Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16361
    • Leppävirta

    Originally posted by SushiX View Post
    Eipä taida olla, joku hukannut sen joskus ja laittanut tilalle jtn ihan turhaa joka ei pidä pulttia kiinni mitenkään.. Nyt en ole ihan varma, mutta löytyyköhän kyseinen vastakappale tästä?



    Kenties osa 13? Juuri sisä kahvan "takaa" oleva pultti ei mene kiinni / ei kiristy jolloin ovipahvi jää "löysäksi" siitä kohtaa ja kun vetää ovea kiinni niin ovipahvi antaa hiukan myöten, johtuen varmaankin juuri tuosta pultista..?

    Toivottavasti ei mennyt vaikeaksi tämä selitys..?
    en tarkota nyt mitään tuosta linkistä. Enkä voi linkittää nyt oikeaa osaakaan(puhelimella selaan), jos ei joku kerkee ennen niin laittelen huomenna.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Tyramies
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 272
      • Helsinki

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Kumpikaan koneswappi ei ole ihan helppo.
      Ei kannata lähteä tuota tekemään.

      Lukkoperän saat yli 25% teettämällä. Ei ehkä ihan halpa keikaus sekään.
      No mites sitten muuten kuin, ottamalla vararenkaan veks, keventämällä auton painoa vitusti, laittamalla enemmän ilmaa renkaisiin, ilman kauheita kytkinpommeja ja känkänrepimisiä saisi about vielä satkun tehoa 1991 525i mallista? No ei vaiskaa, tekis vaan mieli saada se v8... ois kiva tankata kokoajan ja hiukka parempi mieli

      Ei vissiin toina näitä sitten rupee mitään noita turhia chippituuninkeja ja muuta paskaa yrittämään? Kuullu juttua et kone vaan sekoo noista turhista...
      -Kevin, i wanna double...
      -Harry! ...
      -I need a double, right now!
      "thank you son."

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16361
        • Leppävirta

        Originally posted by SushiX View Post
        Eipä taida olla, joku hukannut sen joskus ja laittanut tilalle jtn ihan turhaa joka ei pidä pulttia kiinni mitenkään.. Nyt en ole ihan varma, mutta löytyyköhän kyseinen vastakappale tästä?



        Kenties osa 13? Juuri sisä kahvan "takaa" oleva pultti ei mene kiinni / ei kiristy jolloin ovipahvi jää "löysäksi" siitä kohtaa ja kun vetää ovea kiinni niin ovipahvi antaa hiukan myöten, johtuen varmaankin juuri tuosta pultista..?

        Toivottavasti ei mennyt vaikeaksi tämä selitys..?
        Originally posted by Haju69 View Post
        en tarkota nyt mitään tuosta linkistä. Enkä voi linkittää nyt oikeaa osaakaan(puhelimella selaan), jos ei joku kerkee ennen niin laittelen huomenna.
        http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...m_panel_front/ Tästä linkistä osa 13. On aivan keskellä ovipahvia(niin edessä kuin takana ja sama homma E32 autoissa) ja tulee siis sisäpuolelle. Se pujotetaan omaan paikkaansa ovipahviin kiinni ja ovipahvi työnnetään kiinni oveen missä on vastakappale sille kiinnikkeelle. Sen voi myös ensin kiinnittää oveen mutta on huomattavasti hankalampaa ujuttaa ovipahvi sitten siihen kiinnikkeeseen kun et näe mitään. Eli tuo nakale pitää ovipahvia kiinni vielä kun/jos se on ehjä ja tallessa niin siinä vaiheessa kun kaikki muu on auki ja jos ei ole ennen irroittanut niin ihmettelee että mikä vi**u sitä pahvia vielä pitää kiinni. Siinä vaiheessa pahvia nostetaan ylöspäin ja se kiinnike jää oveen kiinni ja pahvi siis "nousee" siitä irti.

        Ja siis ovipahvi kun on irti niin irroita tuo kiinnike siitä ovesta ja aseta se kiinni ovipahviin valmiiksi ennen pahvin kiinni laittoa.

        Toivottavasti tuli jotain selkoa.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16361
          • Leppävirta

          Originally posted by Tyramies View Post
          No mites sitten muuten kuin, ottamalla vararenkaan veks, keventämällä auton painoa vitusti, laittamalla enemmän ilmaa renkaisiin, ilman kauheita kytkinpommeja ja känkänrepimisiä saisi about vielä satkun tehoa 1991 525i mallista? No ei vaiskaa, tekis vaan mieli saada se v8... ois kiva tankata kokoajan ja hiukka parempi mieli

          Ei vissiin toina näitä sitten rupee mitään noita turhia chippituuninkeja ja muuta paskaa yrittämään? Kuullu juttua et kone vaan sekoo noista turhista...
          Auto myyntiin tai jätät sen talviautoksi ja ostat M60 koneisen? Varmasti fiksuin ratkaisu.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Haju69 View Post
            Auto myyntiin tai jätät sen talviautoksi ja ostat M60 koneisen? Varmasti fiksuin ratkaisu.
            Juurikin tällä tavalla saisi kunnollisen.

            Eikä toisekseen tuollainen M60 kauhean janoinen ole...

            Comment

            • -Markus-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1463
              • Ihan Savossa

              Originally posted by ccc View Post
              Surullisen kuuluisat käynnistysongelmat vaivaa. Autona 540i -95.

              Eilen n 2h seisomisen jälkeen, pyöritti aluksi vain starttia, mutta lähti kuitenkin 4-5 yrittämän jälkeen suht. normaalisti käyntiin. Tässä vaiheessa haisi hieman bensalle.
              Sammutin/käynnistin auton muutamaan otteeseen tämän jälkeen ja nimenomaan heti perään. Käynnistyi joka kerralla kiltisti ja vallan normaalisti.

              Ajoin sitten autolla reilut 3km, matka kesti n. 10 min.
              Auto toimi täysin normaalisti, ei nykinyt, täristänyt, yskinyt tms. Ei ollut normaalia laiskempi, toimi niinkuin yleensä.
              Auto seisoi vajaan tunnin jonka jälkeen ei suostunut käynnistymään.

              -Akku hyväkuntoinen ja täynnä
              -Startti pyörii ja kuulostaa täysin normaalilta

              Olenko nyt täysin väärässä, jos väitän että vika on todennäköisemmin bensapumpun releessä kuin kampuran asentotunnistimessa tai edes bensapumpussa?
              Millä logiikalla auto lähti käyntiin silloin kuin ensimmäisen kerran ongelma ilmeni? Miksei auto olisi sammunut matkalla, tai edes oireillut jollain tapaa, jos asentotunnistin/bensapumppu olisi mennyt?

              Olen toki searchillä penkonut eri topiceja ja tutkinut asiaa. Haluaisin vain osaavampien kommentteja yllämainittuihin tuumailuihin, ennenkuin alan pumppua/asentotunnistinta vaihtamaan...
              Bensatulo nyt kannattaa tietty tarkistaa ennekun alkaa mitään vaihtelemaan ja kipinän tulo. Jos molemmat puuttuu, niin sitten todennäköisesti vika kampiakselinasentotunnistimessa.

              Tuli vaan myös mieleen, ettei kyse vaan sattuisi olemaan "venttiilien liimautumis" tapauksesta, jos pientä ajoa/käynnistelemistä taustalla...Haulla varmaan löytyy asiasta.

              Ford Mondeo Mk3 STW
              VW E-Golf 2015
              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

              Comment

              • ccc
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 505
                • RHMK

                Originally posted by -Markus- View Post
                Bensatulo nyt kannattaa tietty tarkistaa ennekun alkaa mitään vaihtelemaan ja kipinän tulo. Jos molemmat puuttuu, niin sitten todennäköisesti vika kampiakselinasentotunnistimessa.

                Tuli vaan myös mieleen, ettei kyse vaan sattuisi olemaan "venttiilien liimautumis" tapauksesta, jos pientä ajoa/käynnistelemistä taustalla...Haulla varmaan löytyy asiasta.
                Hain jo uuden releen, illalla testailemaan...
                Mutta siis, eikös kaiken järjen mukaan kampuran asentotunnistimen kuuluisi toimia myös ajossa, eli jos se olisi rikki - eikö sitten auto jo ajossa olisi sammunut tai edes pätkinyt?
                F25 X3 setämies-edition
                E36 325 iA Cabriolet
                __________________
                Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                Comment

                • SushiX
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 2101
                  • ǝɓuᴉʌʎH

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...m_panel_front/ Tästä linkistä osa 13. On aivan keskellä ovipahvia(niin edessä kuin takana ja sama homma E32 autoissa) ja tulee siis sisäpuolelle. Se pujotetaan omaan paikkaansa ovipahviin kiinni ja ovipahvi työnnetään kiinni oveen missä on vastakappale sille kiinnikkeelle. Sen voi myös ensin kiinnittää oveen mutta on huomattavasti hankalampaa ujuttaa ovipahvi sitten siihen kiinnikkeeseen kun et näe mitään. Eli tuo nakale pitää ovipahvia kiinni vielä kun/jos se on ehjä ja tallessa niin siinä vaiheessa kun kaikki muu on auki ja jos ei ole ennen irroittanut niin ihmettelee että mikä vi**u sitä pahvia vielä pitää kiinni. Siinä vaiheessa pahvia nostetaan ylöspäin ja se kiinnike jää oveen kiinni ja pahvi siis "nousee" siitä irti.

                  Ja siis ovipahvi kun on irti niin irroita tuo kiinnike siitä ovesta ja aseta se kiinni ovipahviin valmiiksi ennen pahvin kiinni laittoa.

                  Toivottavasti tuli jotain selkoa.
                  Kiitokset linkistä. Mietin aikaisemmin, että olisikohan se kyseinen osa ollut tuossa kuvassa ja siinähän se olikin, en vaan heti osannut yhdistää juuri tuohon osaan..

                  Pitänee ottaa ovipahvi irti ja katsoa löytyykö sieltä tuollaista osaa, muistaakseni siellä ei ole mitn siinä kohdin mihin tuo pultti kuuluisi mennä.
                  E90 07 335D
                  Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16361
                    • Leppävirta

                    Originally posted by SushiX View Post
                    Kiitokset linkistä. Mietin aikaisemmin, että olisikohan se kyseinen osa ollut tuossa kuvassa ja siinähän se olikin, en vaan heti osannut yhdistää juuri tuohon osaan..

                    Pitänee ottaa ovipahvi irti ja katsoa löytyykö sieltä tuollaista osaa, muistaakseni siellä ei ole mitn siinä kohdin mihin tuo pultti kuuluisi mennä.
                    Jos minun tarkoittamani kiinnike on paikallaan ja oikeaoppisesti ovessa sekä pahvissa kiinni niin pahvi ei lähde irti kuin nostamalla ylöspäin tai jotain särkemällä. Jos se ei ole kiinni siitä keskeltä niin silloin todennäköisesti se kiinnike puuttuu. Siihen ei liity ainakaan mitään ruuvi juttuja.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • ccc
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 505
                      • RHMK

                      Originally posted by -Markus- View Post
                      Bensatulo nyt kannattaa tietty tarkistaa ennekun alkaa mitään vaihtelemaan ja kipinän tulo. Jos molemmat puuttuu, niin sitten todennäköisesti vika kampiakselinasentotunnistimessa.

                      Tuli vaan myös mieleen, ettei kyse vaan sattuisi olemaan "venttiilien liimautumis" tapauksesta, jos pientä ajoa/käynnistelemistä taustalla...Haulla varmaan löytyy asiasta.
                      Bensapumpulle tulee sähköä, mittasin reilut 11v.
                      Pumppu itsessään ei päästä pihaustakaan kun virrat päällä, relekin vaihdettu (OEM).
                      Olisiko tässä nyt selkeät merkit pumpun hajoamisesta? Jos kerta virtaa pumpulle tulee, voiko siitä tulkita kampiakselin asentotunnistimen olevan ehjä, tai voiko edes osittain poissulkea sen rikkoontumisen mahdollisuuden?
                      F25 X3 setämies-edition
                      E36 325 iA Cabriolet
                      __________________
                      Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                      Comment

                      • -Markus-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1463
                        • Ihan Savossa

                        Originally posted by ccc View Post
                        Bensapumpulle tulee sähköä, mittasin reilut 11v.
                        Pumppu itsessään ei päästä pihaustakaan kun virrat päällä, relekin vaihdettu (OEM).
                        Olisiko tässä nyt selkeät merkit pumpun hajoamisesta? Jos kerta virtaa pumpulle tulee, voiko siitä tulkita kampiakselin asentotunnistimen olevan ehjä, tai voiko edes osittain poissulkea sen rikkoontumisen mahdollisuuden?
                        Kyllähän tuo sitten aika vahvasti viittaa että bensapumppu rikki jos sille kerta sähköä tulee, mutta pumppu ei pyöri.

                        Ford Mondeo Mk3 STW
                        VW E-Golf 2015
                        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                        Comment

                        • SushiX
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 2101
                          • ǝɓuᴉʌʎH

                          Originally posted by ccc View Post
                          Bensapumpulle tulee sähköä, mittasin reilut 11v.
                          Pumppu itsessään ei päästä pihaustakaan kun virrat päällä, relekin vaihdettu (OEM).
                          Olisiko tässä nyt selkeät merkit pumpun hajoamisesta? Jos kerta virtaa pumpulle tulee, voiko siitä tulkita kampiakselin asentotunnistimen olevan ehjä, tai voiko edes osittain poissulkea sen rikkoontumisen mahdollisuuden?
                          En tiedä toimiiko sama "kikka" bemmeissä kun esim volvoissa, mutta kun yrität käynnistää autoa niin jos bensamittarin nuoli menee reilusti alle punaisen merkin niin kertoo siitä, että pumppu ei skulaa. Tietty mittaamalla on aina varmempi keino.
                          E90 07 335D
                          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by SushiX View Post
                            En tiedä toimiiko sama "kikka" bemmeissä kun esim volvoissa, mutta kun yrität käynnistää autoa niin jos bensamittarin nuoli menee reilusti alle punaisen merkin niin kertoo siitä, että pumppu ei skulaa. Tietty mittaamalla on aina varmempi keino.
                            Ei voi oikein pitää tuota mittari juttua varmana volvoissakaan.

                            Taitaa johtua siitä että pumpun sähkö menee väärään paikkaan.

                            Comment

                            • ccc
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 505
                              • RHMK

                              Kiitos vastauksista ja vinkeistä.
                              Haluaisin toki olla mahdollisimman varma, ennenkuin alan pumppua vaihtamaan.
                              Toisaalta, kuvittelisin pumpun olevan sama vanha tehdasasennettu, joka siis nyttemmin nähnyt 317 tkm ja 17 vuotta. Tulo- ja palautusletkujen kiristimet ovat "rikottavaa" mallia, josko tämäkin osaltaan kielisi pumpun iästä...

                              Kait se on pumpun vaihtohommat edessä, eikä siinä mitään.
                              Searchillä kattelin että Walbron 255l/h pumppu kävisi orkkiksen tilalle suoraan ja heittämällä, saisiko tähän vielä toista mielipidettä osaavilta ja/tai kyseisen homman suorittaneilta?

                              Ko. autossa muovitankki, meneekö siihenkin suoraan kiinni?
                              F25 X3 setämies-edition
                              E36 325 iA Cabriolet
                              __________________
                              Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                              Comment

                              • SushiX
                                BTCF Member
                                • Apr 2008
                                • 2101
                                • ǝɓuᴉʌʎH

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Ei voi oikein pitää tuota mittari juttua varmana volvoissakaan.

                                Taitaa johtua siitä että pumpun sähkö menee väärään paikkaan.
                                Tämä selvä.. Tällästä huhua vaan kuulin kun itselle teki juuri tuon kun yritin startata aikaisempaa volvoa ja pumppuhan siellä oli paskana.

                                Kuinkas paljon orkkis esim M60 koneisten pumppu työntää polttoainetta tunnissa? Mietin vaan itsekkin tuota Walbroa sitten joskus kun tulee tarve *koputtaa puuta kolme kertaa*
                                E90 07 335D
                                Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎