Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gize
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 548
    • Tampere

    Originally posted by Hartzi View Post
    Jos nappi on, niin se on peilin säätopaneelissa puolenvalitsimen vieressä suoraan.

    Kupu on muoviklipsuilla kiinni. Ei tarvi saada ku lasi irti. Youtubessa on ainakin ohjeita kunhan katsoo, että lasi on samanlainen. Laseissa näyttäisi olevan pari eri kiinnitystapaa. Tummenevassa on muovisalpa, joka pitää vääntää sivuun. Tavallinen pitää kai kaivaa ulos.
    Juu ei ole nappia missään noissa, google kuvahaku tuon napin sijainnin näyttikin. Täytyypä ihan mielenkiinnosta katsella osanumerot.

    Voihan se tietty olla että tuossa prefacessa on jotkut peilit mitkä siihen ei kuulu, vaan toimisikohan se silloin enää oikein... :think Nyt toimii muisti ja automaattinen pudotus, lämmityksestä en tosin ole varma mutta voihan se olla rikkikin.
    Kulkineet:
    BMW 730dA -03
    BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
    BMW 323i -95
    Honda CBR600Fighter
    EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

    3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

    Comment

    • Hartzi
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 55
      • Tampere

      Originally posted by Gize View Post
      Juu ei ole nappia missään noissa, google kuvahaku tuon napin sijainnin näyttikin. Täytyypä ihan mielenkiinnosta katsella osanumerot.

      Voihan se tietty olla että tuossa prefacessa on jotkut peilit mitkä siihen ei kuulu, vaan toimisikohan se silloin enää oikein... :think Nyt toimii muisti ja automaattinen pudotus, lämmityksestä en tosin ole varma mutta voihan se olla rikkikin.
      Sekin on mahdollista, että siinä on väärä säätöpaneeli peileille. Tosin mahtaako mekanismi pysyä ehjänä jos sähköisesti taittuvan peilin vääntää väkisin koria vasten.
      E39 540iA -01

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Originally posted by Gize View Post
        Alan jo epäilemään itseäni tyhmäksi, siis että se nappi on jossain mitä en edes ole löytänyt Mutta nämä ei siis tosiaan tummene.


        Se kylkeä vasten käännön nappi on siinä vas. puolella (sen namiskan vieressä jolla valitaan kumpaako peiliä säädetään.

        Tuossa auto jossa ei tummuvia tehtaalta ja nappi puuttuu:


        Ja tuossa sitten tummuvat tehtaalta ja nappi:
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Gize
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 548
          • Tampere

          Originally posted by Hartzi View Post
          Sekin on mahdollista, että siinä on väärä säätöpaneeli peileille. Tosin mahtaako mekanismi pysyä ehjänä jos sähköisesti taittuvan peilin vääntää väkisin koria vasten.
          Tietysti juu, mutta epätodennäköistä kahdessa autossa. Hyvää keskustelua täällä, täytyy vähän napsia kuvia ja purkaa josko saataisiin joku selvyys näihinkin '

          Saisihan tuon yhden kai jollain heti irti, mutta helpoin kun otan kaikista kolmesta kerralla ja katselen osanumerot ja otan kuvat, arvotaan sitten lisää
          Kulkineet:
          BMW 730dA -03
          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
          BMW 323i -95
          Honda CBR600Fighter
          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

          Comment

          • hietase
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 539
            • Espoo

            Kyllä sähköllä kääntyviä on.

            Mulla on -02 auto jossa on automaattisesti tummentuvat peilit ja kääntyvät sähköisesti koria vasten. Nappi on kuskin ovessa peilien säätönapin vieressä.

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2816
              • Kuusankoski

              Power folding on sit oma ominaisuus, mut autodip.s on myös powerfolding.
              En tarkkaan tiedä millä varusteilla se tulee mut ilmeisesti tekemistä muistilla olevien sähkö penkkien kanssa
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • micopiira
                Newbiemmer
                • Apr 2016
                • 28
                • Mikkeli

                Sisätilan ilmastoinnista kuuluu ärsyttävää sirinää, säätämällä puhalluksen tehoa pienemmälle/suuremmalle välillä ääni katoaa.

                Joku laakeri varmaan siellä sirisee, noista ohjaamon keskellä radion yläpuolella olevista ritilöistä vaikuttais ääni tulevan.

                Mitähän kautta saisi tutkittua/öljyttyä?:think
                e39 523i -96

                Comment

                • e46miäs
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2013
                  • 41
                  • kuopio

                  -03 520iA potilaana. Eli absit+asc temppuaa: abs+asc valot syttyyy tauluun satunnaisesti kun vähänaikaa ajellu(ei syty uudelleenkäynnistäessä takaisin vaikka kone lämmin). Ennen valojen syttymistä jarrupoljin täristää pienemmissä nopeuksissa, sekä laatikko tuntuu vähän oudolta (mm.kiihdyttelee itsekseen).
                  Vikakoodeja inpalla anto oikean takapyörän abs-anturista(koodi 5), sekä anturin syöttöjännitteestä(koodi 66)+ laatikosta (koodi 95) evaluation speeds.
                  Livedatalla tuon koodia antavan pyörän nopeus heittelee välillä mitä sattuu(muut pyörät näyttää 50km/h, tämä pomppii väliä 20-50km/h).
                  Onko haittaa jos otan abs-sulakkeen pois, jotta laatikko toimisi normaalisti ennen kun saan vian korjailtua? Onko anturia mahdollista mitata toimivaksi/toimimattomaksi?
                  E39 520iA

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by micopiira View Post
                    Sisätilan ilmastoinnista kuuluu ärsyttävää sirinää, säätämällä puhalluksen tehoa pienemmälle/suuremmalle välillä ääni katoaa.

                    Joku laakeri varmaan siellä sirisee, noista ohjaamon keskellä radion yläpuolella olevista ritilöistä vaikuttais ääni tulevan.

                    Mitähän kautta saisi tutkittua/öljyttyä?:think
                    Öljyäminen on mukavasti yhtä suuri homma kuin puhaltimen vaihto.
                    Öljyämällä voi saada puhaltimen hiljaiseksi joksikin aikaa mutta ei se pysyvästi sillä enään kuntoon tule.

                    Comment

                    • -Markus-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1463
                      • Ihan Savossa

                      Originally posted by e46miäs View Post
                      -03 520iA potilaana. Eli absit+asc temppuaa: abs+asc valot syttyyy tauluun satunnaisesti kun vähänaikaa ajellu(ei syty uudelleenkäynnistäessä takaisin vaikka kone lämmin). Ennen valojen syttymistä jarrupoljin täristää pienemmissä nopeuksissa, sekä laatikko tuntuu vähän oudolta (mm.kiihdyttelee itsekseen).
                      Vikakoodeja inpalla anto oikean takapyörän abs-anturista(koodi 5), sekä anturin syöttöjännitteestä(koodi 66)+ laatikosta (koodi 95) evaluation speeds.
                      Livedatalla tuon koodia antavan pyörän nopeus heittelee välillä mitä sattuu(muut pyörät näyttää 50km/h, tämä pomppii väliä 20-50km/h).
                      Onko haittaa jos otan abs-sulakkeen pois, jotta laatikko toimisi normaalisti ennen kun saan vian korjailtua? Onko anturia mahdollista mitata toimivaksi/toimimattomaksi?
                      Ei kai tässä muuta kuin anturi vaihtoon. Huono sun on sitä anturiakaan mitata jos/kun se välillä toimii, välillä ei..

                      Tuskin siitä mitään haittaa on abs sulake poistaa jos siellä sellanen on.

                      Ford Mondeo Mk3 STW
                      VW E-Golf 2015
                      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 4974
                        • Paimio

                        Akku hajosi...no vaihdoin uuden.


                        Mutta sitten ilmeni mielenkiintoinen seikka: Radio ei sammu enään startatessa!

                        Koko 10 vuoden omistusaikanani radio on aina sammunut kun starttaa, mutta nyt bensa-asemalla havaitsin että eipä sammu enään...mitä ihmettä on tapahtunut ja pitääkö nyt olla huolissaan kovastikin?
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • Scitso
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 2816
                          • Kuusankoski

                          Ei sen pidäkkään sammua. Nyt sulla on eka kertaa ehjäakku
                          E34 525i Touring -96 "Iris"
                          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                          E61 530d Touring -04

                          ex. E39 520ia Touring -98
                          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                          ex. E28 520i -82

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 4974
                            • Paimio

                            Originally posted by Scitso View Post
                            Ei sen pidäkkään sammua. Nyt sulla on eka kertaa ehjäakku

                            Täh? Eihän tuo voi mitenkään pitää paikkaansa.

                            Edit:
                            Vai onko niin että on ollut pahasti alimitoitettu akku sitten aina ennen?
                            Kun tämän ostin oli BMW liike laittanut sitten oman 90aH akun ja kun se loppui ostin sinne 88aH akun ja nyt tuli 100aH akku...voiko se sitten vaikuttaa?
                            Last edited by TheRipper; 03-10-2018, 19:09.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • _Bäri_
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2014
                              • 924
                              • Turku

                              Mulla on jokasessa autossa merkkiin katsomatta radio sammunu käynnistyksessä. Tuskinpa niissä kaikissa on akku ollu rikki.
                              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                              Ex:
                              E61 535dA -05
                              E91 320dA -06
                              E53 X5 3.0dA - 03
                              E39 535iA -01
                              E39 520i -97
                              E39 530dA - 00

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4974
                                • Paimio

                                Originally posted by _Bäri_ View Post
                                Mulla on jokasessa autossa merkkiin katsomatta radio sammunu käynnistyksessä. Tuskinpa niissä kaikissa on akku ollu rikki.

                                No niinpä.


                                E65 on ollut ainoa missä ei radio sammunut startatessa mutta siinähän onkin oma systeeminsä.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎