memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2174
    • Himas

    Vaihdä kaikki sinne taakse kerralla niin ei tarvitse ens vuonna taas. Ainakin jos siis pidät autoa pidempään.
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89

    Comment

    • Gize
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 551
      • Tampere

      Originally posted by PeSe View Post
      On vanhempaa mallia, auto valmistettu muistaakseni heinäkuussa 1997.
      Lueppas tuosta lisää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832

      Omassa m52b25 viimeisin syyllinen oli separaattori, sitä ennen vuosia takaperin se haitariletku maffin kupeessa. Tuo Cellin kirjoitus on kyllä hyvin informatiivinen ja opastava

      Tänään vaihdan tuohon m52b28siin tuon separaattorille menevän putken (joka oli ihan koppuroitunut ja reikäkin siitä löytyi), ja ajattelin samalla kurkata separaattorinkin kun tiedän minkälaisia häiriöitä se voi aiheuttaa. Enpä sitä putkeakaan olisi hoksannut katsoa mutta kun tuli vaihdettua venakopan tiiviste niin se piti ottaa irti, ja oli kyllä jo niin hapero että varmaan on alkuperäinen osa.

      Oma kysymys: keltään ei hirveästi löytynyt suositella noita prefaceliftiin myytäviä facelift valoja ebayssa, mutta mites alkuperäiset hellan facelift valot, meneekö suorilta kiinnikkeistään prefaceliftiin?

      Entäpä löytyykö adaptereita, ilmeisesti vilkun ja parkin liittimet ei sovi vai meneekö kolvaamiseksi?

      Herjaako preface palaneista polttimoista kun mun noissa original helloissa on ledit anneleissa, olikohan 3 vai 5w :think
      Kulkineet:
      BMW 730dA -03
      BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
      BMW 323i -95
      Honda CBR600Fighter
      EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

      3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

      Comment

      • Byge
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2013
        • 249
        • Oulu

        Originally posted by Gize View Post
        Lueppas tuosta lisää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832

        Omassa m52b25 viimeisin syyllinen oli separaattori, sitä ennen vuosia takaperin se haitariletku maffin kupeessa. Tuo Cellin kirjoitus on kyllä hyvin informatiivinen ja opastava

        Tänään vaihdan tuohon m52b28siin tuon separaattorille menevän putken (joka oli ihan koppuroitunut ja reikäkin siitä löytyi), ja ajattelin samalla kurkata separaattorinkin kun tiedän minkälaisia häiriöitä se voi aiheuttaa. Enpä sitä putkeakaan olisi hoksannut katsoa mutta kun tuli vaihdettua venakopan tiiviste niin se piti ottaa irti, ja oli kyllä jo niin hapero että varmaan on alkuperäinen osa.
        Juuri separaattorin ja sen letkut vaihtaneena oman m52b20 käynti ja kulutus tasaantui. Vanha kalvo koppura ja reikäinen. Oireet olivat että kylmänä ei pysynyt käynnissä ja tyhjäkäynti oli ryskytyävää. Lämpimänä käynti oli ok. Kierrokset myös laski todella hitaasti. Uudet hilut eli separaattori, kannelle ja öljytikulle menevät letkut saksan ebaysta n. 50 eurolla ja taas rokkaa kuin uusi.
        Nykyiset:
        520i

        Entiset:
        316i
        520i

        Comment

        • Paabo
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 4325
          • Lapinlahti City

          Omassa 525 2001 e39 webasto ei toimi.Lähtee käyntiin saattaa minuutin pyöriä ja puhaltaa hetken sisälle lämmintä ja sitten jäähdyttää itsensä ja sammuu. Webastoon ei päässyt inpalla,kun on ilmeisesti jälkiasennettu,sisällä on kello. Löytyykö foorumilta kortin tarkastajia/korjaajia järki hinnalla? :think
          E39 M5

          Comment

          • Gize
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 551
            • Tampere

            Originally posted by Paabo View Post
            Omassa 525 2001 e39 webasto ei toimi.Lähtee käyntiin saattaa minuutin pyöriä ja puhaltaa hetken sisälle lämmintä ja sitten jäähdyttää itsensä ja sammuu. Webastoon ei päässyt inpalla,kun on ilmeisesti jälkiasennettu,sisällä on kello. Löytyykö foorumilta kortin tarkastajia/korjaajia järki hinnalla? :think
            Löytyy kyllä...

            Jos käy hetken (polttaa ja pörisee) ja sammuu niin testaa tekeekö saman auto käynnissä, jolloin auton oma vesipumppu kierrättää nestettä. Jos taas sammuu niin ei vesi kierrä. Muuten voisi epäilllä akkua / sen kestoa kristallipallosta... Toki jos on syytä epäillä muutakin vikaa (kortti) niin testauta
            Kulkineet:
            BMW 730dA -03
            BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
            BMW 323i -95
            Honda CBR600Fighter
            EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

            3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              Originally posted by Paabo View Post
              Omassa 525 2001 e39 webasto ei toimi.Lähtee käyntiin saattaa minuutin pyöriä ja puhaltaa hetken sisälle lämmintä ja sitten jäähdyttää itsensä ja sammuu. Webastoon ei päässyt inpalla,kun on ilmeisesti jälkiasennettu,sisällä on kello. Löytyykö foorumilta kortin tarkastajia/korjaajia järki hinnalla? :think
              Thermo test:llä pääset käsiksi webastoon.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Proppu
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 176
                • Järvenpää

                Löytyisiköhän tätä kautta apuja paremmin.



                Kellään m52/m52 tu/m54 orggis webastoa joka lämmittää sisätiloja JA moottoria?
                Meneekö tuo letku muutos samalla lailla kuin linkin kuvissa jotka 530d:stä?
                e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2174
                  • Himas

                  Tt-thermon m54-pataan asentanutta?
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • Golde
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2006
                    • 149
                    • nilsiä

                    Vaihoin kielen ajotietkoneeseen englanniks bmw scannerilla, nyt mk1 ? navi ilmeisesti vaatii jotain software levyä. mistä voisi saada ?
                    E39 530d, E39 540ia.

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8282
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by Golde View Post
                      Vaihoin kielen ajotietkoneeseen englanniks bmw scannerilla, nyt mk1 ? navi ilmeisesti vaatii jotain software levyä. mistä voisi saada ?
                      530d:ssä pitäisi olla mk2. Tämän asensin juuri omaan mk2 masiinaan -> http://mankeli.dy.fi/bmw/Navi/v32-M2F1-night-mk3.zip

                      Polta imgburn softalla hitaimmalla mahdollisella nopeudella laadukkaalle levylle, ainakin Sony toimii.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Golde
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2006
                        • 149
                        • nilsiä

                        Autona -97. 540 käykö tuo siihen ?
                        E39 530d, E39 540ia.

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8282
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Golde View Post
                          Autona -97. 540 käykö tuo siihen ?
                          -97:ssa pitäisi vielä olla mk1 jos alkuperäinen. Saattaa toimia mutta en ole testannut kuin mk2 naviin.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • PeSe
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 116
                            • Vlk

                            Originally posted by Gize View Post
                            Lueppas tuosta lisää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832

                            Omassa m52b25 viimeisin syyllinen oli separaattori, sitä ennen vuosia takaperin se haitariletku maffin kupeessa. Tuo Cellin kirjoitus on kyllä hyvin informatiivinen ja opastava

                            Tänään vaihdan tuohon m52b28siin tuon separaattorille menevän putken (joka oli ihan koppuroitunut ja reikäkin siitä löytyi), ja ajattelin samalla kurkata separaattorinkin kun tiedän minkälaisia häiriöitä se voi aiheuttaa. Enpä sitä putkeakaan olisi hoksannut katsoa mutta kun tuli vaihdettua venakopan tiiviste niin se piti ottaa irti, ja oli kyllä jo niin hapero että varmaan on alkuperäinen osa.
                            Kiitos vinkistä!
                            Maffin (halkeillut) haitariletku tuli vaihdettua kesällä, ei vaikuttanut tuohon käynnistyshuudatukseen. Oireiliko itselläsi tuo separaattori ja letkut muilla tavoin? Aika pehmeiltä separaattorin letkut ainakin käsin painelemalla tuntuu, varmaan alkavat olemaan jo tiensä päässä..

                            Eikös tämän linkin setti sisällä kaiken tarvittavan? http://www.ebay.de/itm/FUR-BMW-PCV-C...kAAOSwu4BVuD5x
                            Jos tuon setin tilaan ja laitan separaattori vaihtoon, niin onko muuta huomioitavaa/hankittavaa? Ilmeisesti imusarjaa ei tarvitse irroittaa vaihtotyössä, toki voisi helpottaa hommaa..
                            Last edited by PeSe; 10-10-2016, 15:39.
                            E70 X5 30d -07
                            E60 520i -03

                            Comment

                            • Golde
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2006
                              • 149
                              • nilsiä

                              Originally posted by peto2 View Post
                              -97:ssa pitäisi vielä olla mk1 jos alkuperäinen. Saattaa toimia mutta en ole testannut kuin mk2 naviin.
                              ei toiminu tuolla, rupes asentamaan mut silti sen jälkeen sanoo että "loading of software required" please insert a suitable cd-rom

                              perhana ku ei pääse mihinkää tuosta pimeeltä näytöltä? kellään tietoo mistä saa mk1 software levyn ?
                              E39 530d, E39 540ia.

                              Comment

                              • Jani_88
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 367
                                • jkl



                                Uskoltaako tommoset laittaa? Vai palaako koko roska?

                                Comment

                                Working...
                                X