Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei saa palaa vilkussa. Voi sanoa jo poliisi ja katsuri sanoo varmasti.
    Juu asia selvä, mietin vaan kun sinne oikealle puolen vilkkulle ei mee mitään ylimääräst piuhaa, saman verran piuhoja ja saman näköiset piuhat menee sinne oikealle kun vasemallekin vilkulle. En vaa ymmärä miks se oikean puolen vilkku jää palaa kun laitaa parkkit vaan päälle, ja sit sammuu ku ajovalot laitaa päälle, voisko esim vilkkun rele olla syy tähän tai maa vika?

    ja jos maa vika, niin mistä tätä maavikaa tutkimaan.

    Originally posted by Gedd View Post
    Jos se vilkun polttimo parkkina olisi ns. ainoa parkki niin sitten tulee todennäköisesti sanomista.

    Esim E60 tuo keltainen valo palaa parkkien lisäksi niin se voidaan tulkita äärivaloksi tjsp.
    se vaa kun tos on tollaset umpiot kun malli kuvan laitoin, ja se oikean puolen vilkku syttyy ku parkkit laitaa päälle ja sammuu kun laitaa ajovalot päälle, mutta kuskinpuolella parkki palaa normaalissa paikkaa jne...
    Last edited by tonnizi; 16-03-2015, 14:02.
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

    Comment

    • Gedd
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 479
      • Tampere

      Originally posted by TareJR View Post
      Juu asia selvä, mietin vaan kun sinne oikealle puolen vilkkulle ei mee mitään ylimääräst piuhaa, saman verran piuhoja ja saman näköiset piuhat menee sinne oikealle kun vasemallekin vilkulle. En vaa ymmärä miks se oikean puolen vilkku jää palaa kun laitaa parkkit vaan päälle, ja sit sammuu ku ajovalot laitaa päälle, voisko esim vilkkun rele olla syy tähän tai maa vika?

      ja jos maa vika, niin mistä tätä maavikaa tutkimaan
      Kuulostaa siltä että siellä on jenkkimallin kytkentä ja toisen puolen polttimosta on lanka palanut tai kosketusvika tms.

      Tai sitten sinne on vaihdettu 2-lankaisen polttimon tilalle toiselle puolelle 1-lankainen.



      Vaihda toisellekin puolelle 1-lankainen polttimo tai katkaise ylimääräiset johdot. Sitten laitat joko normaalit parkit umpioihin tai jos ei ole johdoja niille niin sitten ohjelmoidaan läppärillä pitkät palamaan parkkivaloina puoliteholla.

      Comment

      • tonnizi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1501
        • Mäntsälä

        Originally posted by Gedd View Post
        Kuulostaa siltä että siellä on jenkkimallin kytkentä ja toisen puolen polttimosta on lanka palanut tai kosketusvika tms.

        Tai sitten sinne on vaihdettu 2-lankaisen polttimon tilalle toiselle puolelle 1-lankainen.



        Vaihda toisellekin puolelle 1-lankainen polttimo tai katkaise ylimääräiset johdot. Sitten laitat joko normaalit parkit umpioihin tai jos ei ole johdoja niille niin sitten ohjelmoidaan läppärillä pitkät palamaan parkkivaloina puoliteholla.
        no en usko tohon ku kuitenkin vasen vilkku toimii normaalisti, ja vasemalla palaa parkki normaalis paikkaa, ja piuhat kyl on oikean puolelle parkkille mutta niille ei tuu virta, ja sulakkeet ovat ehjät, mutta mietin olisko maa vika tai että olisko rele?
        Social Media:
        - Twitter
        - Instagram
        - Twitch

        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

        Nykyinen:
        E61 530d -04
        Ex:
        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

        Comment

        • Gedd
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 479
          • Tampere

          Originally posted by TareJR View Post
          no en usko tohon ku kuitenkin vasen vilkku toimii normaalisti, ja vasemalla palaa parkki normaalis paikkaa, ja piuhat kyl on oikean puolelle parkkille mutta niille ei tuu virta, ja sulakkeet ovat ehjät, mutta mietin olisko maa vika tai että olisko rele?
          E39 On aika vähän perinteisiä releitä vilkuissa tai valoissa ylipäätään, tietokoneohjattuja pitkälti kaikki valot.


          HOX!

          Se polttaa sitä vilkkua parkkina siksi että tavallinen parkki ei toimi, sellainen varajärjestelmä. Eli ongelmahan on tosiaan siellä oikeassa parkissa. Testaa meneekö maapinni siitä liittimeltä maihin? Jos se saa maita eikä sinne tule virtaa ja polttimo on ehjä niin sitten vika on tietokoneen ja polttimon välisessä virtajohdossa.

          Yleismittarilla ei välttämättä saa havaittua liittimelle tulevaa virtaa jos paikallaan ei ole ehjää polttimoa kun tietokone voi katkaista virran liittimelle jos se haistaa että siellä on häikkää.

          Comment

          • tonnizi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 1501
            • Mäntsälä

            Originally posted by Gedd View Post
            E39 On aika vähän perinteisiä releitä vilkuissa tai valoissa ylipäätään, tietokoneohjattuja pitkälti kaikki valot.


            HOX!

            Se polttaa sitä vilkkua parkkina siksi että tavallinen parkki ei toimi, sellainen varajärjestelmä. Eli ongelmahan on tosiaan siellä oikeassa parkissa. Testaa meneekö maapinni siitä liittimeltä maihin? Jos se saa maita eikä sinne tule virtaa ja polttimo on ehjä niin sitten vika on tietokoneen ja polttimon välisessä virtajohdossa.

            Yleismittarilla ei välttämättä saa havaittua liittimelle tulevaa virtaa jos paikallaan ei ole ehjää polttimoa kun tietokone voi katkaista virran liittimelle jos se haistaa että siellä on häikkää.
            Juu asia selvä, osaatko sanoa minkä väriset ne aparin puolen parkkin piuhat pitäs olla?

            Ja niihin kahtee piuhaa mitkä on irtonaisena, niin ollaan laitettu lappu kiinni mutta ei syty, pitääkö sen jälkeen vikakoodit nollata?
            Last edited by tonnizi; 16-03-2015, 15:58.
            Social Media:
            - Twitter
            - Instagram
            - Twitch

            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

            Nykyinen:
            E61 530d -04
            Ex:
            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 4980
              • Paimio

              Originally posted by HC-Tuning View Post
              Muistaakseni sen verran mitä tuossa letkussa oli. Pitkä aika kun vaihdoin mutta muistaakseni pienellä sorminäppäryydellä sai vaihdettua purkamatta mitään..
              Originally posted by TheRipper View Post
              Alright...pitääpä alkaa askartelemaan.
              No niin sainpas letkun irti...ei ollut pahakaan homma. Huohottimen letkun(?) kun otti ensin edestä pois niin hyvin sopi kourat väliin.

              Muistatko muuten että käyttivätkö vanhat liittimeet uuteen letkuun vai saitko uudet liittimetkin? Kun tuo alimmainen on vain standaria pidempi ja mutkapäinen...?
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • HC-Tuning
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 267
                • Itärajalla

                Originally posted by TheRipper View Post
                No niin sainpas letkun irti...ei ollut pahakaan homma. Huohottimen letkun(?) kun otti ensin edestä pois niin hyvin sopi kourat väliin.

                Muistatko muuten että käyttivätkö vanhat liittimeet uuteen letkuun vai saitko uudet liittimetkin? Kun tuo alimmainen on vain standaria pidempi ja mutkapäinen...?

                Tais tulla uusilla liittimillä ja olikohan niin että letku hieman pidempi kun liittimet lyhyemmät. Hyvin on useamman vuoden letku kestäny.

                Comment

                • Tompd
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2013
                  • 130
                  • Ylöjärvi

                  Tarsko huolestua kun BMWScanneri näytti jotain Misfire Cylinder 4?
                  Audi R8 V8
                  BMW G12 740Le M-Sport

                  Comment

                  • Muumi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1702
                    • Rovaniemi

                    Originally posted by TareJR View Post
                    sillä kysyn että kun nyt täl hetkel palaa itel tälleen:

                    kuskin puolel parkki normaalissa paikkaa, ja apukuskin puolella vilkkus(mutta apukuskin puolella sammuu jos laitan ajovalot päälle). Niin jos laitan nyt että kuskinkin puolella palaa vilkkus, niin onko lailista, sanooko poliisi tästä tai katsuri ens leimalla?
                    No sieltä apukuskin puolelta on parkkihehku palanu, siksi palaa vilkussa valo.

                    edit:Näköjään tämäkin jo kerrottu.
                    E24 635csi

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Tompd View Post
                      Tarsko huolestua kun BMWScanneri näytti jotain Misfire Cylinder 4?
                      No jotain vois olla hyvä tehdä.

                      Comment

                      • Tompd
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2013
                        • 130
                        • Ylöjärvi

                        Joo tietäis vaan, että mitäs helvettiä toi tarkottaa? Auto kyllä toimii ihan normaalisti, lukuunottamatta nyt tota laturia mikä meni.
                        Audi R8 V8
                        BMW G12 740Le M-Sport

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Tompd View Post
                          Joo tietäis vaan, että mitäs helvettiä toi tarkottaa? Auto kyllä toimii ihan normaalisti, lukuunottamatta nyt tota laturia mikä meni.
                          Koita nollata pois ja katso uudelleen jonkin ajan päästä.

                          Jos pysyy poissa niin hyvä ja jos tulee uudelleen tiedät että nelos sylinterissä on sytytys katkoksia.
                          Voi johtua puolasta, tulpasta, imuvuodosta tai vaikka venttiilistä.

                          Comment

                          • Gog
                            BTCF Member
                            • Sep 2014
                            • 105
                            • Lahti

                            Moro, mitä sanotte, saako taakke asentaa coiloverit vaikka edessä ei ole, meneekö leimasta? Onko sallittu yhdistelmä? Muutoskatsastuksenhan se tietysti vaatii.
                            Alla 19" 235+265 niin taitaa olla turha vakiojousia vaihtaa alle kun taitaa raapia kun pehmeet on. Ei oo m-sport alustaa.
                            730dA F01 SophistoGrau

                            Comment

                            • jazzga
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2009
                              • 306
                              • Kouvola

                              Searchilla yritin etsiä mutta ei ainakaan oikeen suoranaisesti tuntunut vastaavaa olevan, eli sigun laite kyseessä:

                              Vaihdetta vaihtaessa 2. ylöspäin (välillä ykköselläkin) ~2000-3500rpm alueella vaihdon jälkeen kaasua antaessa persuksessa saakka koko auto tärisee ja tuntuisi kuin kytkin luistaisi 500-700rpm verran ja tämän jälkeen "tarraa" aika ärhäkkäästi kiinni ja vetää loppuun. Jos lähtee liikkeelle reilummin ja pitää kierrokset korkealla ei vastaavaa esiinny. 5. vaihteella vedätettäessä saattaa vastaavaa esiintyä jo matalemmilla kierroksilla.

                              Testattu vetämällä käsijarrun päälle ja ykkösellä kytkin ylös -> pienen nytkytyksen jälkeen sammuu. Myöskin vitosvaihteella annettu paikallaan kiekkoja ja kytkintä nostaessa samalla tavalla sammuu. CDV poistettu. Kaksoismassa ei tunnu kolinaa pitävän.

                              Vakionopeusnivel pitää edestakaisin nytkyteltäessä kilahduksen mutta ei kuitenkaan matkavauhdeissa täristele. 300tkm mittarissa ja kytkinremontista ei ole tietoa. Muita vikakohtia ei ole tiedossa.

                              Eli onko kytkinjumppaa tiedossa vai onko mahdollista että vikaa olisi muualla? Ja mitä tälläisen kytkinrempan töistä kannattaisi maksaa?
                              olympiavolkkari
                              EX-list
                              E91 320d -06
                              E46 328iA -98
                              E39 523i M-Sport -01
                              E36 325i -92
                              E39 525iA -01
                              E36 316i Mortal Compact -96
                              + pari muuta

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Gog View Post
                                Moro, mitä sanotte, saako taakke asentaa coiloverit vaikka edessä ei ole, meneekö leimasta? Onko sallittu yhdistelmä? Muutoskatsastuksenhan se tietysti vaatii.
                                Alla 19" 235+265 niin taitaa olla turha vakiojousia vaihtaa alle kun taitaa raapia kun pehmeet on. Ei oo m-sport alustaa.
                                Kyllähän nyt 265 pitäisi mahtua oikealla ET:llä pyörimään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎