Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5013
    • Paimio

    Originally posted by HTK12 View Post
    Sanoit, että siellä räjähti ilmausruuvi ja kierteet korkkasi, niin oletin kyseessä olevan vanhojen osien. .
    Ei ollut. Eli Korkin hajoamisen aiheuttamasta paineen noususta tuon uskoisin johtuneen. Korkki kun on alkuperäinen vielä.

    Mutta jos kerran ei paineet koskaan nouse edes tuohon 1.4baariin niin mitäs merkitystä sillä sitten on onko siellä se 1.4b tai 2b korkki ja juurihan itsekin sanoit että ei ole merkitystä kumpi korkki siellä on...

    Noh otan sen korkin kumpaa sattuu Kl-varaosalla olemaan hyllyssä.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • _Bäri_
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2014
      • 932
      • Turku

      Eiköhän ne joskus nouse, johtuen just huonosti toimivasta viskosta tai sit kesähelteellä keskustassa ajaessa. Tosta ei tiiä miten on tutkittu ettei paine nouse 1.4 bar.
      G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

      Ex:
      E61 535dA -05
      E91 320dA -06
      E53 X5 3.0dA - 03
      E39 535iA -01
      E39 520i -97
      E39 530dA - 00

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Originally posted by TheRipper View Post
        Kaksi vuotta vanha syyläri että tuskin nyt ihan ainakaan iästä johdu...tosin Hellan syyläri joten siinä valitettavasti voi osasyy olla.

        Kyllähän tuota aika paljon suositellaan näemmä vaihtamaan 1.4baariin...tiedä sitten...näkeehän tuon sitten.
        Sitä suosittelee kaikki ne, jotka ei suostu uskomaan että juuri heidän 20v vanhassa autossa ei voi olla vanhuuttaan hajoavia osia. Tai uusivat jäähdyttäjän ja jättävät korkin uusimatta jne. Visko paskana, jäähdyttimen edessä 100kg paskaa, letkut kiristetty ylitiukkaan ja erikohtaan kuin aiemmin.
        Noita vaihtoehtoja on lukemattomia.

        Noi koneet vaan käy melko kuumana, kutosetkin vissiin 93°c ja kasithan on kaikki yli 100° lämmöillä.
        Ja kun mittapiste ei ole kuumimmassa kohtaa järjestelmää, nii voi vaan miettiä mitä pistelämpöjä palotilan vesikanavissa on.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • JiiVee92
          BTCF Member
          • Mar 2017
          • 929
          • Kouvola/Myllykoski

          Ainakin tuo sigun käyttiksen m54b25 pyörii siellä 96-98 lämmöillä salavalikosta katsottuna.
          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
          NYT: E61 530xd -08 käyttis
          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11120
            • Oulu

            Originally posted by HTK12 View Post
            .Paine vaikuttaa suoraan nesteen kiehumispisteeseen -> vaihtamalla 1.4 bar korkin keittää helpommin, j
            Jep ja korkeammassa paineessa lämpö siirtyy nesteeseen ja siitä pois paremmin. Ei ne bemarin insinöörit turhaan oo sinne 2bar korkkia pistäneet. Jos muoviosat ko. painetta kestä, niin sit ne joutaa vaihtaa uusiin. Toki se ikivanha korkkikin voi olla jumissa, mut pistää senkin uuden.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11120
              • Oulu

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Mikähän mahtaa olla touringin ja sedanin vetokoukuissa eroa, kun ne on kummiskin eri varaosanumeroilla? Koitin kuvista, ohjeista yms. katsella eroja, mutta ihan samalta näyttävät. Valojen liittimissä on toki ero, mikä ei sinänsä ole ongelma. Mutta johtosarjat muutenkin myydään erikseen, mikä ei selitä itse koukkujen eri osanumeroa.

              Olen siis laittamassa sedanin vetokoukkua touringiin, niin onko noissa nyt joku kriittinen ylitsepääsemätön ero, etten turhaan revi takapuskuria irti.
              Itse itselleni vastaten: touringissa siinä runkopalkin sisään tulevan osan kiinnityspultin päällä rakenne kuormaliinan kiinnitystä varten. Joten touringin vetokoukussa pultin paikkaa on siirretty pois ko. rakenteen alta, jotta pultin kiristys onnistuu helpommin.

              Siispä sedanin vetokoukun sai kiinni, kun porasi tälle sedanin taaempana olevalle pultille reijän. Koska touringissa se oma on vähän edempänä.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5013
                • Paimio

                No jos löytyy tuo orkkis 2bar korkki niin otan sen...jos ei niin otan tuon 1.4bar...varmasti jäähdytysjärjestelmää säästää tuo pienempipaineinen korkki näin vanhemmiten siinä kait se perussyy sen suosituksiin on.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • _Bäri_
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2014
                  • 932
                  • Turku

                  Olet näköjää paimiosta. Kaarinasta löytyy bemariosa.fi, heillä on varasto Kaarinassa. Sieltä löytyy varmasti mitä vaan tarvitset hyllystä. Ja pääsääntösesti alkuperäsosia. Ei edes pahan hintasia. Ja jos on joku asia mikä mietityttää/ epäilyttää niin neuvovat kyllä kysyttäessä.
                  G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                  Ex:
                  E61 535dA -05
                  E91 320dA -06
                  E53 X5 3.0dA - 03
                  E39 535iA -01
                  E39 520i -97
                  E39 530dA - 00

                  Comment

                  • MaxSound
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 255
                    • Kajaani

                    E39 on alkanut taas vetelemään, välillä vetää oikealle ja välillä vasemmalle Täristelee myös välillä melko reilusti, välillä tärinä katoaa ja kohta alkaa uudestaan. Mikähän tuohon on yleisin aiheuttaja? :think

                    Alustassa on liki kaikki tukivarret uutta. Bumerangit on vanhat, tilasin vielä nekin

                    Kardaani on menossa ko-metille huoltoon, tulee uusi ristikko, vakkarinivel ja tukikumi.

                    Menee hermo kun välillä voi mennä jokusen päivän ihan hyvin, sitten täristää paikat irti hampaista. Jarrun laahaaminen ei vaikuta kumpaankaan ongelmaan.

                    Nyt uutena ongelmana on alkanut tämä vetelykin.
                    E39 525DA Touring -01, 540tkm

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14439
                      • Oulu

                      Renkaat missä kunnossa/mitkä?
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • MaxSound
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2009
                        • 255
                        • Kajaani

                        Talvella Hankook winter ipike 205/60r16, Kesällä Hankook Ventus Prime 3 235/45r17 orggis Style 66:illa. Oireili jo talvirenkailla, vaihdoin kesäkumit alle ja ongelma jatkuu.

                        Molemmat setit uusittu noin vuosi sitten.

                        Jostain syystä lämmin keli pahentaa tuota tärinäongelmaa. Vika on vaivannut useita vuosia ja yli 100tkm. Helteillä tuo on ihan sietämätön, talvella pärjää.

                        Vetely on tosiaan alkanut ja pahentunut lähikuukausina. En tiedä kuvittelenko, mutta ohjauskin tuntuu ehkä normaalia raskaammalta.
                        E39 525DA Touring -01, 540tkm

                        Comment

                        • E39Fin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2013
                          • 1761
                          • HKI/Orimattila

                          Tätä seuraan mielenkiinnolla. Eilen auton seistyä pari päivää tuli havaittua samanlaisia piirteitä omassa autossa. Motarille kiihdyttettyä säikähdin tärinän määrää (huonokuntoinen pätkä 3-tietä) mutta sitten se tasaantui siitä hiljalleen.
                          Mutkateillä meni hetken hyvin mutta ilmeisesti jarrujen lämmettyä reippaassa ajossa alkoi pidemmissä mutkissa tärinät kanssa. Veikkaus itsellä toisessa etujarrussa tällä hetkellä eniten.

                          Ennen tuota seisomista ei ollut minkäänlaista täristystä. Ja tulee siis 100% varmuudella etuakselilta. :think
                          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                          E39 523iA Oxfordgreen

                          Comment

                          • micopiira
                            Newbiemmer
                            • Apr 2016
                            • 28
                            • Mikkeli

                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Vika voisi olla (vieläkin) noissa not OE antureissa. Toisessa tai molemmissa. Mutta kuten mainittiin,niin live dataa ottamaan,niin saisi jotain selkeyttä. Johtovikojakin näissä on ollut,joten niiden mittailu ei myöskään mene hukkaan.
                            Originally posted by jj5 View Post
                            Omassa -96 E39:ssä oik. taka anturin kanssa oli sama juttu, 2 kpl tarvikeantureita kokeiltiin eikä niistä tullut auton ymmärtämää signaalia -> ei nopeustietoa. johdot mittailtiin ja ohjainlaite testattiin ym.. Lopulta oli uskottava että sattui 2 toimimatonta tarvikeanturia.

                            Orkkis anturilla alkoi pelata sitten.

                            Laakeri varmaan tässäkin vaihdettu jotta on varmasti toimiva kehä anturin vastakappaleeksi. :think
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Valitettavan usein niitä osia vaan vaihdellaan ihan summamutikassa. Siltä tuo touhu ainakin vaikuttaa. Mitä järkeä sinne on kolmea eri anturia laittaa? Viasta ei ilmeisesti ole korjaamolla hajuakaan, kun laakerinkin olivat arponeet vaihdettavaksi. Nämä ei oikeasti ole vaikeita vikoja selvittää, jos tietää mitä tekee. Monet korjaamot vaan ei tajua sähköisistä vioista juuri mitään. Tuollaisen ongelman asiansa osaava korjaamo selvittää kyllä alle tunnissa, ilman osien vaihtoa.
                            Kyllä se vaan lähti "alkuperäisellä" anturilla pelittämään... Tulipa 2 tarvikeanturia kokeiltua ja laakeri vaihdettua ihan turhaan, no tulipahan kuntoon loppujen lopuksi...
                            e39 523i -96

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by micopiira View Post
                              Kyllä se vaan lähti "alkuperäisellä" anturilla pelittämään... Tulipa 2 tarvikeanturia kokeiltua ja laakeri vaihdettua ihan turhaan, no tulipahan kuntoon loppujen lopuksi...
                              Ja missään vaiheessa korjaamo ei älynnyt tarkistaa minkälaista signaalia sieltä anturilta tulee? On kyllä kädetöntä touhua.. Kysyit varmaan sitten turhista osien vaihdoista rahat pois?
                              Last edited by HTK12; 20-04-2018, 19:28.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                :think







                                edit. selvisi jo
                                Last edited by bemmeri; 21-04-2018, 07:25.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎