Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekka_L
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 97
    • Vantaa

    Originally posted by Pekka_L View Post
    Täytyy myöntää ettei, mutta eikö ton pitäisi polttaa sulakkeita jos siellä olisi johdot oikosessa?
    Menee seuraavaksi tarkistuslistalla siis
    Eli ongelma ratkesi, oli 5kpl johtoja mistä oli kuoret halkeilleet kontin luukun johtosarjassa, ne tinaamalla kulutus lepotilassa tippui 1.5a-0.13a.. Mankalle edellinen omistaja kytkenyt suoran virran, sen johto irrottamalla tippuu 0.02 asti.

    Comment

    • walopower
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 294
      • Espoo

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Kyllä se lämmitys on niistä lamdoista rikki, jos se sitä herjaa. Ei muuta kuin uutta tilalle.
      Eboxissa on sulakkeet muistaakseni 4 rivissä, itselläkin useampi preheater koodi. Mua kiinnostaisi oikeastaan vain paljonko ne vaikuttavat kulutukseen kylmäkäynnistyksissä ennen kuin vaihdan?
      Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11122
        • Oulu

        Originally posted by walopower View Post
        Mua kiinnostaisi oikeastaan vain paljonko ne vaikuttavat kulutukseen kylmäkäynnistyksissä ennen kuin vaihdan?
        Jos kaikki muut antureista on priimakunnossa, niin lämmityksen rikki oleminen ei oikeastaan vaikuta mitenkään. Koska seos pysyy kohdallaan ilman lamdojakin. Eikä lämmityksen rikki olo muutenkaan vaikuta kylmäkäynnistykseen, koska kone pitää olla melko lämmin (60 astetta) ennenkuin moottorinohjaus rupeaa niitä käyttämään, ja silloin lamdat on jo muutenkin lämmenneet pakokaasuista. Lämmityksestä on eniten hyötyä kun käynnistää semi lämpimän koneen uudestaan ja silloin lämmitys saa lamda pelaamaan välittömästi. Ja mitä enemmän MAF yms. heittää, sitä enemmän moottorinohjaus nojaa lamdasäätöön. Eli lämpimän startin jälkeen saattaa mennä melko pitkään ennenkuin se saa haettua seoksen kohdilleen koska lamdat lämpeää hitaasti. Varsinkin katsastuksessa tämä aiheuttaa helposti ongelmia päästöjen kanssa. Lisäksi adaptaatiot ei pyöri normaalisti, kun lamdan lämmitys on rikki. Eli vaikka jos MAF on väsynyt, niin tyhjäkäynnillä ja cruisaillessa lamdat säätää seoksen kohdilleen, niin kone ei kuitenkaan adaptoidu ja seos on aina pielessä kun lamdasäätö ei ole päällä (kylmä kone, kaasupohjassa yms.)

        Eli kannattaa se vika korjata.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Kiwes
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 707
          • JKL

          Originally posted by Pekka_L View Post
          Eli ongelma ratkesi, oli 5kpl johtoja mistä oli kuoret halkeilleet kontin luukun johtosarjassa, ne tinaamalla kulutus lepotilassa tippui 1.5a-0.13a.. Mankalle edellinen omistaja kytkenyt suoran virran, sen johto irrottamalla tippuu 0.02 asti.
          Miltä kohtaa nämä yleensä porsii? voisi omat piuhat katsella, ennen kuin tulee ongelmia (haitarikumin sisältä vai jostain muualta kenties?)

          Kiitos!
          Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
          INPA, BMW Scanner 1.4.0

          Nykynen:E39 530dA tourinki -02
          EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by Kiwes View Post
            Miltä kohtaa nämä yleensä porsii? voisi omat piuhat katsella, ennen kuin tulee ongelmia (haitarikumin sisältä vai jostain muualta kenties?)

            Kiitos!
            Sieltä haitarikumin sisältä. Sieltä se eniten taipuu, joten sieltä se aina ensimmäisenä katkeaa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Kiwes
              BTCF Member
              • Nov 2010
              • 707
              • JKL

              Originally posted by HTK12 View Post
              Sieltä haitarikumin sisältä. Sieltä se eniten taipuu, joten sieltä se aina ensimmäisenä katkeaa.
              thänks otetaan tarkasteluun viikonlopun aikana
              Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
              INPA, BMW Scanner 1.4.0

              Nykynen:E39 530dA tourinki -02
              EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

              Comment

              • lihakimpale
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2017
                • 261
                • Oulu

                Originally posted by lihakimpale View Post
                Tarkistin, ja ei nuitakaan oikein pysty sekoittamaan keskeenään, koska regulaattorin puoli kiinnityksineen pakottaa sen toisen pään oikeaan asentoon, ja letkujen ollessa siellä päässä ihan suorassa niin ne menevät oikeisiin paikkoihin. Seuraavaksi bensapaineiden tarkastukseen.

                e. Vuotojakaan ei ollut.
                Tarkastin vielä LTFT:ät niin 1. Bankille 1 ja 2. Bankille 2. Laitoin tosiaan Redlinen SI-1 tankkiin suodattimen vaihdon jälkeen niin ilmeisesti se sotki sitten..

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 930
                  • Kouvola/Myllykoski

                  Minkä takia facelift e39:n ihka ei muista manuaalilla laitettuja asetuksia?

                  Eli tilanne on sellainen, että kun laittaa manuaalilla webastokäyttöön soveltuvat säädöt, niin se on ihan arpapeliä, että puhalteleeko automaatilla vai niillä laitetuilla säädöillä. Näin syksyllä se nyt ei vielä ole niin paha juttu, kuin silloin, jos sattuu tulemaan ihan kunnon talvi kunnon pakkasilla.
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  • MaxSound
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 255
                    • Kajaani

                    Minulla ihka unohtelee asetuksia jos laittaa ovet lukkoon, jos jättää ne yöksi auki niin sitten se muistaa

                    Ratkaisu kiinnostaisi täälläkin
                    E39 525DA Touring -01, 540tkm

                    Comment

                    • Simulation
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2013
                      • 65
                      • Finland

                      Onko kenellekään tuttu aihe, faceliftissä oikea takaparkki palaa himmeämmin kuin vasen, välillä vilkahtelee kirkkaammin, välillä ei pala ollenkaan. Liitin valolle ok, johdot valon lähistöllä ok, itse valon johdinpinnat ok, parkkijohtoon tulee sammuksissa vain 9.4V. :think
                      Vasemmalle takaparkille tulee 11.6V eli ok.

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        Originally posted by Simulation View Post
                        Onko kenellekään tuttu aihe, faceliftissä oikea takaparkki palaa himmeämmin kuin vasen, välillä vilkahtelee kirkkaammin, välillä ei pala ollenkaan. Liitin valolle ok, johdot valon lähistöllä ok, itse valon johdinpinnat ok, parkkijohtoon tulee sammuksissa vain 9.4V. :think
                        Vasemmalle takaparkille tulee 11.6V eli ok.
                        Veikkaan että valomoduli on kypsä. Mulla oli hiljan samanlainen dilemma, kyseessä oli vaan sumuvalot edessä. Valomodulin vaihto ja koodaus perään.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • Hezman
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 708
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by JiiVee92 View Post
                          Minkä takia facelift e39:n ihka ei muista manuaalilla laitettuja asetuksia?

                          Eli tilanne on sellainen, että kun laittaa manuaalilla webastokäyttöön soveltuvat säädöt, niin se on ihan arpapeliä, että puhalteleeko automaatilla vai niillä laitetuilla säädöillä. Näin syksyllä se nyt ei vielä ole niin paha juttu, kuin silloin, jos sattuu tulemaan ihan kunnon talvi kunnon pakkasilla.
                          Autossa on kaksi muistia, "Car ja Key memory". Itsekään en ole ihan täysin perillä logiikan toimintatavasta, mutta ihkan lämmön heittely johtuu siittä.

                          Comment

                          • JiiVee92
                            BTCF Member
                            • Mar 2017
                            • 930
                            • Kouvola/Myllykoski

                            Originally posted by Hezman View Post
                            Autossa on kaksi muistia, "Car ja Key memory". Itsekään en ole ihan täysin perillä logiikan toimintatavasta, mutta ihkan lämmön heittely johtuu siittä.
                            Mitä eroa facen ja prefacen muisteilla on? Kun tuossa sigun "äitiliisinki" kolmeysissä ei ollut koskaan mitään ongelmaa ihkalla asetuksien muistamisessa.
                            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                            NYT: E61 530xd -08 käyttis
                            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                            Comment

                            • _Bäri_
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2014
                              • 932
                              • Turku

                              Hanttarin meikkipeilin valo ei toimi. Syttyy kyllä muttei jää palamaan. Millanen systeemi tuo on?
                              Onko purettavissa vai hommaanko uuden?
                              Ja mistä pysty näkemään osanumeroita?
                              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                              Ex:
                              E61 535dA -05
                              E91 320dA -06
                              E53 X5 3.0dA - 03
                              E39 535iA -01
                              E39 520i -97
                              E39 530dA - 00

                              Comment

                              • lj123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2015
                                • 1215
                                • Lohja

                                Originally posted by _Bäri_ View Post
                                Hanttarin meikkipeilin valo ei toimi. Syttyy kyllä muttei jää palamaan. Millanen systeemi tuo on?
                                Onko purettavissa vai hommaanko uuden?
                                Ja mistä pysty näkemään osanumeroita?
                                Osanumerot kannattaa katsoa esim. täältä kuvineen. Valitse toki ensin oman auton VIN, tai muuten oikeat tiedot.

                                https://www.bmwautoparts.net/en/cata...46/L/0/2001/12

                                Liettualainen jälleenmyyjä, eli vain virallisia OEM-osia, ja hinnat tähän asti keskimäärin halvimmat verrattuna esim. Saksaan.

                                Ja nuo hinnat auttavat myös päättämään kannattaako tilata uusi vai etsiä käytetty osa.
                                E39 M5 -99
                                F11 530d Xdrive -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎