Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8258
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by powder View Post
    Eikö joku 525tödsin omaava jaksaisi vähä raottaa konepeltiä ja kurkata tämän? Eli siinä keulalla heti venakopa alapuolella lähtee lohkosta joku letku, missä on määränpää?
    Ei kyllä pysty tuon selostuksen perusteella sanomaan mitä tarkoitat mutta heitetään että alipainepumpun letku/putki? sekin on kyllä kannessa. :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Hebbu ///M3
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1627
      • Dallas

      Originally posted by powder View Post
      Eikö joku 525tödsin omaava jaksaisi vähä raottaa konepeltiä ja kurkata tämän? Eli siinä keulalla heti venakopa alapuolella lähtee lohkosta joku letku, missä on määränpää?
      Eipä lähteny mitään tdsa.
      Sotkamo Connection

      Comment

      • erä-koira
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 542
        • peräkylässä

        Minkä kokoinen avain käy niihin taka pään laakerin pultteihin?
        NO FOODS NO FARMS

        Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
        e39 523i vm:97

        Comment

        • Henkka90
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 450
          • Tornio

          Mitenkä tuomosen sedanin takapaksiin mahtuu lastenvaunut? :think Jos mahtuu niin ei varmaan paljoa muuta vai kuinka suuri käytännön ero on vrt. touringiin?
          Last edited by Henkka90; 09-08-2015, 15:00.
          e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by erä-koira View Post
            Minkä kokoinen avain käy niihin taka pään laakerin pultteihin?
            Mikäli tarkoitit takapyöränlaakeria niin, E14 torx pultteihin ja napamutteriin 12-kulmainen 36mm hylsy.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • erä-koira
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 542
              • peräkylässä

              Originally posted by HTK12 View Post
              Mikäli tarkoitit takapyöränlaakeria niin, E14 torx pultteihin ja napamutteriin 12-kulmainen 36mm hylsy.
              joo ne sainkin vaihettua piti reilusti lämpöö antaa. sellainen vika on viel että on tuo abs anturan pultti katkennut miten kannattaa uus anturi laittaa kiini ? sais abs toimimaan
              NO FOODS NO FARMS

              Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
              e39 523i vm:97

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by erä-koira View Post
                joo ne sainkin vaihettua piti reilusti lämpöö antaa. sellainen vika on viel että on tuo abs anturan pultti katkennut miten kannattaa uus anturi laittaa kiini ? sais abs toimimaan
                Eihän tuossa oikein ole vaihtoehtoja kuin kavella katkennut pultti pois tai sitten huonona harakiri virityksenä liimata sialla tms. paikoilleen.

                On kyllä huono jos sen menet liimaamaan.
                Last edited by Muurahainen; 09-08-2015, 18:32.

                Comment

                • erä-koira
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 542
                  • peräkylässä

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Eihän tuossa oikein ole vaihtoehtoja kuin kavella katkennut pultti pois tai sitten huonona harakiri virityksenä liimata sialla tms. paikoilleen.

                  On kyllä huono jos sen menet liimaamaan.
                  okei täytyy kokeilla irroittaa pultti siitä. onko kuinka tarkka se anturi asennosta voiko ajota jos on väärässä asennos?
                  NO FOODS NO FARMS

                  Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                  e39 523i vm:97

                  Comment

                  • powder
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 105
                    • Tuusula

                    Originally posted by peto2 View Post
                    Ei kyllä pysty tuon selostuksen perusteella sanomaan mitä tarkoitat mutta heitetään että alipainepumpun letku/putki? sekin on kyllä kannessa. :think
                    Eipä lähtenytkään venakopan alta vaan vähän alempaa

                    Eli missä on letkun määränpää
                    Attached Files
                    Nyt:
                    MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
                    E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
                    E38 725tdsA vm96, käyttis
                    E36 316i vm98, latolöytö
                    HD Spora 883/1200 vm91

                    EX:
                    E39 525tdsA
                    E36 320
                    MB w210 220d
                    MB w210 270cdi
                    MB w201 Avatgarde azzurro
                    MB w124 300d
                    +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8258
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by powder View Post
                      Eipä lähtenytkään venakopan alta vaan vähän alempaa

                      Eli missä on letkun määränpää
                      Tämän kuvan perusteella EGR:ään.. en kyllä muista nähneeni tuollaista aiemmin :think

                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • powder
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 105
                        • Tuusula

                        no tuota mäkin katselin mutta ei ole venttiilissä paikkaa letkulle.. eikös kuvassakin näyttäisi olevan nipalla vaihtoehtona vain korkki/tulppa?
                        Nyt:
                        MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
                        E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
                        E38 725tdsA vm96, käyttis
                        E36 316i vm98, latolöytö
                        HD Spora 883/1200 vm91

                        EX:
                        E39 525tdsA
                        E36 320
                        MB w210 220d
                        MB w210 270cdi
                        MB w201 Avatgarde azzurro
                        MB w124 300d
                        +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8258
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by powder View Post
                          no tuota mäkin katselin mutta ei ole venttiilissä paikkaa letkulle.. eikös kuvassakin näyttäisi olevan nipalla vaihtoehtona vain korkki/tulppa?
                          Näyttäisi siltä että se letkuliitin johon letkun pitäisi kiinnittyä on siinä letkun päässä

                          EGR:ssä pitäis olla tuohon tapaan letkulähdöt:



                          Tosiaan näyttäisi siltä että tuo letku on tullut vasta vuosimalliin -97 ja sitä ennen vain tulpattu ja erilainen egr.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • eiskalt
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2012
                            • 836
                            • Hyvinkää

                            Kävin juuri omasta -98 laitoksesta vilkasemassa, juuri kuten edellä todettiin, egr:lle menee. Näköjään itsellänikin letku jo murtunut pilalle, muten lie vaikuttaa sitten.

                            Tässä vielä kuva egr:stä. Tuo musta letku on se hakemamme letku.
                            Last edited by eiskalt; 10-08-2015, 20:45.

                            Comment

                            • eiskalt
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2012
                              • 836
                              • Hyvinkää

                              Ja sitten itsellänin vähän kysymystä jo näin ennakkoon. Tuttava osti siis taannoin vm 2001 530da:n. Melko pian autosta posahti imusarja ja samalla sotki koko konehuoneen öljysen tuntuiseen nokeen. Samalla oli kuulemma öljytikku pompannut ylös. Liittynevätköhän nuo toisiinsa, vai olisiko erilliset ongelmat?
                              Autoon on vaihdettu uusi käytetty imusarja, joka kuulemma hajosi hyvinkin pian.

                              Auto on nyt jo toista kuukauttta ollut jonkin kyläsepän hoivissa, ilmeisesti ilman mitään tuloksia. Lieko mitään tehty vielä? Tästä syystä olisi tarkoitus alkaa ensviikolla tutkimaan ja selvittämään vikaa.
                              Käsittääkseni ainakin vnt-ahtimen jumitus ja mahdollisesti myös map-anturin virheellinen näyttämä on aiheuttanut liiallisia paineita ja imusarjan hajoamisia.
                              Eli ainakin map-anturi täytyy tarkistaa, ettei ole tukoksia/vuotoja. Sitten ahtimen kunto, mutta miten sen ohjaus kannattaa tarkastaa? Huohottimen kunto pitää myös tutkia.
                              Mitä muuta kannattaa tarkistaa?
                              Inpa on käytettävissä.

                              Kiitos avuista.

                              Comment

                              • ///JATKE
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2013
                                • 377
                                • Nokia

                                PreFL 528, M52B28 manuaaliaskilla. Toimii hienosti, kunnes yhtäkkkä ilman varoitusta alkaa pätkimään, ei kierrä yli 2krpm, kaasuun ei voi koskea, ampuu putkeen, booaa. Eli sytytyskatkos, korjaantuu kun käyttää virrat pois. Perheen vanhassa M50 koneisessa E36sessa oli sama vika, joka näytti koodina IMM, mutta vaihto ei auttanut. Loppujen lopuksi auto oli käyttökelvoton, heti käynnistymisen jälkeen alkoi pätkimään.

                                Koodeja en ole lukenut, teki tänä aamuna ensimmäistä kertaa. Huomenna menee koodien lukuun, mutta onko jollain ollut vastaavaa?

                                E: vanoksen mekaanisesta viasta kiukuttelee, tiivisteet?
                                Last edited by ///JATKE; 12-08-2015, 18:12.
                                E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                                Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎