Tyhjäkäynti) 181 / (n. 2000rpm) 129
          CO%: 1,42 / 2,8
          O2: 0,48 / 0,43
          CO2: 13,9 / 13,2
          Lambda: 0 / 0,93

          Toisella kerralla;

          HC PPM: (Tyhjäkäynti) 134 / (n. 2000rpm) 115
          CO%: 0,4 / 2,07
          O2: 3,4 / 1,14
          CO2: 12,5 / 12,9
          Lambda: 0 / 0,97

          Eli HC PPM sekä CO% ovat molemmat liian korkeita.

          Ekan ja tokan mittauksen välissä on vaihdettu seuraavat;

          - Molemmat lambdat
          - Uudet tulpat (NGK)
          - Molemmat katit metallikennoisiin
          - Putsattu tyhjäkäynti venttiili
          - Yritetty paikata haitari putkessa sekä MAFin kotelossa olevat reiät.

          Loppu putkisto kateilta on supersprintin jos sillä nyt jtn merkitystä on.

          Onko kenties MAF tullut tiensä päähän vai voiko tuo edelleen saada liikaa ilmaa jolloin seokset ovat liian rikkaat? Eikai vapaavirtasuodattimella ole mitn merkitystä asiaan vai voiko se esim saada liian lämmintä ilmaa konehuoneesta? Tyhjäkäynti on mielestäni hyvä, käy nätisti, ei humppaa ei mitn.

          Autona on sigun 92vm M60B40..

          Rupee vähän kyrsii kun ei saa päästöistä läpi mitenkään.
          E90 07 335D
          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

          Comment

          • -MJJ-
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 195
            • Iisalmi

            Originally posted by -MJJ- View Post
            535:sen tyhjäkäynti seilaa pakkasella 500-1500. Lämpimässä tallissa toimii normaalisti, mutta kun käy lenkin ajamassa niin alkaa tyhjäkäynti seilaamaan. Mistäköhän tuo johtus? tyhjäkäynti moottorin johdon kun ottaa irti niin käynti jää sille kierrosluvulle missä sattuu olemaan sillä hetkellä. Oisko vika siinä sitten? pari kk sitten muuten vaan puhdistin sen jarrukliinerillä ja paineilmalla varovasti+rost off:ia suihkautin "voiteluksi" lopulta. polttoaine suodattimen vaihdon kanssa uuteen.

            Mikähän mahtaa olla kun ei m30:lle pakkanen maistu :think
            Imusarjan kumiletkut käyty läpi ja vikakoodit luettu eikä näkyny mitään. Mikähän tuota vaivaa? aamusella toimi ihan normaalisti kun on oli vaan -5 astetta pakkasta.

            Ja toinen homma on se, vaihdoin mittariston uudempaan(sinisellä takakannella) itselläni oli siis harmaalla takakannella (lukema pysähtynyt 299) Mittaristo kävi heittämällä paikalleen ja kaikki toimii paitsi kulutus oli mittariston ja obc:een mukaan 11L/100 vanhalla ja uuden mittariston laiton jälkeen 16L/100.. Pitääkö tuo kalibroida? Tosiaan taitaa olla viisampi eka korjata tuo ylempi ongelma, kun vaan tietäs mikä siinä on..

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by SushiX View Post
              Ei mene sitten millään päästöistä läpi.

              Ekalla kerralla päästöt olivat;

              HC PPM: (Tyhjäkäynti) 181 / (n. 2000rpm) 129
              CO%: 1,42 / 2,8
              O2: 0,48 / 0,43
              CO2: 13,9 / 13,2
              Lambda: 0 / 0,93

              Toisella kerralla;

              HC PPM: (Tyhjäkäynti) 134 / (n. 2000rpm) 115
              CO%: 0,4 / 2,07
              O2: 3,4 / 1,14
              CO2: 12,5 / 12,9
              Lambda: 0 / 0,97

              Eli HC PPM sekä CO% ovat molemmat liian korkeita.

              Ekan ja tokan mittauksen välissä on vaihdettu seuraavat;

              - Molemmat lambdat
              - Uudet tulpat (NGK)
              - Molemmat katit metallikennoisiin
              - Putsattu tyhjäkäynti venttiili
              - Yritetty paikata haitari putkessa sekä MAFin kotelossa olevat reiät.

              Loppu putkisto kateilta on supersprintin jos sillä nyt jtn merkitystä on.

              Onko kenties MAF tullut tiensä päähän vai voiko tuo edelleen saada liikaa ilmaa jolloin seokset ovat liian rikkaat? Eikai vapaavirtasuodattimella ole mitn merkitystä asiaan vai voiko se esim saada liian lämmintä ilmaa konehuoneesta? Tyhjäkäynti on mielestäni hyvä, käy nätisti, ei humppaa ei mitn.

              Autona on sigun 92vm M60B40..

              Rupee vähän kyrsii kun ei saa päästöistä läpi mitenkään.
              alota vikakoodeilla. jos vaikka sökö lambda (tarvike ei aina toimi)

              mutta mitä mä tekisin, vapari kuikkaan, orkkista tilalle, IMM todennäkösesti sökö vaparin takia (pitäis selvitä vikakoodeista) joten se uutta samoin kaikki rikkinäiset haitariputket vaihdetaan uusiin, ei teippipatentteja.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • mika68
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1966
                • ......

                Originally posted by jallu^ View Post
                Eikös tässä ollut joku valojenohjausloota (LKM?). Haittaako/meneekö se rikki, jos laitan esim. 100w polttimot pitkiin, ja/tai lisäpitkät (55w h3) tuonne pöllittyjen sumareiden paikalle? Ja minkäs tehonen laturi tässä 95ssa on? Että paljonko watteja suottaa tuikata tonne keulille
                .......
                Last edited by mika68; 06-09-2012, 11:41.

                Comment

                • bigblock
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 160
                  • iisalmi

                  Originally posted by Haatainen View Post
                  Sulla on varmaan joko toinen, tai molemmat tasonsäädön paineakut antautunu pakkaselle. Kun nuo pettää, ei öljy pääse niistä iskareista joustoissa mihinkään, ja ajaminen vastaa lähinnä jousittamattomalla autolla menoa. (hauska piirre tuossa on, että se ei näy katsastuksen iskaritestissä, kun yhtä pyörää kerrallaan ravistaessa öljy pääsee karkuun toiselle puolelle)

                  Itsellä ainakin pompottaminen korjautui paineakut vaihtamalla
                  Samaa oiretta täälläkin,taka kelkan isot puslat vaihdettu ja jousitus tuntuu ihan normaalilta,mutta kevyt sutiminen tuntuu hirveältä pompotuksen takia.

                  Tason säätö ja lukkoperä löytyy molemmat.

                  tohon ois kiva löytää korjaus,mut ei viittis summassa rueta osia vaihteleen.

                  Comment

                  • SushiX
                    BTCF Member
                    • Apr 2008
                    • 2101
                    • ǝɓuᴉʌʎH

                    Originally posted by peto2 View Post
                    alota vikakoodeilla. jos vaikka sökö lambda (tarvike ei aina toimi)

                    mutta mitä mä tekisin, vapari kuikkaan, orkkista tilalle, IMM todennäkösesti sökö vaparin takia (pitäis selvitä vikakoodeista) joten se uutta samoin kaikki rikkinäiset haitariputket vaihdetaan uusiin, ei teippipatentteja.
                    Lambdat ovat alkuperäiset tai originaalit Bosch, joten ei pitäisi olla paskana.

                    Alkuperäisen ilmanputsarin kotelossakin on reikä, tiedä miten joku saai noihin kaikkii reiät aikaiseksi.

                    MAF:in kotelon toinen ristikko suoja oli paskana, joten on saattanut joskus jotain lentää ristikon läpi ja hajoittaa samalla kuumafilmi.

                    MAF:iahan ei itse pysty mittaamaan, että toimiiko se oikein?

                    Eikä varmaankaan ole väliä laittaako alkuperäisen MAF:in vaiko tarvikkeen? Sillä niiden väliset hinta erot ovat 3 kertaiset.

                    Veikkaan itse vahvasti, että ongelma on juurikin MAF:issa sekä haitariputkessa.
                    E90 07 335D
                    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14446
                      • Oulu

                      Originally posted by SushiX View Post
                      Eikä varmaankaan ole väliä laittaako alkuperäisen MAF:in vaiko tarvikkeen? Sillä niiden väliset hinta erot ovat 3 kertaiset.

                      Veikkaan itse vahvasti, että ongelma on juurikin MAF:issa sekä haitariputkessa.
                      Taitaapi olla pirun ranttu, eli ei toimi oikein kuin se alkup. MAFfi. Eli mitää halpis tarviketta ei kannata laittaa.

                      Imuvuodot kannattas katella. Näissäkin on taipumusta ollu imusarjantiivisteiden vuotoon.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • SushiX
                        BTCF Member
                        • Apr 2008
                        • 2101
                        • ǝɓuᴉʌʎH

                        Originally posted by zener View Post
                        Taitaapi olla pirun ranttu, eli ei toimi oikein kuin se alkup. MAFfi. Eli mitää halpis tarviketta ei kannata laittaa.

                        Imuvuodot kannattas katella. Näissäkin on taipumusta ollu imusarjantiivisteiden vuotoon.
                        Jaahas, alkuperäistä sitten kehiin.. Pitäisi vaan ensin saada vikakoodit luettua, että onko se maffi oikeasti paskana vai ei. Mites jos filmi on ok eli ei tule vikakoodeja, mutta kun sen kotelossa on reikä jota yritetty paikata, että kannattaako silti tilata uusi maffi pelkän kotelon takia?

                        Mites tuon imusarjan tiivisteet, että kannattaako vaihtaa kaikki 6kpl tiivisteitä vai riittääkö vain etu ja taka?

                        Etu; 11611729727
                        Taka; 11-61-1-729-728
                        4 alempaa; 11611433328

                        Lekan/Morkain ohjeissa hän on itse vaihtanut vain etu sekä taka tiivisteet.
                        E90 07 335D
                        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16361
                          • Leppävirta

                          E34 ajotietokoneen näytössä kun lukee vain PPPP niin mahtoiko vika olla isokin tässä tapauksessa kun se ei siis muuta näytä?
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • SushiX
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 2101
                            • ǝɓuᴉʌʎH

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            E34 ajotietokoneen näytössä kun lukee vain PPPP niin mahtoiko vika olla isokin tässä tapauksessa kun se ei siis muuta näytä?
                            Meinaa vain, että päivämäärä/kello puuttuu, ei pitäisi olla muuta.. Asetat päivämäärän ja kellon niin kaikki pelaa taas..

                            Lainaus Lekan ohjeista; "PPPP pysyy näytössä akun irroituksen jälkeen kunnes laittaa kellonajan ja päivämäärän kohdalleen niin kuin käyttöoppaassa neuvotaan."
                            E90 07 335D
                            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16361
                              • Leppävirta

                              Originally posted by SushiX View Post
                              Meinaa vain, että päivämäärä/kello puuttuu, ei pitäisi olla muuta.. Asetat päivämäärän ja kellon niin kaikki pelaa taas..

                              Lainaus Lekan ohjeista; "PPPP pysyy näytössä akun irroituksen jälkeen kunnes laittaa kellonajan ja päivämäärän kohdalleen niin kuin käyttöoppaassa neuvotaan."
                              Niin kyllä joku tommonen tieto oli häilyvästi muistikeskuksessa. Soitin vaan yhdestä autosta niin kertoi OBC:n näyttävän vaan tuota. Jospa siinä ei olis muuta vikaa.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • SushiX
                                BTCF Member
                                • Apr 2008
                                • 2101
                                • ǝɓuᴉʌʎH

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Niin kyllä joku tommonen tieto oli häilyvästi muistikeskuksessa. Soitin vaan yhdestä autosta niin kertoi OBC:n näyttävän vaan tuota. Jospa siinä ei olis muuta vikaa.
                                Samoin oli itsellä, mut oli viel pakko luntat noista ohjeista

                                Itsellä on isommat probleemat kun pitäisi nyt varmuudella saada selville, että onko IMM/MAF paskana sekä vuotaako imusarjan tiivisteet kun kone käy liian rikkaalla. Kysellyt myös monilta tahoilta niin kaikki on erimieltä, että käykö tarvike vai pitääkö olla alkuperäinen IMM
                                E90 07 335D
                                Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎