Originally posted by Hezman
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by Tomson; 12-09-2016, 22:45.
-
-
Onko muita abs-boksin korjaajia kuin autoelektro? Kyselen varmuudeksi jos heillä ruuhkaa. Voiko autolla ajaa boksi irti kun se on korjauksessa?
Tuleeko hylky jos keltaset valot palaa tai syttyy katsastuksessa? Maanantaina ois näköjää vika päivä ja tääki homma taas jätetty fiksuna viime tippaan.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostOnko muita abs-boksin korjaajia kuin autoelektro? Kyselen varmuudeksi jos heillä ruuhkaa. Voiko autolla ajaa boksi irti kun se on korjauksessa?
Tuleeko hylky jos keltaset valot palaa tai syttyy katsastuksessa? Maanantaina ois näköjää vika päivä ja tääki homma taas jätetty fiksuna viime tippaan.
Kyllä abs valosta hylyn saa. En välttämättä ajaisi ilman boksia. Mittaristokaan ei taida toimia ilman sitä.
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostOnko muita abs-boksin korjaajia kuin autoelektro? Kyselen varmuudeksi jos heillä ruuhkaa. Voiko autolla ajaa boksi irti kun se on korjauksessa?
Tuleeko hylky jos keltaset valot palaa tai syttyy katsastuksessa? Maanantaina ois näköjää vika päivä ja tääki homma taas jätetty fiksuna viime tippaan.
Itse aikanaan 00vuoden kamppeella ajelin ongelmitta, kun oli boksi korjauksessa. Toki ei mittaristossa rullaa kilometrit eikä nopeuskäyttö toimi, eikä tietty abs ja luistonestokaan. Kattelin sit puhelimesta navinkautta nopeuden-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
Comment
-
-
tuo oma 530d manuaali toissapäivänä töistä lähtiessä sammui heti liikkeelle lähtiessä, sytytti samalla hehkun valon. starttasin pitkään eikä edes luvannut. kymmenisen minuutin odotuksen jälkeen lähti taas käyntiin ja toimi aivan normaalisti. autossa on aikaisemmin ollut vikaa että sammuu täys kiihdytyksessä. vikakoodeja luettiin ja kuvassa näkyvät antoi.
katselin noita suuttimille meneviä johtoja, ja ainakin yhdessä näkyi pientä rispaantumista. heiluttelin sitten jokaiselle menevää ja lähdin ajamaan, ja tuntui että auto kulki paljon herkemmin mitä aikaisemmin. onko vika nyt tuossa johdotuksessa vai jossakin syvemmällä?
edit: kuva on jostain syystä väärin päin enkä saa sitä käännettyäLast edited by djs^; 13-09-2016, 18:20.EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Voi johtua siitä johtosarjasta tuo sammuminen, mutta sulla on myös jotain ongelmaa väylässä noiden koodien perusteella. Veikkaisin, että joku yksikkö siellä nyt sotkee väylät. Saatko testerillä yhteyden kaikkiin yksiköihin?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVoi johtua siitä johtosarjasta tuo sammuminen, mutta sulla on myös jotain ongelmaa väylässä noiden koodien perusteella. Veikkaisin, että joku yksikkö siellä nyt sotkee väylät. Saatko testerillä yhteyden kaikkiin yksiköihin?EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View Postmikähän yksikkö voi sotkea? auto on vm. 01/99 eli ei ilmeisesti vielä väyläohjattu?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
no mitä tuohon abs yksikköön tuleee, niin keväällä hajosi se alkuperäinen, syttyi siis abs ja luistonestonvalot eikä nopeusmittari toiminut. vaihdoin -00 vuotisesta abs yksikön tuohon ja valot hävisi ja mittari toimi. voiko sillä nyt olla merkitys että sopivuudesta huolimatta uusi boksi olisi hajottanut jotain kun on uudemmasta? vai vanha boksi hajotessaan mutta oireilee vasta nyt?EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View Postno mitä tuohon abs yksikköön tuleee, niin keväällä hajosi se alkuperäinen, syttyi siis abs ja luistonestonvalot eikä nopeusmittari toiminut. vaihdoin -00 vuotisesta abs yksikön tuohon ja valot hävisi ja mittari toimi. voiko sillä nyt olla merkitys että sopivuudesta huolimatta uusi boksi olisi hajottanut jotain kun on uudemmasta? vai vanha boksi hajotessaan mutta oireilee vasta nyt?
Foorumilla arvuuttelemalla ongelma ei ratkea, ellei jollain ole kristallipalloa. Ainut vaihtoehto on alkaa diagnosoimaan ongelmaa. Ensimmäisenä laittaisin auto testeriin kiinni ja katsoisin saako kaikkiin yksiköihin yhteyden.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi se uudemmasta autosta otettu boksi ole mitään hajottanut autossa. Enkä usko, että se edellinen yksikkö olisi mitään muuta autosta hajottanut. Tuota väylävikaa voi tehdä mikä tahansa yksikkö autossa. ABS-yksikkö on yleisin vikaantuva tämän ikäisissä, joten siksi sitä ensimmäisenä tuli veikattua. Kuten sanoin, kokeile saatko kaikkiin yksiköihin yhteyden testerillä. Mikäli et niin sitten tietää, että siellä väylä solmussa. Kun autoon on vaihdettu toinen käytetty yksikkö, niin sekin voi olla jo rikki. Näitä yksiköitä kun menee todella paljon tämänikäisissä.
Foorumilla arvuuttelemalla ongelma ei ratkea, ellei jollain ole kristallipalloa. Ainut vaihtoehto on alkaa diagnosoimaan ongelmaa. Ensimmäisenä laittaisin auto testeriin kiinni ja katsoisin saako kaikkiin yksiköihin yhteyden.EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostKeskimmäisten ilmaräppänöiden välissä on lämmönsäätö..
Niin mihin se vaikuttaa, kun menen vääntämään siitä lämpimälle ja jätän siihen, syö autosta akun tyhjäksi yössä... kun antaa olla kylmällä ei ongelmia..F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostKeskimmäisten ilmaräppänöiden välissä on lämmönsäätö..
Niin mihin se vaikuttaa, kun menen vääntämään siitä lämpimälle ja jätän siihen, syö autosta akun tyhjäksi yössä... kun antaa olla kylmällä ei ongelmia..E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment