Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Golde
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 149
    • nilsiä

    530d vaihtamassa tankin pumppua, nyt vaan tuntuu etten saa millään paikalleen sitä isoa "mutteria". eikä kaikki ole kohallaan tankin puolella vai tarvitseeko oikeasti voimaa painamiseen että sen mutterin saa kierteilleen takaisin ?

    Edit, tiivisteen kun laitto eka tankinpuolelle ni johan meni
    Last edited by Golde; 24-06-2016, 13:31.
    E39 530d, E39 540ia.

    Comment

    • Janna
      BTCF Member
      • Dec 2013
      • 1060
      • Rovaniemi

      Saisiko täältä rautalankaohjeen huoltovalon nollaamiseen (-03 530d).
      Pitäisi saada nollattua mittaristosta ja ohjeet siihen löytyy kirjallisena, mutta kun painan napin pohjaan ja käännän avaimen 1-asentoon ja painan nappia sen 5sek niin ei se reset-teksti ala Vilkkumaan ja vaikka kuinka naputtelee niin ei vaan ota nollaantuakseen muu kuin trippimittari!

      Aiemminkin tuskaillut tuon kanssa ja aiemmin se on kyllä onnistunut..

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4978
        • Paimio

        Originally posted by Janna View Post
        Saisiko täältä rautalankaohjeen huoltovalon nollaamiseen (-03 530d).
        Pitäisi saada nollattua mittaristosta ja ohjeet siihen löytyy kirjallisena, mutta kun painan napin pohjaan ja käännän avaimen 1-asentoon ja painan nappia sen 5sek niin ei se reset-teksti ala Vilkkumaan ja vaikka kuinka naputtelee niin ei vaan ota nollaantuakseen muu kuin trippimittari!

        Aiemminkin tuskaillut tuon kanssa ja aiemmin se on kyllä onnistunut..
        Edellisellä sivulla oli juuri puhetta:

        BMW Oil Service reset for 2001 ~ current
        No need for reset tool for 2001+ model by: Moko
        BMW insp. reset
        - Iginition OFF (POS 0)
        - Press and Hold the trip odometer button while turning key to position 1 (ACCESSORY)
        - Keep the button depressed (about 5 secs.) until you see "Oil Service" or "Inspection" with "Reset" or "Re" in the display
        - *Note: On vehicles with "High" cluster, you will also see the amount of fuel (in litres) remaining until next service
        - Press the button again and hold for approx. 5 secs. until "Reset" or "Re" flashes
        - While the display is flashing, briefly press the button again to reset the Service Interval. After the display has shown the new interval you should see "END SIA" for about 2 secs.
        Note that if the "Reset" or "Re" does not flash, then you have not met the minimum consumption level and cannot reset.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Oxtar_
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 314
          • Hämeenlinna

          Originally posted by Oxtar_ View Post
          Mitähän pitäisi tulkita viaksi kun inpalla luettuna tulee abs boksilta koodiksi:



          15 pump error

          Error frequency: 255

          Vehicle speed 2.75 km/h
          ASC passive
          ABS passive
          stop light switch off
          asc-control passive


          Ja luonnollisesti abs/asc valot palaa mittaristossa.



          Itselleni vastaten:

          Abs yksikön liitin irroitettu ja liotettu wd-40, nollattu sata kertaa inpalla ja toistaiseksi kaikki valot ja vikakoodit poissa.......
          E39 540iA Oxfordgrün

          ex:
          E39 528iA
          E53 3.0dA
          E34 530iA
          E34 525i

          Comment

          • JL89
            Newbiemmer
            • Jan 2015
            • 27
            • Pori

            Oli ylempänä kabiinin lämpö ongelmista ja vastauksena oli et vesiventtiilit jumittaa. Voisko joku vääntää rautalangasta mitä tämä tarkoittaa? Mitä pitää vaihtaa?
            Puhaltaa kuskille ja taakse ihan riittävän lämpöstä ja apparille ihan normaalisti kylmää jos haluaa.

            Comment

            • Oxtar_
              Bimmer Fanatic
              • May 2011
              • 314
              • Hämeenlinna

              Muutama kysymys:


              Eikö sähkösäätöisen ratin kuuluisi nousta yläasentoon ovi avatessa tai virrat sammuttaessa? Omani ei näin tee. Myöskään rattia ei pysty säätämään vivusta jos ovi on auki, säätö toimii vain ovi kiinni.

              Onko tämä vika vai koodattavissa jotenkin?

              Ps. Voisikohan virtalukon pohja vaikuttaa tähän. Tosin kaikki muu toimii kuten pitää.


              Toisena asiana että mistä saisi virtalukkoon uuden lukkopatruunan tai lukkopesän. Ongelmana että avain pyörii vastapäivään tyhjää. Normaaliin suuntaan toimii kuitenkin hyvin.




              kolmantena.. Miksiköhän yleisesti autoon on täytynyt vaihtaa tuo GeneralModule 3/BasicModule3 (GM3) valkoinen boksi hanskalokeron takana. Autona 540 ja tuon boksin päällä lukee teipillä korjoitettuna e39 523.
              E39 540iA Oxfordgrün

              ex:
              E39 528iA
              E53 3.0dA
              E34 530iA
              E34 525i

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by JL89 View Post
                Oli ylempänä kabiinin lämpö ongelmista ja vastauksena oli et vesiventtiilit jumittaa. Voisko joku vääntää rautalangasta mitä tämä tarkoittaa? Mitä pitää vaihtaa?
                Puhaltaa kuskille ja taakse ihan riittävän lämpöstä ja apparille ihan normaalisti kylmää jos haluaa.
                Vaihdat vesiventtiilit. Ei tätä tämän enempää voi rautalangasta vääntää. Vesiventtiilit löytyy kun seuraat sisäkennolle meneviä letkuja konehuoneessa.

                Originally posted by Oxtar_ View Post
                Muutama kysymys:


                Eikö sähkösäätöisen ratin kuuluisi nousta yläasentoon ovi avatessa tai virrat sammuttaessa? Omani ei näin tee. Myöskään rattia ei pysty säätämään vivusta jos ovi on auki, säätö toimii vain ovi kiinni.

                Onko tämä vika vai koodattavissa jotenkin?

                Ps. Voisikohan virtalukon pohja vaikuttaa tähän. Tosin kaikki muu toimii kuten pitää.


                Toisena asiana että mistä saisi virtalukkoon uuden lukkopatruunan tai lukkopesän. Ongelmana että avain pyörii vastapäivään tyhjää. Normaaliin suuntaan toimii kuitenkin hyvin.
                Marmorilta.



                Originally posted by Oxtar_ View Post
                kolmantena.. Miksiköhän yleisesti autoon on täytynyt vaihtaa tuo GeneralModule 3/BasicModule3 (GM3) valkoinen boksi hanskalokeron takana. Autona 540 ja tuon boksin päällä lukee teipillä korjoitettuna e39 523.
                Entinen luultavasti hajosi. Näiden vaihtaminen on kohtuu yleistä. Ellei itse pysty/osaa korjata, monesti helpointa on vaan vaihtaa toinen tilalle.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Jondis
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 698
                  • Tuusula

                  Nyt teki ihka tai joku muu tepposet. Eli meinaa jäätyä tuonne autoon. Jos säätää lämmön 16-31,5 väliltä niin kylmää pukkaa kokoajan ja sitten 32 eli maksimi niin tulee taas kuumaa. Mikähän voisi tuommosen aiheuttaa? Ilmaantui, kun auto seisoi viikon. En kerennyt vielä koodeja lukea, mutta aiemmin herjasi painetunnistimesta ja flektistä, mutta nuo tuskin tähän ongelmaan vaikuttaa.
                  MB E55 AMG -05
                  E36 318TiA -96
                  E34 535i -89 imolarot
                  Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Jondis View Post
                    Nyt teki ihka tai joku muu tepposet. Eli meinaa jäätyä tuonne autoon. Jos säätää lämmön 16-31,5 väliltä niin kylmää pukkaa kokoajan ja sitten 32 eli maksimi niin tulee taas kuumaa. Mikähän voisi tuommosen aiheuttaa? Ilmaantui, kun auto seisoi viikon. En kerennyt vielä koodeja lukea, mutta aiemmin herjasi painetunnistimesta ja flektistä, mutta nuo tuskin tähän ongelmaan vaikuttaa.
                    Olisikohan ihkan flekti luovuttanut?

                    Comment

                    • Oxtar_
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 314
                      • Hämeenlinna

                      Originally posted by HTK12 View Post

                      Marmorilta.
                      Maksaakohan tämä miljoonan ja saako nykyisen avaimen sopimaan tähän myös.




                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Entinen luultavasti hajosi. Näiden vaihtaminen on kohtuu yleistä. Ellei itse pysty/osaa korjata, monesti helpointa on vaan vaihtaa toinen tilalle.
                      Tieto lisää tuskaa kun tutkii kaikkea autosta
                      E39 540iA Oxfordgrün

                      ex:
                      E39 528iA
                      E53 3.0dA
                      E34 530iA
                      E34 525i

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        Originally posted by Oxtar_ View Post
                        Maksaakohan tämä miljoonan ja saako nykyisen avaimen sopimaan tähän myös.






                        Tieto lisää tuskaa kun tutkii kaikkea autosta
                        Ei maksa miljoonia ja vanha avain sopii kun patruunan tilaa sarjoitettuna.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • tmth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 2194
                          • Kangasala

                          Originally posted by Oxtar_ View Post
                          Muutama kysymys:


                          Eikö sähkösäätöisen ratin kuuluisi nousta yläasentoon ovi avatessa tai virrat sammuttaessa? Omani ei näin tee. Myöskään rattia ei pysty säätämään vivusta jos ovi on auki, säätö toimii vain ovi kiinni.

                          Onko tämä vika vai koodattavissa jotenkin?
                          Muistaakseni tuon pystyy koodaamaan, ettei joka kerta autosta noustessa ratti liiku?

                          Vai muistanko ihan väärin? Ihan kuin Bmwscannerissa olisi sellainen rasti:think

                          F10 & R55
                          ex:
                          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                          Comment

                          • Oxtar_
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2011
                            • 314
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by jannmann View Post
                            Ei maksa miljoonia ja vanha avain sopii kun patruunan tilaa sarjoitettuna.
                            Kiitos tiedosta Täytyy käväistä kyselemässä.

                            Originally posted by tmth View Post
                            Muistaakseni tuon pystyy koodaamaan, ettei joka kerta autosta noustessa ratti liiku?

                            Vai muistanko ihan väärin? Ihan kuin Bmwscannerissa olisi sellainen rasti:think


                            Pystyy varmaankin ncs expertillä myöskin jostain jos näin siis?
                            Last edited by Oxtar_; 27-06-2016, 22:31.
                            E39 540iA Oxfordgrün

                            ex:
                            E39 528iA
                            E53 3.0dA
                            E34 530iA
                            E34 525i

                            Comment

                            • Jondis
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 698
                              • Tuusula

                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Olisikohan ihkan flekti luovuttanut?
                              Kuinkas tämän voisi tutkia/todeta?
                              MB E55 AMG -05
                              E36 318TiA -96
                              E34 535i -89 imolarot
                              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Jondis View Post
                                Kuinkas tämän voisi tutkia/todeta?
                                Huriseeko ihka tai irroita se ja katso pyöriikö.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎