340-360tkm, saksantuonnin mittarikilometreillä. Olikohan goodyearin pussi, ainaki kahan maahantuoma oli, aivan paska, alapään panta prässätty väärään kohtaan ja karkasi, prässäytin sen oikein hydrauliikka liikkeessä, niin oisko puoltoista vuotta ~45tkm, niin kudoksista vuoti.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by luikas View PostMillä kilometreillä tullut vaihto eteen perän ilmapusseille? Itsellä mennyt reilu 300tkm eikä ole tiedossa ainakaan että olisi vielä vaihdettu. Ajattelin hommat valmiiksi tilalle ettei tarvitse sitten odotella.
Onko kokemuksia ARNOTT merkkisistä?
Nykyisin mainostavat että sopii normi sekä Sport alustaisiin, pitääkö paikkansa?
Hajonneessa olikin kumma hiertymä ja toinen pussukka näytti ainakin ulkoisesti ihan hyvältä vielä.
Comment
-
-
Eilen asensin Arnotin pussin 320tkm/2001 toukkaan. Hetkellisessä rahapulassa vaan toiselle puolelle ja sporttialusta.
Laatu vaikutti siistiltä ja istuvuus oli muuten hyvä, mutta yläpäässä piti laittaa pari prikkaa kiinnitysklipsien alle, kun oli tapit pari milliä pitkät. Ei lyhkäsessä kokeilussa ole tuntunut mitenkään toispuoliselta.
Hajonnut pussi oli halkeillut ympäriinsä alareunasta ja vuotokohtana oli kanssa selkeä hiertymä pussin alareunassa auton keulan puolella. Viimeinen niitti oli, kun auto seisoi hallissa pari viikkoa pussit tyhjänä.Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostOnko M-mittaristoa saanut lisävarusteena. Kun yhdessä 530d M-sportissa sellainen on. Hinta ei ole paha ja vaikka kilsoja olisi ilmoitettua enemmän niin sekään ei vielä ongelma ole. Mutta hiukan erikoinen setti oli omaan silmään.F33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III
L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau
E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Comment
-
-
Originally posted by AEP View PostEi käsittääkseni ole saanut, huvittavalta näyttää tuo kierroslukumittari dieselissä
Onhan se facelift mittaristo eBayn mukaan jo sen arvoinen, että nostaa pommin arvoa ihan hyvin.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Tätä palstaa lukiessa on ainakin tullut selväksi, etten ole ainoa e39:n omistaja, jolla on ongelmia e39:n puhaltimen kanssa
Ei viitsisi uutta aloittaa, kun samasta aiheesta on varmaan miljoona topiccia joPuhaltimen moottori ja siili vaihdettu tässä syksyllä, kun oireena oli puhaltimen hyytyily ja lopulta se ei pelannut sitten ollenkaan.
Nyt on pari kertaa pikkupakkasilla tehnyt niin, että koko puhallin ei lähde ollenkaan käyntiin auton käynnistyksen yhteydessä eikä mistään napista tapahdu mitään. Saattaa lähteä toimia sitten vaikka kaupan pihasta tai ainakin jossain vaiheessa toimintakyky on palautunut 0,5-1,5 tunnin päästä. Missä vika ts. mistä lähteä etsimään vikaa?
Ja mitenkä nopeasti muiden e39 puhaltaa lämmintä? Tuntuu, että vaikka lämmöt on täysillä, niin puhaltimelta tuleva ilma tuntuu pikkasen haaleanlämpöiseltä vasta puolen tunnin ajon jälkeen.E39 528i ///M-sport
E30 "316"
E38 740iA
E34 M5
ex.
E34 525iA touring
E34 525i
E30 316
Originally posted by beemerssanoo nainen joka ajaa e30:llä
Comment
-
-
Originally posted by ZNI View PostTätä palstaa lukiessa on ainakin tullut selväksi, etten ole ainoa e39:n omistaja, jolla on ongelmia e39:n puhaltimen kanssa
Ei viitsisi uutta aloittaa, kun samasta aiheesta on varmaan miljoona topiccia joPuhaltimen moottori ja siili vaihdettu tässä syksyllä, kun oireena oli puhaltimen hyytyily ja lopulta se ei pelannut sitten ollenkaan.
Nyt on pari kertaa pikkupakkasilla tehnyt niin, että koko puhallin ei lähde ollenkaan käyntiin auton käynnistyksen yhteydessä eikä mistään napista tapahdu mitään. Saattaa lähteä toimia sitten vaikka kaupan pihasta tai ainakin jossain vaiheessa toimintakyky on palautunut 0,5-1,5 tunnin päästä. Missä vika ts. mistä lähteä etsimään vikaa?
Ja mitenkä nopeasti muiden e39 puhaltaa lämmintä? Tuntuu, että vaikka lämmöt on täysillä, niin puhaltimelta tuleva ilma tuntuu pikkasen haaleanlämpöiseltä vasta puolen tunnin ajon jälkeen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTuleeko IHKAAn palkit ym. näkyviin kun puhallin ei puhalla? Omassa tulee kyllä heti lämmintä, kun koneessa on lämmintä. Jos autossasi on kiertovesipumppu, niin onko se kunnossa? Paljonko moottorinlämmöt (onko termari kunnossa)? -30C kelissä voi ajaa Ivaloon t-paidassa, kun lämmöt säätää kohdalleen.
Lämmöt pysyy ihan normaaleissa ja nestettä on. Olisko toi kylmyys sitten vaan jälkioireilua siitä, kun jäähdytysnesteet oli päässeet vähän vajumaan ja eivät olisi ehkä vielä tasaantuneet lisäyksen jälkeen, vaikka onhan tolla ajettu :think Aiemmin syksyllä autossa oli kyllä lämmintä, mietin lähinnä tuon kylmyyden ja puhaltimen temppuilun liittymistä toisiinsa.E39 528i ///M-sport
E30 "316"
E38 740iA
E34 M5
ex.
E34 525iA touring
E34 525i
E30 316
Originally posted by beemerssanoo nainen joka ajaa e30:llä
Comment
-
-
Originally posted by ZNI View PostPalkit näkyy koko ajan ja säätäessä puhalluksen voimakkuutta palkit myös vähenee/lisääntyy, mutta puhallin ei pihahdakaan.
Lämmöt pysyy ihan normaaleissa ja nestettä on. Olisko toi kylmyys sitten vaan jälkioireilua siitä, kun jäähdytysnesteet oli päässeet vähän vajumaan ja eivät olisi ehkä vielä tasaantuneet lisäyksen jälkeen, vaikka onhan tolla ajettu :think Aiemmin syksyllä autossa oli kyllä lämmintä, mietin lähinnä tuon kylmyyden ja puhaltimen temppuilun liittymistä toisiinsa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostOnko M-mittaristoa saanut lisävarusteena. Kun yhdessä 530d M-sportissa sellainen on. Hinta ei ole paha ja vaikka kilsoja olisi ilmoitettua enemmän niin sekään ei vielä ongelma ole. Mutta hiukan erikoinen setti oli omaan silmään.Originally posted by AEP View PostEi käsittääkseni ole saanut, huvittavalta näyttää tuo kierroslukumittari dieselissä
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostPakko kysyä tyhmä kysymys tähän väliin, millainen mittaristo se tuo oikein on? Kyllä mulla on ainakin kiekkakello diisselissäF33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III
L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau
E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Comment
-
-
Mikäs helkkari vaivaa mun ajovalojen korkeuden automaattista säätöä.. Pitkän aikaa oli aivan mykkänä ja valot makas maassa. Yhtäkkiä se alkoi toimia normaalisti ja näytti niinku kuuluuki, Paitsi aamulla taas näytti maahan
E: Tosiaan toinen korkeudensäätömoottorin liitin ei ollut pohjassaLast edited by Arde92; 16-12-2016, 14:33.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVaikuttaisi hieman kyllä IHKA vialta, kun se hoitaa puhaltimen ohjaamisen. Auto ilmeisesti vuotaa nestettä? Paljonko sieltä oli kadonnut nestettä? Siellä voi olla ilmaa nyt kierrossa, joten ei puhalla enää yhtä lämmintä. Jos puhallin toimii normaalisti ajossa, niin kyllä sieltä pitää tulla heti lämmintä kun moottori on lämmin.
Mutta IHKAt vaihtoon tuosta säätöpaneelin takaa, saakohan noita tarvikkeena?
Edit. Ei kun siis IHKA on se koko helvetin säätöpaneeli eikä sen tausta tms. No aina oppii näköjään uutta.Last edited by ZNI; 16-12-2016, 11:04.E39 528i ///M-sport
E30 "316"
E38 740iA
E34 M5
ex.
E34 525iA touring
E34 525i
E30 316
Originally posted by beemerssanoo nainen joka ajaa e30:llä
Comment
-
-
Originally posted by ZNI View PostJoo, yhtäkkiä oli vienyt nestettä (liki paisarillisen verran meni uutta tilalle), mutta mitään vuotokohtaa ei ole paljastunut eikä tiputa allekaan. Nyt eilen taas ajotietokone käski tarkastamaan nesteet, joita on taas lisätty ja puhaltaa lämmintä eli oli taas kadottanut nestettä johonkin. Varmaan sitten vesipumpulta lentää ajon aikana tai jotain, pitää uusi pumppu hommata ja vaihtaa.
Mutta IHKAt vaihtoon tuosta säätöpaneelin takaa, saakohan noita tarvikkeena?
Edit. Ei kun siis IHKA on se koko helvetin säätöpaneeli eikä sen tausta tms. No aina oppii näköjään uutta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment