Faceliftiin kuulemma hankalat vaihtaa, umpiot saunaan että liimat pehmenee ja sitten väkivaltaa että saa pleksit irti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Missä vika kun päästömittauksessa arvot:
joutokäynti 1140/min
Lambda 1.237
CO 0.0007 %
CO2 11.84%
HC 13 ppm
2 4.04%
Coor 0.009%
Korotettu 2160 rpm
Lambda 1.114
co 0.005
co2 13.45
HC 13 ppm
02 2.19
COcor 0.006%
Parikertaa antanut vikakoodin o2 sensor voltage high.
Huoltomies meinasi että yksi sylinteri ei saa bensaa (tästä huono tyhjäkäynti) ja se nostaa tuota lambda arvoa. e39 ei anna vikakoodeja jos sylinteri ei saa bensaa? Vaikuttaako esim lambda arvoon se että todelliset kierrokset oli koko ajan 1000-2000rpm enemmän kuin laitteisto näytti (joku häiriö mittaus laitteessa)Last edited by 523i; 28-10-2015, 16:55.
Comment
-
-
Originally posted by Jani_88 View PostJee jee, alkanu taas robleemat. Eli nyt ei sinällään ole keskitysongelmaa (aikaisemmin jos vapaalta laitto pykälän eteenpäin niin meni vitonen, kolmosen sijaan). Nyt tekee sitä, että jos vitoselta heittää vapaalle niin vaihdekeppi jää siihen välimaastoon, eikä mene aivan helposti keskelle. Osaako joku/muistaako kukaan mikä noista realoemin kuvan jousista voisi vaikutttaa tähän kohtaan? :think
Comment
-
-
Tervehdys!
Tarvitsisi vähän vinkkiä siskon E39:n kanssa. Auto on 525 turbodieseli vuosimallia 98.
Ongelman kuvaus oli seuraavanlainen: "Oisko ideaa mikä minun bemua vaivaa, kesken ajun saattaa sammua, $@@tana! Jos vaihdetta vaihtaa ja lykkäsee kytkimen alas, niin saattaa sammua. Ei joka kerta, mutta joskus. -- Välillä ajaessa kun vaihtaa vaihdetta, niin ei vastaakaan kaasuun. Taajama-ajossa auttaa yleensä se, että käyttää kaasupoljinta ylhäällä, niin sitten painaessa vastaa. Matka-ajossa joskus jos vaikka viitoselta pudottaa neloselle, niin ei oo mitään vastetta kaasuun ja auttaa ainoastaan kolmoselle tai takaisin vitoselle vaihto."
Sen verran voin vaan sanoa, että pa-suodatin on juuri vaihdettu -> ei apua.
Vikakoodeja ei ole vielä luettu.
Itse en ole kyseiseen korimalliin tai dieseltekniikkaan niin paljoa perehtynyt, että osaisin mitään arvailla, niin olisi erittäin hyvin paljon apua jos jollain olisi näkemystä asiaan!
-Antti
Comment
-
-
Originally posted by 523i View PostMissä vika kun päästömittauksessa arvot:
joutokäynti 1140/min
Lambda 1.237
CO 0.0007 %
CO2 11.84%
HC 13 ppm
2 4.04%
Coor 0.009%
Korotettu 2160 rpm
Lambda 1.114
co 0.005
co2 13.45
HC 13 ppm
02 2.19
COcor 0.006%
Parikertaa antanut vikakoodin o2 sensor voltage high.
Huoltomies meinasi että yksi sylinteri ei saa bensaa (tästä huono tyhjäkäynti) ja se nostaa tuota lambda arvoa. e39 ei anna vikakoodeja jos sylinteri ei saa bensaa? Vaikuttaako esim lambda arvoon se että todelliset kierrokset oli koko ajan 1000-2000rpm enemmän kuin laitteisto näytti (joku häiriö mittaus laitteessa)Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by 523i View PostOnkohan ne lambdat ehjiä kun ne voltit ei heittele mihinkään vaan pysyy 4.5V yläpuolella kokoajan. Voikos se tukkiutunut suutin tehdä sen että tuo happiarvo on korkealla mikä nostaa lambda arvon ylirajojen? Ja eikös rikkinäinen lambda taas voi antaa liikaa happea?N62 Money Spender Club
Comment
-
-
Originally posted by 523i View PostEi, vaan mietitään johtuuko päästöt ja käynti häiriö imuvuodosta,lambdasta vai onko suutin tukossa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostImuvuodot on näissä niin yleisiä etten käyttäisi aikaani muiden vaihtoehtojen pohtimiseen ennen kun ne imuvuodot on korjattu. :think
Comment
-
-
Originally posted by 523i View PostTuo haitari putki on vaihdettu ja muut letkut käyty läpi jarrucleanerillä, imuvuotoa ei ainakaan löydy. Antaako e39 mitään vikakoodia jos sylinteri ei saa bensaa?
Misfire.. mutta sama koodi tulee oli syynä mikä vaan.
Itseasiassa kun mietin niin omalle kohdalle osunut 2kpl haljenneen männän takia huonosti käyviä mutta ei yhtäkään tukkoisesta suuttimesta kärsivää yksilöä ja imuvuotoja on ollut jokaisessa jota olen tutkinut. :thinkLast edited by peto2; 28-10-2015, 20:51.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by 523i View PostTuo haitari putki on vaihdettu ja muut letkut käyty läpi jarrucleanerillä, imuvuotoa ei ainakaan löydy. Antaako e39 mitään vikakoodia jos sylinteri ei saa bensaa?
Tosin samat tulevat myös imuvuodosta, risasta venttiilistä, puolasta tai tulpasta.
Comment
-
-
Originally posted by 523i View PostOnko muilla toiminut nuo tarvike separaattorit? Sehän voi olla yksi imuvuodon aiheuttaja? Voiko imuvuoto kohdistua vaan yhteen sylinteriin?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by transformer View PostTervehdys!
Tarvitsisi vähän vinkkiä siskon E39:n kanssa. Auto on 525 turbodieseli vuosimallia 98.
Ongelman kuvaus oli seuraavanlainen: "Oisko ideaa mikä minun bemua vaivaa, kesken ajun saattaa sammua, $@@tana! Jos vaihdetta vaihtaa ja lykkäsee kytkimen alas, niin saattaa sammua. Ei joka kerta, mutta joskus. -- Välillä ajaessa kun vaihtaa vaihdetta, niin ei vastaakaan kaasuun. Taajama-ajossa auttaa yleensä se, että käyttää kaasupoljinta ylhäällä, niin sitten painaessa vastaa. Matka-ajossa joskus jos vaikka viitoselta pudottaa neloselle, niin ei oo mitään vastetta kaasuun ja auttaa ainoastaan kolmoselle tai takaisin vitoselle vaihto."
Sen verran voin vaan sanoa, että pa-suodatin on juuri vaihdettu -> ei apua.
Vikakoodeja ei ole vielä luettu.
Itse en ole kyseiseen korimalliin tai dieseltekniikkaan niin paljoa perehtynyt, että osaisin mitään arvailla, niin olisi erittäin hyvin paljon apua jos jollain olisi näkemystä asiaan!
-AnttiE39 523i Turbo
Comment
-
Comment