Originally posted by TheRipper
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jamppa81 View PostKun punainen ja keltainen paloi, niin vaihdoin autoon öljyt ja suodattimen. Samalla vaihdoin termarit (myös egr) ja jäähdytysnesteet. En tiedä mitä muuta siinä huollossa pitäisi tehdä? Ja onko kyseessä öljynvaihto, inspection 1 vai 2?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Ja seuraava kysymys, salavalikon kautta kaivelin akun jännitteen esiin ja se näyttää aika tasaisesti 13.7v. Autoon on vaihdettu 100ah amg akku mutta ei tietääkseni ole koodailtu mitenkään. Onko tuo ihan normaalia jännitettä tuolle autolle? Olen luullut että 14.2 olisi aikalailla se mitä pitäisi olla. Auto käyttäytyy normaalisti ja käynnistyy jne mutta enteileekö tuo mahdollisesti jostain tulevasta vai kuuluuko asiaan? Ja kumman ritilän alla on sisätilan lämpöanturi vai onko molempien? Ilmastointi puhaltelee vähän miten sattuu niin täytyy koittaa putsata se.
:edit: Olen siis omistanut auton noin 3kk enkä tiedä muuta kuin että edellinen omistaja vaihtoi akun.Last edited by Jamppa81; 22-10-2015, 12:26.
Comment
-
-
reaktiotangot
Pikaiset vastaukset seuraavaan olisivat erittäin tervetulleita
Ongelma: Ohjaus/ auton etupää tärisee kevyessä jarrutuksessa +50kmh vauhdeissa. Kovassa jarrutuksessa tärinää ei esiinny.
Olen järkeillyt että tämä johtuu väsyneistä reaktiotankojen puslista. -> reaktiotangot puslineen vaihtoon.
Kysymys:
Onko kokemuksia halvoista tarvike reaktiotangoista?
Ajeleeko tällaisilla pari vuotta?
Ebaystä saisi alle 70 eurolla posteineen merkittömät tarvikkeet.
100 eurolla saisi Vaicon valmistamat. Meyle HD varmasti ajaisi asian, mutta näistä joutuu parista köyhtymään jo 140e.
Tässä tapauksessa olisi tarkoituksena mahdollisimman halvalla saada tärinä loppumaan, kun alusta ei muutenkaan ole ihan uudenveroinen enää.
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostPikaiset vastaukset seuraavaan olisivat erittäin tervetulleita
Ongelma: Ohjaus/ auton etupää tärisee kevyessä jarrutuksessa +50kmh vauhdeissa. Kovassa jarrutuksessa tärinää ei esiinny.
Olen järkeillyt että tämä johtuu väsyneistä reaktiotankojen puslista. -> reaktiotangot puslineen vaihtoon.
Kysymys:
Onko kokemuksia halvoista tarvike reaktiotangoista?
Ajeleeko tällaisilla pari vuotta?
Ebaystä saisi alle 70 eurolla posteineen merkittömät tarvikkeet.
100 eurolla saisi Vaicon valmistamat. Meyle HD varmasti ajaisi asian, mutta näistä joutuu parista köyhtymään jo 140e.
Tässä tapauksessa olisi tarkoituksena mahdollisimman halvalla saada tärinä loppumaan, kun alusta ei muutenkaan ole ihan uudenveroinen enää.
Totuus on että merkkiosan (TRW/Lemförder etc.) ja merkittömän tai halvemman osan laatukuilu on kovasti kaventunut viimevuosina juurikin tuon samaisen valmistusmaan takia.
Jos oikein halvalla pitää saada reaktiotangot kuntoon niin saahan niihin pelkkiä pusliakin ja jos käytössä hydraulinen prässi niin vaihtokin pitäisi olla helppoa..olettaen tietysti että saa pallonivelen ehjänä irti.
Originally posted by Jamppa81 View PostJa seuraava kysymys, salavalikon kautta kaivelin akun jännitteen esiin ja se näyttää aika tasaisesti 13.7v. Autoon on vaihdettu 100ah amg akku mutta ei tietääkseni ole koodailtu mitenkään. Onko tuo ihan normaalia jännitettä tuolle autolle? Olen luullut että 14.2 olisi aikalailla se mitä pitäisi olla. Auto käyttäytyy normaalisti ja käynnistyy jne mutta enteileekö tuo mahdollisesti jostain tulevasta vai kuuluuko asiaan? Ja kumman ritilän alla on sisätilan lämpöanturi vai onko molempien? Ilmastointi puhaltelee vähän miten sattuu niin täytyy koittaa putsata se.
:edit: Olen siis omistanut auton noin 3kk enkä tiedä muuta kuin että edellinen omistaja vaihtoi akun.Last edited by TheRipper; 22-10-2015, 13:09.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostTotuus on että merkkiosan (TRW/Lemförder etc.) ja merkittömän tai halvemman osan laatukuilu on kovasti kaventunut viimevuosina juurikin tuon samaisen valmistusmaan takia.
Jos oikein halvalla pitää saada reaktiotangot kuntoon niin saahan niihin pelkkiä pusliakin ja jos käytössä hydraulinen prässi niin vaihtokin pitäisi olla helppoa..olettaen tietysti että saa pallonivelen ehjänä irti.
Itse olen kyllä vahvasti siinä uskossa, että rahalla saa parempaa, mutta kyse on lähinnä siitä missä kohdissa voi järkevästi säästää ja tinkiä laadusta..
Luulisi, että jollain on kokemuksia noista halpisreaktiotangoista..?
Pelkän puslan vaihto ei tule kyseeseen, koska tästä täytyy myös selvitä mahdollisimman pienellä työllä. Nivelen uusimisestakaan ei varmaan haittaa ole.
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostPelkän puslan vaihto ei tule kyseeseen, koska tästä täytyy myös selvitä mahdollisimman pienellä työllä. Nivelen uusimisestakaan ei varmaan haittaa ole.
Hiki saattaa kuitenkin tulla kohdassa 'maksa lasku'.
Alustan osien vaihdon jälkeen on suuntaus kuitenkin tarkistettava, joten se menisi samalla reissulla.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostAlustan osien vaihdon jälkeen on suuntaus kuitenkin tarkistettava, joten se menisi samalla reissulla.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostKun punainen ja keltainen paloi, niin vaihdoin autoon öljyt ja suodattimen. Samalla vaihdoin termarit (myös egr) ja jäähdytysnesteet. En tiedä mitä muuta siinä huollossa pitäisi tehdä? Ja onko kyseessä öljynvaihto, inspection 1 vai 2?
Tuolta löytyy nuo tarkemmat sisällöt huolloista http://bmw.kantola.org/files/files/bmwhuolto.htme61 530d 2004
ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOlen vahvasti eri mieltä.Jos rekt.tankojen puslat on vaihtokunnossa ja mahd. pallonivelissäkin jo pientä välystä,niin kyllä ne kulmat kannatta tsekata.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostMutta eihän niillä mitään vaikutusta kulmiin ole....siis jos ovat väljät niin tokihan silloin kulmiin vaikuttaa, mutta ei silloin kannata säätämään kulmia lähteä vaan vaihtamaan uudet tangot tottakai...ja sitten ollaan taas ns tehdasasetuksissa.
Omassa oli aurauskin hieman pielessä reaktiotangon vaihdon jälkeen mutta en tiedä oliko se jo ennen vaihtoakin.
E39:n keulassa toki ei kauhean montaa säädettävää paikkaa olekkaan.
Comment
-
-
Mulla on ollu jo melkein vuoden motonetistä ostetut topran-merkkiset alatukivarret, kuskin puolella camber on yli asteen miinuksella nykyään ku hantin puolella on sit taas ihan ok jopa toleranssien sisällä ja etupäässä ei tietenkään ole cambersäätöä. Vanhat oli alkuperäiset BMW-logolla varustetut ja silloin kulmat oli ok.
E: Niin ja ei oo yli 20tkm aikana viel väljää tullu niihin et sen puolesta ok kamaa.E39 523i Turbo
Comment
-
Comment