Originally posted by SushiX
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKumpikaan koneswappi ei ole ihan helppo.
Ei kannata lähteä tuota tekemään.
Lukkoperän saat yli 25% teettämällä. Ei ehkä ihan halpa keikaus sekään.No ei vaiskaa, tekis vaan mieli saada se v8... ois kiva tankata kokoajan ja hiukka parempi mieli
Ei vissiin toina näitä sitten rupee mitään noita turhia chippituuninkeja ja muuta paskaa yrittämään? Kuullu juttua et kone vaan sekoo noista turhista...-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Originally posted by SushiX View PostEipä taida olla, joku hukannut sen joskus ja laittanut tilalle jtn ihan turhaa joka ei pidä pulttia kiinni mitenkään.. Nyt en ole ihan varma, mutta löytyyköhän kyseinen vastakappale tästä?
Kenties osa 13? Juuri sisä kahvan "takaa" oleva pultti ei mene kiinni / ei kiristy jolloin ovipahvi jää "löysäksi" siitä kohtaa ja kun vetää ovea kiinni niin ovipahvi antaa hiukan myöten, johtuen varmaankin juuri tuosta pultista..?
Toivottavasti ei mennyt vaikeaksi tämä selitys..?Originally posted by Haju69 View Posten tarkota nyt mitään tuosta linkistä. Enkä voi linkittää nyt oikeaa osaakaan(puhelimella selaan), jos ei joku kerkee ennen niin laittelen huomenna.
Ja siis ovipahvi kun on irti niin irroita tuo kiinnike siitä ovesta ja aseta se kiinni ovipahviin valmiiksi ennen pahvin kiinni laittoa.
Toivottavasti tuli jotain selkoa.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Tyramies View PostNo mites sitten muuten kuin, ottamalla vararenkaan veks, keventämällä auton painoa vitusti, laittamalla enemmän ilmaa renkaisiin, ilman kauheita kytkinpommeja ja känkänrepimisiä saisi about vielä satkun tehoa 1991 525i mallista?No ei vaiskaa, tekis vaan mieli saada se v8... ois kiva tankata kokoajan ja hiukka parempi mieli
Ei vissiin toina näitä sitten rupee mitään noita turhia chippituuninkeja ja muuta paskaa yrittämään? Kuullu juttua et kone vaan sekoo noista turhista...LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by ccc View PostSurullisen kuuluisat käynnistysongelmat vaivaa. Autona 540i -95.
Eilen n 2h seisomisen jälkeen, pyöritti aluksi vain starttia, mutta lähti kuitenkin 4-5 yrittämän jälkeen suht. normaalisti käyntiin. Tässä vaiheessa haisi hieman bensalle.
Sammutin/käynnistin auton muutamaan otteeseen tämän jälkeen ja nimenomaan heti perään. Käynnistyi joka kerralla kiltisti ja vallan normaalisti.
Ajoin sitten autolla reilut 3km, matka kesti n. 10 min.
Auto toimi täysin normaalisti, ei nykinyt, täristänyt, yskinyt tms. Ei ollut normaalia laiskempi, toimi niinkuin yleensä.
Auto seisoi vajaan tunnin jonka jälkeen ei suostunut käynnistymään.
-Akku hyväkuntoinen ja täynnä
-Startti pyörii ja kuulostaa täysin normaalilta
Olenko nyt täysin väärässä, jos väitän että vika on todennäköisemmin bensapumpun releessä kuin kampuran asentotunnistimessa tai edes bensapumpussa?
Millä logiikalla auto lähti käyntiin silloin kuin ensimmäisen kerran ongelma ilmeni? Miksei auto olisi sammunut matkalla, tai edes oireillut jollain tapaa, jos asentotunnistin/bensapumppu olisi mennyt?
Olen toki searchillä penkonut eri topiceja ja tutkinut asiaa. Haluaisin vain osaavampien kommentteja yllämainittuihin tuumailuihin, ennenkuin alan pumppua/asentotunnistinta vaihtamaan...
Tuli vaan myös mieleen, ettei kyse vaan sattuisi olemaan "venttiilien liimautumis" tapauksesta, jos pientä ajoa/käynnistelemistä taustalla...Haulla varmaan löytyy asiasta.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostBensatulo nyt kannattaa tietty tarkistaa ennekun alkaa mitään vaihtelemaan ja kipinän tulo. Jos molemmat puuttuu, niin sitten todennäköisesti vika kampiakselinasentotunnistimessa.
Tuli vaan myös mieleen, ettei kyse vaan sattuisi olemaan "venttiilien liimautumis" tapauksesta, jos pientä ajoa/käynnistelemistä taustalla...Haulla varmaan löytyy asiasta.
Mutta siis, eikös kaiken järjen mukaan kampuran asentotunnistimen kuuluisi toimia myös ajossa, eli jos se olisi rikki - eikö sitten auto jo ajossa olisi sammunut tai edes pätkinyt?F25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View Posthttp://bmwfans.info/parts/catalog/E3...m_panel_front/ Tästä linkistä osa 13. On aivan keskellä ovipahvia(niin edessä kuin takana ja sama homma E32 autoissa) ja tulee siis sisäpuolelle. Se pujotetaan omaan paikkaansa ovipahviin kiinni ja ovipahvi työnnetään kiinni oveen missä on vastakappale sille kiinnikkeelle. Sen voi myös ensin kiinnittää oveen mutta on huomattavasti hankalampaa ujuttaa ovipahvi sitten siihen kiinnikkeeseen kun et näe mitään. Eli tuo nakale pitää ovipahvia kiinni vielä kun/jos se on ehjä ja tallessa niin siinä vaiheessa kun kaikki muu on auki ja jos ei ole ennen irroittanut niin ihmettelee että mikä vi**u sitä pahvia vielä pitää kiinni. Siinä vaiheessa pahvia nostetaan ylöspäin ja se kiinnike jää oveen kiinni ja pahvi siis "nousee" siitä irti.
Ja siis ovipahvi kun on irti niin irroita tuo kiinnike siitä ovesta ja aseta se kiinni ovipahviin valmiiksi ennen pahvin kiinni laittoa.
Toivottavasti tuli jotain selkoa.
Pitänee ottaa ovipahvi irti ja katsoa löytyykö sieltä tuollaista osaa, muistaakseni siellä ei ole mitn siinä kohdin mihin tuo pultti kuuluisi mennä.E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen.Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
-
Originally posted by SushiX View PostKiitokset linkistä. Mietin aikaisemmin, että olisikohan se kyseinen osa ollut tuossa kuvassa ja siinähän se olikin, en vaan heti osannut yhdistää juuri tuohon osaan..
Pitänee ottaa ovipahvi irti ja katsoa löytyykö sieltä tuollaista osaa, muistaakseni siellä ei ole mitn siinä kohdin mihin tuo pultti kuuluisi mennä.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostBensatulo nyt kannattaa tietty tarkistaa ennekun alkaa mitään vaihtelemaan ja kipinän tulo. Jos molemmat puuttuu, niin sitten todennäköisesti vika kampiakselinasentotunnistimessa.
Tuli vaan myös mieleen, ettei kyse vaan sattuisi olemaan "venttiilien liimautumis" tapauksesta, jos pientä ajoa/käynnistelemistä taustalla...Haulla varmaan löytyy asiasta.
Pumppu itsessään ei päästä pihaustakaan kun virrat päällä, relekin vaihdettu (OEM).
Olisiko tässä nyt selkeät merkit pumpun hajoamisesta? Jos kerta virtaa pumpulle tulee, voiko siitä tulkita kampiakselin asentotunnistimen olevan ehjä, tai voiko edes osittain poissulkea sen rikkoontumisen mahdollisuuden?F25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
-
Originally posted by ccc View PostBensapumpulle tulee sähköä, mittasin reilut 11v.
Pumppu itsessään ei päästä pihaustakaan kun virrat päällä, relekin vaihdettu (OEM).
Olisiko tässä nyt selkeät merkit pumpun hajoamisesta? Jos kerta virtaa pumpulle tulee, voiko siitä tulkita kampiakselin asentotunnistimen olevan ehjä, tai voiko edes osittain poissulkea sen rikkoontumisen mahdollisuuden?
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by ccc View PostBensapumpulle tulee sähköä, mittasin reilut 11v.
Pumppu itsessään ei päästä pihaustakaan kun virrat päällä, relekin vaihdettu (OEM).
Olisiko tässä nyt selkeät merkit pumpun hajoamisesta? Jos kerta virtaa pumpulle tulee, voiko siitä tulkita kampiakselin asentotunnistimen olevan ehjä, tai voiko edes osittain poissulkea sen rikkoontumisen mahdollisuuden?E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen.Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
-
Originally posted by SushiX View PostEn tiedä toimiiko sama "kikka" bemmeissä kun esim volvoissa, mutta kun yrität käynnistää autoa niin jos bensamittarin nuoli menee reilusti alle punaisen merkin niin kertoo siitä, että pumppu ei skulaa. Tietty mittaamalla on aina varmempi keino.
Taitaa johtua siitä että pumpun sähkö menee väärään paikkaan.
Comment
-
-
Kiitos vastauksista ja vinkeistä.
Haluaisin toki olla mahdollisimman varma, ennenkuin alan pumppua vaihtamaan.
Toisaalta, kuvittelisin pumpun olevan sama vanha tehdasasennettu, joka siis nyttemmin nähnyt 317 tkm ja 17 vuotta. Tulo- ja palautusletkujen kiristimet ovat "rikottavaa" mallia, josko tämäkin osaltaan kielisi pumpun iästä...
Kait se on pumpun vaihtohommat edessä, eikä siinä mitään.
Searchillä kattelin että Walbron 255l/h pumppu kävisi orkkiksen tilalle suoraan ja heittämällä, saisiko tähän vielä toista mielipidettä osaavilta ja/tai kyseisen homman suorittaneilta?
Ko. autossa muovitankki, meneekö siihenkin suoraan kiinni?F25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi voi oikein pitää tuota mittari juttua varmana volvoissakaan.
Taitaa johtua siitä että pumpun sähkö menee väärään paikkaan.
Kuinkas paljon orkkis esim M60 koneisten pumppu työntää polttoainetta tunnissa? Mietin vaan itsekkin tuota Walbroa sitten joskus kun tulee tarve *koputtaa puuta kolme kertaa*E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen.Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
Comment