Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -MJJ-
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 195
    • Iisalmi

    Originally posted by -MJJ- View Post
    Vastataan itselle jos vaikka jollain muullakin tulee samanlainen ongelma joskus. Eli vika oli sittenkin imuvuoto! Se ei vaan ollut kumiletkuissa. Pelitti korjauksen jälkeen -30 asteen pakkasessakin ihan normaalisti Eli ei siihen näköjään paljoa tarvita ilmaa väärästä välistä, kovalla pakkasella saanut ilmeisesti happea enemmän mitä lauhalla kelillä? tosin korjauksen jälkeen huomasin myös sen että kun löysää kaasun vaikkapa risteykseen tultaessa niin kierrokset ei käy alle tyhjäkäynnin ollenkaan, ennen vähän käväisi matalalla.

    Kauan se pelasikin prkl Ei ilmeisesti vikana ollutkaan tuo imuvuoto! Tänään rupesi taas tyhjäkäynti seilaamaan 500-1500 vaikka ei ole paljonkaan pakkasta. Moottori kun lämpeää normaali lämpöön niin alkaa käynti seilaamaan. Aiemin pelasi välillä normaalisti, mutta nyt näyttäs siltä että joka kerta kun lähtee ajamaan niin rupeaa temppuilemaan. Mikähän tuossa on, joku anturi paskana? Kampiakselin asentotunnistin, tyhjäkäynti moottori, kaasuläpän asentotunnistin vai imm? mikä voisi aiheuttaa tuollaisen? Ja tunnustaa myös siltä että jos vaikka 3 vaihteella polkasee ja sitten laittaa kytkimen pohjaan niin palautuu kierrokset tavallista hitaammin tyhjäkäynnille.

    Osaisiko kukaan auttaa, että ei tarvitsisi summassa ostella osia

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16360
      • Leppävirta

      Originally posted by -MJJ- View Post
      Kauan se pelasikin prkl Ei ilmeisesti vikana ollutkaan tuo imuvuoto! Tänään rupesi taas tyhjäkäynti seilaamaan 500-1500 vaikka ei ole paljonkaan pakkasta. Moottori kun lämpeää normaali lämpöön niin alkaa käynti seilaamaan. Aiemin pelasi välillä normaalisti, mutta nyt näyttäs siltä että joka kerta kun lähtee ajamaan niin rupeaa temppuilemaan. Mikähän tuossa on, joku anturi paskana? Kampiakselin asentotunnistin, tyhjäkäynti moottori, kaasuläpän asentotunnistin vai imm? mikä voisi aiheuttaa tuollaisen? Ja tunnustaa myös siltä että jos vaikka 3 vaihteella polkasee ja sitten laittaa kytkimen pohjaan niin palautuu kierrokset tavallista hitaammin tyhjäkäynnille.

      Osaisiko kukaan auttaa, että ei tarvitsisi summassa ostella osia
      Kun vika päällä niin koita nypätä irti piuha tyhjäkäynnin säätimeltä. Muuttuuko se käynti sitten mihinkään?
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • -MJJ-
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 195
        • Iisalmi

        Originally posted by Haju69 View Post
        Kun vika päällä niin koita nypätä irti piuha tyhjäkäynnin säätimeltä. Muuttuuko se käynti sitten mihinkään?
        Johdon kun ottaa vika päällä irti niin kierrokset jää siihen missä sattuuvat olemaan johdon irroitus hetkellä. Mitäs se kertois?

        Kävin justiinsa tallilla ihmettelemässä. Auto käynnissä (vika ei ole kyllä päällä lämpimässä tallissa) kaasuläpän asentotunnistimen johdon kun ottaa irti niin ei mitään vaikutusta mielestäni, ehkä hiukan moottori tärähtää kun johdon ottaa irti, mutta moottori käy ihan normaalisti johto irti. Tyhjäkäynnin säätimeltä johto irti --> ei tarpahdu mitään --> johto takas niin kuuluu kun kone saa vähän ilmaa ja hörähtää ja käynti palaa taas normaaliksi.. Onko nuo edelliset ihan normaalia vai pitäisikö tapahtua jotain muuta?


        EDIT: lisään vielä sen että puoli lämpimällä koneella starttuuttaa pitkään JOSKUS eli todella harvoin, mutta kun näin käy niin saa hangata varmaan 10sek tai enempi.
        Last edited by -MJJ-; 14-02-2012, 16:48.

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16360
          • Leppävirta

          Originally posted by -MJJ- View Post
          Johdon kun ottaa vika päällä irti niin kierrokset jää siihen missä sattuuvat olemaan johdon irroitus hetkellä. Mitäs se kertois?

          Kävin justiinsa tallilla ihmettelemässä. Auto käynnissä (vika ei ole kyllä päällä lämpimässä tallissa) kaasuläpän asentotunnistimen johdon kun ottaa irti niin ei mitään vaikutusta mielestäni, ehkä hiukan moottori tärähtää kun johdon ottaa irti, mutta moottori käy ihan normaalisti johto irti. Tyhjäkäynnin säätimeltä johto irti --> ei tarpahdu mitään --> johto takas niin kuuluu kun kone saa vähän ilmaa ja hörähtää ja käynti palaa taas normaaliksi.. Onko nuo edelliset ihan normaalia vai pitäisikö tapahtua jotain muuta?


          EDIT: lisään vielä sen että puoli lämpimällä koneella starttuuttaa pitkään JOSKUS eli todella harvoin, mutta kun näin käy niin saa hangata varmaan 10sek tai enempi.
          Vois kuvitella kun piuhan nyppäsee irti ja ei vaikuta mitenkään niin vikaa ois. Oletkos käyttänyt sen irti ja putsannu?
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • -MJJ-
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 195
            • Iisalmi

            Originally posted by Haju69 View Post
            Vois kuvitella kun piuhan nyppäsee irti ja ei vaikuta mitenkään niin vikaa ois. Oletkos käyttänyt sen irti ja putsannu?
            Kyllä olen putsannut sen tyhjäkäynnin säätimen kahteen kertaan jo, mutta voihan se vika olla silti siinä? surisee kyllä kun pistää virrat päälle..

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16360
              • Leppävirta

              Originally posted by -MJJ- View Post
              Kyllä olen putsannut sen tyhjäkäynnin säätimen kahteen kertaan jo, mutta voihan se vika olla silti siinä? surisee kyllä kun pistää virrat päälle..
              Entäs kun se on irtaallaan ja kädessä niin kuuluuko siitä ääntä kun sitä ravistelee kädessä? Eli sellainen "klak klak" pitäisi kuulua kun sitä heiluttelee. Jos ei kuulu mitään niin on todennäköisesti paska.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • -MJJ-
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 195
                • Iisalmi

                Originally posted by Haju69 View Post
                Entäs kun se on irtaallaan ja kädessä niin kuuluuko siitä ääntä kun sitä ravistelee kädessä? Eli sellainen "klak klak" pitäisi kuulua kun sitä heiluttelee. Jos ei kuulu mitään niin on todennäköisesti paska.
                Tarkistampa tuon huomenna, ilmoittelen sitten miltä näyttää tilanne.

                Comment

                • MAKELA
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 497
                  • Kymenlaakso

                  Auto 525 m50, startin vaihtoa. Miten helvetissä sen toisen pultin saa auki sieltä laatikon kupeesta? Tän "ulomman" puoleisen sain jo, mut toi toinen näyttäis olevan ihan mahoton homma.. Imusarjaa en jaksais irrottaa, siinäki suhtkoht iso työ, jos ois joku konsti millä sen sais sieltä taisteltua.. :think

                  Comment

                  • Mumtsi
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 282
                    • Kotka

                    Originally posted by MAKELA View Post
                    Auto 525 m50, startin vaihtoa. Miten helvetissä sen toisen pultin saa auki sieltä laatikon kupeesta? Tän "ulomman" puoleisen sain jo, mut toi toinen näyttäis olevan ihan mahoton homma.. Imusarjaa en jaksais irrottaa, siinäki suhtkoht iso työ, jos ois joku konsti millä sen sais sieltä taisteltua.. :think
                    M52 koneessa sai molemmat auki auton alta, laatikon vierestä vaan ~1m jatko kahdella nivelellä. Ei ollut mitään toivoa saada ylhäältä ilman imusarjaakaan pultteja auki, ettei olisi kannat pyöristyny. Torx pultit oli tuossa.
                    - Isi mikä toi on?
                    - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                    Comment

                    • -Markus-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1463
                      • Ihan Savossa

                      Originally posted by -MJJ- View Post
                      Mikähän tuossa on, joku anturi paskana? Kampiakselin asentotunnistin, tyhjäkäynti moottori, kaasuläpän asentotunnistin vai imm? mikä voisi aiheuttaa tuollaisen?
                      Kampiakselin asentotunnistin jos pimeenä, auto ei käynnisty. Ei anna bensaa eikä kipinää. Eli tuskin siinä vikaa.

                      Ford Mondeo Mk3 STW
                      VW E-Golf 2015
                      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                      Comment

                      • Harri G
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 9041
                        • Iisalmi

                        Osaiskohan joku sanoa, mitä eroa on ZF ja Getragin laatikonkannakkeen kumeilla?

                        Kuva perusteella ei ainakaan kummempia, muuta kuin getrag kumi "kapeampi" keskeltä.

                        Getrag:


                        ZF (tosin PU, mutta koko lienee sama kuin alkup)
                        Last edited by Harri G; 15-02-2012, 09:58.
                        E39 ja E91

                        Comment

                        • mika68
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2004
                          • 1966
                          • ......

                          Originally posted by Valtsude View Post
                          8 litraa kun on jäljellä niin syttyy bensavalo. Vanhemman mallin bensamittarissa, jonka asteikko menee R-20-40-50-60-80, syttyy valo R:n kohdalla. Muistelisin, että valo kyllä syttyy muiden varoitusvalojen kanssa, kun virrat laittaa päälle.
                          ........
                          Last edited by mika68; 06-09-2012, 11:52.

                          Comment

                          • Jh5xx
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 495
                            • Kiuruvesi

                            Kuinka kestävä tuo E34:sen 525 kone yleensä on?
                            Olisi tuossa tarjolla siisti peli vm: 1991 ajettu 350tkm!
                            E70 X5 LCI
                            - P-Sawo Connection -
                            - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                            -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                            Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                            Ex: E91 318d
                            Ex: E61 525d toukka
                            Ex: E46 330d sedan
                            Ex: E46 328 Coupe
                            Ex: E39 530d Sedan

                            Ex: E39 525i Sedan
                            Ex: E39 523i Toukka
                            + Useita ex kikottimia

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Jh5xx View Post
                              Kuinka kestävä tuo E34:sen 525 kone yleensä on?
                              Olisi tuossa tarjolla siisti peli vm: 1991 ajettu 350tkm!
                              kyllähän tuo M50 on ihan hyvä tekniikka jonka suurimmat ongelmat löytynee apulaitteiden puolelta :think
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Bode86
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 569
                                • Kajaani

                                Originally posted by Jh5xx View Post
                                Kuinka kestävä tuo E34:sen 525 kone yleensä on?
                                Olisi tuossa tarjolla siisti peli vm: 1991 ajettu 350tkm!
                                Itellä on 520, jolla ajettu 399tkm eikä koneessa ole mitään vikaa ollu sen n. 30tkm aikana minkä auto itsellä ollut.
                                nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
                                ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
                                Sotkamo connection

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎