Kyssäri kun en mistään ole vielä 100% varmaa tietoa saanu että täytyykö ilmamassamittari käyttää koodauksessa kun entinen mittari siemens vdo 5wk9605 ja nykyinen on sama mutta 5wk96050Z eli uudempi versio entisestä.
Potilas on siis e39 -99 m52tu
uusi mittari ollut jo kohta vuoden päivät ja vasta hiljattain tullut mieleen että miten tuon koodauksen kanssa oikein?
Ja jos on tarvetta koodata niin onko mahdollista koodata se inpalla? ja miten? laittakaa vaikka privaan ohjeet
Sport-alustaa voisi omasta toukasta koittaa saada vähän parempaan kondikseen. Vinkkejä voisin ottaa vastaan, että mistä kannattaa lähteä liikkeelle...
Oireet (järjestyksessä ärsyttävimmästä pienimpään):
-Takapää on kivikova. Siltojen saumat yms. rysäyttävät kunnolla (ei liene ominaisuus, vaikka on tuo sporttialusta..?)
-Sivutuulet tuntuvat voimakkaasti.
-Uraherkkyys
-Natina takapäästä
Ratkaisut:
-Reaktiotankojen helat taakse? (Powerflexit varmaankin omaan makuun liian kovat, Meyle HD:t ilmeisesti p*skoja?)
-Eteen sama homma?
-Nelipyöräsuuntaus näiden jälkeen
Rengastus 245-35-19 koko kierros (edessä turhan leveät, mutta näillä mennään nyt hetki). 2,8 bar kaikissa kumeissa ja suht suorat vanteet 19:ksi.
Olenko kartalla, vai metsässä? Ja mistä hyvät helat tankoihin?
Käykös tämä sarja -00 PREfacelift malliseen 530d touringiin? Eli onko sedanissa ja touringissa muuta eroa kuin perän tasonsäätö? Onko mahdollista käyttää tätä sarjaa touringissa jos korkeudensäätö on deletoitu?
Käykös tämä sarja -00 PREfacelift malliseen 530d touringiin? Eli onko sedanissa ja touringissa muuta eroa kuin perän tasonsäätö? Onko mahdollista käyttää tätä sarjaa touringissa jos korkeudensäätö on deletoitu?
Eikös Touringissa ole ihan omat takaiskarit? Rakennehan on siellä vissiin hieman erilainen kuin sedanissa. Uskaltaisin väittää että ei sovi. Ainakin RealOEM tarjoaa erinäköistäkin takaiskaria sedaniin kuin touringiin.
Sport-alustaa voisi omasta toukasta koittaa saada vähän parempaan kondikseen. Vinkkejä voisin ottaa vastaan, että mistä kannattaa lähteä liikkeelle...
Oireet (järjestyksessä ärsyttävimmästä pienimpään):
-Takapää on kivikova. Siltojen saumat yms. rysäyttävät kunnolla (ei liene ominaisuus, vaikka on tuo sporttialusta..?)
-Sivutuulet tuntuvat voimakkaasti.
-Uraherkkyys
-Natina takapäästä
Ratkaisut:
-Reaktiotankojen helat taakse? (Powerflexit varmaankin omaan makuun liian kovat, Meyle HD:t ilmeisesti p*skoja?)
-Eteen sama homma?
-Nelipyöräsuuntaus näiden jälkeen
Rengastus 245-35-19 koko kierros (edessä turhan leveät, mutta näillä mennään nyt hetki). 2,8 bar kaikissa kumeissa ja suht suorat vanteet 19:ksi.
Olenko kartalla, vai metsässä? Ja mistä hyvät helat tankoihin?
Pitäiskö sun aloittaa kuiteski takakelkan runkopuslista ja tsekata mitkä nivelet/tukivarret takana on vaihtokunnossa? esim. kuivunut/väljä napahela natisee ja aiheuttaa levottomuutta. Ja vaihda ne tukivarret kokonaan uusiin mieluummin kuin pelkät puslat.
Käykös tämä sarja -00 PREfacelift malliseen 530d touringiin? Eli onko sedanissa ja touringissa muuta eroa kuin perän tasonsäätö? Onko mahdollista käyttää tätä sarjaa touringissa jos korkeudensäätö on deletoitu?
Pitäiskö sun aloittaa kuiteski takakelkan runkopuslista ja tsekata mitkä nivelet/tukivarret takana on vaihtokunnossa? esim. kuivunut/väljä napahela natisee ja aiheuttaa levottomuutta. Ja vaihda ne tukivarret kokonaan uusiin mieluummin kuin pelkät puslat.
Pistetään mieleen. Ja Meyle HD:ta ei kannata laittaa, vai..?
Onko jollain suosituksia, mitä osaa ja mistä kannattaa hommata?
Oireet (järjestyksessä ärsyttävimmästä pienimpään):
-Takapää on kivikova. Siltojen saumat yms. rysäyttävät kunnolla (ei liene ominaisuus, vaikka on tuo sporttialusta..?)
-Uraherkkyys
Rengastus 245-35-19 koko kierros (edessä turhan leveät, mutta näillä mennään nyt hetki). 2,8 bar kaikissa kumeissa ja suht suorat vanteet 19:ksi.
Jos takapää on kivikova epätasaisuuksissa, niin se johtunee matalista renkaista ja/tai kovista jousista, eli onko siellä alkuperäiset jouset oikeasti paikallaan ? Tuskin tollasilla renkailla ikinä voi täysin pehmeästi silti terävistä epätasaisuuksista mennäkään. Pieni vetely urissa kuuluu varmaan myös asiaan noilla renkailla :think
Olisimulla kysymyskin, aiheesta e39 ja m51d25: Kuuluuko moottorin olla aivan kuollut alakierroksilla ja herätä vasta n. 2200-2500rpm nurkilla? Tätä alhaisemmilla kierroksilla meno on aika tuskallista (ja kaasuun vastaaminen hidasta, jopa liikkeellelähtö hankalahkoa jyrkässä mäessä vrt. m50b25). Tasaisella nopeudella ilman suurempia mäkiä, maantieajo onnistuu pienilläkin kierroksilla hyvin. Isommilla kierroksilla voisin kuvitella, että sieltä ne 140 hepoa suurinpiirtein löytyisi..
Vehje on ajettu vaivaiset 376tkm, käy hyvin ja ilman sivuääniä kaikilla kierroksilla, maantiellä kulutus pyörii 7l/100km nurkilla ja päästötesti meni läpi helposti. Toisinan käynnistyy heti ja toisinaan saa pari sekuntia sahailla.
Jos takapää on kivikova epätasaisuuksissa, niin se johtunee matalista renkaista ja/tai kovista jousista, eli onko siellä alkuperäiset jouset oikeasti paikallaan ? Tuskin tollasilla renkailla ikinä voi täysin pehmeästi silti terävistä epätasaisuuksista mennäkään. Pieni vetely urissa kuuluu varmaan myös asiaan noilla renkailla :think
Orkkis on, eli pussit takana.
Matalat ja leveät renkaat vaikuttavat toki tuolla tavoin, mutta siitä nyt ei ollut kysymys. 215 r16 -pullakumeilla samoja oireita, mutta pienemmässä mittakaavassa.
Jos takapää on kivikova epätasaisuuksissa, niin se johtunee matalista renkaista ja/tai kovista jousista, eli onko siellä alkuperäiset jouset oikeasti paikallaan ? Tuskin tollasilla renkailla ikinä voi täysin pehmeästi silti terävistä epätasaisuuksista mennäkään. Pieni vetely urissa kuuluu varmaan myös asiaan noilla renkailla :think
Olisimulla kysymyskin, aiheesta e39 ja m51d25: Kuuluuko moottorin olla aivan kuollut alakierroksilla ja herätä vasta n. 2200-2500rpm nurkilla? Tätä alhaisemmilla kierroksilla meno on aika tuskallista (ja kaasuun vastaaminen hidasta, jopa liikkeellelähtö hankalahkoa jyrkässä mäessä vrt. m50b25). Tasaisella nopeudella ilman suurempia mäkiä, maantieajo onnistuu pienilläkin kierroksilla hyvin. Isommilla kierroksilla voisin kuvitella, että sieltä ne 140 hepoa suurinpiirtein löytyisi..
Vehje on ajettu vaivaiset 376tkm, käy hyvin ja ilman sivuääniä kaikilla kierroksilla, maantiellä kulutus pyörii 7l/100km nurkilla ja päästötesti meni läpi helposti. Toisinan käynnistyy heti ja toisinaan saa pari sekuntia sahailla.
Itellä autto kun otin imm johdon irti niin rupesi vetämään alle 2000kierroksen..
E91 LCI 320d M-sport '09 Black sapphire metallic Ex: E61 530d '05 Titangrau II E46 320d Sedan '00 Schwarz II E46 320d Touring '00 Topasblau Metallic E39 525tdsa Touring '98 Oxfordgreen E36 325tdsa Touring '99 Stahlbau metallic E36 318is coupe '92 Mauritiusblau E36 316i Sedan '93 Schwarz II
Comment