Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hene
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 399
    • Joensuu

    12/2000 530d. Sähkösäätöinen ratti elää toisinaan omaa elämäänsä, eli liikkuu ajon aika itsekseen aivan taka-asentoon, joskus nopeasti ja joskus huomaamattomasti hiipien. Sen kun komentaa takaisin omaan paikkaansa, niin malttaa pysyä siellä hetkestä puoleen tuntiin. Muita sähkövikoja en ole huomannut.
    Ylös / Alasliike toimii niinkuin pitääkin, samoin penkkien säädöt. Akku on uusi.
    X5 E53 3.0d

    Comment

    • BMW_Harrastaja
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 819
      • Oulu area

      Originally posted by Hene View Post
      12/2000 530d. Sähkösäätöinen ratti elää toisinaan omaa elämäänsä, eli liikkuu ajon aika itsekseen aivan taka-asentoon, joskus nopeasti ja joskus huomaamattomasti hiipien. Sen kun komentaa takaisin omaan paikkaansa, niin malttaa pysyä siellä hetkestä puoleen tuntiin. Muita sähkövikoja en ole huomannut.
      Ylös / Alasliike toimii niinkuin pitääkin, samoin penkkien säädöt. Akku on uusi.
      Kannattaa tutkia ne viikselle tulevat johdot. Hyvinkin voi olla puhki jostain kohti.
      BMW driver and owner since 2000.

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        Mihin kohtaan kattoluukun vedenpoistoputket päästää vedet? Rupes auto tiputtamaan vettä apparin puolen takapyörän eestä. Ekaks luulin, että tulee jarrunestettä jarrunesteputkista koska se vuotaa just siitä kohtiin, mutta ei.
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by Night-Wind View Post
          Mihin kohtaan kattoluukun vedenpoistoputket päästää vedet? Rupes auto tiputtamaan vettä apparin puolen takapyörän eestä. Ekaks luulin, että tulee jarrunestettä jarrunesteputkista koska se vuotaa just siitä kohtiin, mutta ei.
          Autossa on neljä poistoputkea. Vesi tulee jokaisen renkaan lähistöltä. Eli melko varmasti juuri kattoluukun vesiä tulee.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            Originally posted by HTK12 View Post
            Autossa on neljä poistoputkea. Vesi tulee jokaisen renkaan lähistöltä. Eli melko varmasti juuri kattoluukun vesiä tulee.
            Asia selvä. Kiitos varmennuksesta.
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • apche
              Bimmer Rookie
              • Aug 2013
              • 94
              • Somalia

              Mistäpä se kannattaisi tilata noita kylkilistoja e39:een? Myös M5 mallin etupuskuri olisi hakusessa?
              -

              Comment

              • Hillo
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 18
                • Jyväskylä

                Tuommosta vikakoodia tuli (kuva), lisäksi oli myös:
                7717 monitorin speed (rpm) sensor - vikakoodi

                Nämä ilmeisesti tullut kun tänään painoin lapun lattiaan moottoritiellä muutaman kerran niin auto ei lähtenyt kiihtymään juuri mihinkään? onko vika ahtopaineen säätimessä/tunnistimessa tai mikä nyt tuo onkaan?
                Auto toimii kyllä nuita muutamaa kertaa lukuunottamatta normaalisti.

                autona siis 530D 9/2000, ohjelmoitu.
                Attached Files
                E39 350D -00

                Comment

                • Jondis
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 698
                  • Tuusula

                  Originally posted by apche View Post
                  Mistäpä se kannattaisi tilata noita kylkilistoja e39:een? Myös M5 mallin etupuskuri olisi hakusessa?
                  Saksan ebayta halvemmalla en ole vielä mistään löytänyt. Etupuskuri maksoi 90€ ja on ihan abs muovia sekä istui niinkuin kuuluukin. Kylkilista saa myös sieltä halvalla, mutta niistä ei viekä kokemusta, kun en ole ehtinyt tilamaan.
                  MB E55 AMG -05
                  E36 318TiA -96
                  E34 535i -89 imolarot
                  Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                  Comment

                  • pmtk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 1560
                    • Iisalmi

                    Onko normaalia, että e39 525i touring -01 pakoputkisto on yhdestä osasta? Ei ainakaan BMW Fansin mukaan, mutta ei sieltä liitoksia löytynyt.

                    Pitäisi vaihtaa keskimmäinen osa, mutta menee ilmeisesti koko putkisto vaihtoon.
                    E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 4978
                      • Paimio

                      Originally posted by pmtk View Post
                      Onko normaalia, että e39 525i touring -01 pakoputkisto on yhdestä osasta? Ei ainakaan BMW Fansin mukaan, mutta ei sieltä liitoksia löytynyt.

                      Pitäisi vaihtaa keskimmäinen osa, mutta menee ilmeisesti koko putkisto vaihtoon.
                      Yhtä puutahan ne tehtaalta lähtien on. Mutta saahan nuo osina ostettua niin ei tarvitse koko putkea uusia. Liitosholkeilla sitten kasataan.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • merbau
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 130
                        • Pälkäne

                        Tällä kertaa puolilämpimällä (M62TU, e39 -00 540i) autolla heitti moottorin vikavalon. INPAlla luetut koodit:
                        Code:
                        E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                        -------------------------------------
                        Date: 06/05/16 10:15:39
                        ECU: ME72KWP0
                        JobStatus: OKAY
                        Variant: ME72KWP0
                        -------------------------------------------------------------
                        RESULT: 2 errors in error memory !
                        -------------------------------------------------------------
                        28 LR-Adaption additiv per Time
                        Error frequency : 1
                        Logistic counter: 40
                        Engine speed 520.00 /min
                        relative air charged (rl) 14.25 %
                        gas level 29.00 l
                        Control factor Bank1 1.03
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        Limit at rich range reached current,
                        --
                        --
                        --
                        Limit at rich range reached Initial,
                        --
                        --
                        --
                        E-Flag debounce
                        CARB debounce
                        SCATT-active
                        MIL on
                        --
                        --
                        --
                        --
                        -------------------------------------------------------------
                        29 LR-Adaption additiv per Time Bank 2
                        Error frequency : 1
                        Logistic counter: 39
                        Engine speed 520.00 /min
                        relative air charged (rl) 12.00 %
                        gas level 29.00 l
                        Control factor Bank2 0.97
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        Limit at rich range reached current,
                        --
                        --
                        --
                        Limit at rich range reached Initial,
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        =============================================================
                        Nollasin koodit ja ajoin auton lämpimäksi asti, ei ainakaan vielä toistunut eikä vikavalokaan ole syttynyt.

                        Ymmärrän koodien selityksestä että kone käy rikkalla (Limit at rich range reached ...), ja tarkastelin INPAlla mm. jäähdytysnesteen lämpötiloja, tosin lämpimällä koneella.

                        Jäähdyttimen alavesiletkun anturi INPAlla näyttää ainakin lämpimällä koneella järkeviä lukemia, ja käynnistelee flektiä kun alavesiletkun lämpötila nousee tuonne n. 85 asteeseen. Moottorin lämpötila näyttää INPAssa myös järkevältä.

                        Autoon on tehty 12000km sitten jakopään remppa, ja auto on toiminut hyvin tähän asti. Ilmamassamittari on vaihdettu OEM-mittariin joskus nelisen vuotta sitten.

                        Kävin vielä lukemassa koodit, ja tällainen löytyi:
                        Code:
                        E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                        -------------------------------------
                        Date: 06/05/16 13:32:42
                        ECU: ME72KWP0
                        JobStatus: OKAY
                        Variant: ME72KWP0
                        -------------------------------------------------------------
                        RESULT: 1 errors in error memory !
                        -------------------------------------------------------------
                        136 Test emergency air position
                        Error frequency : 1
                        Logistic counter: 40
                        Supply voltage 12.34 V
                        Intake air temperature 32.25 Grd C
                        wdknlp 16.86 %
                        Setpoint DK-angle at NLP-position 16.86 % DK
                        --
                        Error tested
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        Test emergency air position faulty current,
                        --
                        --
                        --
                        Test emergency air position faulty Initial,
                        E-Flag debounce
                        CARB debounce
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        --
                        =============================================================
                        Googlasin tuonkin, ja tuloksista voisi arvella että ongelma on kaasuläpässä. Onko vahvistusta tähän tai ajatusta, mistä jatkaisin diagnoosia?
                        Last edited by merbau; 05-06-2016, 13:42. Reason: Uusi vikakoodi lisätty vielä.
                        540iA -00 M-sport
                        Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                        Comment

                        • JutiM5
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 328
                          • K-system

                          Kysytäänpä täältä varsin elikkä biimeri pukkas tekstiä "fuel inject system" auto sammu, noh hinurilla pihaan ja kun kotia pääsin lähti käyntiin... Mihin tuo vika saattas viitata?530d 03vm kyseessä. Vika koodeja ei ole luettu.
                          E39 M-sport 530da vm03
                          Vw ransuportteri vm03

                          ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                          E34 525i vm90
                          E34 525i vm89

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by JutiM5 View Post
                            Kysytäänpä täältä varsin elikkä biimeri pukkas tekstiä "fuel inject system" auto sammu, noh hinurilla pihaan ja kun kotia pääsin lähti käyntiin... Mihin tuo vika saattas viitata?530d 03vm kyseessä. Vika koodeja ei ole luettu.
                            Siirtopumppu aika yleinen aiheuttaja, vikakoodeista/livedatasta varmistunee.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • JutiM5
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 328
                              • K-system

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Siirtopumppu aika yleinen aiheuttaja, vikakoodeista/livedatasta varmistunee.
                              Jep. Tilasin siirtopumpun ja tankinpumpun samalla rytäkällä. Oli tosiaan hyytymis hetkellä ollu noin 15l naftaa tankissa eli saattaapi olla tankin pumppukin kaput. Pihassa lisäilin 20l ainetta tankkiin ennen käynnistelyä
                              E39 M-sport 530da vm03
                              Vw ransuportteri vm03

                              ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                              E34 525i vm90
                              E34 525i vm89

                              Comment

                              • lj123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2015
                                • 1215
                                • Lohja

                                Lieneeköhän vikana jäähdyttimen tuuletin tuossa sigun autossa, kun sellainen rätisevä ääni kuuluu auton ulkopuolella välillä. Se tuuletin ilmeisesti lähtee käyntiin esim. auton ollessa parkissa tyhjäkäynnillä.

                                Laakerit sitä ääntä varmaan pitää, vai? Ja onko isotöinen homma vaihtaa, jos vika on siinä?
                                E39 M5 -99
                                F11 530d Xdrive -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎