memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    Originally posted by peto2 View Post
    Parkkitutkan piippari?
    Saattaapi ollakkin, eilen vielä iltatöinä kaivelin sille piuhankin ja aamulla sitten piippaili lumikerroksesta. On siis aikasemminkin pelannut, mutta eipä kyllä heti taas muista koska on viimeksi piipannut niin ei ole tullut sen toimimattomuutta sen kummemmin noteerattua.

    Comment

    • jannnu78
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 150
      • Tampere

      Vertaistukea hakemassa

      Ny kun on talvella kunno pakkaset päällä ja autolla ajaa max 30km päivä "liikkua kuitenkin pitää " auto roikassa joka päivä se 2 h .öljyt vaihdettu 2 kk sitten teboil diamond 5W-40 ollut käytössä jo 3 vuotta eikä tavella ollut mitään ongelmia .

      nyt kurkkasin kuitenkin kun vaihdoin lähivalopolttimoita autoon, niin venttilikoppaan menevään huohottajan letkuun ja siellä oli orastavaa keltaista "majoneesia" öljykorkin alla ei mitään . kandeisko laittaa auton keulu pahvilla tukkoon ? tätä ilmiötä ei ole ennen tullut , ilmeisesti separaattori letkuineen rupee olee tiensä päässä , jos pääsis tuolla sinnittelyllä kevääseen asti , sit on vaihdettava kaikki huohottajan letkut ja separaattori . onhan noita aika hurjia kuvia netissä kun on majoneesiä letkut täynnä . mut mitä mieltä tosta kuvasta ? öljytikussakaan ei näy mitään normaalista poikkeavaa


      vikakoodit luin testerillä , kun ollut tuota kylmäkäynnistys tutinaa aina välistä . mielenkiintoisia koodeja : toki välissä oli kypsän akun vaihto uuteen

      -of ohjanlaite 03 avain 1 vaihtokoodi toleranssi korotettu

      07 istuinlämmityselementti etuvasen ,johtokatkos hetkellinen vika virhetaajuus 3

      moottorin ohjaus 1 f0 palamiskatkoksia sylinterissä 3 virhetoiminto

      keskuselektronikka ZE 1.2 3.1. tuulilasinpyyhkijöiden moottori komponentti viallinen

      ABS/ASR 5.7

      14 venttiiilirele viallinen

      toi istuin lämmitin ja pyyhkijät koodi on hämärä , koska penkissä lämmöt pelaa meinaa ahteri kärytä kun toimii liiankin hyvin ja pyyhkijät toimii ihan normaalisti :think mutt osaako joku tulkata tota abs rele vikaa mitenkään ?

      sit noita avaimia sen on herjannu ennenkin , 2kpl k-lukko avaimia ja molempia käytetään tasaseen , niistä tulee välillä herjoja

      Disasta vielä , alle vuoden verran toi Disa pitäny aika kilkatusta , kuulostaa tosiaan kun lähtis sieltä se läppä ja akseli just irti kohti imusarjaa , käytin eilen disan irti ja , sisällä oleva kalvo tms siellä onkaan on ehjä , sormi testi ok , siipeä kun sormillä heiluttelee on siinä alustavaa väljyyttä muutamia millejä liikuu , mutta youtubessa kun on noita vastaavia videoita missä melkein akseli on irti niin pitää saman äänen kun mulla , että voiko noin pieni välys tehdä että disa kilkattaa kun lehmällä kello kaulassa tiiviste disassa ok myös.

      ite tuossa järkeilly että ostaa koko disan uuden , toi repair kit maksaa kuitenkin sen 60-75€ no okei saat uuden metallisen akseli ja uuden läpän ja tiivisteen , mutta sulla saattaa olla edelleen yli 10 v vanha disa joka voi muuten poksahtaa koska vaan 60-75 € + uus disa joku joskus sanonu että köyhän ei kannata ostaa huonoa , minä kans päätin että toimin tämän ohjeen mukaan .
      Attached Files
      Last edited by jannnu78; 18-01-2016, 20:04.

      Comment

      • 523i
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 319
        • Iisalmi

        Tuommoinen määrä on normaalia vaikka ois ihan uusi separaattori siellä, jos ajaa lyhyttä pätkää.

        Comment

        • Tomson
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 251
          • Finland

          Kovemmilla pakkasilla ongelmaa omassa autossa käynnistäessä.. eli -01 525d kyseessä.

          Vuoden ensimmäisillä kovemmilla pakkasilla (-20c tai yli) ongelmat alkoivat, auto ei käynnistynyt edes apuvirralla toisesta autosta otettaessa. Tuntui ettei vanhalla akulla saanut vaan starttia pyörimään tarpeeksi nopeasti. Uuden akun hommattua auto sitten lopulta käynnistyi ja sillä on nyt tullut ajeltua 2-3vk suht koht ongelmitta. Mutta tänään taas -20c pakkasella, ei lähtenyt. Ei sitten millään. Startti kyllä lähti pyörimään ja kuullostikin ihan hyvältä, mutta se viiminen "sahaus/ryskytys" jäi vaan uupumaan. Enpä jäänyt sitä moneen kertaan yrittämään ettei vaan uusikin akku olisi taas tyhjä.

          Parisen viikkoa takaperin tuli mittailtua hehkujen vastukset releeltä, joka löytyi siis moottoritilasta suodattimen alta olevasta boxista. Arvot näyttivät ok:lta. Auto on ollut johdon perässä, mutta alkaa kyllä epäilyttämään, että toimiiko edes koko lohkolämmitin.. mites tämän nyt helposti pystyisi varmistamaan?

          Diesel suodatin varmaan kannattaa myös vaihdattaa? Mites huohotin vaikuttaa talvella? muita konsteja?

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8975
            • Kellokoski

            Jos vaikka lukis vikakoodit ja katsoisi livedatasta nouseeko railin paineet startissa jne..
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              Originally posted by Tomson View Post
              Kovemmilla pakkasilla ongelmaa omassa autossa käynnistäessä.. eli -01 525d kyseessä.

              Vuoden ensimmäisillä kovemmilla pakkasilla (-20c tai yli) ongelmat alkoivat, auto ei käynnistynyt edes apuvirralla toisesta autosta otettaessa. Tuntui ettei vanhalla akulla saanut vaan starttia pyörimään tarpeeksi nopeasti. Uuden akun hommattua auto sitten lopulta käynnistyi ja sillä on nyt tullut ajeltua 2-3vk suht koht ongelmitta. Mutta tänään taas -20c pakkasella, ei lähtenyt. Ei sitten millään. Startti kyllä lähti pyörimään ja kuullostikin ihan hyvältä, mutta se viiminen "sahaus/ryskytys" jäi vaan uupumaan. Enpä jäänyt sitä moneen kertaan yrittämään ettei vaan uusikin akku olisi taas tyhjä.

              Parisen viikkoa takaperin tuli mittailtua hehkujen vastukset releeltä, joka löytyi siis moottoritilasta suodattimen alta olevasta boxista. Arvot näyttivät ok:lta. Auto on ollut johdon perässä, mutta alkaa kyllä epäilyttämään, että toimiiko edes koko lohkolämmitin.. mites tämän nyt helposti pystyisi varmistamaan?

              Diesel suodatin varmaan kannattaa myös vaihdattaa? Mites huohotin vaikuttaa talvella? muita konsteja?
              No sen lohkolämmittimen pystyy mittaamaa ihan kuten ne hehkutkin. Kuten _nixu_ sanoi, niin kannattaisi varmaan vikakoodit lukaista ja vilkaista rail paineet startissa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Tomson
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 251
                • Finland

                Originally posted by HTK12 View Post
                No sen lohkolämmittimen pystyy mittaamaa ihan kuten ne hehkutkin. Kuten _nixu_ sanoi, niin kannattaisi varmaan vikakoodit lukaista ja vilkaista rail paineet startissa.
                Vikakoodit luetaan heti kun vaan saadaan auto liikkeelle jossa niitä voidaan lukea. Onko tiettyä arvo jota tuo lohkolämmitin tulisi näyttää kun sitä lähtee auton keulasta mittaamaan

                Comment

                • Powr
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2008
                  • 1589
                  • Kankaanpää

                  Originally posted by Powr View Post
                  Eipä enää mittää. Tempasin uuden laturin ni katotaan mitä tekee.
                  Ja laturilla lähti myös kaikki ihmeelliset hytkymiset moottorista
                  "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8975
                    • Kellokoski

                    Originally posted by Tomson View Post
                    Vikakoodit luetaan heti kun vaan saadaan auto liikkeelle jossa niitä voidaan lukea. Onko tiettyä arvo jota tuo lohkolämmitin tulisi näyttää kun sitä lähtee auton keulasta mittaamaan
                    Eikö siellä suunnalla olis joku foorumilainen joka voisi tulla läppärin kanssa ne lukemaan? Ei sen takia autoa tarvitse mihinkään kuskata
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Purtsi123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1011
                      • Kuopio

                      En oo vielä lukenu koodeja, mutta kysyn silti.

                      M52b25 ongelmaa.
                      Oire 1. Todella huono käynnistyminen olipa kylmä tai lämmin kone. Kaasu pitää olla pohjassa startissa, ennen kun lähtee ja sillonkin saa sahata jonkun aikaa. Ja lähtee hirmu ryminällä ja paukkeella käntiin. Kun lähtee, pyörii heti täysin normaalisti.

                      Oire 2. Täysin tehoton alle 3500 kierroksen. Sen jälkeen suht normaali muuten, mutta kiihtyy aaltomaisesti.
                      E61 525xda -08

                      Comment

                      • Arppa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1066
                        • Lumbriver

                        Originally posted by Purtsi123 View Post
                        En oo vielä lukenu koodeja, mutta kysyn silti.

                        M52b25 ongelmaa.
                        Oire 1. Todella huono käynnistyminen olipa kylmä tai lämmin kone. Kaasu pitää olla pohjassa startissa, ennen kun lähtee ja sillonkin saa sahata jonkun aikaa. Ja lähtee hirmu ryminällä ja paukkeella käntiin. Kun lähtee, pyörii heti täysin normaalisti.

                        Oire 2. Täysin tehoton alle 3500 kierroksen. Sen jälkeen suht normaali muuten, mutta kiihtyy aaltomaisesti.
                        Imuvuotoja.
                        Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                        Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                        Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                        -Raahe Connection-
                        -Team Kärppä- limited edition

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10520
                          • Saaressa

                          E39 Hifihommia

                          E39 Hifihommia:
                          Potilas on -98 mallinen dsp hifillä ja alunpitäen 4:3 navilla sekä tv:llä.
                          Myöhemmin vaihdettu 16:9 Navi ja Ilmeisesti Mk4 navilukija koska dvd versio navilukijasta löytyi takaluukusta.
                          Ongelmakohtia on muutamia:
                          - Radio ei löydä kanavia
                          - Pakkasten tullen näyttö muuttui valkoiseksi, irroitin navilukijan nyt se on musta ja en pysty vaihtamaan radiolta cd boxille
                          - Toimiessaan tuossa lämpimillä keleillä asetukset olivat aina 0:ssa kun auton käynnisti uudestaan (esim dsp:n)
                          - Kun homma vielä toimis niin lämmettyään vahvistin soittaa pääosin vain kuskin puolen kaiuttimista.
                          V8 soundeja toki kuuntelee mielellään mutta ois mukava kuunnellä välillä jotain muutakin.
                          Näyttävät pyytävän pelkästään mk4 navilukijasta satasia, siihen päälle varmaan sais korjata vahvarin ja radiomoduulinki..

                          Vaihtoehtoja heittää tuo vanha järjestelmä metsään ostaa dynavin kiinan navi ja korjata vahvari?

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3665
                            • seinäjoki

                            Originally posted by Purtsi123 View Post
                            En oo vielä lukenu koodeja, mutta kysyn silti.

                            M52b25 ongelmaa.
                            Oire 1. Todella huono käynnistyminen olipa kylmä tai lämmin kone. Kaasu pitää olla pohjassa startissa, ennen kun lähtee ja sillonkin saa sahata jonkun aikaa. Ja lähtee hirmu ryminällä ja paukkeella käntiin. Kun lähtee, pyörii heti täysin normaalisti.

                            Oire 2. Täysin tehoton alle 3500 kierroksen. Sen jälkeen suht normaali muuten, mutta kiihtyy aaltomaisesti.
                            Saattaa toki olla imuvuotokin, tai tulpat. Mutta myös "puolikuntoinen" nokka-akselin tunnistin teki itsellä joskus tuollaista. Eli, tarkista onko alkuperäinen nokantunnistin ja jos ei, niin se vaihtoon.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • A^A
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2168
                              • Seinäjoki

                              Saako motonetistä vielä boge/sachs sport iskareita? Jos ei niin vinkkejä mistä / mitkä edullisesti tilalle?
                              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                              Comment

                              • luikas
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2004
                                • 644
                                • Oulu area

                                Originally posted by A^A View Post
                                Saako motonetistä vielä boge/sachs sport iskareita? Jos ei niin vinkkejä mistä / mitkä edullisesti tilalle?
                                Kl-varaosista tullut haettua nuita Sachsin m-sport iskareita
                                Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                                Past:
                                F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                                F31 318d xdrive -14
                                F07 530d GT-11
                                E90 330xda LCI -09
                                E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                                E39 530d M-Sport -03
                                E39 530iA M-Sport -02
                                E39 528i -97
                                E30 320i -88

                                Comment

                                Working...
                                X