Originally posted by TJJ
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by sovpow View PostPäivitystä,
-otin sisävalot irti johdoista, en saanut yhteyttä AHC-purkkiin
-irroitin kongin, ei vaikutusta
-otin apukuskin lattiamaton (X18121) alla olevasta liittimestä kaikki muut irti paitsi AHC:lle menevän johdon ja hanskalokeron taakse (X18122) menevä johto. Hanskalokeron takaa irroitin muut paitsi ne paksut. En saanut yhteyttä.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
Originally posted by Vii83 View Postkilometrilukema on ainoa vika mikä tulee mieleen eli auton kun laittaa käyntiin niin kilometrilukema näyttää 000560km, kun on ajanut kilometrin niin lukema näyttää 999999tkm:think
Olisikohan väylä solmussa.
Koita nyppiä väyläliittimestä yksi palikka kerrallaan pois.
Comment
-
Käyntihäiriö
Missä vika, kun 528 meinaa sammua kylmänä joutokäynnillä? Sama tapahtuu myös, jos pikkusen "hipaisee" kaasua. Tilanne näkyy linkin videolla: https://youtu.be/uhYRWZNXe9Me39 528i -00 M52B28tu titansilber metallic, e39 520iA touring -01 M54B22 schiefer-grün metallic
bmwlaiffii.blogspot.com
sigpic
Comment
-
Originally posted by biimerie39 View PostMissä vika, kun 528 meinaa sammua kylmänä joutokäynnillä? Sama tapahtuu myös, jos pikkusen "hipaisee" kaasua. Tilanne näkyy linkin videolla: https://youtu.be/uhYRWZNXe9M
Tarkista letku nro. 9 ja muutkin samalta seudulta.
Comment
-
Originally posted by zener View Posthttps://www.etkbmw.com/bmw/EN/search...8i/ECE/13_0410
Tarkista letku nro. 9 ja muutkin samalta seudulta.e39 528i -00 M52B28tu titansilber metallic, e39 520iA touring -01 M54B22 schiefer-grün metallic
bmwlaiffii.blogspot.com
sigpic
Comment
-
Originally posted by Scitso View PostVika tilanna GM modulussa nolkautuu vasta kun auto on käynyt lepitilassa. Ongelmana voi olla myös viallunen GM modulu
Voinko ottaa gm:n irti ja silti onnistua lukemaan ahc-järjestelmää testerillä? Vai onko se ”avaintekijä” hierarkiassa? Sehän ohjaa ihan muita järjestelmiä.
Comment
-
Mittaristo on hierarkian ykkönen (pl. dme, ags, dsc ja lew) ja siitä jakaantuu sitten väylä muihin laitteisiin.EX: Ford mondeo -96"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
Miksihän E39:n ratti tärisee satunnaisesti 100-110km/h?
Tekee samaa sekä kesä- että talvirenkailla. Kesärenkaat on 235/45r17 Hankookit ja painotettu Hunterin Roadforce koneella, talvirenkaat 205/60r16 Hankook ja painotettu normikoneella. Selkäheitot hierottu molemmista pois. Tasan sama oire molemmilla. Välillä menee monta päivää ettei tärise, välillä täristää ihan hulluna. Ei oikeastaan tunnu muussa autossa, pahiten ratissa.
Keulassa on uutta: Jarrulevyt, jarrusatulat, liukutapit, etupyöränlaakerit/navat, Hammastanko, Raidetangot, Reaktiotangot, Koiranluut ja vänkärinpuolen alatukivarsi.
Leimattu maanantaina huomautuksitta. Tärisee vaikka pukkaa ajossa vapaalle, vain vauhti tekee.
Keulaan tuo ongelma nyt tuntuu painottuvan kun ratti on pahin tärisijä, mutta on siihen toki vaihdettu lisäksi kardaani Ko-met täyskunnostettuun uuden vakionopeusnivelen kera, vetarit, takakelkan puslat, aurauksensäätötangot, bumerangitukivarret, narinahelat ja integral-linkit, takailmajouset, takajarrulevyt ja palat. Ja ei toimi. Alkaa hiljalleen v*tuttaa :think Mistähän tuota lähtisi nyt tutkimaan? Katsastusinssilläkään ei ollut oikein ideoita, vaikka yritettiin etsimällä etsiä välyksiä.
Ainoa leimalla silmäänpistänyt ongelma oli etuiskareiden tehoero. Kuskinpuolen etuiskari on 26% huonompi. Kelpasi se vielä, mutta onhan se kohta vaihtokunnossa. Voiko huonot etuiskarit tehdä ratin tärinää?Last edited by MaxSound; 21-11-2018, 18:58.E39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
Originally posted by MaxSound View PostMiksihän E39:n ratti tärisee satunnaisesti 100-110km/h?
Tekee samaa sekä kesä- että talvirenkailla. Kesärenkaat on 235/45r17 Hankookit ja painotettu Hunterin Roadforce koneella, talvirenkaat 205/60r16 Hankook ja painotettu normikoneella. Selkäheitot hierottu molemmista pois. Tasan sama oire molemmilla. Välillä menee monta päivää ettei tärise, välillä täristää ihan hulluna. Ei oikeastaan tunnu muussa autossa, pahiten ratissa.
Keulassa on uutta: Jarrulevyt, jarrusatulat, liukutapit, etupyöränlaakerit/navat, Hammastanko, Raidetangot, Reaktiotangot, Koiranluut ja vänkärinpuolen alatukivarsi.
Leimattu maanantaina huomautuksitta. Tärisee vaikka pukkaa ajossa vapaalle, vain vauhti tekee.
Keulaan tuo ongelma nyt tuntuu painottuvan kun ratti on pahin tärisijä, mutta on siihen toki vaihdettu lisäksi kardaani Ko-met täyskunnostettuun uuden vakionopeusnivelen kera, vetarit, takakelkan puslat, aurauksensäätötangot, bumerangitukivarret, narinahelat ja integral-linkit, takailmajouset, takajarrulevyt ja palat. Ja ei toimi. Alkaa hiljalleen v*tuttaa :think Mistähän tuota lähtisi nyt tutkimaan? Katsastusinssilläkään ei ollut oikein ideoita, vaikka yritettiin etsimällä etsiä välyksiä.
Ainoa leimalla silmäänpistänyt ongelma oli etuiskareiden tehoero. Kuskinpuolen etuiskari on 26% huonompi. Kelpasi se vielä, mutta onhan se kohta vaihtokunnossa. Voiko huonot etuiskarit tehdä ratin tärinää?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Originally posted by Roisto View PostKukaan asentanut näihin m54-koneelliseen TT-thermoa ja olisi halukas jakamaan asennuksistaan kuvia? Inspiraatiota etsin että miten sen laittaisi että kelpais itsellekin :think
Paisarin pohjassa on kaksi letkulähtöä, toinen on paluu lämppärin kennolta ja toinen on meno kiertovesipumpun kautta moottoriin. Valitsin tämän jälkimmäisen mihin lämppärin yhdistin. Sen verran monella kulmalla tuli vielä hökötys siihen kiinnitettyä että letkua ei tarvinnut lyhentää yhtään joten tarvittaessa 15mm jatkopalalla ja kahdella klemmarilla saa lämmittimen ohitettua.
Kuvia en tietenkään koko prosessista ottanut mutta jos joku niistä on kiinnostunut niin ens vapailla voin käydä jokusen räpsimässä. Parin asteen pakkasilla ja parin tunnin lämmityksellä auto rupeaa suoraan puhaltamaan lämmintä että kai tuo jotenkuten toimii...2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
Originally posted by bmw98vm View PostKertokaa viisaammat että onko 523i automaatin kaasuläpässä jotain eroa manuaalin verrattuna? Et voiko manuaali vehkeeseen laittaa automaatin läpän?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Originally posted by Pazi88 View PostEi oo eroa.
Okei. Pitääkö toi kaasuläpän asentotunnistin jotenki nollata tai säätää? Vikana on että auto joskus toimii ja joskus ei. Muutaman kerran ollu silleen että auto toimii niinkuin pitääkin, käyt kaupassa käynnistät auton ja ei enää toimi kunnolla.
Pintakaasulla kun ajelee rupee auto hyytymään, laitat pykälän pienemmälle tai polkaset lapun lattiaan nii rupee auto pikku hiljaa vähän vastustellen heräilemään ja 4500rpm kohilla lähtee vetää normaalisti . Kyseiseen autoon on juuri tehty tekniikan vaihto. Sama tekniikka, mutta vähemmän ajettu ja automaatista peräisin.
Comment
Comment