memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomson
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 251
    • Finland

    Originally posted by Hezman View Post
    Mielenkiintoinen huomio. Mistä vehkeestä vaihto-osa on?
    Imukanavien halkaisijalla ja pituudella pystytään vaikuttamaan vääntö ja teho käyriin.
    530da:sta tuli vaihtoyksilö, läpätön malli (-99). Pitää nuo imuputket vielä tarkistaa, mutta ahtopaineet ei pitäisi kyllä vuotaa kun näyttäisi mittarin mukaan olevan ok. Pakosarja täytyy myös vielä katsoa alkupäästä kun sielä joskus on jotain hitsailtu :think välillä myös tuntuu kovissa vauhdeissa, että ensimmäisen sekunnin ajan turboviiveestä huolimatta menisi ahdot harakoille vaikka mittarin mukaan piikki on 1.5bar jonka jälkeen palautuu 1.2barin hujakoille.
    Last edited by Tomson; 12-09-2016, 22:45.

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2174
      • Himas

      Onko muita abs-boksin korjaajia kuin autoelektro? Kyselen varmuudeksi jos heillä ruuhkaa. Voiko autolla ajaa boksi irti kun se on korjauksessa?

      Tuleeko hylky jos keltaset valot palaa tai syttyy katsastuksessa? Maanantaina ois näköjää vika päivä ja tääki homma taas jätetty fiksuna viime tippaan.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • Oxtar_
        Bimmer Fanatic
        • May 2011
        • 313
        • Hämeenlinna

        Originally posted by mikron View Post
        Onko muita abs-boksin korjaajia kuin autoelektro? Kyselen varmuudeksi jos heillä ruuhkaa. Voiko autolla ajaa boksi irti kun se on korjauksessa?

        Tuleeko hylky jos keltaset valot palaa tai syttyy katsastuksessa? Maanantaina ois näköjää vika päivä ja tääki homma taas jätetty fiksuna viime tippaan.


        Kyllä abs valosta hylyn saa. En välttämättä ajaisi ilman boksia. Mittaristokaan ei taida toimia ilman sitä.
        E39 540iA Oxfordgrün

        ex:
        E39 528iA
        E53 3.0dA
        E34 530iA
        E34 525i

        Comment

        • _Rontti
          BTCF Member
          • Sep 2008
          • 1195
          • Raahe

          Originally posted by mikron View Post
          Onko muita abs-boksin korjaajia kuin autoelektro? Kyselen varmuudeksi jos heillä ruuhkaa. Voiko autolla ajaa boksi irti kun se on korjauksessa?

          Tuleeko hylky jos keltaset valot palaa tai syttyy katsastuksessa? Maanantaina ois näköjää vika päivä ja tääki homma taas jätetty fiksuna viime tippaan.
          Elekma raahessa korjaa. Sinne voi lähettää postillakin boksin.
          Itse aikanaan 00vuoden kamppeella ajelin ongelmitta, kun oli boksi korjauksessa. Toki ei mittaristossa rullaa kilometrit eikä nopeuskäyttö toimi, eikä tietty abs ja luistonestokaan. Kattelin sit puhelimesta navinkautta nopeuden
          -Raahe connection-
          E39 LeMans BlueM5
          E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
          E39 523i Montrealblau
          E34 DiamantSchwartz 535i
          Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2174
            • Himas

            Tattista vastauksista. Sain autoelektroon ajan vielä tälle viikolle. Pieni toivo elää että sais maanantaina leiman.
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              tuo oma 530d manuaali toissapäivänä töistä lähtiessä sammui heti liikkeelle lähtiessä, sytytti samalla hehkun valon. starttasin pitkään eikä edes luvannut. kymmenisen minuutin odotuksen jälkeen lähti taas käyntiin ja toimi aivan normaalisti. autossa on aikaisemmin ollut vikaa että sammuu täys kiihdytyksessä. vikakoodeja luettiin ja kuvassa näkyvät antoi.
              katselin noita suuttimille meneviä johtoja, ja ainakin yhdessä näkyi pientä rispaantumista. heiluttelin sitten jokaiselle menevää ja lähdin ajamaan, ja tuntui että auto kulki paljon herkemmin mitä aikaisemmin. onko vika nyt tuossa johdotuksessa vai jossakin syvemmällä?

              edit: kuva on jostain syystä väärin päin enkä saa sitä käännettyä
              Attached Files
              Last edited by djs^; 13-09-2016, 18:20.
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                Voi johtua siitä johtosarjasta tuo sammuminen, mutta sulla on myös jotain ongelmaa väylässä noiden koodien perusteella. Veikkaisin, että joku yksikkö siellä nyt sotkee väylät. Saatko testerillä yhteyden kaikkiin yksiköihin?
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • djs^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1177
                  • Mikkeli

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Voi johtua siitä johtosarjasta tuo sammuminen, mutta sulla on myös jotain ongelmaa väylässä noiden koodien perusteella. Veikkaisin, että joku yksikkö siellä nyt sotkee väylät. Saatko testerillä yhteyden kaikkiin yksiköihin?
                  mikähän yksikkö voi sotkea? auto on vm. 01/99 eli ei ilmeisesti vielä väyläohjattu?
                  EX :
                  -E36 316
                  -E36 325
                  -E39 523
                  -E39 530dA M-Sportx2
                  -E60 525dA M-Sport x2
                  -E60 545i Matte white
                  -E53 x5
                  -E91 3xx

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10946
                    • Joensuu

                    Originally posted by djs^ View Post
                    mikähän yksikkö voi sotkea? auto on vm. 01/99 eli ei ilmeisesti vielä väyläohjattu?
                    Kyllähän näissä väylät on tai et muuten pystyisi lukemaan edes koodeja autosta. Tätä ei pidä sekoittaa siihen onko webasto väylä ohjattu vai ei. Siellä oli 4 koodia siitä, ettei yksikköön saada yhteyttä. Kaksi ensimmäistä koodi tulee siitä, että DDE:n (moottorinohjaukseen) ei ole saatu yhteyttä. Eli kokeile nyt ensin, että kaikkii yksiköihin saadaan yhteys. Aika yleinen ongelma tämän ikäisissä on ABS-yksikkö. Hajoatessaan voi mm. sotkea väylät. Tuossa on esimerkki kuva e39:n väylistä:

                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • djs^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2009
                      • 1177
                      • Mikkeli

                      no mitä tuohon abs yksikköön tuleee, niin keväällä hajosi se alkuperäinen, syttyi siis abs ja luistonestonvalot eikä nopeusmittari toiminut. vaihdoin -00 vuotisesta abs yksikön tuohon ja valot hävisi ja mittari toimi. voiko sillä nyt olla merkitys että sopivuudesta huolimatta uusi boksi olisi hajottanut jotain kun on uudemmasta? vai vanha boksi hajotessaan mutta oireilee vasta nyt?
                      EX :
                      -E36 316
                      -E36 325
                      -E39 523
                      -E39 530dA M-Sportx2
                      -E60 525dA M-Sport x2
                      -E60 545i Matte white
                      -E53 x5
                      -E91 3xx

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10946
                        • Joensuu

                        Originally posted by djs^ View Post
                        no mitä tuohon abs yksikköön tuleee, niin keväällä hajosi se alkuperäinen, syttyi siis abs ja luistonestonvalot eikä nopeusmittari toiminut. vaihdoin -00 vuotisesta abs yksikön tuohon ja valot hävisi ja mittari toimi. voiko sillä nyt olla merkitys että sopivuudesta huolimatta uusi boksi olisi hajottanut jotain kun on uudemmasta? vai vanha boksi hajotessaan mutta oireilee vasta nyt?
                        Ei se uudemmasta autosta otettu boksi ole mitään hajottanut autossa. Enkä usko, että se edellinen yksikkö olisi mitään muuta autosta hajottanut. Tuota väylävikaa voi tehdä mikä tahansa yksikkö autossa. ABS-yksikkö on yleisin vikaantuva tämän ikäisissä, joten siksi sitä ensimmäisenä tuli veikattua. Kuten sanoin, kokeile saatko kaikkiin yksiköihin yhteyden testerillä. Mikäli et niin sitten tietää, että siellä väylä solmussa. Kun autoon on vaihdettu toinen käytetty yksikkö, niin sekin voi olla jo rikki. Näitä yksiköitä kun menee todella paljon tämänikäisissä.

                        Foorumilla arvuuttelemalla ongelma ei ratkea, ellei jollain ole kristallipalloa. Ainut vaihtoehto on alkaa diagnosoimaan ongelmaa. Ensimmäisenä laittaisin auto testeriin kiinni ja katsoisin saako kaikkiin yksiköihin yhteyden.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • djs^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1177
                          • Mikkeli

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Ei se uudemmasta autosta otettu boksi ole mitään hajottanut autossa. Enkä usko, että se edellinen yksikkö olisi mitään muuta autosta hajottanut. Tuota väylävikaa voi tehdä mikä tahansa yksikkö autossa. ABS-yksikkö on yleisin vikaantuva tämän ikäisissä, joten siksi sitä ensimmäisenä tuli veikattua. Kuten sanoin, kokeile saatko kaikkiin yksiköihin yhteyden testerillä. Mikäli et niin sitten tietää, että siellä väylä solmussa. Kun autoon on vaihdettu toinen käytetty yksikkö, niin sekin voi olla jo rikki. Näitä yksiköitä kun menee todella paljon tämänikäisissä.

                          Foorumilla arvuuttelemalla ongelma ei ratkea, ellei jollain ole kristallipalloa. Ainut vaihtoehto on alkaa diagnosoimaan ongelmaa. Ensimmäisenä laittaisin auto testeriin kiinni ja katsoisin saako kaikkiin yksiköihin yhteyden.
                          joo huomenna katsotaan rheingoldilla tarkemmin, ja taidan nuo suuttimien johtosarjankin tilata jo valmiiksi, sieltä kun se yksi johto oli alkanu ko pykimään.
                          EX :
                          -E36 316
                          -E36 325
                          -E39 523
                          -E39 530dA M-Sportx2
                          -E60 525dA M-Sport x2
                          -E60 545i Matte white
                          -E53 x5
                          -E91 3xx

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5728
                            • Rovaniemi

                            Keskimmäisten ilmaräppänöiden välissä on lämmönsäätö..
                            Niin mihin se vaikuttaa, kun menen vääntämään siitä lämpimälle ja jätän siihen, syö autosta akun tyhjäksi yössä... kun antaa olla kylmällä ei ongelmia..
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8282
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by jmp2002 View Post
                              Keskimmäisten ilmaräppänöiden välissä on lämmönsäätö..
                              Niin mihin se vaikuttaa, kun menen vääntämään siitä lämpimälle ja jätän siihen, syö autosta akun tyhjäksi yössä... kun antaa olla kylmällä ei ongelmia..
                              Ei se rulla tee nuuta kuin kääntää läppää vaijerin välityksellä. Ihka saanee todon tiefon läpän asennosta.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                Originally posted by jmp2002 View Post
                                Keskimmäisten ilmaräppänöiden välissä on lämmönsäätö..
                                Niin mihin se vaikuttaa, kun menen vääntämään siitä lämpimälle ja jätän siihen, syö autosta akun tyhjäksi yössä... kun antaa olla kylmällä ei ongelmia..
                                Kuten edellä jo mainittu, vaijerilla kääntää ilmaläppää, joka kylmällä puolella päästää kohti puhaltaviin suuttimiin raikasta ilmaa lämmityskennon kautta tulevan sekaan. Ei mitään yhteyttä mahdolliseen akun tyhjentymiseen.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X