Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BaTTman
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 70
    • Pirkanmaa

    Kyllä se M62tub manuaalissa oli notta 410Nm.
    Pitää kyllä hakea tuollainen 3/4" räikkä. Vaikka vähemmän sille käyttöä löytyy.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by BaTTman View Post
      Kyllä se M62tub manuaalissa oli notta 410Nm.
      Pitää kyllä hakea tuollainen 3/4" räikkä. Vaikka vähemmän sille käyttöä löytyy.
      Itse hankkisin kyllä 3/4" nivelvääntimen, en räikkää tuohon hommaan. Jotkut ovat katkaisseet 1/2" nivelvääntimen tuossa hommassa, joten mitenköhän mahtaa kestää hampaat 3/4" räikässä. Toki jossain snap-on tms. räikissä varmaan kestääkin, mutta hintaa karkaa vaan järjettömyyksiin.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • kalevik
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 957
        • Salo

        Originally posted by BaTTman View Post
        Kyllä se M62tub manuaalissa oli notta 410Nm.
        Pitää kyllä hakea tuollainen 3/4" räikkä. Vaikka vähemmän sille käyttöä löytyy.


        Tästä voisi kyllä päätellä että asteilla (+pikku momentilla) mennään, mutta varmaan sitten eri moottori kuitenkin.
        E61 525i, Suzuki VS1400
        Exät: Jaana, Susanna, Maija

        Comment

        • kalevik
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 957
          • Salo

          Originally posted by HTK12 View Post
          Itse hankkisin kyllä 3/4" nivelvääntimen, en räikkää tuohon hommaan. Jotkut ovat katkaisseet 1/2" nivelvääntimen tuossa hommassa, joten mitenköhän mahtaa kestää hampaat 3/4" räikässä. Toki jossain snap-on tms. räikissä varmaan kestääkin, mutta hintaa karkaa vaan järjettömyyksiin.
          Jos räikkä tuntuu kalliilta ja kestokin arveluttaa, aina voi uhrata hylsyn ja mutterin. Nämä kun hitsaa toisiinsa, kestää varmasti tuon pultin momentit. Toki iso kiintolenkki sitten maksaa, mutta huomattavasti vähemmän kuin merkki-räikkä.

          Kuvassa oleva räikkä maksoi jotain 35-50€ muistaakseni. Eikä tuossa niin väliä ole jos jostain pettää, eri asia jos mies roikkuu avaimen varassa 3 metrin varren päässä
          E61 525i, Suzuki VS1400
          Exät: Jaana, Susanna, Maija

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by kalevik View Post
            Jos räikkä tuntuu kalliilta ja kestokin arveluttaa, aina voi uhrata hylsyn ja mutterin. Nämä kun hitsaa toisiinsa, kestää varmasti tuon pultin momentit. Toki iso kiintolenkki sitten maksaa, mutta huomattavasti vähemmän kuin merkki-räikkä.

            Kuvassa oleva räikkä maksoi jotain 35-50€ muistaakseni. Eikä tuossa niin väliä ole jos jostain pettää, eri asia jos mies roikkuu avaimen varassa 3 metrin varren päässä
            Työkalujen hajoamisessa isoin haitta mielestäni on se, että hommat keskeytyy/jää kesken kun työkalut hajoo. Kun on joku pyhä tai kello niin paljon, että kaupat kiinni mistään ei saa ostettua toista työkalua. Voin kokemuksesta sanoa, että ei ollenkaan hauskaa. Toinen toki on se, että tiukassa olevaa pulttia/mutteri avattaessa työkalun pettäessä monesti sattuu sitten masentajaa/autoon tulee jälkiä. Tämä sitten yleensä aiheuttaa melkoista kiroilua.

            Itse enää käytä räikkiä todella tiukassa olevien pulttien avaukseen, kun on parista tullut väännettyä mekanismi hajalle putkella. T-väännin/nivelväännin on suunniteltu kestämään kovempaa käyttöä. Itsellä ei ole hitsausvehkeitä, joten rajoittaa omien työkalujen tekemistä.

            Mitä tulee tuohon kiristysmomenttiin niin muistaakseni se oli M62 pelkästään momentti ja M62tu sitten momentti+asteet.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • BaTTman
              Bimmer Rookie
              • Oct 2014
              • 70
              • Pirkanmaa

              No perskules, asteillahan se on. Täytyy huomenna katsella sopivan jämyjä työkaluja. Taitaa kyllä räikkä mennä paskaks tuossa hommassa.

              Onneksi kyselin taas tyhmiä. Hyviä vinkkejä.

              Comment

              • kalevik
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 957
                • Salo

                Originally posted by BaTTman View Post
                No perskules, asteillahan se on. Täytyy huomenna katsella sopivan jämyjä työkaluja. Taitaa kyllä räikkä mennä paskaks tuossa hommassa.
                Olen omin voimin vääntänyt paskaksi/luokille parikin T-väännintä (1/2"), mutta en yhtään 3/4" räikkää. Jatkot luokkaa 2-3 m pahimmassa tapauksessa.

                Onneksi kyselin taas tyhmiä. Hyviä vinkkejä.
                E61 525i, Suzuki VS1400
                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                Comment

                • Hammerhood
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 102
                  • Suomi

                  imm koodaus

                  Kyssäri kun en mistään ole vielä 100% varmaa tietoa saanu että täytyykö ilmamassamittari käyttää koodauksessa kun entinen mittari siemens vdo 5wk9605 ja nykyinen on sama mutta 5wk96050Z eli uudempi versio entisestä.

                  Potilas on siis e39 -99 m52tu

                  uusi mittari ollut jo kohta vuoden päivät ja vasta hiljattain tullut mieleen että miten tuon koodauksen kanssa oikein?

                  Ja jos on tarvetta koodata niin onko mahdollista koodata se inpalla? ja miten? laittakaa vaikka privaan ohjeet
                  Last edited by Hammerhood; 27-04-2015, 08:49.

                  Comment

                  • HC-Tuning
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 267
                    • Itärajalla

                    Tuossa huomasin että oma 530d vuotaa ilmeisesti dieseliä jostain vasemman etupyörän takaa jossa on myös siirtopumppu muovin alla piilossa. Onkohan nuilla seuduilla mitään tyypillistä paikkaa josta alkaa vuotamaan?

                    Kylmänä haistaa dieselin katkun melko selvästikki kun pitää autoa tyhjäkäynnillä.

                    Comment

                    • luikas
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 644
                      • Oulu area

                      Originally posted by HC-Tuning View Post
                      Tuossa huomasin että oma 530d vuotaa ilmeisesti dieseliä jostain vasemman etupyörän takaa jossa on myös siirtopumppu muovin alla piilossa. Onkohan nuilla seuduilla mitään tyypillistä paikkaa josta alkaa vuotamaan?

                      Kylmänä haistaa dieselin katkun melko selvästikki kun pitää autoa tyhjäkäynnillä.
                      Vasemman etupyöränkotelon takana webasto, joka on yksi vaihtoehto vuotokohdalle:think
                      Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                      Past:
                      F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                      F31 318d xdrive -14
                      F07 530d GT-11
                      E90 330xda LCI -09
                      E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                      E39 530d M-Sport -03
                      E39 530iA M-Sport -02
                      E39 528i -97
                      E30 320i -88

                      Comment

                      • HC-Tuning
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 267
                        • Itärajalla

                        Originally posted by luikas View Post
                        Vasemman etupyöränkotelon takana webasto, joka on yksi vaihtoehto vuotokohdalle:think
                        Pitäneepä tutkia webasto ihan ensimmäisenä kun muutenkin pimeänä koko lämmitin.

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6350
                          • Tampere

                          Originally posted by BaTTman View Post
                          No perskules, asteillahan se on. Täytyy huomenna katsella sopivan jämyjä työkaluja. Taitaa kyllä räikkä mennä paskaks tuossa hommassa.

                          Onneksi kyselin taas tyhmiä. Hyviä vinkkejä.
                          Mulla on lielahdessa 3/4" staco räikkä, t-avain ja hilppeet, jos ei järkevää settiä löytynyt niin lainaa pois. En ole noita särki saanut ja aina on auennut :think
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • BaTTman
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2014
                            • 70
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Zoui View Post
                            Mulla on lielahdessa 3/4" staco räikkä, t-avain ja hilppeet, jos ei järkevää settiä löytynyt niin lainaa pois. En ole noita särki saanut ja aina on auennut :think
                            Kiitoksia tarjouksesta!

                            Mutta hain biltemasta parilla kybällä 3/4" nivelvääntimen ja hylsyn. Töistä nappasin vielä kunnon putken pätkän ja jopa lähti auki. Tosin sai sitä sillä varrellakin vääntää kunnolla. Ompahan nyt sitten kunnon kalut, jos vaikka pyörän pultit on napattu pyssyllä kiinni.

                            Comment

                            • anteroro
                              BTCF Member
                              • Jan 2009
                              • 434
                              • oulu

                              Originally posted by HC-Tuning View Post
                              Tuossa huomasin että oma 530d vuotaa ilmeisesti dieseliä jostain vasemman etupyörän takaa jossa on myös siirtopumppu muovin alla piilossa. Onkohan nuilla seuduilla mitään tyypillistä paikkaa josta alkaa vuotamaan?

                              Kylmänä haistaa dieselin katkun melko selvästikki kun pitää autoa tyhjäkäynnillä.
                              Muovi pois siirtopumpun alta ja huomaat että polttoaineputki on ruostunut puhki ja tippasee tiisseliä. Näin mullakin entisessä 530d.
                              E30 325 M-tech II DCT
                              9.97s/238kmh

                              Comment

                              • E.K.
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 494
                                • Helsinki

                                Originally posted by anteroro View Post
                                Muovi pois siirtopumpun alta ja huomaat että polttoaineputki on ruostunut puhki ja tippasee tiisseliä. Näin mullakin entisessä 530d.
                                ...ja varaudut korjaamaan sen ruostuneen putken vaihtamalla sitä seuraavan kumiletkun pätkän hieman pidemmäksi (dieseliä kestävää letkua) ja parilla laadukkaalla letkunkiristimellä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎