Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1683
    • vihti

    Faceliftiin kuulemma hankalat vaihtaa, umpiot saunaan että liimat pehmenee ja sitten väkivaltaa että saa pleksit irti.
    Last edited by naikou; 28-10-2015, 14:38.
    E39 523i Turbo

    Comment

    • 523i
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 319
      • Iisalmi

      Missä vika kun päästömittauksessa arvot:

      joutokäynti 1140/min
      Lambda 1.237
      CO 0.0007 %
      CO2 11.84%
      HC 13 ppm
      2 4.04%
      Coor 0.009%

      Korotettu 2160 rpm
      Lambda 1.114
      co 0.005
      co2 13.45
      HC 13 ppm
      02 2.19
      COcor 0.006%

      Parikertaa antanut vikakoodin o2 sensor voltage high.
      Huoltomies meinasi että yksi sylinteri ei saa bensaa (tästä huono tyhjäkäynti) ja se nostaa tuota lambda arvoa. e39 ei anna vikakoodeja jos sylinteri ei saa bensaa? Vaikuttaako esim lambda arvoon se että todelliset kierrokset oli koko ajan 1000-2000rpm enemmän kuin laitteisto näytti (joku häiriö mittaus laitteessa)
      Last edited by 523i; 28-10-2015, 16:55.

      Comment

      • Jani_88
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 367
        • jkl

        Originally posted by Jani_88 View Post
        Jee jee, alkanu taas robleemat. Eli nyt ei sinällään ole keskitysongelmaa (aikaisemmin jos vapaalta laitto pykälän eteenpäin niin meni vitonen, kolmosen sijaan). Nyt tekee sitä, että jos vitoselta heittää vapaalle niin vaihdekeppi jää siihen välimaastoon, eikä mene aivan helposti keskelle. Osaako joku/muistaako kukaan mikä noista realoemin kuvan jousista voisi vaikutttaa tähän kohtaan? :think
        Näköjään tämäkin probleema pahenee vaan kun kelit kylmenee . Perse homma tehä muutenkin

        Comment

        • transformer
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 88
          • kuavi

          Tervehdys!

          Tarvitsisi vähän vinkkiä siskon E39:n kanssa. Auto on 525 turbodieseli vuosimallia 98.

          Ongelman kuvaus oli seuraavanlainen: "Oisko ideaa mikä minun bemua vaivaa, kesken ajun saattaa sammua, $@@tana! Jos vaihdetta vaihtaa ja lykkäsee kytkimen alas, niin saattaa sammua. Ei joka kerta, mutta joskus. -- Välillä ajaessa kun vaihtaa vaihdetta, niin ei vastaakaan kaasuun. Taajama-ajossa auttaa yleensä se, että käyttää kaasupoljinta ylhäällä, niin sitten painaessa vastaa. Matka-ajossa joskus jos vaikka viitoselta pudottaa neloselle, niin ei oo mitään vastetta kaasuun ja auttaa ainoastaan kolmoselle tai takaisin vitoselle vaihto."

          Sen verran voin vaan sanoa, että pa-suodatin on juuri vaihdettu -> ei apua.
          Vikakoodeja ei ole vielä luettu.

          Itse en ole kyseiseen korimalliin tai dieseltekniikkaan niin paljoa perehtynyt, että osaisin mitään arvailla, niin olisi erittäin hyvin paljon apua jos jollain olisi näkemystä asiaan!

          -Antti

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by 523i View Post
            Missä vika kun päästömittauksessa arvot:

            joutokäynti 1140/min
            Lambda 1.237
            CO 0.0007 %
            CO2 11.84%
            HC 13 ppm
            2 4.04%
            Coor 0.009%

            Korotettu 2160 rpm
            Lambda 1.114
            co 0.005
            co2 13.45
            HC 13 ppm
            02 2.19
            COcor 0.006%

            Parikertaa antanut vikakoodin o2 sensor voltage high.
            Huoltomies meinasi että yksi sylinteri ei saa bensaa (tästä huono tyhjäkäynti) ja se nostaa tuota lambda arvoa. e39 ei anna vikakoodeja jos sylinteri ei saa bensaa? Vaikuttaako esim lambda arvoon se että todelliset kierrokset oli koko ajan 1000-2000rpm enemmän kuin laitteisto näytti (joku häiriö mittaus laitteessa)
            Imuvuoto jossain.:think Lambdoista tulee vikakoodi kun avaa vaikka öljykorkin auton käydessä ja autokorjaamot saavat myityä tällä keinolla uusia lambdaantureita.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • 523i
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 319
              • Iisalmi

              Onkohan ne lambdat ehjiä kun ne voltit ei heittele mihinkään vaan pysyy 4.5V yläpuolella kokoajan. Voikos se tukkiutunut suutin tehdä sen että tuo happiarvo on korkealla mikä nostaa lambda arvon ylirajojen? Ja eikös rikkinäinen lambda taas voi antaa liikaa happea?

              Comment

              • intfreak
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 2966
                • Uusikaupunni

                Originally posted by 523i View Post
                Onkohan ne lambdat ehjiä kun ne voltit ei heittele mihinkään vaan pysyy 4.5V yläpuolella kokoajan. Voikos se tukkiutunut suutin tehdä sen että tuo happiarvo on korkealla mikä nostaa lambda arvon ylirajojen? Ja eikös rikkinäinen lambda taas voi antaa liikaa happea?
                Auto ei käy kunnolla, suutin tukossa ja sit ihmetellään kun päästöt ei oo kohillaan? :think
                N62 Money Spender Club

                Comment

                • 523i
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 319
                  • Iisalmi

                  Originally posted by intfreak View Post
                  Auto ei käy kunnolla, suutin tukossa ja sit ihmetellään kun päästöt ei oo kohillaan? :think
                  Ei, vaan mietitään johtuuko päästöt ja käynti häiriö imuvuodosta,lambdasta vai onko suutin tukossa.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by 523i View Post
                    Ei, vaan mietitään johtuuko päästöt ja käynti häiriö imuvuodosta,lambdasta vai onko suutin tukossa.
                    Imuvuodot on näissä niin yleisiä etten käyttäisi aikaani muiden vaihtoehtojen pohtimiseen ennen kun ne imuvuodot on korjattu. :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • 523i
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 319
                      • Iisalmi

                      Originally posted by peto2 View Post
                      Imuvuodot on näissä niin yleisiä etten käyttäisi aikaani muiden vaihtoehtojen pohtimiseen ennen kun ne imuvuodot on korjattu. :think
                      Tuo haitari putki on vaihdettu ja muut letkut käyty läpi jarrucleanerillä, imuvuotoa ei ainakaan löydy. Antaako e39 mitään vikakoodia jos sylinteri ei saa bensaa?

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by 523i View Post
                        Tuo haitari putki on vaihdettu ja muut letkut käyty läpi jarrucleanerillä, imuvuotoa ei ainakaan löydy. Antaako e39 mitään vikakoodia jos sylinteri ei saa bensaa?
                        Ei imuvuoto aina ole ulkopuolinen, huohotus? jarrutehostin? Toisaalta esim. manuaali-ilmastoiduissa se vuoto voi olla vaikka ohjaamon puolella.
                        Misfire.. mutta sama koodi tulee oli syynä mikä vaan.

                        Itseasiassa kun mietin niin omalle kohdalle osunut 2kpl haljenneen männän takia huonosti käyviä mutta ei yhtäkään tukkoisesta suuttimesta kärsivää yksilöä ja imuvuotoja on ollut jokaisessa jota olen tutkinut. :think
                        Last edited by peto2; 28-10-2015, 20:51.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by 523i View Post
                          Tuo haitari putki on vaihdettu ja muut letkut käyty läpi jarrucleanerillä, imuvuotoa ei ainakaan löydy. Antaako e39 mitään vikakoodia jos sylinteri ei saa bensaa?
                          Kenties misfire ja roughness nousee

                          Tosin samat tulevat myös imuvuodosta, risasta venttiilistä, puolasta tai tulpasta.

                          Comment

                          • 523i
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 319
                            • Iisalmi

                            Onko muilla toiminut nuo tarvike separaattorit? Sehän voi olla yksi imuvuodon aiheuttaja? Voiko imuvuoto kohdistua vaan yhteen sylinteriin?

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8258
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by 523i View Post
                              Onko muilla toiminut nuo tarvike separaattorit? Sehän voi olla yksi imuvuodon aiheuttaja? Voiko imuvuoto kohdistua vaan yhteen sylinteriin?
                              Tarvikkeista en tiedä mutta imuvuoto tietysti kohdistuu kaikkiin sylintereihin mutta ensimmäisen alkaa oireilemaan heikoin sylinteri, huonoin puristus, huonoin kipinä.. :think
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1683
                                • vihti

                                Originally posted by transformer View Post
                                Tervehdys!

                                Tarvitsisi vähän vinkkiä siskon E39:n kanssa. Auto on 525 turbodieseli vuosimallia 98.

                                Ongelman kuvaus oli seuraavanlainen: "Oisko ideaa mikä minun bemua vaivaa, kesken ajun saattaa sammua, $@@tana! Jos vaihdetta vaihtaa ja lykkäsee kytkimen alas, niin saattaa sammua. Ei joka kerta, mutta joskus. -- Välillä ajaessa kun vaihtaa vaihdetta, niin ei vastaakaan kaasuun. Taajama-ajossa auttaa yleensä se, että käyttää kaasupoljinta ylhäällä, niin sitten painaessa vastaa. Matka-ajossa joskus jos vaikka viitoselta pudottaa neloselle, niin ei oo mitään vastetta kaasuun ja auttaa ainoastaan kolmoselle tai takaisin vitoselle vaihto."

                                Sen verran voin vaan sanoa, että pa-suodatin on juuri vaihdettu -> ei apua.
                                Vikakoodeja ei ole vielä luettu.

                                Itse en ole kyseiseen korimalliin tai dieseltekniikkaan niin paljoa perehtynyt, että osaisin mitään arvailla, niin olisi erittäin hyvin paljon apua jos jollain olisi näkemystä asiaan!

                                -Antti
                                Ahtopainetunnistin voi olla likanen, joskus yhdessä 325tds automaatissa oli tuota tehon häviämistä havaittavissa ja johtui siitä että ahtopaineentunnistin oli paskanen. Muistaakseni taisi sillon sammuillakkin millon huvittaa.
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎