Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoonas
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 300
    • Vantaa

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Voi mutta veikataan ennemmin vaikka imuvuotoa.
    Mitä meinaat?

    Tänään yritin starttipilottia suihkii joka paikkaan ja katsoa josko jotain tapahtuis. Mut ei mitään....
    E28 m30b34 HX55

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by zoonas View Post
      Mitä meinaat?

      Tänään yritin starttipilottia suihkii joka paikkaan ja katsoa josko jotain tapahtuis. Mut ei mitään....
      Ei kun valittaako sinulla se lambdan lämmityksistä?

      Luin niin hätäisesti että katsoin geneeriseksi lambda herjaksi. Sellaisen saa aikaan molempiin lambdoihin esim. juuri tuolla imuvuodolla. Lämmitys herjaa se ei tee.

      Comment

      • Jii_Koo
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 785
        • Jkl

        Originally posted by Koikkaa View Post
        Moi.

        530D vm.2002
        Ajossa tuntuu kevyttä nykimistä ja rykimistä, jota en ole suoraan laittanyt moottorin piikkiin. Vaihdettiin rättinivel ja rasvattiin vakionopeusnivel.
        Eivät tuoneet helpotusta. Tuntui kuin jokin ahdistaa? Moottori vetää kumminkin ihan ok loppuun asti.

        Carsoftilla tutkaillessa löytyi vikakoodi "1190 - Rail pressure regulation"

        Samalla softalla apukuski seuraili tuossa työmatkalla raili paineen pyyntöä ja saantia..
        Juuri tuossa tasaisella ajossa arvot saannissa heittelevät seuraavasti, Pyynti 580 niin toteutuma heiluu 400-700 välillä.

        Mutta jos hieman nostaa kuormitusta ja pyynti nousee niin arvo pysyy kiltisti mukana ja tarkasti pyynnin kanssa samoissa.
        Samoin jos kaasun nostaa niin sama homma.

        Arvauksia ongelmasta?
        -Anturi saanut "normaali" ajon paineista tarpeekseen?
        -Liitin vikaa?
        -Pumpu paskana?

        e39 -- Tutina syö miestä.. topikin alle kuuluisi
        Katoitteko mitä tukkia edeltävät pumput tankilta eteenpäin antaa?
        '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

        Comment

        • Koikkaa
          Newbiemmer
          • Jul 2008
          • 15
          • Jalasjärvi

          Originally posted by jaykayarel View Post
          Katoitteko mitä tukkia edeltävät pumput tankilta eteenpäin antaa?
          Jos se oli lukema siinä live-datassa rail pressuren yläpuolella niin tasainen 3,7 koko ajan.
          Yrittänyttä ei laiteta..

          e32 525D, e39 530D, e70 X5 35xDrive

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            Originally posted by Koikkaa View Post
            Jos se oli lukema siinä live-datassa rail pressuren yläpuolella niin tasainen 3,7 koko ajan.
            Koneella vois kattoo vielä rail-paineensäätimen toiminta prosentit sekä virrat.
            Myös täyskaasu kiihdyksen aikana toteutuneet rail-paineet seurantaan.

            Mahdollisia oireen aiheuttajia:
            - Paineensäätimen tiivisterenkaat
            - Paineanturin liitinpinnit/johtovika.
            - KP-pumppu
            - Suutin/suuttimet

            Comment

            • zoonas
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 300
              • Vantaa

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Ei kun valittaako sinulla se lambdan lämmityksistä?

              Luin niin hätäisesti että katsoin geneeriseksi lambda herjaksi. Sellaisen saa aikaan molempiin lambdoihin esim. juuri tuolla imuvuodolla. Lämmitys herjaa se ei tee.

              Juu. Lämmitykseen viittaa... :think
              E28 m30b34 HX55

              Comment

              • 523i
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 319
                • Iisalmi

                DME laatikon transistori on nyt vaihdettu ja puola alkoi sytyttää (poltti ylimääräisen bensan sylinteristä.) Putkesta kuuluu silti tämä putputus ja INPA näyttää Muffler flap vika koodia. e39:ssä ei pitäisi tätä läppää olla? Voiko putki tukkeutua niin osittain että auto kiihtyy normaalisti mutta tyhjäkäynnillä pakokaasu tulee putputtamalla?

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by 523i View Post
                  DME laatikon transistori on nyt vaihdettu ja puola alkoi sytyttää (poltti ylimääräisen bensan sylinteristä.) Putkesta kuuluu silti tämä putputus ja INPA näyttää Muffler flap vika koodia. e39:ssä ei pitäisi tätä läppää olla? Voiko putki tukkeutua niin osittain että auto kiihtyy normaalisti mutta tyhjäkäynnillä pakokaasu tulee putputtamalla?
                  Miltä roughness näyttää?
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • 523i
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 319
                    • Iisalmi

                    Originally posted by peto2 View Post
                    Miltä roughness näyttää?
                    Tuolle 5 sylinterille edelleen korkeampia arvoja, vaatiiko vaan ajoa että karsta/ylimääräinen bensa palaa? Pitänee suihkia tuota jarru cleaneriä uudestaan imusarjaan nyt kun 5:s puolakin sytyttää (eihän ne kierrokset nouse cleaneristä jos sytystä ei ole tapahtunut )

                    Comment

                    • _racing_
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 296
                      • Inkoo

                      E39 525tds tekniikan tilalle 530d tekniikka

                      Millanenkohan savotta on laittaa m51 tekniikan tilalle m57? Korin johtosarjoissa eroa?

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by _racing_ View Post
                        Millanenkohan savotta on laittaa m51 tekniikan tilalle m57? Korin johtosarjoissa eroa?
                        Moottorinohjaus jne uusiksi. On siis melkoinen askare kun lähes kaikki auton sähköt pitää vaihtaa .

                        Comment

                        • mie
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2007
                          • 219

                          Tietääkös joku mihin pinniin tai minkä väriseen johtoon pitää mid yhdistää peräkontissa radion pistokkeessa että sais kellon tähän laitteeseen? On jälkeenpäin laitettu navi pienellä obc:lla joka ei kylläkään toimi nii ei oo kelloa.

                          e39 530d -99

                          Comment

                          • 523i
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 319
                            • Iisalmi

                            Ehkä väärä alue, mutta kysyn: Paljonko on tuommoisen e39 -97 300.000km bensa automaatin, kohtalaisen hyvin varusteltu ja hyvin huollettu realistinen myynti hinta? Nettiautossa vaihtelee aika rajusti 1000€-5000€.

                            Comment

                            • Zoui
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 6350
                              • Tampere

                              Originally posted by 523i View Post
                              Ehkä väärä alue, mutta kysyn: Paljonko on tuommoisen e39 -97 300.000km bensa automaatin, kohtalaisen hyvin varusteltu ja hyvin huollettu realistinen myynti hinta? Nettiautossa vaihtelee aika rajusti 1000€-5000€.
                              Taitaa näissä se yleisilme hinnoitella, mikä väri, vanteet, sisusta/varusteet... tietenkin e39 kopassa ruosteen määrä sanelee suunnan. Eli noilla tiedoilla mitä jaoit niin haitari on ihan realistinen, joskin aika pitkälle kuviteltu.



                              Vs

                              Last edited by Zoui; 08-11-2015, 10:00.
                              Elämä on pihakivestä.

                              Comment

                              • 523i
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 319
                                • Iisalmi

                                Voiko tämä ECU/DME kasetti olla osittain viallinen, kun e39 antaa heikkoa kipinää (kierroksilla pelaa hyvin, tyhjäkäynnillä ei). Katsastuksesta meni kuitenkin hienosti läpi päästöistä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎