Originally posted by peto2
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vertaistukea hakemassa
Ny kun on talvella kunno pakkaset päällä ja autolla ajaa max 30km päivä "liikkua kuitenkin pitää " auto roikassa joka päivä se 2 h .öljyt vaihdettu 2 kk sitten teboil diamond 5W-40 ollut käytössä jo 3 vuotta eikä tavella ollut mitään ongelmia .
nyt kurkkasin kuitenkin kun vaihdoin lähivalopolttimoita autoon, niin venttilikoppaan menevään huohottajan letkuun ja siellä oli orastavaa keltaista "majoneesia" öljykorkin alla ei mitään . kandeisko laittaa auton keulu pahvilla tukkoon ? tätä ilmiötä ei ole ennen tullut , ilmeisesti separaattori letkuineen rupee olee tiensä päässä , jos pääsis tuolla sinnittelyllä kevääseen asti , sit on vaihdettava kaikki huohottajan letkut ja separaattori . onhan noita aika hurjia kuvia netissä kun on majoneesiä letkut täynnä . mut mitä mieltä tosta kuvasta ? öljytikussakaan ei näy mitään normaalista poikkeavaa
vikakoodit luin testerillä , kun ollut tuota kylmäkäynnistys tutinaa aina välistä . mielenkiintoisia koodeja : toki välissä oli kypsän akun vaihto uuteen
-of ohjanlaite 03 avain 1 vaihtokoodi toleranssi korotettu
07 istuinlämmityselementti etuvasen ,johtokatkos hetkellinen vika virhetaajuus 3
moottorin ohjaus 1 f0 palamiskatkoksia sylinterissä 3 virhetoiminto
keskuselektronikka ZE 1.2 3.1. tuulilasinpyyhkijöiden moottori komponentti viallinen
ABS/ASR 5.7
14 venttiiilirele viallinen
toi istuin lämmitin ja pyyhkijät koodi on hämärä , koska penkissä lämmöt pelaa meinaa ahteri kärytä kun toimii liiankin hyvin ja pyyhkijät toimii ihan normaalisti :think mutt osaako joku tulkata tota abs rele vikaa mitenkään ?
sit noita avaimia sen on herjannu ennenkin , 2kpl k-lukko avaimia ja molempia käytetään tasaseen , niistä tulee välillä herjoja
Disasta vielä , alle vuoden verran toi Disa pitäny aika kilkatusta , kuulostaa tosiaan kun lähtis sieltä se läppä ja akseli just irti kohti imusarjaa , käytin eilen disan irti ja , sisällä oleva kalvo tms siellä onkaan on ehjä , sormi testi ok , siipeä kun sormillä heiluttelee on siinä alustavaa väljyyttä muutamia millejä liikuu , mutta youtubessa kun on noita vastaavia videoita missä melkein akseli on irti niin pitää saman äänen kun mulla , että voiko noin pieni välys tehdä että disa kilkattaa kun lehmällä kello kaulassatiiviste disassa ok myös.
ite tuossa järkeilly että ostaa koko disan uuden , toi repair kit maksaa kuitenkin sen 60-75€ no okei saat uuden metallisen akseli ja uuden läpän ja tiivisteen , mutta sulla saattaa olla edelleen yli 10 v vanha disa joka voi muuten poksahtaa koska vaan 60-75 € + uus disa joku joskus sanonu että köyhän ei kannata ostaa huonoa , minä kans päätin että toimin tämän ohjeen mukaan .Last edited by jannnu78; 18-01-2016, 20:04.
Comment
-
-
Kovemmilla pakkasilla ongelmaa omassa autossa käynnistäessä.. eli -01 525d kyseessä.
Vuoden ensimmäisillä kovemmilla pakkasilla (-20c tai yli) ongelmat alkoivat, auto ei käynnistynyt edes apuvirralla toisesta autosta otettaessa. Tuntui ettei vanhalla akulla saanut vaan starttia pyörimään tarpeeksi nopeasti. Uuden akun hommattua auto sitten lopulta käynnistyi ja sillä on nyt tullut ajeltua 2-3vk suht koht ongelmitta. Mutta tänään taas -20c pakkasella, ei lähtenyt. Ei sitten millään. Startti kyllä lähti pyörimään ja kuullostikin ihan hyvältä, mutta se viiminen "sahaus/ryskytys" jäi vaan uupumaan. Enpä jäänyt sitä moneen kertaan yrittämään ettei vaan uusikin akku olisi taas tyhjä.
Parisen viikkoa takaperin tuli mittailtua hehkujen vastukset releeltä, joka löytyi siis moottoritilasta suodattimen alta olevasta boxista. Arvot näyttivät ok:lta. Auto on ollut johdon perässä, mutta alkaa kyllä epäilyttämään, että toimiiko edes koko lohkolämmitin.. mites tämän nyt helposti pystyisi varmistamaan?
Diesel suodatin varmaan kannattaa myös vaihdattaa? Mites huohotin vaikuttaa talvella? muita konsteja?
Comment
-
-
Originally posted by Tomson View PostKovemmilla pakkasilla ongelmaa omassa autossa käynnistäessä.. eli -01 525d kyseessä.
Vuoden ensimmäisillä kovemmilla pakkasilla (-20c tai yli) ongelmat alkoivat, auto ei käynnistynyt edes apuvirralla toisesta autosta otettaessa. Tuntui ettei vanhalla akulla saanut vaan starttia pyörimään tarpeeksi nopeasti. Uuden akun hommattua auto sitten lopulta käynnistyi ja sillä on nyt tullut ajeltua 2-3vk suht koht ongelmitta. Mutta tänään taas -20c pakkasella, ei lähtenyt. Ei sitten millään. Startti kyllä lähti pyörimään ja kuullostikin ihan hyvältä, mutta se viiminen "sahaus/ryskytys" jäi vaan uupumaan. Enpä jäänyt sitä moneen kertaan yrittämään ettei vaan uusikin akku olisi taas tyhjä.
Parisen viikkoa takaperin tuli mittailtua hehkujen vastukset releeltä, joka löytyi siis moottoritilasta suodattimen alta olevasta boxista. Arvot näyttivät ok:lta. Auto on ollut johdon perässä, mutta alkaa kyllä epäilyttämään, että toimiiko edes koko lohkolämmitin.. mites tämän nyt helposti pystyisi varmistamaan?
Diesel suodatin varmaan kannattaa myös vaihdattaa? Mites huohotin vaikuttaa talvella? muita konsteja?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo sen lohkolämmittimen pystyy mittaamaa ihan kuten ne hehkutkin. Kuten _nixu_ sanoi, niin kannattaisi varmaan vikakoodit lukaista ja vilkaista rail paineet startissa.
Comment
-
-
Originally posted by Tomson View PostVikakoodit luetaan heti kun vaan saadaan auto liikkeelle jossa niitä voidaan lukea. Onko tiettyä arvo jota tuo lohkolämmitin tulisi näyttää kun sitä lähtee auton keulasta mittaamaanE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
En oo vielä lukenu koodeja, mutta kysyn silti.
M52b25 ongelmaa.
Oire 1. Todella huono käynnistyminen olipa kylmä tai lämmin kone. Kaasu pitää olla pohjassa startissa, ennen kun lähtee ja sillonkin saa sahata jonkun aikaa. Ja lähtee hirmu ryminällä ja paukkeella käntiin. Kun lähtee, pyörii heti täysin normaalisti.
Oire 2. Täysin tehoton alle 3500 kierroksen. Sen jälkeen suht normaali muuten, mutta kiihtyy aaltomaisesti.E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostEn oo vielä lukenu koodeja, mutta kysyn silti.
M52b25 ongelmaa.
Oire 1. Todella huono käynnistyminen olipa kylmä tai lämmin kone. Kaasu pitää olla pohjassa startissa, ennen kun lähtee ja sillonkin saa sahata jonkun aikaa. Ja lähtee hirmu ryminällä ja paukkeella käntiin. Kun lähtee, pyörii heti täysin normaalisti.
Oire 2. Täysin tehoton alle 3500 kierroksen. Sen jälkeen suht normaali muuten, mutta kiihtyy aaltomaisesti.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
E39 Hifihommia
E39 Hifihommia:
Potilas on -98 mallinen dsp hifillä ja alunpitäen 4:3 navilla sekä tv:llä.
Myöhemmin vaihdettu 16:9 Navi ja Ilmeisesti Mk4 navilukija koska dvd versio navilukijasta löytyi takaluukusta.
Ongelmakohtia on muutamia:
- Radio ei löydä kanavia
- Pakkasten tullen näyttö muuttui valkoiseksi, irroitin navilukijan nyt se on musta ja en pysty vaihtamaan radiolta cd boxille
- Toimiessaan tuossa lämpimillä keleillä asetukset olivat aina 0:ssa kun auton käynnisti uudestaan (esim dsp:n)
- Kun homma vielä toimis niin lämmettyään vahvistin soittaa pääosin vain kuskin puolen kaiuttimista.
V8 soundeja toki kuuntelee mielellään mutta ois mukava kuunnellä välillä jotain muutakin.
Näyttävät pyytävän pelkästään mk4 navilukijasta satasia, siihen päälle varmaan sais korjata vahvarin ja radiomoduulinki..
Vaihtoehtoja heittää tuo vanha järjestelmä metsään ostaa dynavin kiinan navi ja korjata vahvari?
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostEn oo vielä lukenu koodeja, mutta kysyn silti.
M52b25 ongelmaa.
Oire 1. Todella huono käynnistyminen olipa kylmä tai lämmin kone. Kaasu pitää olla pohjassa startissa, ennen kun lähtee ja sillonkin saa sahata jonkun aikaa. Ja lähtee hirmu ryminällä ja paukkeella käntiin. Kun lähtee, pyörii heti täysin normaalisti.
Oire 2. Täysin tehoton alle 3500 kierroksen. Sen jälkeen suht normaali muuten, mutta kiihtyy aaltomaisesti.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by A^A View PostSaako motonetistä vielä boge/sachs sport iskareita? Jos ei niin vinkkejä mistä / mitkä edullisesti tilalle?Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
Comment