Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16360
    • Leppävirta

    Originally posted by JaSi78 View Post
    Kiitos, sulakkeet kävin läpi ja vaihdoin suurimman osan vaikka ne olikin ehyitä, pari oli rikki näistä mutta eipä ne silti vaikuttanut mihinkään.

    pitää alkaa etsimään tuo pääsulake, mulla on akku vänkärin takapenkin alla, kuskin takana on sulakkeita, releitä ja onko ne nyt jotain "kasetteja"..

    jostain luin että joku LMK? tai join vastaava kasetti ohjailis ainakin ikkunoita ja kattoluukku, mistähän sen löytää ja onkohan mulla sellaista

    olisko viellä noista eri releistä ja kaseteista olemassa suomenkielistä tai edes englanniksi selitystä mitä ne on?

    valoja räpsin päälle niin ainakin yksi rele naksui mutta silti mitään ei tapahtunut.

    kuiten takavalot toimii, vilkut, parkit ja pitkät. mutta lyhyet ei, eikä tosin noi mainitsemani asiat.

    pitäis auto leimata 3viikon päästä ja nythän ei ole mitään toiveita ennenkuin nuo valot toimii.. ottaako vain parkeilta rosvon normivaloille
    Katso nyt ne pääsulakkeet ensimmäisenä. Akusta lähtevä +kaapeli, seuraat sitä niin tuskin kovin pitkälle kerkeet kun tulee sulakkeet vastaan.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • JaSi78
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 225
      • St.River

      sieltä löytyi 1kpl noita pääsulakkeita, pitäiskö siellä olla toinenkin?
      no sen vaihdoin ja räpläsin viellä johtoja ja NE TOIMII, sumareiden kanssa on viellä häikkää mutta ne ei ole tärkeät tähän hätään.

      Mutta, missä syy kun nuo sähkölasit ei toimi, eikä kattoluukku, eikä sisävalot, tuskin niistä kaikista kuitenkaan lamppukaan palannut.

      Originally posted by Haju69 View Post
      Katso nyt ne pääsulakkeet ensimmäisenä. Akusta lähtevä +kaapeli, seuraat sitä niin tuskin kovin pitkälle kerkeet kun tulee sulakkeet vastaan.
      monen syrjähypyn jälkeen on mahtava palata siihen oikeaan.. bemariin!

      F10 520d

      Ex: lukuisia E30/E34/E36/E39/E46/E90/E91/E60 ja löytynyt myös E28sigpic

      Comment

      • Bemsu
        Bimmer Rookie
        • Dec 2011
        • 183
        • Hyvinkää

        Originally posted by JaSi78 View Post
        sieltä löytyi 1kpl noita pääsulakkeita, pitäiskö siellä olla toinenkin?
        no sen vaihdoin ja räpläsin viellä johtoja ja NE TOIMII, sumareiden kanssa on viellä häikkää mutta ne ei ole tärkeät tähän hätään.

        Mutta, missä syy kun nuo sähkölasit ei toimi, eikä kattoluukku, eikä sisävalot, tuskin niistä kaikista kuitenkaan lamppukaan palannut.
        Toimiiko kaikki asennot tuulilasinpyyhkiöissä? ittellä oli touringissa kaikki takaluukkuun menevät piuhat poikki, jolloin kattoluukku, ikkunat, kontin lukko, keskuslukitus, tuulilasin pyyhkiät (nopein asento toimi) ja takavalot ei toiminu. Kaikki sulakkeet olivat ehjiä.
        BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

        F25 30d M-Sport
        VW T5 GP R-Line
        E46 330d M-Sport II

        Comment

        • JaSi78
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 225
          • St.River

          takavalot kyllä toimii kaikki, tuulilasin pyyhkiät kyllä temppuili, sateella lopetti ykskaks toimimasta, n.5min meni ja alkoivat toimimaan.
          tuo tuli mulle vaihdossa sunnuntai iltana ja en ole sitä sen tarkemmin tutkinut kaikista vioista kun ei ole ollut tollaista aikaisemmin niin ei tiedä mistä lähteä liikkeelle. pitääpä käydä läpi noita kontin johtoja josko se vika löytyis sieltä.


          Originally posted by Bemsu View Post
          Toimiiko kaikki asennot tuulilasinpyyhkiöissä? ittellä oli touringissa kaikki takaluukkuun menevät piuhat poikki, jolloin kattoluukku, ikkunat, kontin lukko, keskuslukitus, tuulilasin pyyhkiät (nopein asento toimi) ja takavalot ei toiminu. Kaikki sulakkeet olivat ehjiä.
          monen syrjähypyn jälkeen on mahtava palata siihen oikeaan.. bemariin!

          F10 520d

          Ex: lukuisia E30/E34/E36/E39/E46/E90/E91/E60 ja löytynyt myös E28sigpic

          Comment

          • Bemsu
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 183
            • Hyvinkää

            Itellä kans lopetti sateella toiminnan(paitsi nopein asento). Kannattaa nuo nyt tarkastella. Kuulemma aika yleistä näissä (?)
            BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

            F25 30d M-Sport
            VW T5 GP R-Line
            E46 330d M-Sport II

            Comment

            • Kibitzer
              Bimmer Rookie
              • Jun 2006
              • 44
              • Jyväskylä

              E34 530 m60 touring 06/1994

              Onkos tuollaiseen paha rasti vaihtaa ohjaustehostimen tandem-mallinen pumppu? Käsittääkseni tuon läpi kulkee myös peräntasonsäädölle ainetta joten aiheuttaneeko kyseinen seikka harmaitahiuksia? kokemuksia?

              myös edullinen pumppu olisi tarpeen, mistä?
              BMW: E12 520 -73, E12 518 -77, E34 530 -96 Touring

              Comment

              • Bemsu
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 183
                • Hyvinkää

                eikös vm93 518 tuoringissa ole m40 kone? millanen homma sovittaa nokalle m50b20 kone? kaikki vinkit/tiedot otetaan ilomielin vastaan !
                BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

                F25 30d M-Sport
                VW T5 GP R-Line
                E46 330d M-Sport II

                Comment

                • sepi79
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2010
                  • 263
                  • Nokia

                  Originally posted by Bemsu View Post
                  eikös vm93 518 tuoringissa ole m40 kone? millanen homma sovittaa nokalle m50b20 kone? kaikki vinkit/tiedot otetaan ilomielin vastaan !
                  Kardaani
                  Laatikko
                  Kone
                  Jäähdyttimiä on kahta eri mallia joista toista on käytetty tuon M50B20 koneen kanssa.
                  Ruiskuboksi
                  Mittaristo
                  Kaikki apulaitteet luonnollisesti ja jos laillisesti haluaa homman hoitaa niin jarrut ja oletettavasti iso kasa alustan osia pitää laittaa uusiksi.

                  http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...M/1993/browse/ Tuosta katsot mitä osia on omassa autossa ja onko niitä käytetty m50b20 koneen kanssa.

                  Viisaammat voi tästä jatkaa jos jaksaa, itsellä on kokemusta vasta yhdestä koneenvaihdosta.

                  Edit* Huomasinpas että 518 ja 520 on monelta osin ihan sama auto. Jarrut ja ainakin iso osa alustaa on ihan samaa tavaraa. Eipä tuollaisessa projektissa silti hirveästi järkeä ole jos meinaa sen 2dl koneen kokoa kasvattaa.
                  Last edited by sepi79; 07-06-2012, 08:07.

                  Comment

                  • Tyramies
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 272
                    • Helsinki

                    tuhannesti kysytty aikaisemminkin varmaan, onko 525i 310tkm järkeä rupee lastuttaan? ja mikähän on kun ajaa niin vähän alle keskiviivan, ja kun ruuhkassa seisoo niin rupee menee punasta kohti.visko vaihdettu termarit pumput yms ilmattu?
                    -Kevin, i wanna double...
                    -Harry! ...
                    -I need a double, right now!
                    "thank you son."

                    Comment

                    • Juhi$
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2009
                      • 1268
                      • Laukaa

                      Originally posted by Tyramies View Post
                      tuhannesti kysytty aikaisemminkin varmaan, onko 525i 310tkm järkeä rupee lastuttaan? ja mikähän on kun ajaa niin vähän alle keskiviivan, ja kun ruuhkassa seisoo niin rupee menee punasta kohti.visko vaihdettu termarit pumput yms ilmattu?
                      Ei mitään järkeä, ei niinkuin yhtikäs mitään ja varsinkaan jos mitään mekaanisia muutoksiakaan ei ole tehty. Lämpöjen nostosta, ilmaa uudelleen. Kannattaa katsoa faqista ohjeet jos autossasi on m50 pannu..
                      Last edited by Juhi$; 07-06-2012, 13:46.

                      Comment

                      • Bemsu
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2011
                        • 183
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by sepi79 View Post
                        Kardaani
                        Laatikko
                        Kone
                        Jäähdyttimiä on kahta eri mallia joista toista on käytetty tuon M50B20 koneen kanssa.
                        Ruiskuboksi
                        Mittaristo
                        Kaikki apulaitteet luonnollisesti ja jos laillisesti haluaa homman hoitaa niin jarrut ja oletettavasti iso kasa alustan osia pitää laittaa uusiksi.

                        http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...M/1993/browse/ Tuosta katsot mitä osia on omassa autossa ja onko niitä käytetty m50b20 koneen kanssa.

                        Viisaammat voi tästä jatkaa jos jaksaa, itsellä on kokemusta vasta yhdestä koneenvaihdosta.

                        Edit* Huomasinpas että 518 ja 520 on monelta osin ihan sama auto. Jarrut ja ainakin iso osa alustaa on ihan samaa tavaraa. Eipä tuollaisessa projektissa silti hirveästi järkeä ole jos meinaa sen 2dl koneen kokoa kasvattaa.
                        Mutta kun toinen kone on puolet vähemmän ajettu ja noin hyvää koppaa ei raaski paaliin heittää

                        joo oon tuolta fanssista katellukki omissa autoissa samat laatikot mutta toisessa tosiaan 1.8 ja toisessa 2.0 kone. peräkin on sama, kardaani luonnollisesti eri. toinen on tosiaan e36 m50b20 ja toinen tuo e34 m40b18
                        BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

                        F25 30d M-Sport
                        VW T5 GP R-Line
                        E46 330d M-Sport II

                        Comment

                        • 525TurboIC
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 663
                          • Pomarkku

                          Originally posted by Bemsu View Post
                          Mutta kun toinen kone on puolet vähemmän ajettu ja noin hyvää koppaa ei raaski paaliin heittää

                          joo oon tuolta fanssista katellukki omissa autoissa samat laatikot mutta toisessa tosiaan 1.8 ja toisessa 2.0 kone. peräkin on sama, kardaani luonnollisesti eri. toinen on tosiaan e36 m50b20 ja toinen tuo e34 m40b18
                          E36:sen kone ei mene heittämällä E34:seen vaan joutuu öljypohjan ja öljypumpun imuputken myös vaihtaa.

                          Comment

                          • imppa81
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2005
                            • 650
                            • Raahe

                            Onko kynnyslistat olleet varustelistalla erilaiset esim 540 ja 520? Omassa (540) on niissä listojen päissä semmoset kumiset päätyt sekä niissä lukee BMW keskellä. 525:sta saamissa ei ole logoa ja ne ovat "suorapäiset" !? Tarvis tuommoset logolliset, mutta mustat väriltään...:think
                            F26 X4 m-sport
                            E60 M5

                            -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
                            -Team Kärppä- limited edition
                            "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

                            Comment

                            • Bemsu
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2011
                              • 183
                              • Hyvinkää

                              No millanen homma tuo e34 520 kone on istuttaa tohon 518:sen nokalle? :think
                              BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

                              F25 30d M-Sport
                              VW T5 GP R-Line
                              E46 330d M-Sport II

                              Comment

                              • Qeequ
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 993
                                • Ylivieska

                                Onko missään netissä ''HOW TO'' ohjetta (kuvallista) E34 Touringin takaiskareiden vaihdosta? pitääkö purkaa kuin paljon verhoiluja poies. :think

                                13xE34
                                1xE39
                                5xE36
                                1xE38
                                1xE32

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎