Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lihakimpale
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2017
    • 261
    • Oulu

    Originally posted by micopiira View Post
    Olisi jossain vaiheessa tulossa iskareiden yläpään laakereiden vaihto.

    Saksan Ebaysta näyttäis saavan OEM repair kitin hintaan 65€/puoli ( https://www.ebay.de/itm/Genuine-BMW-...YAAOSwopRYmXJp )

    Lähinnä mietin että kannattaako hommata tuo OEM (mikä merkki nyt onkaan) vai mielummin jotain toisen merkkistä?
    Eikös alkuperäinen ole Lemförder...? Saksasta tai Virosta saa ei-OEM Lemförderin kokonaisen yläpäänlaakerin eteen 20e:lla kpl.
    Last edited by lihakimpale; 14-03-2018, 15:30.

    Comment

    • micopiira
      Newbiemmer
      • Apr 2016
      • 28
      • Mikkeli

      Originally posted by lihakimpale View Post
      Eikös alkuperäinen ole Lemförder...? Saksasta tai Virosta saa ei-OEM Lemförderin kokonaisen yläpäänlaakerin eteen 20e:lla kpl.
      Tuossa repair kitissä tulisi tosin nuo uudet hilppeet, kiinnikkeet yms. mukana. :think Vai pistänkö vanhoilla hilppeillä?

      EDIT: Ja mistäs sivuilta tilailette saksasta/virosta?
      e39 523i -96

      Comment

      • lihakimpale
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2017
        • 261
        • Oulu

        Originally posted by micopiira View Post
        Tuossa repair kitissä tulisi tosin nuo uudet hilppeet, kiinnikkeet yms. mukana. :think Vai pistänkö vanhoilla hilppeillä?

        EDIT: Ja mistäs sivuilta tilailette saksasta/virosta?
        Mielestäni tärkein on se ite yläpää. Muut hilppeethän voi uusiokäyttää.

        Saksasta esim. Profiteile, carparts24 ja Virosta Spareto. Viimeisintä voin henkilökohtaisesti suositella. Useampi tilaus tullut tehtyä. Halvat hinnat, erinomainen asiakaspalvelu (puhuvat myös suomea) ja nopea toimitus. Viimeisin paketti tuli kahdessa päivässä.

        Comment

        • masamies
          Newbiemmer
          • Feb 2017
          • 18
          • Helsinki

          Tämä on varmaan todella tyhmä kysymys...
          Huollon jälkeen OBC näyttö pimeänä enkä tajua miten saan sen takaisin päälle?
          Painamalla kojelaudan painiketta saan kyllä TEST-NR. 1, TEST-NR. 2, jne esille. Muttei normaalia näyttöä missä näkyy kulutus ja kilsat seuraavaan tankkaukseen jne... Mitä ihmettä?

          Comment

          • Worldfuture
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 324
            • Forssa

            Originally posted by masamies View Post
            Tämä on varmaan todella tyhmä kysymys...
            Huollon jälkeen OBC näyttö pimeänä enkä tajua miten saan sen takaisin päälle?
            Painamalla kojelaudan painiketta saan kyllä TEST-NR. 1, TEST-NR. 2, jne esille. Muttei normaalia näyttöä missä näkyy kulutus ja kilsat seuraavaan tankkaukseen jne... Mitä ihmettä?
            Kai oot painanu viiksen päästä sitä nappia

            Comment

            • masamies
              Newbiemmer
              • Feb 2017
              • 18
              • Helsinki

              Originally posted by Worldfuture View Post
              Kai oot painanu viiksen päästä sitä nappia
              heh, no sitä tajusin kyllä koittaa. ei tapahdu mitään.

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                Sulla on vilkun viiksi rikki, se bc-nappi siitä.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Jarsse
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1519
                  • Kymenlaakso

                  Käykö tollasen köyhän miehen mallin mittariston tilalle se parempi,eli onko se nyt sit isoajotietokoneellinen?
                  E91 325xi vm07
                  E60 530xd vm06 stage X

                  Comment

                  • JiiVee92
                    BTCF Member
                    • Mar 2017
                    • 923
                    • Kouvola/Myllykoski



                    tuollaisen löysin googlella
                    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                    NYT: E61 530xd -08 käyttis
                    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8258
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by mehtojarvi View Post
                      Käykö tollasen köyhän miehen mallin mittariston tilalle se parempi,eli onko se nyt sit isoajotietokoneellinen?
                      Hiukan ku vetää lisää johtoja niin onnistuu, yksi liitin puuttuu karvalakkiversiosta.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • masamies
                        Newbiemmer
                        • Feb 2017
                        • 18
                        • Helsinki

                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Sulla on vilkun viiksi rikki, se bc-nappi siitä.
                        hmm. jassoo. onpa hassu sattuma että just huollon yhteydessä meni. onko tota nappulaa mahdollista vaihtaa itse jotenkin? vai pitäisikö koko viiksi uusia, ja miten työläs projekti semmonen olisi

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Originally posted by masamies View Post
                          hmm. jassoo. onpa hassu sattuma että just huollon yhteydessä meni. onko tota nappulaa mahdollista vaihtaa itse jotenkin? vai pitäisikö koko viiksi uusia, ja miten työläs projekti semmonen olisi
                          No kannattaa varmistua että ei sitten muuta häiriötä ole.

                          Kokeile sitä bc-nappia painella ja samalla liikutella sitä viikseä, tai vaikka pitkät asennossa, sekä kummallakin vilkun puolella kokeilee toimiiko. Itellä meni jostain e39:stä nappi rikki (sieltä menee johto poikki), niin että jossain viiksen asennossa toimi aikansa ja sitten ei enää siinäkään.

                          Muistaakseni ratin joutuu ottaman pois että saa viiksen käsille e39:ssä, ainakin faceliftissä tais olla näin (itellä oli -02 ja M-ratilla). Käsittääkseni tuon viiksen saa auki ja korjaus onnistuisi, mutta ostin silloin käytetyn ehjän kun niitä oli reilusti tarjolla ja laitoin sen paikoilleen.
                          Last edited by bemmeri; 18-03-2018, 07:37.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • MaxSound
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 255
                            • Kajaani

                            Tuo viiksi / BC-napin ohut piuha on tyyppivikapaikka kolmiysissä. Minulla oli ostaessa rikki, vaihdoin viiksen ja 120tkm myöhemmin se katkesi taas
                            E39 525DA Touring -01, 540tkm

                            Comment

                            • World L
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2011
                              • 270
                              • Kellokoski

                              Jäänyt johdot hieman kireäksi ja katkeavat sitten iän myötä. Viiksi on suht helppo avata ja tinaa pätkän uutta johtoa vanhojen väliin. Nelikutosessa kestänyt korjaus jo useamman vuoden ja kolmeysissä ainakin puoli vuotta.
                              E36 320i cabrio -96
                              E46 330i sedan -00
                              F31 318d -14

                              Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

                              Comment

                              • -CMS-
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 84
                                • Helsinki

                                Aux fan, epäjohdonmukainen toiminta

                                Onko tosiaan niin, että tuossa keulalla oleva ilmastoinnin lisätuulettimessa (aux fan) on vika, jos se käyttäytyy omituisesti? Täysin satunnaisesti saattaa lähteä vimmatusti pyörimään, kun auton käynnistää (esim. parkkihallissa), mutta sammuu sitten hetken puhalleltuaan. Ei näyttäisi olevan yhteyttä siihen, onko ilmastointi päällä tai pois. Heittää myös satunnaista vikakoodia mokomalle.

                                Onko noilla oireilla mitään mahdollisuutta korjata flektiä, kun tuo moottori kuitenkin näyttäisi toimivan?

                                Autona siis 2003 E39 530d, eli portaattomasti säätyvä flekti kyseessä.
                                Ex: -09 E92 335xi M-Sport MT Alpinweiß III
                                Ex: -03 E39 530dA M-Sport Individual
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎