Originally posted by Pekka_L
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eboxissa on sulakkeet muistaakseni 4 rivissä, itselläkin useampi preheater koodi. Mua kiinnostaisi oikeastaan vain paljonko ne vaikuttavat kulutukseen kylmäkäynnistyksissä ennen kuin vaihdan?Originally posted by Pazi88 View PostKyllä se lämmitys on niistä lamdoista rikki, jos se sitä herjaa. Ei muuta kuin uutta tilalle.Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.
Comment
-
Jos kaikki muut antureista on priimakunnossa, niin lämmityksen rikki oleminen ei oikeastaan vaikuta mitenkään. Koska seos pysyy kohdallaan ilman lamdojakin. Eikä lämmityksen rikki olo muutenkaan vaikuta kylmäkäynnistykseen, koska kone pitää olla melko lämmin (60 astetta) ennenkuin moottorinohjaus rupeaa niitä käyttämään, ja silloin lamdat on jo muutenkin lämmenneet pakokaasuista. Lämmityksestä on eniten hyötyä kun käynnistää semi lämpimän koneen uudestaan ja silloin lämmitys saa lamda pelaamaan välittömästi. Ja mitä enemmän MAF yms. heittää, sitä enemmän moottorinohjaus nojaa lamdasäätöön. Eli lämpimän startin jälkeen saattaa mennä melko pitkään ennenkuin se saa haettua seoksen kohdilleen koska lamdat lämpeää hitaasti. Varsinkin katsastuksessa tämä aiheuttaa helposti ongelmia päästöjen kanssa. Lisäksi adaptaatiot ei pyöri normaalisti, kun lamdan lämmitys on rikki. Eli vaikka jos MAF on väsynyt, niin tyhjäkäynnillä ja cruisaillessa lamdat säätää seoksen kohdilleen, niin kone ei kuitenkaan adaptoidu ja seos on aina pielessä kun lamdasäätö ei ole päällä (kylmä kone, kaasupohjassa yms.)Originally posted by walopower View PostMua kiinnostaisi oikeastaan vain paljonko ne vaikuttavat kulutukseen kylmäkäynnistyksissä ennen kuin vaihdan?
Eli kannattaa se vika korjata.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Miltä kohtaa nämä yleensä porsii? voisi omat piuhat katsella, ennen kuin tulee ongelmiaOriginally posted by Pekka_L View PostEli ongelma ratkesi, oli 5kpl johtoja mistä oli kuoret halkeilleet kontin luukun johtosarjassa, ne tinaamalla kulutus lepotilassa tippui 1.5a-0.13a.. Mankalle edellinen omistaja kytkenyt suoran virran, sen johto irrottamalla tippuu 0.02 asti.
(haitarikumin sisältä vai jostain muualta kenties?)
Kiitos!Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
Sieltä haitarikumin sisältä. Sieltä se eniten taipuu, joten sieltä se aina ensimmäisenä katkeaa.Originally posted by Kiwes View PostMiltä kohtaa nämä yleensä porsii? voisi omat piuhat katsella, ennen kuin tulee ongelmia
(haitarikumin sisältä vai jostain muualta kenties?)
Kiitos!e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
thänksOriginally posted by HTK12 View PostSieltä haitarikumin sisältä. Sieltä se eniten taipuu, joten sieltä se aina ensimmäisenä katkeaa.
otetaan tarkasteluun viikonlopun aikana
Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
Tarkastin vielä LTFT:ät niin 1. Bankille 1 ja 2. Bankille 2. Laitoin tosiaan Redlinen SI-1 tankkiin suodattimen vaihdon jälkeen niin ilmeisesti se sotki sitten..Originally posted by lihakimpale View PostTarkistin, ja ei nuitakaan oikein pysty sekoittamaan keskeenään, koska regulaattorin puoli kiinnityksineen pakottaa sen toisen pään oikeaan asentoon, ja letkujen ollessa siellä päässä ihan suorassa niin ne menevät oikeisiin paikkoihin. Seuraavaksi bensapaineiden tarkastukseen.
e. Vuotojakaan ei ollut.
Comment
-
Minkä takia facelift e39:n ihka ei muista manuaalilla laitettuja asetuksia?
Eli tilanne on sellainen, että kun laittaa manuaalilla webastokäyttöön soveltuvat säädöt, niin se on ihan arpapeliä, että puhalteleeko automaatilla vai niillä laitetuilla säädöillä. Näin syksyllä se nyt ei vielä ole niin paha juttu, kuin silloin, jos sattuu tulemaan ihan kunnon talvi kunnon pakkasilla.EX: Ford mondeo -96
"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
Onko kenellekään tuttu aihe, faceliftissä oikea takaparkki palaa himmeämmin kuin vasen, välillä vilkahtelee kirkkaammin, välillä ei pala ollenkaan. Liitin valolle ok, johdot valon lähistöllä ok, itse valon johdinpinnat ok, parkkijohtoon tulee sammuksissa vain 9.4V. :think
Vasemmalle takaparkille tulee 11.6V eli ok.
Comment
-
Veikkaan että valomoduli on kypsä. Mulla oli hiljan samanlainen dilemma, kyseessä oli vaan sumuvalot edessä. Valomodulin vaihto ja koodaus perään.Originally posted by Simulation View PostOnko kenellekään tuttu aihe, faceliftissä oikea takaparkki palaa himmeämmin kuin vasen, välillä vilkahtelee kirkkaammin, välillä ei pala ollenkaan. Liitin valolle ok, johdot valon lähistöllä ok, itse valon johdinpinnat ok, parkkijohtoon tulee sammuksissa vain 9.4V. :think
Vasemmalle takaparkille tulee 11.6V eli ok.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Autossa on kaksi muistia, "Car ja Key memory". Itsekään en ole ihan täysin perillä logiikan toimintatavasta, mutta ihkan lämmön heittely johtuu siittä.Originally posted by JiiVee92 View PostMinkä takia facelift e39:n ihka ei muista manuaalilla laitettuja asetuksia?
Eli tilanne on sellainen, että kun laittaa manuaalilla webastokäyttöön soveltuvat säädöt, niin se on ihan arpapeliä, että puhalteleeko automaatilla vai niillä laitetuilla säädöillä. Näin syksyllä se nyt ei vielä ole niin paha juttu, kuin silloin, jos sattuu tulemaan ihan kunnon talvi kunnon pakkasilla.
Comment
-
Mitä eroa facen ja prefacen muisteilla on? Kun tuossa sigun "äitiliisinki" kolmeysissä ei ollut koskaan mitään ongelmaa ihkalla asetuksien muistamisessa.Originally posted by Hezman View PostAutossa on kaksi muistia, "Car ja Key memory". Itsekään en ole ihan täysin perillä logiikan toimintatavasta, mutta ihkan lämmön heittely johtuu siittä.EX: Ford mondeo -96
"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
Hanttarin meikkipeilin valo ei toimi. Syttyy kyllä muttei jää palamaan. Millanen systeemi tuo on?
Onko purettavissa vai hommaanko uuden?
Ja mistä pysty näkemään osanumeroita?G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
Osanumerot kannattaa katsoa esim. täältä kuvineen. Valitse toki ensin oman auton VIN, tai muuten oikeat tiedot.Originally posted by _Bäri_ View PostHanttarin meikkipeilin valo ei toimi. Syttyy kyllä muttei jää palamaan. Millanen systeemi tuo on?
Onko purettavissa vai hommaanko uuden?
Ja mistä pysty näkemään osanumeroita?
https://www.bmwautoparts.net/en/cata...46/L/0/2001/12
Liettualainen jälleenmyyjä, eli vain virallisia OEM-osia, ja hinnat tähän asti keskimäärin halvimmat verrattuna esim. Saksaan.
Ja nuo hinnat auttavat myös päättämään kannattaako tilata uusi vai etsiä käytetty osa.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
Comment