Originally posted by jannmann
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kaikissa E39 malleissa ei ole anturia paisuntasäiliössä eikä liioin merkkivaloa mittaristossa. Esim. omassa vm 2000 523i Touringissa ei ole.
-
Enpäs tiennytkään että näitä on noin karvalakki malleina.Originally posted by petterihi View PostKaikissa E39 malleissa ei ole anturia paisuntasäiliössä eikä liioin merkkivaloa mittaristossa. Esim. omassa vm 2000 523i Touringissa ei ole.
Tollanen anturi/valo kun on löytynyt omista bemuista eri e30 malleista lähtien.Aprilia RSV4
Comment
-
Ite vaihoin just samaisen kotteron laatikkoon Castrol Syntrans B 75W. Pelaa nätisti myös kovilla pakkasilla. Perään meni Castrol Syntrax Universal Plus 75W-90. Empä ole mitään ongelmia ainakaan havainnut.Originally posted by Worldfuture View PostMitäs öljyjä kannattaa laittaa perään ja vaihteistoon? Auto siis 530i ja lukoton perä. Saako ihan jostain tavarataloista?
Comment
-
Jäähdytysnesteen säiliön anturi on vain isolla ajoteitokoneella (HIGH mittaristo), pienellä ajotietokoneella (LOW mittaristo) ei ole tuota anturia, eikä varoitusta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Huvittava yksityiskohta LOW-mittaristossa on, että paikka varoitukselle on ikoneissa mutta ei polttimoa (tai kantaakaan sille muistaakseni). Säästö se on pieninkin säästö.Originally posted by Clavurion View PostJäähdytysnesteen säiliön anturi on vain isolla ajoteitokoneella (HIGH mittaristo), pienellä ajotietokoneella (LOW mittaristo) ei ole tuota anturia, eikä varoitusta.
Comment
-
Näihin taisi olla useempaa erillaista ilmastoinnin flektiä. Voiko mistää tietää kumpi mun autossa on? Olis kiva ostaa osat valmiiksi. Pitäis vähä ruostehommien yhteydessä korjailla, eikä ole mahollisuutta hakea varaosia kun auto on pukeilla.G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
Runkonumerolla katsot esim. bmwfans.info oikean varaosanumeron.Originally posted by _Bäri_ View PostNäihin taisi olla useempaa erillaista ilmastoinnin flektiä. Voiko mistää tietää kumpi mun autossa on? Olis kiva ostaa osat valmiiksi. Pitäis vähä ruostehommien yhteydessä korjailla, eikä ole mahollisuutta hakea varaosia kun auto on pukeilla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Lämpötilamittarin saa näyttämään tarkasti koodaamalla. Itse olen käyttänyt M-tyylistä bufferia, mittari on keskiasennossa 90-97C.Originally posted by mehtojarvi View PostOnhan mulla delphi miksei tullu edes mieleen kattoa sillä lämpötiloja,ainoastaan salavalikosta mistä vähän hankala kun pikseli vikoja..
Ois se vaan aika kiva jos se mittariki näyttäs oikein kun auto on emännän joka kuitenkin ajaa sen mukaan mitä mittaristossa viisarit näyttää..varmaanki asenettava erillinen lämpömittari
Onkos sit perusraaka moottori sama m52/m54....kaikki tää vaan ihmetytti kun en bmw fanssilta löytänyt samannäkösiä osia ja letkuja m52tu puolelta vaan ne löyty kun laitoin moottoriksi m54..Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.
Comment
-
Itseäkin kiinnostaisi tämä säätö, mitenkäs tämä onnistuu? Ncs? Bmw scanner? Vai joku muu? Neljällekuudelle löytyy kyllä ohjeita, ja laskureita, että mitä sinne pitää laittaa.Originally posted by walopower View PostLämpötilamittarin saa näyttämään tarkasti koodaamalla. Itse olen käyttänyt M-tyylistä bufferia, mittari on keskiasennossa 90-97C.EX: Ford mondeo -96
"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
Nyppäsin tuon lopulta irti kun parsin kontinluukkua. Keskellä on/oli muovinasta mutta muita kiinnikeitä tai niiden jämiä tuosta ei löydy. Jollain kaksipuoleisella kumimaisella tarranauhalla ollut kiinni keskikohdan molemmin puolin. Jotain samantyyppistä pitää keksiä tilalle.Originally posted by Clavurion View PostListassa on muoviliuskat, jotka kiinnittyy nr.4 kiinnikkeisiin painamalla. Todennäköisesti ne liuskat murrettu poikki listasta.
Comment
-
-
Onko muilla alatukivarren puslapää löystynyt itsestään? Vaihdoin vasta, ja ihan sata varmasti kiristin kunnolla ja tiukkaan. Ei kait ne suuntauksessakaan löysää niitä, kun ilmeisesti edestä auraus säädetään raidetangosta?
Comment
-
Hiljattain itsellä sama juttu. Lokakuussa vaihdoin kaikki tukivarret ja tiukkasin ohjeiden mukaisesti pyörät maassa ja hampaat irvessä, joulukuussa katsastuksessa kuskinpuolen poikittaistukivarren puslapää kolisi. Uudelleenkiristys ja ongelma taas poissa. Ihmettelin jälkeenpäin tuota puslan holkkia kun se on halkaisijaltaan hiukan suurempi kuin pultti. Eikö kiinnityspultin kuulukkaan keskittää tuota puslaa? Kyseessä muuten ATP:n (kuraa?) valmistama tukivarsi.Originally posted by lihakimpale View PostOnko muilla alatukivarren puslapää löystynyt itsestään? Vaihdoin vasta, ja ihan sata varmasti kiristin kunnolla ja tiukkaan. Ei kait ne suuntauksessakaan löysää niitä, kun ilmeisesti edestä auraus säädetään raidetangosta?Obelix
Exät
e39 523iAT -97
e46 316iA 1.9 -00
e32 750ia -91 e32 730ia -89
e38 740ia -95
e32 730ia V8 -92 e32 730ia -91
e34 535i M-sport -89 e34 520ia -89
e30 316i -89 + kymmeniä "syrjähyppyjä"
Comment
-
Allekirjoittaneella samaa vikaa uudella alkuperäisosalla. Pultti ja holkki ei kyllä ole samaa paria, joten aikalailla pääsee liikkumaan.Originally posted by lihakimpale View PostOnko muilla alatukivarren puslapää löystynyt itsestään? Vaihdoin vasta, ja ihan sata varmasti kiristin kunnolla ja tiukkaan. Ei kait ne suuntauksessakaan löysää niitä, kun ilmeisesti edestä auraus säädetään raidetangosta?
Comment
Comment