Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janna
    BTCF Member
    • Dec 2013
    • 1058
    • Rovaniemi

    Originally posted by schwarze View Post
    Juu. Ei hitto mitään kissanhiekkoja tosiaan.
    E39:n ikkunalasit jäätyy kiinni siihen oven ulkopuolella olevaan #3 tiivistehuullokseen. Scrapaa talvella sivuikkunat kunnolla pitkin tiivistettä ja elämä hymyilee
    Eli alalaidasta jää kiinni. Kiitos.
    Aiemmin olen ollut lukevinani, että näitä normijuttuja ois tämäkin, että tuppaa jäätymään.
    Pitää varmaan pankkikortilla tai vastaavalla tuohon väliin koittaa sopia.

    Ps. Lunta ei vielä ole niin paljoa, että saisi autoon kannettua.

    Comment

    • schwarze
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 2017
      • Kangasala

      Originally posted by Janna View Post
      Pitää varmaan pankkikortilla tai vastaavalla tuohon väliin koittaa sopia.
      Juu, pins-kortti on erityisen hyvä tuohon, mä en ainakaan oo keksiny sille muutakaan käyttöä
      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

      Comment

      • 523i
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 319
        • Iisalmi

        Vaikuttaa, että e39 -97 ei anna kipinää ollenkaan 5-sylinterille, puolalta ecu:n pyöreälle liittimelle tulee piipparilla virta, onkohan sulanut puola polttanut ECUN?

        edit: 5:nnen pytyn transistori palanut DME laatikosta. Onko muut vaihtanut näitä transistoreja?
        Last edited by 523i; 31-10-2015, 16:59.

        Comment

        • jj5
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1333
          • pks

          Originally posted by Janna View Post
          Jos tähän on pakko vastata, niin ulkoa. Sisällä ei ole kosteutta, ei myöskään laseissa.
          Pakottaa en tässäkään voi.

          Kysyin, koska täällä on lähinnä vinkkejä sisätilan kosteuden poistamiseksi, mikä lienee turhaa jos lasit jäätyy ulkoa.

          Peitä ikkunat, niin ilman kosteus ei pääse niihin tiivistymään ja näin jäätymistä ei tapahdu.

          Jos se ei ole vaihtoehto, niin tälläinen voisi olla hyvä idea:

          sigpic

          Comment

          • Tomba87
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 4029
            • Imatra

            E39 touring parkkitutka ei toimi, vikakoodit luettu ja herjasi vasenta taka-anturia. Vaihdoin sen eikä toimi. Sormella kokeilemalla kaikki anturit "tykyttää". Jossain vaiheessa pakkivalot ei meinanneet syttyä mutta vaihdekeppiä vatkaamalla alkoi pelaamaan, voisiko vika olla siellä suunnalla?

            Tässä on siis vain takana pdc.
            Luukku auki ja risut kyytiin

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Tomba87 View Post
              E39 touring parkkitutka ei toimi, vikakoodit luettu ja herjasi vasenta taka-anturia. Vaihdoin sen eikä toimi. Sormella kokeilemalla kaikki anturit "tykyttää". Jossain vaiheessa pakkivalot ei meinanneet syttyä mutta vaihdekeppiä vatkaamalla alkoi pelaamaan, voisiko vika olla siellä suunnalla?

              Tässä on siis vain takana pdc.
              Tarvike pdc antureissa oli ilmeisesti jotain sanomista.
              Hävisikö vikakoodi anturin vaihdolla?

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by Tomba87 View Post
                E39 touring parkkitutka ei toimi, vikakoodit luettu ja herjasi vasenta taka-anturia. Vaihdoin sen eikä toimi. Sormella kokeilemalla kaikki anturit "tykyttää". Jossain vaiheessa pakkivalot ei meinanneet syttyä mutta vaihdekeppiä vatkaamalla alkoi pelaamaan, voisiko vika olla siellä suunnalla?

                Tässä on siis vain takana pdc.
                Katsoitteko mitä arvoja anturit näyttää?
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Tomba87
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 4029
                  • Imatra

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Tarvike pdc antureissa oli ilmeisesti jotain sanomista.
                  Hävisikö vikakoodi anturin vaihdolla?
                  Olen aiempiin autoihin ja tähänkin vaihtanut samalta myyjältä ostettuja tarvike antureita ja ovat toimineet, mutta voihan se olla että nyt ei enää tuuria ollut. Ei ole vielä luettu koodeja.

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Katsoitteko mitä arvoja anturit näyttää?
                  Ei.
                  Luukku auki ja risut kyytiin

                  Comment

                  • sakke39
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2014
                    • 60
                    • Finland, Salo

                    Ratti

                    Mulla on 528 vuosimallia 1996, niin onko siinä 1 vai 2 vaiheinen ratin airbag? Ja nyt siinä on paikallaan sellanen nelipuolainen ratti missä on vakkari ja radion nappulat ainakin.... Millanen homma olis vaihtaa sen tilalle m ratti sillä pyöreellä airbagilla, siinä olis myös vakkarin ja radion napit. Saako kaikki nappulat toimii???

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      Originally posted by sakke39 View Post
                      Mulla on 528 vuosimallia 1996, niin onko siinä 1 vai 2 vaiheinen ratin airbag? Ja nyt siinä on paikallaan sellanen nelipuolainen ratti missä on vakkari ja radion nappulat ainakin.... Millanen homma olis vaihtaa sen tilalle m ratti sillä pyöreellä airbagilla, siinä olis myös vakkarin ja radion napit. Saako kaikki nappulat toimii???
                      On 1-vaiheinen ja sellaista rattia siihen ei saa.
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • zoonas
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 300
                        • Vantaa

                        Terve.
                        Mistäs vois johtua kun laittaa virrat päälle niin kulutusmittari nousee n.4l paikkeille? Ajossa näyttää juurikin tuo 3-4l yli todellisen. :think virrattomana neula lepää tappia vasten.

                        Edit: kiihdyttäessä menee yli asteikon reilusti.
                        Last edited by zoonas; 05-11-2015, 09:45.
                        E28 m30b34 HX55

                        Comment

                        • Koikkaa
                          Newbiemmer
                          • Jul 2008
                          • 15
                          • Jalasjärvi

                          Rail paineet..

                          Moi.

                          530D vm.2002
                          Ajossa tuntuu kevyttä nykimistä ja rykimistä, jota en ole suoraan laittanyt moottorin piikkiin. Vaihdettiin rättinivel ja rasvattiin vakionopeusnivel.
                          Eivät tuoneet helpotusta. Tuntui kuin jokin ahdistaa? Moottori vetää kumminkin ihan ok loppuun asti.

                          Carsoftilla tutkaillessa löytyi vikakoodi "1190 - Rail pressure regulation"

                          Samalla softalla apukuski seuraili tuossa työmatkalla raili paineen pyyntöä ja saantia..
                          Juuri tuossa tasaisella ajossa arvot saannissa heittelevät seuraavasti, Pyynti 580 niin toteutuma heiluu 400-700 välillä.

                          Mutta jos hieman nostaa kuormitusta ja pyynti nousee niin arvo pysyy kiltisti mukana ja tarkasti pyynnin kanssa samoissa.
                          Samoin jos kaasun nostaa niin sama homma.

                          Arvauksia ongelmasta?
                          -Anturi saanut "normaali" ajon paineista tarpeekseen?
                          -Liitin vikaa?
                          -Pumpu paskana?

                          e39 -- Tutina syö miestä.. topikin alle kuuluisi
                          Yrittänyttä ei laiteta..

                          e32 525D, e39 530D, e70 X5 35xDrive

                          Comment

                          • zoonas
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 300
                            • Vantaa

                            Sitten tämmöstä.

                            Oxsygen-heater before cat.conv bank 1 ja 2.

                            Voiko molemmat lambdat olla rikki?
                            E28 m30b34 HX55

                            Comment

                            • Tuoppo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 558
                              • Joensuu

                              Onkohan facelift e39 530d ja 525d vetoakselit yhteensopivia? Realoem antaa eri varaosanumerot, mutta näyttäisi, eroa on vain vetoakselin paksuudessa?

                              525D
                              33211229749 Rmfd. output shaft LK=94MM/D=38MM

                              530D
                              33201229377 Rmfd. output shaft LK=94MM/D=31MM
                              G30 530e xDrive iPerformance -20
                              E70 X5 xDrive40d -10

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by zoonas View Post
                                Sitten tämmöstä.

                                Oxsygen-heater before cat.conv bank 1 ja 2.

                                Voiko molemmat lambdat olla rikki?
                                Voi mutta veikataan ennemmin vaikka imuvuotoa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎